
vraag over creditcard
donderdag 2 juni 2011 om 10:33
Ik heb een vraag over creditcards.
Ik heb gisteren in een winkel kleren gekocht en betaald met mijn creditcard(mastercard) .
Nou wil ik graag een deel van de kleren terug brengen omdat het toch niet allemaal past.
Mijn vraag is kan ik gewoon naar de winkel terug gaan met de bon en krijg ik dan gewoon cash mijn geld terug of werkt dat anders als je met creditcard betaalt hebt?
alvast bedankt!
Ik heb gisteren in een winkel kleren gekocht en betaald met mijn creditcard(mastercard) .
Nou wil ik graag een deel van de kleren terug brengen omdat het toch niet allemaal past.
Mijn vraag is kan ik gewoon naar de winkel terug gaan met de bon en krijg ik dan gewoon cash mijn geld terug of werkt dat anders als je met creditcard betaalt hebt?
alvast bedankt!
donderdag 2 juni 2011 om 10:37

donderdag 2 juni 2011 om 11:23

donderdag 2 juni 2011 om 11:39
Zoeter, die tegoedbon regeling is helemaal niet daarom bedacht.
Een winkel is zelfs helemaal niet verplicht om een eenmaal verkocht product terug te nemen. Immers koop = koop. Maar de meeste winkels bieden wel de mogelijkheid om te ruilen of iets terug te brengen. De winkelier is niet verplicht om geld terug te geven, dit mag ook een tegoedbon zijn. TO kan geen geld eisen.
De betaalwijze van de klant heeft geen invloed op het al dan niet krijgen van cash geld of een tegoedbon.
Uiteraard geldt dit voor producten die gewoon goed zijn.
Een winkel is zelfs helemaal niet verplicht om een eenmaal verkocht product terug te nemen. Immers koop = koop. Maar de meeste winkels bieden wel de mogelijkheid om te ruilen of iets terug te brengen. De winkelier is niet verplicht om geld terug te geven, dit mag ook een tegoedbon zijn. TO kan geen geld eisen.
De betaalwijze van de klant heeft geen invloed op het al dan niet krijgen van cash geld of een tegoedbon.
Uiteraard geldt dit voor producten die gewoon goed zijn.
donderdag 2 juni 2011 om 11:46
Hoi Dahlia ik zeg niet dat die regeling in het algemeen daarvoor is bedacht.
Ik zeg: ik ken een winkeleigenaar die heeft bedacht 'Ik wil wel klantvriendelijk zijn en een bon geven, zodat klanten terug blijven komen, maar na één keer heel lang op zijn geld te moeten wachten toen iemand met creditcard had betaald en hij wel geld terug had gegeven, doet hij dat dus niet meer. Hij heeft een boetiekje en moet zo wel heel veel geld voorschieten als er niets verkocht is. Vandaar dat hij na een tijdje twijfelen heeft bedacht: Voortaan geef ik een bon terug, jammer voor de mensen die wel cash hebben betaald, maar voor mij beter.
Ik zeg: ik ken een winkeleigenaar die heeft bedacht 'Ik wil wel klantvriendelijk zijn en een bon geven, zodat klanten terug blijven komen, maar na één keer heel lang op zijn geld te moeten wachten toen iemand met creditcard had betaald en hij wel geld terug had gegeven, doet hij dat dus niet meer. Hij heeft een boetiekje en moet zo wel heel veel geld voorschieten als er niets verkocht is. Vandaar dat hij na een tijdje twijfelen heeft bedacht: Voortaan geef ik een bon terug, jammer voor de mensen die wel cash hebben betaald, maar voor mij beter.