Geld & Recht alle pijlers

vraag over creditcard

02-06-2011 10:33 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag over creditcards.

Ik heb gisteren in een winkel kleren gekocht en betaald met mijn creditcard(mastercard) .

Nou wil ik graag een deel van de kleren terug brengen omdat het toch niet allemaal past.

Mijn vraag is kan ik gewoon naar de winkel terug gaan met de bon en krijg ik dan gewoon cash mijn geld terug of werkt dat anders als je met creditcard betaalt hebt?

alvast bedankt!
Dan krijg je cash terug, net zoals wanneer je een bepaald bedrag gewoon pint en het gekochtte weer terugbrengt...
Yep, gewoon cash terug.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
oke bedankt voor het antwoord,misschien een beetje een stomme vraag maar ik dacht misschien werkt het anders met een creditcard en geven ze een tegoedbon of iets dergelijks en daar heb ik dan weer niets aan want ik kom voor de rest eigenlijk nooit in die winkel.
Of ze een tegoed bon geven hangt af van de voorwaarden van de winkel en niet van de manier waarop je betaald.
ligt aan de winkel. Cash of terugstorten op je creditcard.
Kleding terugnemen is een service geen plicht. Als de regel is dat je een tegoedbon krijgt, dan is dat de regel. Het is niet zo dat je standaard cash geld terug krijgt.
T rottige eraan voor de winkel is dat ze heel lang moeten wachten tot ze jouw geld krijgen, omdat je via creditcard betaald hebt. Als ze het nu wel aan jou geven, geven ze je eigenlijk een lening. Vandaar dat sommige de regeling, bon terug hebben bedacht.
Zoeter, die tegoedbon regeling is helemaal niet daarom bedacht.

Een winkel is zelfs helemaal niet verplicht om een eenmaal verkocht product terug te nemen. Immers koop = koop. Maar de meeste winkels bieden wel de mogelijkheid om te ruilen of iets terug te brengen. De winkelier is niet verplicht om geld terug te geven, dit mag ook een tegoedbon zijn. TO kan geen geld eisen.

De betaalwijze van de klant heeft geen invloed op het al dan niet krijgen van cash geld of een tegoedbon.

Uiteraard geldt dit voor producten die gewoon goed zijn.
Hoi Dahlia ik zeg niet dat die regeling in het algemeen daarvoor is bedacht.

Ik zeg: ik ken een winkeleigenaar die heeft bedacht 'Ik wil wel klantvriendelijk zijn en een bon geven, zodat klanten terug blijven komen, maar na één keer heel lang op zijn geld te moeten wachten toen iemand met creditcard had betaald en hij wel geld terug had gegeven, doet hij dat dus niet meer. Hij heeft een boetiekje en moet zo wel heel veel geld voorschieten als er niets verkocht is. Vandaar dat hij na een tijdje twijfelen heeft bedacht: Voortaan geef ik een bon terug, jammer voor de mensen die wel cash hebben betaald, maar voor mij beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven