Taboe? Schaamte? Deel 3
vrijdag 2 juli 2010 om 21:36
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
dinsdag 31 mei 2011 om 11:00
Frisje, jij komt nu ff op de eerste plaats en nu nadenken over of je wel of niet een bitch bent als je de psychotherapeut afwijst op basis van geen klik is nu echt niet van belang. Ze is vast professioneel genoeg om dat niet zo op te vatten en zo niet, dan is het nog háár probleem en blijkt alleen maar meer dat je de goede keuze gemaakt hebt! Dus, niet meer over nadenken!
dinsdag 31 mei 2011 om 13:08
Volgens mij ging de psycholoog op vakantie deze twee weken. Plan de campagne: naar intake nr twee van de psychotherapeut, en dan het behandelplan en de samenwerking bespreken, kijken wat zij zegt en een besluit nemen. Klinkt dat daadkrachtig or what?
Iris volgens mij heb je het hartstikke goed aangepakt. Petje af!
Iris volgens mij heb je het hartstikke goed aangepakt. Petje af!
woensdag 1 juni 2011 om 17:09
quote:frizzy schreef op 31 mei 2011 @ 13:08:
Volgens mij ging de psycholoog op vakantie deze twee weken. Plan de campagne: naar intake nr twee van de psychotherapeut, en dan het behandelplan en de samenwerking bespreken, kijken wat zij zegt en een besluit nemen. Klinkt dat daadkrachtig or what?
Iris volgens mij heb je het hartstikke goed aangepakt. Petje af! ja
Iris volgens mij heb je het hartstikke goed aangepakt. Petje af! ja
woensdag 1 juni 2011 om 17:33
@Green_ klote dat je je zo voelt... Misschien dat het sporten de agressie wat weg kan nemen... Sterkte hoor.
@iedereen
Binnenkort zie ik de spv om te kijken of ik een nieuwe behandelaar kan krijgen. Ze doen een beetje moeilijk. Maar ik doe ook lekker moeilijk, net zolang totdat ik een nieuwe heb. Ik wil gewoon het beste voor mezelf, zo raar is dat toch niet zou je zeggen. Maar de ex-psych had 'veel ervaring, heel kundig' volgens anderen. Nou ik merkte er weinig van. Ze had nog iéts verder hoeven gaan, en dan had ik een klacht ingediend. Ik heb veel psychiaters gezien (en ben er niet trots op) maar wat deze presteert, slaat echt alles.
Goed, genoeg gezeur.
@iedereen
Binnenkort zie ik de spv om te kijken of ik een nieuwe behandelaar kan krijgen. Ze doen een beetje moeilijk. Maar ik doe ook lekker moeilijk, net zolang totdat ik een nieuwe heb. Ik wil gewoon het beste voor mezelf, zo raar is dat toch niet zou je zeggen. Maar de ex-psych had 'veel ervaring, heel kundig' volgens anderen. Nou ik merkte er weinig van. Ze had nog iéts verder hoeven gaan, en dan had ik een klacht ingediend. Ik heb veel psychiaters gezien (en ben er niet trots op) maar wat deze presteert, slaat echt alles.
Goed, genoeg gezeur.
donderdag 2 juni 2011 om 10:25
Alle stress stijgt me naar de kop. Daarom ben ik aan mijn voorraad oxazepammetjes begonnen.
Stress is ook gevaarlijk als je psychoses hebt, dat neem ik mijn behandelaar kwalijk. Ze doen weinig om de situatie te verbeteren.
Ik neem aan dat ze boos zijn omdat ik een andere arts heb ingeschakeld.
Mijn volgende afspraak is pas over 2 weken (!!!). Ik vraag me ten zeerste af of ik zolang moet wachten.
Mijn vader werd verteld, mocht het niet goed gaan, dat ze dan maar de crisisdienst moeten bellen! Sorry hoor, maar daar gaan we niet op wachten.
Ik heb weinig vertrouwen in de situatie.
Jammer dat de hulpverlening zo in mekaar steekt, dit lijkt een machtsstrijd te worden.
Zo nodig ga ik weer terug naar mijn huisarts.
PS over een dagje verwijder ik de gevoelige info even. Sorry voor de topicvervuiling dan maar
Stress is ook gevaarlijk als je psychoses hebt, dat neem ik mijn behandelaar kwalijk. Ze doen weinig om de situatie te verbeteren.
Ik neem aan dat ze boos zijn omdat ik een andere arts heb ingeschakeld.
Mijn volgende afspraak is pas over 2 weken (!!!). Ik vraag me ten zeerste af of ik zolang moet wachten.
Mijn vader werd verteld, mocht het niet goed gaan, dat ze dan maar de crisisdienst moeten bellen! Sorry hoor, maar daar gaan we niet op wachten.
Ik heb weinig vertrouwen in de situatie.
Jammer dat de hulpverlening zo in mekaar steekt, dit lijkt een machtsstrijd te worden.
Zo nodig ga ik weer terug naar mijn huisarts.
PS over een dagje verwijder ik de gevoelige info even. Sorry voor de topicvervuiling dan maar
donderdag 2 juni 2011 om 11:30
Green ik heb zomaar het idee dat die mail van de psych een groot effect op je heeft gehad. Wat stond erin dan? Wat kunnen we doen om je te helpen om het beter te laten gaan met je?
Iris met wie heb je pas over 2 weken een afspraak? Ik geloof dat ik je laatste posting niet helemaal snap.
Als de stress zo oploopt lijkt het me goed dat je naar een professional gaat die je wél vertrouwt, en als dat de huisarts is lijkt me dat prima. Laat je niet teveel meeslepen.
Iris met wie heb je pas over 2 weken een afspraak? Ik geloof dat ik je laatste posting niet helemaal snap.
Als de stress zo oploopt lijkt het me goed dat je naar een professional gaat die je wél vertrouwt, en als dat de huisarts is lijkt me dat prima. Laat je niet teveel meeslepen.
donderdag 2 juni 2011 om 11:51
Frizzy, ja die psych heeft wel invloed, want ik vind het rot als ik word afgescheept doir iemand die ik vertrouw (in de eerste instantie). Er stond ook iets in die mail dat ik wel bedenkelijk vond. Maar misschien is dat mijn rare gedachte. Ik zal het wel even op hyves zetten als ik thuis ben. Ben wel benieuwd of jullie het normaal vinden of dat ik het niet normaal vind omdat ik boos ben.
Maar ik had gisteren ook iets op hyves geschreven.
Maar ik had gisteren ook iets op hyves geschreven.
vrijdag 3 juni 2011 om 01:05