SPSS installeren, please HELP! :s

03-06-2011 12:20 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ahh, ik word helemaal gek!

Ik probeer al weken SPSS te verkrijgen, eerst een proefversie gedownload, werkte niet. Een viewer proberen te downloaden (die zou moeten bestaan volgens een of andere helpdesk), omdat het alleen maar gaat om het openen van Sav.bestanden. Werkte ook niet.

Nu dus toch maar besloten SPSS gewoon te kopen via surfspot. Oke, krijg je een CD'tje thuis en een aantal activeringscodes. SPSS geinstalleerd en vervolgens leidt het programma je dan naar IBM.com waar je moet activeren met de codes (neem ik aan). Maar waar??

Kan iemand me helpen? Ik zoek me al de hele ochtend suf. Alvast superbedankt!!!!!!
Staat er niets op surfspot?

En anders vrees ik dat het de uni-pc's gaan worden?
Het Viva forum is papaja.
Ah nee! Op surfspot kan ik ook niks vinden!!! Die helpdesk is ook dicht vandaag...anders had ik even gebeld. SO, echt, ben echt opgefokt ervan! Hoe onduidelijk kan iets zijn!? Of hoe slecht ben ik met PC's, kan ook. Uni wordt 'm niet, woon er momenteel iets te ver vandaan.

Dus: iemand onlangs nog SPSS geinstalleerd? Hoe..?
View sav.

Wat SPSS zelf installeren betreft, ik kon kiezen tussen een single user licence en een network licence. Natuurlijk moet je de single user licence kiezen. Ik weet niet meer precies hoe het zat met de activering, maar ik dacht dat ik de locatie van een licence bestand, een .dat file, moest aangeven aan de Licence Wizard. Maar ik heb SPSS 17.
Ik geloof dat ik een code moest overtypen terwijl ik verbonden was met het internet. Maar ik werk met een Mac.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Ja, dat heb ik idd ook gekozen Friia. Het is eigenlijk alleen het daadwerkelijke activeren wat me niet lukt. Ik heb ook SPSS 17..

@Daffodil: Ik word ook naar de site van IBM geleid en daar zou ik moeten activeren oid. Kan het alleen echt niet vinden..

Bedankt! Ook voor de viewer!

Ik puzzel nog maar even verder..

Het verlossende antwoord is welkom!
Is dit het? https://spss.subscribenet.com/control/ibmp/login
Het is gelukt! Met live hulp van buitenaf. Ik heb niet precies gezien hoe hij het deed, maar het was binnen 5 minuutjes gefixed. Hm..

De license authorisation wizard openen was de oplossing geloof ik, mocht iemand nog ooit met hetzelfde probleem zitten...

Bedankt voor de reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven