eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
plieno, super! het komt er aan dat doorslapen! hoe laat was de laatste voeding?

hier ook geen hoofdletters want er ligt hier ook een wondertje op schoot. heeft beetje koorts. iemand nog tips?
Gaat de goede kant uit Plien!

En Jules, beetje koortsig is niet zo erg, maar wij zijn niet erg terughoudend geweest met paracetamol: Als ze erg huilerig was of de temp ging boven de 38.5 dan kreeg ze gewoon een zetpilletje. Werkt echt snel (halfuurtje).

Hier weer een erg onrustige nacht met harde buiken en voorweeen die nergens op uitliepen, ik hoop toch niet dat dit nog 2 weken zo doorgaat!
Plieno: lekker om geen nachtvoedingen te hebben. Gaat de goeie kant op dus! Ik moet wel zeggen dat volgens mij alleen geduld helpt bij het doorslapen. Hij gaat het vanzelf doen, echt!! (Ik weet het, ik heb makkelijk praten met een kleine man die slaapt van elf tot half negen(!!!)) Ik zou niet teveel kunstgrepen toepassen denk ik hoor. Ben je niet sneller klaar met voeden dan met spenen? Of mag je nog niet voeden ivm teveel kv? Sorry voor alle vragen hoor, ik probeer het een beetje te snappen allemaal.

Dokkie: nog geen duidelijke actie dus. Hmm...nou dan gaan we je toch zien op de meeting zondag! Mocht je in Utrecht moeten/willen bevallen dan heb ik nog wel een nummer van een superverloskundige!

Soep: hoe is je eerste dag gegaan? Alles overleefd? is wel snel gegaan hoor vind ik zelf. Heb wel zin om weer aan de slag te gaan maar kan me aan de andere kant de dag dat ik met verlof ging ook nog zo goed herinneren. Lijkt nog best kort geleden eigenlijk.

Hier alles prima, huis helemaal strak en opgeruimd omdat de makelaar zo komt voor de funda-foto's. Hypotheekofferte voor het nieuwe huis is binnen, manlief en ik hebben allebei per februari een nieuwe baan in onze nieuwe woonplaats dus da's ook mooi. Nou ons huis nog snel verkopen en dan is alles helemaal geweldig! Kleine man is helemaal into geluidjes nadoen, echt zo leuk!! Hij ligt dan helemaal te kraaien van plezier! Merk echt dat ik met de dag gekker wordt op die mooie kleine man, wel bijzonder hoor!

Meiden, nog maar een paar daagjes en dan meeting! Heb er zin in!!!

Tot later,

Liefs Es

Meld me ook weer even hier! Ik lees wel veel bij hoor (niet alles denk ik, er wordt zoveel geschreven!!) en ben ook af en toe op de gmail, maar kom er niet altijd toe om te schrijven.

Plieno: heerlijk, als je geen nachtvoedingen meer geeft! Dat wordt al wat!

Dok: kzit voor je op de tribune hoor! Spannund, hou je taai!

Soep: ben benieuwd hoe je eerste werkdag bevalt!

Even ego: vanmorgen met de kleine voor het eerst nara het CB geweest. Aardige arts trouwens, het was er vrij relaxed. Alles was eigenlijk prima, meisje groeit goed, inmiddels net de 3 kilo voorbij. Grappig, wat een bekijks je trekt met zo"n klein moppie. Iedereen vindt haar zo lief! Tja, verder eigenlijk weinig nieuws gehoord, nog wel wat tips hoe de voeding zo goed mogelijk te organiseren en verder gewoon alles goed! Op naar de volgende kilo, zou ik zo zeggen!
Oh dokkie, dat hoop ik ook niet voor jou! En als het wel is, dan hoop ik dat dat alvast zo'n 5 cm ontsluiting verzorgt. Dan is het in ieder geval toch ergens goed voor.

Bedankt voor jouw ervaring met koorts en paracetamol! De koorts is al weer wat gezakt, dus het gaat de goede kant op. Ik heb z'n sokjes uit gedaan.

Es, wat een klinkt het toch als een scheetje! Die geluidjes zijn ook zo schattig! En je hebt gelijk als het gaat om niet te veel kunstgrepen bij het doorslapen. Wel merk ik dat die kleine van ons wel wil doorslapen, maar soms gewoon wakker werd van de honger. Sinds we een half afgestreken theelepeltje rijstebloem geven (echt heel weinig dus), houdt hij het langer vol en wordt niet gelijk helemaal schreeuwerig van de honger wakker. Maar zoals je al zegt: geduld is eigenlijk het beste ingredient!

En zijn het mooie Funda-foto's geworden? Ff laten zien waar ze staan via gmail ofzo. Ben wel benieuwd! En allebei ook al een nieuwe baan daar. Echt fijn, dan kan het leven daar maar gaan beginnen! Hebben jullie allebei net een nieuwe baan of al langer? (sorrie als je dit al eens verteld hebt, maar ik ben echt een zeef op dit moment).

Herah, fijn dat je een goed gevoel bij je CB hebt! Ik vind ze hier ook wel relaxt en helemaal niet drammerig (tot nu toe dan).

Oh, ik heb ook zo'n zin in zondag. Als ik tegen mensen vertel wat ik zondag ga doen, dan zijn ze allemaal zo enthousiast. Hoe hebben jullie elkaar leren kennen? En wat bijzonder dat het zo loopt! Echt leuk om te horen.

Ik ga even met die kleine wandelen! Tot later.

Liefs Jules

PS. vanacht en gisternacht is die kleine weer rond half zes wakker geworden...
Hmm, internet ligt er nog steeds uit thuis dus ik moet elke keer weer even stiekum op werk kijken. Iedereen is nu weg dus kan ik mooi even wat typen.

Zo te zien is Dokkie nog niet bevallen. Ben erg benieuwd wanneer het gaat worden maar zo te horen gaat het de goede kant op. Ik zit op de tribune hoor!

Ikzelf heb vanochtend weer een echo gehad. Maandag moet ik weer omdat er nog niet 1 overduidelijk en groot ei te zien was. Ben benieuwd of de meeting zondag voor een groeispurt gaat zorgen.

Lijkt me echt zo leuk om jullie kleintjes te zien!!!!!!!!!!!

Groetjes
Juus, wij gaan jou gewoon even instralen, hoor! Hormonen nog genoeg hier.

Dokkie, gekke meid, je houdt het wel spannend. Onze meid vond het eerst ook nog prima, maar daarna was het toch wel snel gepiept.

Plieno: hoera! Zo ging het bij ons ook, beetje laten jammeren en klaar.

Mijn werkdag ging prima, ben braaf op tijd naar huis gegaan. Mijn hersens zijn er alleen nog niet helemaal bij. Ik lees alles, snap alles, maar reproduceren of argumenteren zal nog even duren. Gelukkig weet mijn manager dat ook, dus dat scheelt. Kreeg veel leuke reacties van mijn collega's, was weer een warm welkom dus!

Ik vertel ook aan mensen van de meeting, maar zeg er dan niet bij op welk forum ik schrijf. Een collega van mij heeft ook nog contact met moeders van toen (8 jaar geleden!).

En ondertussen gaat het niet zo lekker met onze kleine meid op het kdv. Ze vertikt het om te drinken, is erg afgeleid en wil niet echt slapen. We zijn druk met ze aan het overleggen, ik denk nog steeds dat het een kwestie van wennen is, maar het is wel zwaar voor die kleine uk (en dus ook voor mijn lief en mij). Heb er een knoop in mijn maag van. Ze gaan nu kijken of ze haar gewoon laten huilen als ze in bedje ligt totdat ze slaapt (wat we thuis ook doen) en ik ga thuis wat meer met een tuttel werken, zodat ze die mee kan nemen naar het kdv. Gisteren heeft ze veel te weinig gedronken.

Ook zoiets: gister na het kdv was het even spelen en toen slapen. Om 10 over 8 meldde ze zich weer, wij rennen! Maar ze was nog niet goed wakker toen wij haar in ons enthousiasme uit bed haalden (lekker dom). Ze wilde weer niet echt drinken (135 cc maar). We hebben haar toen in badje gedaan. Daarna heeft ze heerlijk liggen spelen, geen tekenen van honger vertoond en om kwart voor 10 werd ze moe. We hebben haar in bed gelegd (om half 9 dus het laatste gedronken) en ze heeft tot kwart over 6 geslapen. Op zich prima, alleen drinkt ze overdag te weinig om dit vol te houden. Morgen is ze weer de hele dag thuis, ben benieuwd hoe het dan gaat. Ik ga haar ook even laten wegen en dan verder overleggen over die voedingen. Ze wil, als ze moe is of geen honger heeft, ook echt niet eten (logisch), maar ze wordt zo boos. En ik wil dan ook weer niet dat ze iets tegen de fles krijgt, want dan hebben we een probleem....

Ik hoop echt dat dat wennen gauw gaat, maar moeders met een kdv: bereid je maar voor op wat meer zorgelijke tijden. Wie weet gaat het ook wel goed, maar het zijn nog maar van die kleintjes!
Pff, heb die kleine uk maar opgehaald, ze was zo verdrietig. Nu ligt ze in bedje, nog te huilen. Dit weekend maar weer strak regime qua eten, slapen etc.
Juus; ik straal met soep mee hoor aanstaande zondag! Komt helemaal goed!!

Soep: Goed dat je eerste werkdag een beetje is meegevallen! Kan me voorstellen dat het weer ff wennen is om weer na te denken over andere zaken dan voedingen, luiers, kraamvisite en Cb's. Leuk dat je collega's je zo'n warm welkom hebben gegeven. Je hoort ook wel eens andere verhalen van vrouwen die na hun zwangersschapsverlof weer terugkeerden op de werkvloer! Wel jammer dat kleine soep zo moet wennen aan het kdv. Hoop maar dat ze snel een beetje bijtrekt en het naar haar zin gaat krijgen. Komt vast helemaal goed!!!

Foto's zijn gemaakt, zal ze wel ff op gmail zetten als ik ze ontvangen heb. Kleine man is overal doorheen geslapen, heerlijk!

Zat me vanmiddag trouwens ineens te bedenken dat ik nog steeds niet ongesteld ben geweest en kleine man is morgen tien weken. Nu geef ik wel volledige bv maar eigenlijk nauwelijks nachtvoedingen meer. Lief en ik zijn wel voorzichtig, maar vergeten ook nog wel eens wat en spiraal heb ik nog niet kunnen laten zetten omdat ik dus nog niet ongesteld ben geweest... Hmmm... voel me niet zwanger dus zal allemaal wel meevallen. (en daarbij is het de beurt aan drie fantastiche meiden hier voor mij!!! ) Als het over twee weken nog zo is dan wagen we er misschien voor mijn eigen gemoedsrust maar eens een testje aan.

Ga kleine man ff verschonen en voeden!

Tot later,

Liefs Es
En volgens mij hebben wij kennisgemaakt met het fenomeen krampjes....
Ow, da's balen en sneu voor je meisje! Hoop dat het eenmalig is en snel beter gaat!
Tsjee....nog maar een paar daagjes en dan is het al ZONDAG en dan zie ik jullie én jullie kindjes (voor zover aanwezig)...grappig, leuk, maar toch ook zooo gek!

Juus: Er was eens nog niet zo heel lang geleden.... een eitje dat niet zo heel hard groeide, maar ineens een groeispurt maakte tot een struisvogelei en toen plotsklaps bevrucht was...

En sprookjes hebben altijd en happy end, dus ook die van jou!

Soep: Hopelijk kan mini Soep snel haar draai vinden op het kdv, zodat jullie haar met een fijn en gerust gevoel achter kunnen laten.

Es: Heb je ook verse bloemen neergezet voor de foto? Doet het ook altijd goed (ook bij bezichtigingen). Ik flufte het hele huis dan altijd op als op het plaatje. Komt vast goed met de verkoop én kom maar op met die foto's.

Watvoor job hebben jullie gevonden (antwoord mag ook op de gmail)?

Herah: Vast leuk te horen als trotse moeder wanneer iedereen haar zo'n moppie vindt!

Jules: Vandaag voor het eerst iemand aan mij gevraagd (zonder dat ze het wist) of ik zwanger was. Volgens haar zag ze het vooral door mijn uiterlijk en in mindere mate door mijn buik. Ze zei in ieder geval niet dat ik er slecht uitzag...zucht...

groetjes Klaver
He!

Dokkie: nog niks?

Het gaat vast niet lang meer duren, ik gok op zaterdag of zondag... we zullen het vanzelf wel "zien" .

Lekker fris he, zo'n slijmprop in levende lijve!!??

Hier alles goed hoor, nog krap anderhalve week voor ik weer aan het werk moet. Vandaar wat minder geschreven afgelopen week.

Ik zei tegen Luuk: we gaan er nog lekker van genieten samen!

En dat doen we zeker!!!

Badderen, knuffelen en dutten.. heerlijk!!!

Ik geniet echt nog!

Eerste keer 2 daagjes werken dan 2 daagjes vrij, dan ben ik daar denk ik ook wel weer aan toe (oh, wat klinkt ik lui zeg!)

Ik vind het echt zo ontzettend jammer dat ik niet kan zondag; ik lees al die lekkere dingen die op het "menu" staan (niet ontbijten lijkt me niet overbodig) en ik baal ervan dat ik jullie en jullie kids niet in levende lijve ga zien.

Bij de volgende meeting moet ik toch kosten wat kost bij zijn hoor!

Ik lees wel altijd alles hierzo.. over doorslapen bijvoorbeeld.

Ik prijs me echt gelukkig met zo'n makkelijk kind als het onze.

Slaapt heerlijk van 20 tot 23.30/0.00 uur en dan na de laatste voeding tot 8.00/8.30 uur..

Wat een kerel he?

Mijn avent-flessen (groter formaat) passen trouwens ook niet in de warmer, van de Hema, dus flesjes van de Hema gekocht voor naar de gastouder.

(moeder en schoonmoeder doen het hier dan maar au bain marie!)

Luuk drinkt uit elke fles met willekeurige speen, als ter maar eten uitkomt!

Tja, some people have all the luck!

He, Blond,zit je in de lucht?

Waar ging de reis naartoe? Goed geweest of weer ziek?

Ik ga nog even hangen voor de tv met een glaasje rode wijn (van de BV-brigade/maffia mag dat natuurlijk eigenlijk niet maar ja, daar trek ik me niet zoveel meer van aan hoor, Luuk is nu bijna 12 weken en de krampjes wel zo'n beetje voorbij... let zoiezo niet echt meer op wat ik eet of niet.... gaat tot nu toe goed!)

xx Jessel
Hey meiden,

nog even en dan is het zover hoor, dan gaat Dokkie bevallen, you go girl !!!

en ook nog maar even tot onze meeting.

Heb deze week nogal veel dingen gepland dus eigenlijk te weinig tijd voor het forum. Meld me toch ff om mijn nieuwe NOD nog door te geven: 7 februariZal nog even de gmail lezen voor de laatste berichten over zondag.

Ik blijf nog ff op de tribune hangen voor dok, andere meiden alvast tot zondag en misschien kom ik eerder nog ff langs (virtueel dan eej)

bri1976
KQ, even vlug tussendoor, ik ben zo tussen 12-13 uur bij jou goed? Staat jouw adres op Gmail?? Leuk leuk leuk !!!
owja meiden kheb net gepost op gmail.

reply aan luum over carpoolen

en een mailtje dat NIET gelezen mag worden door Dokkie en Wolfje

nu nog ff een peertje eten en dan lekker slapen

truste bri
eej yasmine we waren tegelijk :-)
Bon soir ladies!

Weer eens een postje van mij. Hoop dat jullie het me vergeven dat ik niet op alles wat ik de afgelopen maanden gemist heb reageer...

DOK wat spannend dat je je slijmprop al kwijt bent!! WHOEHOE ik ga voor je op de tribune zitten hoor. Voor mezelf nog niet, want ik maak mezelf wijs dat ze gewoon die 40 weken lekker blijft zitten. Ik had jullie al eerder verteld dat ze hier in Frankrijk uitgaan van 41 weken + 3 dagen, dus volgens mijn eigen dokter hoef ik voor 15 februari nergens op te rekenen (we zullen wel zien hoor meneer!). Ik zal wel even een foto op de gmail zetten, dan kunnen jullie je verwonderen over mijn kogelbuik

Wat leuk dat de meeting zondag al is!! Ik denk dat het supergezellig gaat worden met al die meiden en lieve baby's en zoveel lekkers. Jammer dat ik er niet bij kan zijn!!

Plieno, goed om te horen dat het overstappen op een langer "schema" al beter gaat. Ik ben me flink aan het inlezen. Kennen jullie het boek "De babyfluisteraar lost alle problemen op" van Tracy Hogg (& Melinda Blau)??

Ik heb het al bijna uit het het spreekt me heel erg aan. Ze is ook erg van de vaste routine (wat niet betekent dat je ECHT op de minuut / klok moet gaan voeden maar meer dat je een vaste voorspelbare volgorde aanhoudt waardoor je baby weet wat er komen gaat), en beschrijft ook wanneer baby's normaal gesproken overgaan van een 3 uurs naar een 4 uurs ritme qua voeding en hoe je dit kunt doen. Ook over doorslapen staat er veel in en wat haar aanbevelingen zijn voor doorslapen: het geven van "clustervoedingen" 's avonds redelijk kort na elkaar (om 17:00 en 19:00 of 18:00 en 20:00), plus nog een "droomvoeding" ergens tussen 22:00 en 23:00 uur. Dit noemt ze "voltanken" en blijkbaar werkt dit voor veel baby's om dan door te slapen tot de volgende ochtend.

Nou ja meiden ik kan nog geen echt advies geven, alleen wat ik gelezen heb natuurlijk maar dat is slechts theorie! (al heeft zij heel veel praktijkervaring).

Hier gaat het allemaal ok. Heb het idee dat de baby juist actiever is dan eerst, in tegenstelling tot wat je hoort dat de baby voor de bevalling juist minder actief is (toch?).

Gister is mijn vriendin van de zwangerschapscursus bevallen. Haar eerste kind (een meisje), en bevallen binnen 6 uur nadat haar vliezen braken, met slechts een klein inknipje (oh ja en een ruggenprik bij 5 cm ontsluiting)!

Haar man belde gisteravond uit het ziekenhuis en ze waren allebei zo blij en trots en konden niet geloven dat het zo snel was gegaan. Ik heb haar nog even gesproken en ze was lovend over de ruggenprik, haha.

Ik ben nog steeds van plan het zonder te gaan doen, maar ja je weet inderdaad niet hoe het loopt en misschien is het moeilijk te weigeren als ze hier eigenlijk liever hebben dat je zo'n prik gewoon neemt (voor jouw maar ook voor hun eigen "rust" als verloskundigen!). Maar ik vind het ook een beetje lullig ten opzichte van mijn zus, die gewoon in Nederland (thuis) hoopt te bevallen, en dus ook geen ruggenprik kan krijgen. Wat dat betreft denk ik: als zij zonder moet, dan moet ik het ook kunnen.

Morgen komt mijn nieuwe MP3 speler die ik via een internetshop bij een Zwitserse collega heb laten bezorgen (goedkoper) en die ga ik maar vol zetten met ontspanningsmuziek. Verder mag je hier vanaf het moment dat je in de verloskamer ligt (bij 2 - 4 cm ontsluiting geloof ik), NIKS meer eten en drinken en dat vind ik echt STOM!!! Als het dan nog uren duurt en ik mag niks eten (kon zelfs geen druivensuiker vinden in de supermarkt), ga je alleen van de honger toch al tegen de vlakte, als je zo'n inspanning moet leveren?!

Nou meiden ik wens jullie allemaal heeel veel plezier zondag maar ik kom voor die tijd natuurlijk nog even checken hoe het met onze DOKKIE is!!

liefs en slaap lekker

Wolfje

p.s. er is iets mis met de opmaak hier, ik kan dus niks vet maken. sorry voor de onleesbaarheid!
Hee een berichtje op de gmail dat ik NIET mag lezen... Oeioeioei eens kijken of me dat lukt

Ga nu even die foto van mijn buik plaatsen.

x Wolfje
En ik mag ook iets niet zien!! Daar kan ik slecht tegen, hoor!

Wolfje, wel grappig wat je zegt: als mijn zus hem niet krijgt moet ik solidair zijn Ik zou het toch maar gewoon af laten hangen van of je het zelf vol kunt houden. Maar het lijkt me wel moeilijker als ze om je heen zitten te pushen dat het normaal is en dat iedereen een ruggenprik krijgt. Als je thuis aan het bevallen bent en je wil niet naar het ziekenhuis dan hou je het vanzelf beter vol.

Ik denk trouwens dat ik de meeting sowieso maar laat schieten, kind of geen kind. De vk die ik deze week had zei: bel maar zodra de bevalling begint, niet wachten want het kan erg snel gaan. Ik zit er niet op te wachten om onderweg in de auto te bevallen

Dan gaan we gauw een meeting plannen als Wolfje in het land is en Jessel ook kan, ok? Van mijn andere topic staat al de 4e meeting op stapel, echt leuk!
Jemig, de 4e al? Ik vond ons al zo geweldig, haha! Dok, ik zou het snappen als je niet zou komen, ik ging ook al niet meer ver weg na week 38. En dan inderdaad maar snel de volgende plannen.

De tabel is aangepast.

Wolfje: over eten zou ik me niet te druk meer maken. Mijn vriend wilde mij tijdens mijn weeen vla door de strot duwen en het kwam meteen weer terug. Het ging bij mij dan ook snel, maar ik heb heel lang geen trek gehad. Pas bij het ontbijt de volgende dag heb ik weer wat gegeten (ben tegen twaalven bevallen en had niet meer warm gegeten). Kan je niet nog snel druivensuiker op laten sturen? Ik heb die erg nodig gehad ná de bevalling, was soms zo slap. Spannend hoor, wel leuk dat er weer 2 kleintjes aan zitten te komen!

Vannacht was het weer pet met de kleine. Om 5 uur was ze wakker, ze meldde zich, maar na 70 cc was het alweer bekeken. Meteen poepen en daarna lief lachen en kraaien naar mama. Gekke meid, de tranen liepen over mijn wangen van de zorgen. Nu gaat het weer beter, ze heeft weer keurig gedronken en is weer helemaal terug in haar ritme. Ik was stiekem even bang dat het niet goed zou gaan en dat ik niet kan komen zondag, maar dat is nu wel voorbij. Ben wel blij als de volgende fles ook weer goed gaat.

Straks laten wegen, ben heeeel benieuwd!
Nou, vannacht gelukkig weer eens lekker geslapen, geen onrustige buik. Vandaag wordt onze dochter 2 jaar, dus was ook minder leuk geweest voor later, allebei op dezelfde dag jarig! Hoewel een zusje voor je verjaardag krijgen ook wel weer leuk is.

4e meeting is wel in ongeveer 2,5 jaar, hoor!
Soep, wat rot dat je meisje haar draai even kwijt is! Hopelijk went ze snel aan alle nieuwe sensaties in haar leven.

Dok, gefeliciteerd met Lisa. Niet te vroeg roepen dat je kindje niet op de verjaardag komt, want de dag is nog lang (en met een turbo bevalling kan het dan toch nog best?). Maar ik ben het met je eens dat ietsje later leuker is. In elk geval worden het twee kinderverjaardagen kort na elkaar.

Wolfje, hier ook geen eetlust tijdens de bevalling. Zelfs de druivensuiker heb ik niet naar om gekeken.

Oh Jessel, een wijntje. Nu ik gestopt ben met de BV moet ik mijn "alcohol-verslaving" maar weer eens gaan aanwakkeren. Heerlijk!

Wie was er ook alweer naar een osteopaat geweest? En hoe was dat?

Ik zit er met mijn mannetje ook over te denken, omdat hij zo overstrekt, er soms zo veel spanning in zijn lijfje zit en hij kort slaapt (maar wel moe is).

Mijn mannetje heeft vannacht weer geen nachtvoeding gehad. Maar nu drinkt hij overdag zijn flessen niet leeg, dus maak ik me een beetje zorgen of hij wel genoeg drinkt. Hij had ook al minder (zware) plasluiers de laatste verschoningen. Maar ik denk dat het echt een kwestie van verder wennen en accepteren van de speen is. Hij drinkt de eerste honger wel steeds weg, maar daarna piept hij en kijkt heel vies. Hij moet er echt even doorheen. Ik heb hem net wel een tussendoortje van 60cc gegeven voor mijn gemoedsrust. Risico is dan wel weer groter dat hij de volgende fles ook weer (lang) niet leegdrinkt.

Maar hij is gisteren gewogen (6,160 kilo) dus ik weet gewoon dat hij tekort komt met 5 flessen van 160, waarvan hij de helft lang niet leegdrinkt. Ik moet toch wat. Hopelijk gaat dit binnen een paar dagen beter, ik heb daar wel vertrouwen in.

Had ik al verteld dat mannetje sinds een paar nachten op zijn eigen kamertje slaapt? Was wel even wennen dat ik nu alleen de echte geluiden hoor en niet meer het ademen, bewegen, zuchten enzo. Maar hij paste niet meer veilig in de wieg, dus het is beter zo.
Dok: gefeliciteerd! Je klinkt lekker blij, fijn is dat!

Plieno: bij jou dus ook even wat minder drinken. Gekke kindjes ook. Het komt wel goed, zeggen ze allemaal.... Slaap je zelf nu ook anders, nu je kleine man niet meer bij je ligt? Ik hoop dat wij de wieg nog even kunnen houden (ik lag er een half jaar in), het ledikantje moet nog geschuurd en geverfd worden. Die is al een tijdje niet meer gebruikt, ik denk een jaartje of 20!

Net laten wegen, ze weegt 5550 gram nu. Ik heb het nog gevraagd, over dat drinken en ze zegt: soms zeggen ze (de baby's) gewoon: nu kan ik groeien op 50 cc. Ze drinkt nu weer meer, maar ik moet de fles in haar mond laten, anders heeft ze geen zin meer. De wijk zei dat je moet kijken naar plasluiers (die werden dus ook minder zwaar), naar de fontanel en of ze tevreden zijn. Nou, dat laatste is wel het geval, er wordt genoeg gelachen en gespeeld.
dok, gefeliciteerd met je dochter! leuk, verjaardagsfeestje. gewoon flink wat balonnen op blazen dan komt de bevalling zo op gang. ( was bij mijn geboorte zo, ik ben geboren op de 2e verjaardag van mijn zus. ik was dus haar cadeautje )

fijne dag!!

soep, fijn dat kleine soep wel lekker vrolijk blijft, is dan wel een teken dat het toch wel goed met haar gaat.

balen van het wennen bij het KDV. hoop echt met je mee dat het snel beter gaat.

Plien; jou mannetje dus ook slecht aan het drinken? hoop dat ie net als kleine soep gewoon even genoeg heeft aan minder en wel lekker blij blijft!

sorry voor mijn afwezigheid de afgelopen dagen maar ik heb nog allemaal verlaat kraambezoek gehad weer. bij ons komt er veel van ver en die komen nu nog allemaal verspreid gezellig langs.

ik heb echt superveel zin in zondag, wat een bijzondere dag zal dat zijn, jullie allemaal ontmoeten!

Ik hoop wel dat juus bri en lily er ook van genieten en jullie moeten het zeggen als je juist wel of niet met een baby wil knuffelen he! kleine mim vind knuffelen heerlijk maar jullie moeten het ook fijn vinden! Vind het echt bijzonder en heel sterk dat jullie er ook bij zijn, maakt ons groepje toch wel echt heel hecht!!

En juus, we duimen hier weer mee voor een mega ei!!! zet m op!

Soep, ik geloof niet dat ik jou tel nummer heb, wil je dat nog even naar me mailen? dan kan ik jou zondagochtend ff een belletje geven!

wat een donker en somber weer trouwens de afgelopen dagen he, niets aan, kun je helemaal niet lekker naar buiten. de hond vidn het ook niets, die ligt al dagen voor de kachel en is met moeite voor 3 minuten mee naar buiten te krijgen.. raar beest

oh meisje is wakker. dagdag en tot zondag sowieso! liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven