restauranttips leiden

05-06-2011 11:29 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie is er bekend in Leiden, en weet er lekkere en gezellige restaurants? Geen hutje mutje studenten tenten, maar ook niet te chique en opgeprikt. Goed eten voor een leuke prijs.

Liever geen chinees thais of italiaans, overige keukens zijn prima.

Ligging niet al te ver uit het centrum, moet wel te lopen zijn vanaf centraal.

Ik ben benieuwd naar tips!
Ik zou naar De Verboden Toegang gaan. Goed te lopen vanaf centraal station. Prima prijs/kwaliteit-verhouding en vriendelijke bediening. Ik kom er altijd graag als ik gewoon gezellig iets wil eten met vrienden.
La Cubanita.. Noordeinde 19A..

Superleuke tapastent.. Niet te duur, wel erg lekker.

Wel reserveren hoor!
Jill's restaurant in de Morsstraat
Jill's vind ik altijd zo hutje mutje.

La Gare, op loopafstand van het station. Goede prijs-kwaliteit verhouding en je hebt de ruimte.
Ook leuk; Spaans restaurant, vlakbij de Morschpoort.(t.o. de Bijlen. Ben even de naam kwijt..weet iemand het?
quote:Julus schreef op 05 juni 2011 @ 12:00:

Ook leuk; Spaans restaurant, vlakbij de Morschpoort.(t.o. de Bijlen. Ben even de naam kwijt..weet iemand het?La Plancha, is inderdaad leuk!
Ietsje verder, op de Breestraat: De Troubadour.

Helemaal super vind ik nog ietsje verder, bij Hönkemuller de steeg in, links op de hoek: In den Bierbengel.

Het ligt er wel aan wat je qua schoenen onder loopafstand schaart.
quote:Perel schreef op 05 juni 2011 @ 12:16:

Ietsje verder, op de Breestraat: De Troubadour.

Helemaal super vind ik nog ietsje verder, bij Hönkemuller de steeg in, links op de hoek: In den Bierbengel.

Het ligt er wel aan wat je qua schoenen onder loopafstand schaart.In den Bierbengel is leuk inderdaad. Normaal gesproken wel op loopafstand van het station, maar op naaldhakken is het inderdaad wel een beetje ver
De griek Delphi is erg lekker en gezellig, als je iets sjiekers wilt Viva Italia
http://www.restaurants.nl/leiden
Bedankt voor jullie reacties tot zover!

Heb even alles bekeken, en tot nu toe staan in mijn lijstje:

* De troubadour

* IN den Bierbengel

* La plancha

* verboden toegang

Heb ook even gekeken hoe het zit met de loopafstand, maar volgens google is het ongeveer een kwartiertje lopen dus dat is prima te doen.
quote:HEMAlover schreef op 05 juni 2011 @ 12:01:

[...]

La Plancha, is inderdaad leuk!ZIt je daar ook een beetje relaxed? ( in de zin van tafeltjes niet zo dicht op elkaar?)
Ja, vind ik wel. Het is niet heel groot daar, maar je zit redelijk privé. In den bierbengel is ook erg leuk, maar wat meer studentikoos en altijd hartstikke druk. Prima kaart en leuke prijzen (eetcafé).

Wat ook nog kan, in de Breestraat; Burgerzaken. Ook niet hutje mutje en een hele goede kaart met bijzondere dingen.

En als het mooi weer is, heb je achterin nog een heel gezellig plaatsje waar je kunt zitten. Het zit pal tegenover het stadhuis.
quote:bankje schreef op 05 juni 2011 @ 11:56:

Jill's restaurant in de MorsstraatVolgens horen zeggen én Iens, scoort Jill's de laatste tijd erg slecht.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Luxe - Prentenkabinet (zo lekker!)

Vlees - Grieks restaurant Delphi

Chinees - Woo Ping

Eten met muziek (zondag's kans op een keihard spelend bandje ) - v.d. Werff

Lekkere sate - Bruine Boon

Buffet voor een vaste prijs - Luxor

Pannenkoeken - Van Dam of Oudt Leyden

Alles op zeer korte loopafstand van het CS, vooral de laatste 4.
Het gaat La Plancha worden! Bedankt voor de tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven