Mode & Beauty alle pijlers

Leuke korte kapsels?

30-05-2011 12:37 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me eraan wagen, mijn haar gaat er af! Maar wat nou het beste zou passen?

Ik heb een ovaalvormig gezicht, bruin haar met een beetje krul en nu tot over mijn schouders. Ik vind piekerige kapsels vaak leuk maar omdat ik veel en dik haar heb denk ik dat dit bij mij lastig is.

Hebben jullie leuke plaatjes?
mijn vriend niet, die vind kort haar bij vrouwen veel leuker.

die geeft ook wel is hints als het weer kappertijd is.....

vond die ozzy osbourne vergelijking wel leuk, denk alleen niet dat dat voor mij geldt (als ik lang haar zou hebben). mijn hoofd wordt heel dun van lang haa. wil ook een leuke vergelijking
Hier nog een fan van kort haar ! Sinds een maand heb ik het weer kort laten knippen, daarvoor droeg ik m'n (supersteile) haar steeds maar in een staartje. Lekker makkelijk maar erg sloom. Ik heb een lang gezicht en dan staat lang, steil haar los helemaal niet mooi.

Mijn vriend is trouwens wel gek op kort haar bij vrouwen, hij houdt meer van wat stoerder denk ik.

Wat hierboven gezegd werd over dat kort haar vaak niet zo mooi staat bij 'gewone' vrouwen, itt beroemde vrouwen als Halle Berry of Keira Knigtley, dat geldt volgens mij ook voor lang haar. Ga de straat maar eens op en kijk naar de gemiddelde vrouw met lang haar, dan is dat nou ook niet iets om constant vrolijk van te worden. Zeker als vrouwen wat ouder, dan wel dikker in hun gezicht zijn, staat lang (en zeker los) haar nou ook niet bij iedereen even flatteus!
quote:Missphoebe schreef op 03 juni 2011 @ 12:54:

[...]

hoe krijg je het zo? heb ongeveer ook zo'n kapsel.

ik krijg trouwens regelmatig commentaar dat ik het langer moet doen, maar dat staat mij echt niet........ ik heb nogal een smal koppie die met lang haar nog dunner lijkt.

ben alleen niet zo'n stylingkoningin. heeft iemand tips??

Gewoon wassen, droogfohnen en wat smurrie erin.

En regelmatig met de handen in het haar zitten om het warrig te houden.
quote:Missphoebe schreef op 03 juni 2011 @ 12:54:

[...]

hoe krijg je het zo? heb ongeveer ook zo'n kapsel.

ik krijg trouwens regelmatig commentaar dat ik het langer moet doen, maar dat staat mij echt niet........ ik heb nogal een smal koppie die met lang haar nog dunner lijkt.

ben alleen niet zo'n stylingkoningin. heeft iemand tips??

Gewoon wassen, droogfohnen en wat smurrie erin.

En regelmatig met de handen in het haar zitten om het warrig te houden.
quote:Tomatensoep schreef op 03 juni 2011 @ 12:54:

[...]

maar vriend vond het erg goed staan en dat is natuurlijk het belangrijkst Nee hoor, het belangrijkst is dat jij het leuk vindt!
quote:mamalief schreef op 30 mei 2011 @ 15:17:

Mijn haar:

[afbeelding]

Zou niet weten waarom dat minder vrouwelijk zou zijn dan een Ozzy-kapsel.

BAM, dan hebben wij (bijna) hetzelfde kapsel

Ik heb het ook in de kleur van jouw fotootje trouwens

Als ik mijn haar langer laat groeien dan gaat het er zo lijzig uitzien

Ik heb echt een kort haar hoofd...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb ook die kleur Sum!
quote:mamalief schreef op 03 juni 2011 @ 16:39:

Ik heb ook die kleur Sum!*kirt het uit*

Owwwwwwwwwww......dan zijn we net zusjes!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 03 juni 2011 @ 16:41:

[...]

*kirt het uit*

Owwwwwwwwwww......dan zijn we net zusjes!

Jottum! IK heb een forumzuzzie!

Dat kort haar meer tijd kost valt wel mee hoor! Ik heb het een beetje zoals kiera knightley op de 1e pagina, maar dan minder rommelig. Kam het als ik opsta. Eventueel beetje water erin als het rechtop staat haha! Pony over mijn voorhoofd kammen en klaar. Na het wassen doe ik er mousse in, maar dat doe ik niet als ik opsta ofzo. Dan kam ik het en zit het prima. Ben nu wel oorbellen gaan dragen ineens. Vind het net wat vrouwelijker staan zo
Mijn kapsel lijkt trouwens ook wel wat op dat van pink. Pony schuin over voorhoofd en aan 1 kant beetje opgeknipt en andere kant wat langer. Ik had het tot over mijn schouders ivm mijn bruiloft. Heb echt alleen daarvoor lang laten groeien. Heb het toen tot net over mijn oren laten knippen maar dat stond zo braafjes. Nu dus dit en krijg alleen maar leuke reacties! Alleen mijn man vind het niet zo, maar om heel eerlijk te zijn heb ik daar schijt aan haha! Omdat ik getrouwd ben doe ik niet ineens precies wat hij zegt inmiddels is ie er wel aan gewend. Ik heb ook een lang en smal gezicht en met lang haar versterk je dat. En ik deed er nooit wat mee. Kort haar staat me gewoon beter vind ik. En het is nog steeds vrouwelijk hoor! Doe er ook regelmatig nog een haarband of bloemetjes in.
Ik heb een super gaaf ( al zeg ik het zelf haha) kort pink kapsel. Ik heb een kuif vanaf de kruin kort, langer naar voren. De zijkanten en achterkant is rommeling gesneden en valt net op mijn oren. ( de achterkant in rommeling in de nek)

De kleur is zilverblond en de reacties zijn altijd positief. De belachelijke uitspraak dat kort haar niet vrouwlijk is slaat echt nergens op. Ik ken een vrouw met lang haar die in haar spijkerbroek met timberlands en een slobbertrui loopt en die is ondanks haar lange haren echt niet vrouwelijk. Ik kan zeggen van mezelf dat ik ondanks mijn korte koppie vrouwlijk voel. Dat heeft namelijk met uitstraling te maken

mijn kapsel
Ik heb het ongeveer zo laten knippen. Alleen is mijn pony iets langer en ik heb een zijscheiding. Pink heeft echt een kruintje achterop en vanaf daar naar voren gekamt, maar dat kan ik niet.

quote:hgjb schreef op 30 mei 2011 @ 12:40:

Leuke korte kapsels voor een vrouw zijn er niet.Niet mee eens! Die zijn er wel degelijk!
ik ben zelf in de loop der jaren van over de schouder naar kort met een lok gegaan. op de kortste punten is het nu max 3cm. heerlijk. ik vraag altijd om een kapsel waar ik niks aan hoef te doen, want ben nogal lui. ik heb tot nu toe al een ruime variatie aan korte kapsels gehad, die geen moeite kosten. enige nadeel is dat ik soms wakker wordt met een plukje recht overeind en dat die niet naar beneden wil. maar mijn haar is zo eigenwijs, dat dat zelfs niet lukt met een kilo gel er in. ik vind het ook echt niet minder vrouwelijk dan lang haar. denk dat dat ook gewoon je uitstraling is.
Eens met Varuca, kort kan ook super sexy zijn!

Het kruintje van Pink heb ik wel, als het wat langer wordt is het ook nog goed! heerlijk
wat ik trouwens vaak heel irritant vind als ik naar een andere kapper ga dan normaal. heel veel kappers zijn bang om te knippen. ik roep altijd liever een cm te veel er af dan te weinig. en nog komt het regelmatig voor dat ik moet vragen of er meer af mag of dat ik na twee dagen tot de conclusie kom dat't me toch nog te lang is. terwijl ik vaak ook gewoon een lengte indicatie geef.

ik heb trouwens één kan kort, paar cm. andere kant een lok iets boven kaak lengte en achter mijn oor een langere pluk die ik richting mijn kaak stijl. de achter kant is de onderkant kort en daarover heen valt in een driehoek een iets langere laag. het kortere deel is bruin met rodige gloed. en het langere deel is meer koper.
Ik hoop dat de kapper zich aan de foto gaat houden, ik wil deze week voor dit dameskapsel gaan.

http://www.hairfinder.com/haircollectio ... thair9.htm
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:_Strawberry86_ schreef op 30 mei 2011 @ 13:01:

sorry dit is het goede plaatje.

deze had ik meegenomen naar de kapsalon, en zo is het nu ook geworden.

[afbeelding]Bn jij nog blij met dit kapsel? Ik heb hetzelfde kapsel en ben het alweer aan het laten groeien, had er na een paar weken toch wel weer spijt van . Ondanks alleen maar positieve reacties, zelfs van mannen haha.
Ik zou heel graag kort haar willen, maar helaas is mijn haar extreem dun vooral bij de slapen. Nu heb ik een saaie gelaagde bob die net mijn schouders raakt. Als het kort zou zijn zou je overal op mijn hoofdhuid kijken vreselijk.

Mijn haar is in heel slechte conditie nu door zware antibioticakuur ivm hersenvliestontsteking.
@snoesje ik vind het altijd heel mooi dat soort hele korte kapsels bij vrouwen. heb nu gedeeltes die lengte, maar compleet zou voor mij te zijn. heb er ook het hoofd niet voor. Je moet in elk geval een kapper hebben die niet bang is om te knippen.
Gisteravond heb ik Anita Witzier op tv gezien, WAT een mooie vrouw met kort kapsel is dat!
Ik hoop dat je erg mooi bent, want alleen dan kunnen korte kapsels ook mooi en vrouwelijk zijn, vind ik.

Ik heb me voorgenomen om geen zo'n type te zijn die haar haar afknipt zodra ze moeder is geworden, maar dat is een andere categorie denk ik.
@marthesyl, ik ben er zo een die haar haar af heeft geknipt. Ik ben nu moeder en zwanger van nrtje 2. Ik krijg echt alleen maar leuke reacties. Ik heb best een ronde gezichtsvorm en draag mijn haar nu omhoog. Eerst droeg ik het altijd stijl naar beneden met wat haar in mijn gezicht. Ik krijg zelfs nu ik zwanger ben vaak de vraag of ik afgevallen ben en ik heb echt tot nu toe alleen nog maar leuke reacties gehad op mijn kapsel. Het is dan ook geen mega kort kapsel. het linkse kapsel, maar dan draag ik het meer als Leontien borsato. Ik laat het wel weer groeien, want het is me teveel werk en ik mis het (met mijn handen door mijn lange haar gaan) effect. haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven