Mode & Beauty alle pijlers

Leuke korte kapsels?

30-05-2011 12:37 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me eraan wagen, mijn haar gaat er af! Maar wat nou het beste zou passen?

Ik heb een ovaalvormig gezicht, bruin haar met een beetje krul en nu tot over mijn schouders. Ik vind piekerige kapsels vaak leuk maar omdat ik veel en dik haar heb denk ik dat dit bij mij lastig is.

Hebben jullie leuke plaatjes?
Vergeet niet dat kort haar veel tijd in beslag neemt met stylen ed.

Veel meer dan lang haar.
Ja dat is waar. Maar het gaat me niet zozeer om het gemak als meer dat ik het gewoon leuk vind en weer eens wil proberen
Niet iedereen is gezegend met een prachtige bos haar dat ze lang kan dragen. Sommigen zijn (soms noodgedwongen) aangewezen op korte kapsels. Beetje lullig om dan maar steeds te lezen dat dat per definitie niet mooi zou zijn of niet vrouwelijk.

Er zijn prachtige vrouwen te bedenken waarbij het korte haar hen geweldig staat. Om het dan maar niet mooi te noemen OMDAT het kort haar is.... nee, dat gaat er bij mij niet in.
quote:zusenzoo schreef op 30 mei 2011 @ 13:04:

Veel meer dan lang haar.

Dit valt wel mee, ik ben nu 5min extra kwijt dan normaal.

Ik moet alleen wel iedere ochtend douchen of mijn haar nat maken om het in model te fhonen!

Maar het is niet echt veel werk, want kort haar fhon je heel snel droog!
quote:zusenzoo schreef op 30 mei 2011 @ 13:04:

Veel meer dan lang haar.Als het goed geknipt/gesneden is, hoeft dat niet. Ik ben 's ochtends hooguit 5 minuten kwijt aan mijn haar en dan zit het zoals ik het wil.
Je moet het inderdaad wel iedere ochtend wassen, maar ik douche me toch al iedere ochtend, dus dat gaat in ene moeite door.
Ik ben het daar ook echt niet mee eens. Ik heb nu in mijn omgeving het nog maar niet echt gezegd omdat ik lang en dik haar heb en geen zin heb in reacties als 'oh zo zonde!'. Het is haar, het groeit toch wel weer aan als het niet staat. Maar ik vind het bij bijvoorbeeld Victoria Beckham echt héél mooi staan, Halle Barry ook.
quote:_Strawberry86_ schreef op 30 mei 2011 @ 12:59:

ik heb mijn haar vorige week net zoals leontien borsato geknipt.

ik had voorheen heel lang blond haar trouwens.welke reacties krijg je??
Ik vind eigenlijk ook dat kort haar voor een vrouw meestal niet mooi is... Iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf uitmaken, maar ik ben er niet zo van. Al helemaal niet als er dan ook nog even een felle lok bij in wordt geverfd... Ik heb zelf ooit mijn haar wat korter dan normaal laten knippen en daar was ik achteraf niet blij mee.

Ik heb in mijn omgeving trouwens ook nog nooit gehoord dat een man een kort kapsel bij vrouwen mooi vind... Staat nu eenmaal veel minder vrouwelijk dan langer haar.

In elk geval hoop ik dat je een leuk kapsel vind dat bij je past! Succes!
quote:baby_ernie80 schreef op 30 mei 2011 @ 13:07:

Niet iedereen is gezegend met een prachtige bos haar dat ze lang kan dragen. Sommigen zijn (soms noodgedwongen) aangewezen op korte kapsels. Beetje lullig om dan maar steeds te lezen dat dat per definitie niet mooi zou zijn of niet vrouwelijk.

Er zijn prachtige vrouwen te bedenken waarbij het korte haar hen geweldig staat. Om het dan maar niet mooi te noemen OMDAT het kort haar is.... nee, dat gaat er bij mij niet in.

Het grote verschil is, bloedmooie vrouwen (zoals hierboven geplakt) daar staat kort haar bij. Maar tja, die zijn dan ook bloed mooi.

Gewone stervelingen zijn mooier met langer haar, dat haalt je lekker op (zouden Carlo&Irene zeggen).
Hally Berry vind ik persoonlijk veel pittiger en leuker om te zien, zo:

dan zo:

quote:lilalinda schreef op 30 mei 2011 @ 13:11:

[...]

Het grote verschil is, bloedmooie vrouwen (zoals hierboven geplakt) daar staat kort haar bij. Maar tja, die zijn dan ook bloed mooi.

Gewone stervelingen zijn mooier met langer haar, dat haalt je lekker op (zouden Carlo&Irene zeggen).En dat is dus iets waar ik het niet mee eens ben. Maar goed, ieder zijn eigen mening natuurlijk.
quote:lilalinda schreef op 30 mei 2011 @ 13:10:

[...]

welke reacties krijg je??

Ik krijg heel veel positieve reactie's, veel mensen vinden dit super leuk bij mij staan. Alleen mijn partner was er niet blij mee, die vond lang haar mooier staan bij mij.

Maar bij mij was het echt noodzaak om ze kort te knippen, Ik ga volgende week namelijk naar turkije, En mijn lange haar was helemaal dood en brak af, en het blonde werd een beetje groen.
Een niet bekende vrouw met (in mijn ogen) toch een leuk, kort kapsel:

quote:Snowdrop schreef op 30 mei 2011 @ 13:11:

Ik vind eigenlijk ook dat kort haar voor een vrouw meestal niet mooi is... Iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf uitmaken, maar ik ben er niet zo van. Al helemaal niet als er dan ook nog even een felle lok bij in wordt geverfd... Ik heb zelf ooit mijn haar wat korter dan normaal laten knippen en daar was ik achteraf niet blij mee.

Ik heb in mijn omgeving trouwens ook nog nooit gehoord dat een man een kort kapsel bij vrouwen mooi vind... Staat nu eenmaal veel minder vrouwelijk dan langer haar.

In elk geval hoop ik dat je een leuk kapsel vind dat bij je past! Succes!Je knipt je haar toch niet om mannen te behagen??
Gelukkig ben ik gezegend met een vriend die alleen maar zegt 'geen stekeltjes alsjeblieft, verder vind ik je toch wel mooi' haha.
quote:Snowdrop schreef op 30 mei 2011 @ 13:11:

In elk geval hoop ik dat je een leuk kapsel vind dat bij je past! Succes!Ik zal tegen mijn vriend zeggen dat zijn mening afwijkend is van de blijkbaar standaard man
quote:lilalinda schreef op 30 mei 2011 @ 13:11:

[...]

Gewone stervelingen zijn mooier met langer haar, dat haalt je lekker op (zouden Carlo&Irene zeggen).Ik heb niet zulk kort haar als die dames, maar het zit wel in mijn nek zeg maar. Maar dan ben ik denk ik ook gewoon bloedmooi, want iedereen vindt dit me mooier staan dan langer haar. Vooral mijn vriend juist.
Ik vind dit mooi, maar weet niet of het kort genoeg is?

Vorig jaar november heb ik mijn haar kort laten knippen en eerlijk is eerlijk, heb nog nooit zo veel complimenten gehad! Ik heb vrij vaste krullen en het is dus niet geschikt om 'half kort' te dragen. Als het nat is zit het dan leuk, maar eenmaal opgedroogd gaat alles weer de hoogte in. Ultrakort dus maar, supereng, maar wat was het leuk!! Wassen, klodder gel erin en klaar. Heerlijk.

Dat er geen leuke korte kapsels zijn voor vrouwen is niet waar. Niet alle vrouwen staan met kort haar, dat klopt. Maar er zijn vrouwen die met kort haar zelfs vrouwelijker uitzien dan met lang haar. Het hangt af van de vorm van je gezicht, je hals, de haarinplant, de conditie van de huid etc. Ik zie regelmatig vrouwen lopen die nodig hun haar zouden moeten kortwieken. Niet ieder haartype is geschikt om lang te laten groeien en dan is het vaak eerder lelijk dan mooi.
quote:Yavanna schreef op 30 mei 2011 @ 13:28:

Ik vind dit mooi, maar weet niet of het kort genoeg is?

[afbeelding]Heel leuk, maar zo heb ik het al vaak gehad. Ik heb ongeveer zulk haar alleen wat dikker.
Ik vind de pixie cut bij vrouwen heel mooi staan. Staat vooral mooi bij mensen met een wat ronder gezicht. Het is dat ook echt heel belangrijk om naar je gezicht te kijken en wat daar bij past. Ik heb een heel lang gezicht waar superkort haar heel raar op staat.

quote:hinde schreef op 30 mei 2011 @ 13:29:

Vorig jaar november heb ik mijn haar kort laten knippen en eerlijk is eerlijk, heb nog nooit zo veel complimenten gehad! Ik heb vrij vaste krullen en het is dus niet geschikt om 'half kort' te dragen. Als het nat is zit het dan leuk, maar eenmaal opgedroogd gaat alles weer de hoogte in. Ultrakort dus maar, supereng, maar wat was het leuk!! Wassen, klodder gel erin en klaar. Heerlijk.

Dat er geen leuke korte kapsels zijn voor vrouwen is niet waar. Niet alle vrouwen staan met kort haar, dat klopt. Maar er zijn vrouwen die met kort haar zelfs vrouwelijker uitzien dan met lang haar. Het hangt af van de vorm van je gezicht, je hals, de haarinplant, de conditie van de huid etc. Ik zie regelmatig vrouwen lopen die nodig hun haar zouden moeten kortwieken. Niet ieder haartype is geschikt om lang te laten groeien en dan is het vaak eerder lelijk dan mooi.Je doet niet toevallig de pabo?
Bij Jamie Lee staat het ook goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven