Werk & Studie alle pijlers

Wat te doen?!

05-06-2011 14:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Misschien dat jullie mij wel kunnen helpen met het volgende door middel van eigen ervaringen of van iemand anders waardoor jullie mij kunnen adviseren.

Ik ben 25 en zit erover na te denken om nog een voltijd hbo studie te gaan volgen. Ik twijfel tussen International Business and Languages en de opleiding European studies.

Ik twijfel nog best erg want zit toch ook wel met mijn leeftijd, het gemiddelde van de klas zal toch wel rond de 20 zijn denk ik?

Ik woon ook nog steeds thuis en heb inmiddels toch wel erg de behoefte om het huis uit te gaan maarja als ik een voltijd studie ga volgen dan zal dit niet zo makkelijk gaan?

Wie heeft hier ervaring mee of heeft een advies voor me? Ik loop hier nu wel een tijdje mee en moet nu toch echt de knoop gaan doorhakken. In september gaat de opleiding beginnen.

Alvast bedankt voor de reacties! Liefs..
Kies de studie waar je gevoel het meest naar uit gaat! Wat anderen van de studie vinden is hierbij totaal niet van belang.

Toen ik afgelopen jaar na een studieswitch begon aan mijn hbo opleiding was ik ook bang dat ik tussen allemaal 17 jarigen zou komen te zitten, maar dit bleek helemaal niet zo te zijn. Het zal natuurlijk per opleiding wat verschillen, maar ik denk dat je met je 25 jaar echt geen uitzondering bent tussen je studiegenoten. Ik zou me hier dus niet te druk om maken.

Wat betreft het uit huis gaan, ook dit zou prima moeten lukken ondanks dat je gaat studeren. Ik lees dat je studiefinanciering krijgt, en dan moet het toch zeker mogelijk zijn om 'op kamers' te gaan of een goedkopere studio te huren.

Ga je gevoel achterna en succes met de keuze!
In wat voor soort werkomgeving en bedrijfscultuur zou je willen functioneren én het best tot je recht komen?

Een economische of politieke? Het verschil is groot!
quote:stephanie1986 schreef op 05 juni 2011 @ 14:13:

Ik twijfel nog best erg want zit toch ook wel met mijn leeftijd, het gemiddelde van de klas zal toch wel rond de 20 zijn denk ik?

Maakt dat echt uit?quote:Ik woon ook nog steeds thuis en heb inmiddels toch wel erg de behoefte om het huis uit te gaan maarja als ik een voltijd studie ga volgen dan zal dit niet zo makkelijk gaan?Waarom niet?quote:Wie heeft hier ervaring mee of heeft een advies voor me?

1. kies de studie die je het leukste vindt

2. ga uit huis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven