Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
maandag 30 juli 2007 om 16:09
maandag 30 juli 2007 om 18:30
quote:
Leeftijd : 40 jaar
Ervaring: 21 jaar
Werk : Management Assistant
Bruto : € 2.250,= per maand voor 32 uur per week
Netto : € 1.700,= per maand incl. reiskostenvergoeding
Kan daar met 2 kinderen goed van rondkomen omdat ik ook nog weduwe- en halfwezenpensioenen ontvang (= ± € 700,= netto per maand).
Hoi Angellight..
Ik vind dit niet echt veel.. 2250 voor 32 uur is zo'n 2800 voor 40 uur. en dat met 21 jaar ervaring?
Ik heb een nieuwe baan waar per 3 september begin. ik heb zo'n 3 jaar ervaring. ben 22 en krijg 2400 bruto op basis van 40 uur.
de salarissen voor secretaressen en management assistentes lopen zo uiteen!
gr lieke
Leeftijd : 40 jaar
Ervaring: 21 jaar
Werk : Management Assistant
Bruto : € 2.250,= per maand voor 32 uur per week
Netto : € 1.700,= per maand incl. reiskostenvergoeding
Kan daar met 2 kinderen goed van rondkomen omdat ik ook nog weduwe- en halfwezenpensioenen ontvang (= ± € 700,= netto per maand).
Hoi Angellight..
Ik vind dit niet echt veel.. 2250 voor 32 uur is zo'n 2800 voor 40 uur. en dat met 21 jaar ervaring?
Ik heb een nieuwe baan waar per 3 september begin. ik heb zo'n 3 jaar ervaring. ben 22 en krijg 2400 bruto op basis van 40 uur.
de salarissen voor secretaressen en management assistentes lopen zo uiteen!
gr lieke
dinsdag 31 juli 2007 om 11:12
- software developer
- HBO museologie, daarna omgeschoold
- 8 jaar relevante werkervaring met daarnaast diverse cursussen
- 2900 bruto + 8% vakantiegeld + variabele bonus (nog geen 13e maand meestal...)
- 32 uur, alleen overwerk in overleg
- flexibele werktijden (kan ik zelf mee 'spelen', erg fijn)
Ben ik erg blij mee
- HBO museologie, daarna omgeschoold
- 8 jaar relevante werkervaring met daarnaast diverse cursussen
- 2900 bruto + 8% vakantiegeld + variabele bonus (nog geen 13e maand meestal...)
- 32 uur, alleen overwerk in overleg
- flexibele werktijden (kan ik zelf mee 'spelen', erg fijn)
Ben ik erg blij mee

dinsdag 31 juli 2007 om 14:53
Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek voor een traineefunctie in het bank- en verzekeringswezen. Je krijgt dus een opleiding en tekent in principe voor 2 jaar. Krijg een lease-auto, en voor 40 uur 1700 bruto. Na een jaar moet dit stijgen tot 2000.
Ik ben WO-opgeleid, communicatie, en heb naast bestuurswerk een half jaar werkervaring.
Voor een 'normale' baan zou ik het heel erg weinig vinden, hoe zit het met een traineeship?
Ik ben WO-opgeleid, communicatie, en heb naast bestuurswerk een half jaar werkervaring.
Voor een 'normale' baan zou ik het heel erg weinig vinden, hoe zit het met een traineeship?
dinsdag 31 juli 2007 om 17:01
quote:
Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek voor een traineefunctie in het bank- en verzekeringswezen. Je krijgt dus een opleiding en tekent in principe voor 2 jaar. Krijg een lease-auto, en voor 40 uur 1700 bruto. Na een jaar moet dit stijgen tot 2000.
Zoals je zegt voor een 'normale' baan niet heel veel, maar voor een traineeship heel normaal. Maar bij een normale baan wordt er niet zoveel in je geinvesteerd als bij een traineeship.
Als je bedenkt wat de opleidingskosten voor de organisatie zijn. Ik heb wel eens gesolliciteerd voor een traineeship waarbij ik ieder half jaar een tweeweekse cursus in Amerika zou hebben. Dat kost echt een berg geld, ook voor een grote organisatie. Zij investeren nu in jou en jij in jezelf, dus verdien je de eerste twee jaar wat minder, maar je mag er vanuit gaan dat je dit ruimschoots gaat inhalen in de jaren erna.
Zoals je zegt voor een 'normale' baan niet heel veel, maar voor een traineeship heel normaal. Maar bij een normale baan wordt er niet zoveel in je geinvesteerd als bij een traineeship.
Als je bedenkt wat de opleidingskosten voor de organisatie zijn. Ik heb wel eens gesolliciteerd voor een traineeship waarbij ik ieder half jaar een tweeweekse cursus in Amerika zou hebben. Dat kost echt een berg geld, ook voor een grote organisatie. Zij investeren nu in jou en jij in jezelf, dus verdien je de eerste twee jaar wat minder, maar je mag er vanuit gaan dat je dit ruimschoots gaat inhalen in de jaren erna.
dinsdag 31 juli 2007 om 19:27
quote:
Ik ben momenteel ook op zoek naar mn eerste baan en mss wel een traineeship. Ik heb CIW (uni) gedaan en wilde weten wat jij hebt moeten doen voor het traineeship (assesment) en bij welk bedrijf (cryptisch) je aan de slag gaat. Hebben ze ook banen in Brabant?
Ik vind 1700 voor 40 uur ook weinig, maar je hebt wel een leasewagen (met tankpas) en een opleiding.
Ik ben momenteel ook op zoek naar mn eerste baan en mss wel een traineeship. Ik heb CIW (uni) gedaan en wilde weten wat jij hebt moeten doen voor het traineeship (assesment) en bij welk bedrijf (cryptisch) je aan de slag gaat. Hebben ze ook banen in Brabant?
Ik vind 1700 voor 40 uur ook weinig, maar je hebt wel een leasewagen (met tankpas) en een opleiding.

woensdag 1 augustus 2007 om 01:20
heb hbo pedagogiek gestudeerd.
ben 25 jaar.
werk nu sinds 3 jaar, als pedagogisch medewerker op een leefgroep. dit is officieel een MBO-functie, maar `vreemd genoeg` wordt er nooit een mbo´er aangenomen, omdat het werk daar toch te zwaar voor is. beetje oneerlijk dus.
verdien bruto 2000 euro, hou daar 1550 per maand aan over, vanwege alle onregelmatigheidstoeslagen. verdien per maand tussen de 200 en 300 euro extra door de toeslagen.
ik werk 36 uur per week.
verder 1 keer per jaar een lullig team-uitje en met kerst een boekenbon. meer zullen ze aan het personeel niet uitgeven, want ja, bij jeugdzorg is verder daar geen budget voor.
ben 25 jaar.
werk nu sinds 3 jaar, als pedagogisch medewerker op een leefgroep. dit is officieel een MBO-functie, maar `vreemd genoeg` wordt er nooit een mbo´er aangenomen, omdat het werk daar toch te zwaar voor is. beetje oneerlijk dus.
verdien bruto 2000 euro, hou daar 1550 per maand aan over, vanwege alle onregelmatigheidstoeslagen. verdien per maand tussen de 200 en 300 euro extra door de toeslagen.
ik werk 36 uur per week.
verder 1 keer per jaar een lullig team-uitje en met kerst een boekenbon. meer zullen ze aan het personeel niet uitgeven, want ja, bij jeugdzorg is verder daar geen budget voor.
woensdag 1 augustus 2007 om 07:57
quote:
ben 25 jaar.
ik werk 36 uur per week.
Op zich vind ik dat je voor een 25 jarige niet weinig verdient,, op basis van 40 uur is het ruim 2200 euro.
En je laatse alinea vind ik wel héél ondankbaar klinken. Wees blij dat ze iets organiseren, volgens mij is een keer per jaar vrij normaal. En die boekenbon, lijkt me juist hartstikke leuk, er zijn genoeg mensen die niets krijgen... Wij krijgen zelf meestal twee flessen wijn. Ik drink ze zelf niet, maar he, toch leuk dat we een attentie krijgen.
ben 25 jaar.
ik werk 36 uur per week.
Op zich vind ik dat je voor een 25 jarige niet weinig verdient,, op basis van 40 uur is het ruim 2200 euro.
En je laatse alinea vind ik wel héél ondankbaar klinken. Wees blij dat ze iets organiseren, volgens mij is een keer per jaar vrij normaal. En die boekenbon, lijkt me juist hartstikke leuk, er zijn genoeg mensen die niets krijgen... Wij krijgen zelf meestal twee flessen wijn. Ik drink ze zelf niet, maar he, toch leuk dat we een attentie krijgen.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
woensdag 1 augustus 2007 om 09:25
quote:
ben 25 jaar.
ik werk 36 uur per week.
verder 1 keer per jaar een lullig team-uitje en met kerst een boekenbon. meer zullen ze aan het personeel niet uitgeven, want ja, bij jeugdzorg is verder daar geen budget voor. ik vind dit echt ondankbaar ja. Als je het niet genoeg vindt ga je toch ergens anders werken. Oneerlijk, lullig team-uitje, sjonge, wanneer is het wel goed genoeg dan, iedere week een vrijdagmiddagborrel en zeker vier keer per jaar een teamuitje naar tropische oorden?
Ik werk nu bij de overheid, de personeelsvereniging regelt wel eens wat, maar daar draag je ook maandelijks een bijdrage aan af, daarnaast hebben we ook 1 keer per jaar een teamuitje en met kerst een standaardkerstpakket. Ik hoef ook niet meer maar ik heb wel geweldig werk en leuke collega's. Daarnaast gaan we regelmatig met een groep collega's wat drinken, op eigen initiatief.
ben 25 jaar.
ik werk 36 uur per week.
verder 1 keer per jaar een lullig team-uitje en met kerst een boekenbon. meer zullen ze aan het personeel niet uitgeven, want ja, bij jeugdzorg is verder daar geen budget voor. ik vind dit echt ondankbaar ja. Als je het niet genoeg vindt ga je toch ergens anders werken. Oneerlijk, lullig team-uitje, sjonge, wanneer is het wel goed genoeg dan, iedere week een vrijdagmiddagborrel en zeker vier keer per jaar een teamuitje naar tropische oorden?
Ik werk nu bij de overheid, de personeelsvereniging regelt wel eens wat, maar daar draag je ook maandelijks een bijdrage aan af, daarnaast hebben we ook 1 keer per jaar een teamuitje en met kerst een standaardkerstpakket. Ik hoef ook niet meer maar ik heb wel geweldig werk en leuke collega's. Daarnaast gaan we regelmatig met een groep collega's wat drinken, op eigen initiatief.
donderdag 2 augustus 2007 om 17:35
Het klopt inderdaad dat de salarissen van (directie)secretaresses en management-assistentes enorm verschillen. Het salaris dat ik nu krijg (€ 2250 32u pw) is het loon dat ik heb meegenomen van mijn vorige werkgever, dat was Shell, dus ik was eigenlijk heel blij dat ik weer hetzelfde kon gaan verdienen. (Ik moest bij Shell weg ivm interne re-organisatie) En ik dacht dat ik bij Shell zo hoog zat met mijn salaris, dat ik blij was dat ik er niet op achteruit ging. Omdat ik kostwinner ben (vader van mijn kinderen is overleden) en de hypotheek gewoon betaald moet worden, heb ik eigenlijk niet verder gekeken. Deze baan sloot exact aan op de baan die ik moest achterlaten. Geen dag WW dus. Tja, de dingen zijn dus soms heel anders dan je denkt.
Ik heb trouwens net (vandaag) gesolliciteerd, stond alleen geen salaris in de advertentie, ben benieuwd......
Ik heb trouwens net (vandaag) gesolliciteerd, stond alleen geen salaris in de advertentie, ben benieuwd......
woensdag 8 augustus 2007 om 19:07
donderdag 9 augustus 2007 om 12:59
donderdag 9 augustus 2007 om 18:58
Ik werk 4 dagen per week bij 2 verschillende huisartsenpraktijken als doktersassistente. Erg leuke en afwisselende baan. Ook over het salaris ben ik wel tevreden, alhoewel het nooit genoeg is Volgens mij 1570,- bruto bij fulltime aanstelling. Maar zit dan ook pas in mijn eerste werkjaar.
37 weken zwanger!
vrijdag 10 augustus 2007 om 08:34
27 jaar
havo en MBO afgerond (geen relevante studie)
3 jaar werk ervaring maar geen relevante werkervaring
werk in P&O in een vrij zelfstandige functie
basissalaris 2100 bruto voor 40 u
bonus gem. 100 bruto per maand
bereikbaarheidsdienst tussen de 300 en 600 bruto per maand
(hoef ik niet echt vaak iets voor te doen)
sommige maanden verdien ik dus rond de 2700 bruto.
netto hou ik er per maand minimaal 1700 of hoger aan over.
Ben zelf wel tevreden, werk hier net een paar maanden!!
Heb mezelf een beetje naar binnen gebluft.. \\:-)//
havo en MBO afgerond (geen relevante studie)
3 jaar werk ervaring maar geen relevante werkervaring
werk in P&O in een vrij zelfstandige functie
basissalaris 2100 bruto voor 40 u
bonus gem. 100 bruto per maand
bereikbaarheidsdienst tussen de 300 en 600 bruto per maand
(hoef ik niet echt vaak iets voor te doen)
sommige maanden verdien ik dus rond de 2700 bruto.
netto hou ik er per maand minimaal 1700 of hoger aan over.
Ben zelf wel tevreden, werk hier net een paar maanden!!
Heb mezelf een beetje naar binnen gebluft.. \\:-)//
zaterdag 11 augustus 2007 om 21:54
quote:Miesss schreef op 08 augustus 2007 @ 19:07:
De verschillen tussen (directie)secretaressen e.d. verschillen inderdaad enorm!
Ik ben 27, heb HBO en werk als office manager. Verdien euro 2725,-. Daarnaast nog 13e maand en als ik goed presteer ook nog een bonus.
Ben behoorlijk tevreden!
Groeten Mies
Miesss, wat doe jij precies voor werk als officemanager? Beetje alle zaken op kantoor 'regelen' ofzo? Ik ga over een paar maanden op zoek naar mijn eerste baan, en ik hou ervan om te regelen en te organiseren etc.!
Wat voor studie heb je gedaan en bij wat voor soort bedrijf werk je?
Groetjes.
De verschillen tussen (directie)secretaressen e.d. verschillen inderdaad enorm!
Ik ben 27, heb HBO en werk als office manager. Verdien euro 2725,-. Daarnaast nog 13e maand en als ik goed presteer ook nog een bonus.
Ben behoorlijk tevreden!
Groeten Mies
Miesss, wat doe jij precies voor werk als officemanager? Beetje alle zaken op kantoor 'regelen' ofzo? Ik ga over een paar maanden op zoek naar mijn eerste baan, en ik hou ervan om te regelen en te organiseren etc.!
Groetjes.
zondag 12 augustus 2007 om 10:32
quote:Mijon schreef op 11 augustus 2007 @ 21:54:
[...]
Groetjes.
Hi Mijon,
Heb HBO Office Management gestudeerd.
Werk bij een middelgroot internationaal bedrijf (zo'n 300 medewerkers).
Als office manager ben verantwoordelijk voor marketing, pr en communicatie werkzaamheden (o.a. organiseren van beurzen). Maar ook verricht ik aantal secretariële werkzaamheden, zoals correspondentie. O ja, heb er ook nog een gedeelte P&O bij zitten.
Leuke en afwisselende baan dus! Hopelijk vind je ook een soortgelijke functie!
Groetjes Miesss
[...]
Groetjes.
Hi Mijon,
Als office manager ben verantwoordelijk voor marketing, pr en communicatie werkzaamheden (o.a. organiseren van beurzen). Maar ook verricht ik aantal secretariële werkzaamheden, zoals correspondentie. O ja, heb er ook nog een gedeelte P&O bij zitten.
Groetjes Miesss
zondag 12 augustus 2007 om 18:32
quote:Maelys schreef op 04 augustus 2007 @ 11:27:
Hoi,
ik heb een nieuwe baan in de GGZ en ga daar 2000,- bruto verdienen. Geen onregelmatigheidstoeslag, dus echt die 2000,- bruto. Kan iemand me vertellen wat ik daar netto aan over zal houden?
Bedankt vast!Netto ga je daar ongeveer 1500,- aan over houten.
Hoi,
ik heb een nieuwe baan in de GGZ en ga daar 2000,- bruto verdienen. Geen onregelmatigheidstoeslag, dus echt die 2000,- bruto. Kan iemand me vertellen wat ik daar netto aan over zal houden?
Bedankt vast!Netto ga je daar ongeveer 1500,- aan over houten.
zondag 12 augustus 2007 om 22:51
quote:Miesss schreef op 12 augustus 2007 @ 10:32:
[...]
Hi Mijon,
Groetjes Miesss
Oo miess, dat klinkt echt superleuk!! Lekker van alles regelen en gevarieerd! Ik heb Commerciële Economie gestudeerd (hbo), is voornamelijk marketing, en ook wel communicatie, talen en economie. Dus misschien dat dat best wel zou kunnen!!
Met mijn studie kun je ook de commerciële kant op (logisch!), maar ben er achter gekomen dat ik niet zo'n sales-tijger ben, dus ik heb liever zo'n 'regelneef-functie', dan dat ik van alles moet gaan verkopen enzo! Dus wat jij doet, lijkt me echt wel wat!
[...]
Hi Mijon,
Groetjes Miesss
Oo miess, dat klinkt echt superleuk!! Lekker van alles regelen en gevarieerd! Ik heb Commerciële Economie gestudeerd (hbo), is voornamelijk marketing, en ook wel communicatie, talen en economie. Dus misschien dat dat best wel zou kunnen!!
Met mijn studie kun je ook de commerciële kant op (logisch!), maar ben er achter gekomen dat ik niet zo'n sales-tijger ben, dus ik heb liever zo'n 'regelneef-functie', dan dat ik van alles moet gaan verkopen enzo! Dus wat jij doet, lijkt me echt wel wat!
maandag 13 augustus 2007 om 09:36
dinsdag 14 augustus 2007 om 13:46
Ik (25 jaar) verdien 1795,- bruto en werk als directie secretaresse/office manager 40 uur er week bij een klein bedrijfje. Ik werk hier nu bijna een jaar. Ik ben sinds 2 jaar afgestudeerd aan HBO Commerciele Economie. Mijn huidige functie is meer mbo werk - en denkniveau (in iedsre geval makkelik voor mij).
Ik wil opslag vragen, maar ik weet niet tot hoe ver ik kan gaan of hoeveel ik kan vragen?! Ik ben 2 jaar geleden met 1750 bruto begonnen en een jaar geleden kreeg ik 1795 dus bij mijn huidige werkgever.
Ik had gekeken op www.intermediari.nl en zo'n salarischeck gedaan:
Directie secretaresse ¤ 2222
Office Manager ¤1638,-
Secretaresse ¤1865,-
Ik vind het heel raar dat een office manager minder verdient als een secretaresse... Aangezien office manager hbo is en secretaresse mbo.
Wat geven jullie mij als advies? Wat zal ik vragen?!
(ps. Mijn baas heeft een maand geleden gezegd dat ik genoeg verdien en meer heb gekregen dan ik vroeg. Dus daarom durf ik niet zo goed veel meer te vragen).
Ik wil opslag vragen, maar ik weet niet tot hoe ver ik kan gaan of hoeveel ik kan vragen?! Ik ben 2 jaar geleden met 1750 bruto begonnen en een jaar geleden kreeg ik 1795 dus bij mijn huidige werkgever.
Ik had gekeken op www.intermediari.nl en zo'n salarischeck gedaan:
Directie secretaresse ¤ 2222
Office Manager ¤1638,-
Secretaresse ¤1865,-
Ik vind het heel raar dat een office manager minder verdient als een secretaresse... Aangezien office manager hbo is en secretaresse mbo.
Wat geven jullie mij als advies? Wat zal ik vragen?!
(ps. Mijn baas heeft een maand geleden gezegd dat ik genoeg verdien en meer heb gekregen dan ik vroeg. Dus daarom durf ik niet zo goed veel meer te vragen).