Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
woensdag 18 juli 2007 om 08:54
quote:
quote: Soofje 3737 reageerde
HR-assistant
13 jaar ervaring
37 jaar
2250 bruto per maand op full-time basis.
ik werk zo'n 34 uur per week en ik hou er ongeveer 1200 euro netto per maand aan over.
Veel of weinig? Ik heb geen idee Dit vind ik wel ekstreem weinig, zeker met 13 jaar ervaring. Is dat een normaal bedrag voor als je in HR werkt? Ik heb geen flauw idee. Volgens mij is het niet echt slecht maar ook zeker niet echt goed. Maar ik heb bij dit bedrijf eerst via het uitzendbureau gewerkt en ik kom per 1 aug in dienst dus ik werk er nog niet zo heel lang.
quote: Soofje 3737 reageerde
HR-assistant
13 jaar ervaring
37 jaar
2250 bruto per maand op full-time basis.
ik werk zo'n 34 uur per week en ik hou er ongeveer 1200 euro netto per maand aan over.
Veel of weinig? Ik heb geen idee Dit vind ik wel ekstreem weinig, zeker met 13 jaar ervaring. Is dat een normaal bedrag voor als je in HR werkt? Ik heb geen flauw idee. Volgens mij is het niet echt slecht maar ook zeker niet echt goed. Maar ik heb bij dit bedrijf eerst via het uitzendbureau gewerkt en ik kom per 1 aug in dienst dus ik werk er nog niet zo heel lang.
woensdag 18 juli 2007 om 09:13
quote:
Soofje 3737,
Vraagje: Wat houdt je werk precies in? HR-assistent is zo divers, dat het werk altijd anders is.
En welke studie heb je precies gedaan? Ik ga nl. Hbo Personeel & Arbeid doen en ben een beetje aan het rond kijken waar ik misschien op zou kunnen solliciteren. Daar valt HR-assistent natuurlijk nog niet onder, maar misschien over een jaartje of wat.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes Ik ben zelf verantwoordelijk voor het hele declaratie gebeuren en de hele mobiliteitsregeling. Maar het bedrijf waar ik werk heeft ook een zgn. Back Office. Daar werken ook HR assistants. Die regelen de arbeidsovereenkomsten, uit dienst tredingen enz. dus het werk wat bv een P&O medewerker doet. En wat ik wel weet is dat een aantal van die collega's inderdaad HBO gestudeerd hebben. Dus volgens mij maak je niet eens een slechte kans als je op een dergelijke functie gaat solliciteren.
Soofje 3737,
Vraagje: Wat houdt je werk precies in? HR-assistent is zo divers, dat het werk altijd anders is.
En welke studie heb je precies gedaan? Ik ga nl. Hbo Personeel & Arbeid doen en ben een beetje aan het rond kijken waar ik misschien op zou kunnen solliciteren. Daar valt HR-assistent natuurlijk nog niet onder, maar misschien over een jaartje of wat.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes Ik ben zelf verantwoordelijk voor het hele declaratie gebeuren en de hele mobiliteitsregeling. Maar het bedrijf waar ik werk heeft ook een zgn. Back Office. Daar werken ook HR assistants. Die regelen de arbeidsovereenkomsten, uit dienst tredingen enz. dus het werk wat bv een P&O medewerker doet. En wat ik wel weet is dat een aantal van die collega's inderdaad HBO gestudeerd hebben. Dus volgens mij maak je niet eens een slechte kans als je op een dergelijke functie gaat solliciteren.
woensdag 18 juli 2007 om 09:18
quote:Ik baal dat ik juf ben geworden; 25 jaar, 2100 bruto en 1600,- netto en het wordt relatief alleen maar minder. Maar het is wel leuk! Ik heb pas geleden een opleiding managementassistente gedaan omdat ik op dat moment werkte als directie secretaresse. Ik vond zowel het werk als de opleiding verschrikkelijk. Ik weet dat ik als managementassistente echt veel kan verdienen maar ik vind het totaal niet leuk om te doen. Dus helaas zal ik niets met het diploma gaan doen. Ik weet dat je salaris een eerste levensbehoefte is maar je moet ook zeker plezier hebben in je werk.
woensdag 18 juli 2007 om 16:33
25 jaar
HBO Facility management met buitenland ervaring.
Eigenlijk geen ervaring... (ja, nu een half jaar)
Werk straks per 1 augustus 37 uur per week als Inkoper in het onderwijs met 30 vakantiedagen en nog een aantal collectieve vrije dagen. Verder betaalt mijn baas mijn inkoopopleiding (en dat hakt er aardig in). Ik ga daarvoor iets over de 2500 euro bruto verdienen.
Momenteel ben ik nog "gedetacheert" als trainee. 40 uur in de week waarvan gemiddeld 1 dag opleiding in de week. Daarvoor kreeg ik 1900 euro bruto (+ laptop, reiskostenvergoeding, 25 vakantiedagen)
Ben eigenlijk wel heel erg blij met deze kans.
Aan mijn werkzaamheden en werkomgeving zal niets veranderen. Studie gaat ook gewoon door. Alleen mijn baas verandert.
HBO Facility management met buitenland ervaring.
Eigenlijk geen ervaring... (ja, nu een half jaar)
Werk straks per 1 augustus 37 uur per week als Inkoper in het onderwijs met 30 vakantiedagen en nog een aantal collectieve vrije dagen. Verder betaalt mijn baas mijn inkoopopleiding (en dat hakt er aardig in). Ik ga daarvoor iets over de 2500 euro bruto verdienen.
Momenteel ben ik nog "gedetacheert" als trainee. 40 uur in de week waarvan gemiddeld 1 dag opleiding in de week. Daarvoor kreeg ik 1900 euro bruto (+ laptop, reiskostenvergoeding, 25 vakantiedagen)
Ben eigenlijk wel heel erg blij met deze kans.
Aan mijn werkzaamheden en werkomgeving zal niets veranderen. Studie gaat ook gewoon door. Alleen mijn baas verandert.
woensdag 18 juli 2007 om 19:50
Hoeveel verdient een Marketing & Sales assistent zo'n beetje? Ik heb geen idee wat ik kan vragen... 26, MBO afgerond en HBO studerende, geen ervaring in deze branche (IT) maar wel met veel van de werkzaamheden. Voor een groot deel van de dag zou ik een andere taal dan Nederlands moeten spreken.
*Is vreeeeeslijk aan het jobhoppen de afgelopen tijd...*
*Is vreeeeeslijk aan het jobhoppen de afgelopen tijd...*
donderdag 19 juli 2007 om 13:13
vrijdag 20 juli 2007 om 13:04
quote:
quote: Hopspopje reageerde
28
IT Consultant
Bruto 4100 per maand Hoeveel uur werk je daar voor (dus niet op papier)?
Ongeveer 50-60 uur per week. Daarnaast heb ik ook nog vaak een aardige reistijd. Klanten zitten namelijk door het hele land en reistijd=eigen tijd (wel maximaal 3,5 uur per dag).
quote: Hopspopje reageerde
28
IT Consultant
Bruto 4100 per maand Hoeveel uur werk je daar voor (dus niet op papier)?
Ongeveer 50-60 uur per week. Daarnaast heb ik ook nog vaak een aardige reistijd. Klanten zitten namelijk door het hele land en reistijd=eigen tijd (wel maximaal 3,5 uur per dag).
vrijdag 20 juli 2007 om 18:03
HOI ALLEMAAL
Ik begin per 3 september aan mijn nieuwe baan.
Werk op kantoor en ga ook daar administratie doen.
Mijn salaris word 1875 brutto per 4 weken dus niet per kalendermaand.
Tgeen mij hebben ze gezegd dat komt neer op 2030 per maand brutto.
Heeft iemand enig idee wat ik dan overhoud?1875 brutto?
En vraag me af hoeveel reiskosten ik krijg.
Het is 19 cent per KM met de auto maar ik ga met OV.
Is dat vaak een standaar bedrag of??
Is dat vaak een standaar bedrag of??
maandag 23 juli 2007 om 14:31
Ben 21, werk 1 jaar als notarieel secretaresse, daarvoor 2 jaar als secretaresse bij makelaar, ga 4-jarige HBO opleiding tot notarisklerk volgen (van de baas, kost ong. 1500 euro per opleidingsjaar) en verdien bruto 1500 euro. Netto komt dat neer op zo'n 1250 euro per maand, exclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering.
Eigelijk geen idee of het veel of weinig is.
Eigelijk geen idee of het veel of weinig is.
Dance like no one is watching...
dinsdag 24 juli 2007 om 13:24
dinsdag 24 juli 2007 om 15:27
hoi allemaal,Onlangs heb ik mijn salarisgesprek gehad (beoordeling). Beoordeling was voldoende, wel punten verbetering,maar dat is prima. Was het overigens niet eens met alle punten, maar goed,dat heb ik gemeld,wordt weinig meegedaan.Nu heb ik dus ook salarisverhoging gekregen, naast de stijging die iedereen krijgt, namelijk 2 1/2% op basis van mijn huidige inkomen, krijg ik € 100 bruto per maand erbij. Ik vind dit erg weinig, zeker gezien de branche waarin ik werk, de advocatuur. Ben momenteel bijna 5 1/2 jaar werkzaam als advocaat, bij een middelgroot kantoor. Mijn huidige salaris is € 3.200. Ik voel me eigenlijk niet zo gewaardeerd als gevolg van deze lage verhoging. Heb het idee dat bepaalde collega´s wel meer verhoging krijgen. Maar bewijzen kan ik dat niet natuurlijk.Wat vinden jullie ervan?

woensdag 25 juli 2007 om 20:04
@Anne;
Als ik je post juist interpreteer dan verdien je nu 3200 per maand, en krijg je behalve 2 1/2% (dit is 80 euro) nog een verhoging van 100 euro erbij. Samen 180 euro dus dat is als je het in procenten uitrekent een verhoging van 5,6% en dat is echt niet slecht!
Dat je collega's wellicht meer krijgen is kennelijk niet aantoonbaar. Je zou er gewoon naar kunnen vragen?(bij je leidinggevende)
Als ik je post juist interpreteer dan verdien je nu 3200 per maand, en krijg je behalve 2 1/2% (dit is 80 euro) nog een verhoging van 100 euro erbij. Samen 180 euro dus dat is als je het in procenten uitrekent een verhoging van 5,6% en dat is echt niet slecht!
Dat je collega's wellicht meer krijgen is kennelijk niet aantoonbaar. Je zou er gewoon naar kunnen vragen?(bij je leidinggevende)
donderdag 26 juli 2007 om 00:26
quote:
quote: Beatrix Kiddo reageerde
Ben 26 jaar, arts, 1 jaar werkervaring, en verdien 3800 bruto:$. Contract voor 40 uur, maar komt meestal neer op 60 uur in de week.
Mag ik vragen wat je hier netto van overhoudt??
Erg nieuwschierig want dit is ook mijn toekomst
Hi Eksner,
Beetje late reactie nog... maar zo ongeveer 2500 netto. Varieert nog wel eens; ligt aan de onregelmatigheidstoeslag van die maand (hoeveel diensten je draait).
quote: Beatrix Kiddo reageerde
Ben 26 jaar, arts, 1 jaar werkervaring, en verdien 3800 bruto:$. Contract voor 40 uur, maar komt meestal neer op 60 uur in de week.
Mag ik vragen wat je hier netto van overhoudt??
Erg nieuwschierig want dit is ook mijn toekomst

Hi Eksner,
Beetje late reactie nog... maar zo ongeveer 2500 netto. Varieert nog wel eens; ligt aan de onregelmatigheidstoeslag van die maand (hoeveel diensten je draait).
zaterdag 28 juli 2007 om 14:25
Administrateur MBA, detachering
opl: PDB, MBA
9 jr relevante ervaring
vrouw, 38 jaar
sal: 2700 euro bruto
onkosten verg 45 (parkeerbonnetjes, autowassen)
overige kosten declareerbaar
Overwerk alleen in overleg, tegen hoger tarief/salaris
leaseauto, privekm vrij (ook buitenland)
8,5% vakgeld
25 vakdagen
onbetaald verlof mogelijk op aanvraag
studiekosten 100% betaald (SPD)
bonussen einde project
bonussen certificaten/diploma's
premievrij pensioen
per jaar of per afgeronde (deel)opleiding salaris omhoog
ben blij mens
opl: PDB, MBA
9 jr relevante ervaring
vrouw, 38 jaar
sal: 2700 euro bruto
onkosten verg 45 (parkeerbonnetjes, autowassen)
overige kosten declareerbaar
Overwerk alleen in overleg, tegen hoger tarief/salaris
leaseauto, privekm vrij (ook buitenland)
8,5% vakgeld
25 vakdagen
onbetaald verlof mogelijk op aanvraag
studiekosten 100% betaald (SPD)
bonussen einde project
bonussen certificaten/diploma's
premievrij pensioen
per jaar of per afgeronde (deel)opleiding salaris omhoog
ben blij mens
zaterdag 28 juli 2007 om 14:29
quote:
Financieel administratief medewerkster
- Havo en propedeuse HBO bedrijfseconomie
- 24 jaar
- 5 jaar werk ervaring
- bruto € 2100,- voor 40 uur/week
- 5 weken vakantie per jaar
Veel of weinig? WEINIG!!!!!, propedeuse HBO BE is, assistant accountant, of junior controller, 2200 tot 2800 ongerveer
- 24 jaar
- 5 jaar werk ervaring
Veel of weinig? WEINIG!!!!!, propedeuse HBO BE is, assistant accountant, of junior controller, 2200 tot 2800 ongerveer
zaterdag 28 juli 2007 om 14:43
quote:HOI ALLEMAAL
Is dat vaak een standaar bedrag of?? @ Clueless: het hangt er vanaf hoe oud je bent en hoeveel werkervaring je hebt.
In ieder geval houd je van die 2030 per maand echt geen 1875 over, hoor!
Tot aan ruim 17000 Euro per jaar betaal je ruim 30% belasting en premie volksverzekeringen (1e schijf).
Boven die 17000 Euro tot en met rond de 52000 Euro per jaar betaal je ruim 40% idem (2e en 3e schijf. Anders opgebouwd qua percentage loonbelasting en premies, maar komt op hetzelfde neer).
Daarboven betaal je ruim 50%.
Als je met het OV gaat, mag je werkgever de werkelijke kosten daarvan onbelast vergoeden. In dat geval hebben ze dus niks met die 19 cent per kilometer te maken (dat is alleen met de auto).
Is dat vaak een standaar bedrag of?? @ Clueless: het hangt er vanaf hoe oud je bent en hoeveel werkervaring je hebt.
In ieder geval houd je van die 2030 per maand echt geen 1875 over, hoor!
Tot aan ruim 17000 Euro per jaar betaal je ruim 30% belasting en premie volksverzekeringen (1e schijf).
Boven die 17000 Euro tot en met rond de 52000 Euro per jaar betaal je ruim 40% idem (2e en 3e schijf. Anders opgebouwd qua percentage loonbelasting en premies, maar komt op hetzelfde neer).
Daarboven betaal je ruim 50%.
Als je met het OV gaat, mag je werkgever de werkelijke kosten daarvan onbelast vergoeden. In dat geval hebben ze dus niks met die 19 cent per kilometer te maken (dat is alleen met de auto).
zaterdag 28 juli 2007 om 20:00
quote:
quote: eendje23 reageerde
- 24 jaar
- 5 jaar werk ervaring
Weinig?? Ik vind het niet weinig hoor. Geen diploma op HBO niveau en pas 24. Ik vind het het een heel normaal salaris eigenlijk.
quote: eendje23 reageerde
- 24 jaar
- 5 jaar werk ervaring
Weinig?? Ik vind het niet weinig hoor. Geen diploma op HBO niveau en pas 24. Ik vind het het een heel normaal salaris eigenlijk.