help!!
dinsdag 7 juni 2011 om 10:19
mijn vriend en ik gaan uit elkaar en ik ga een huis huren.
Ik werk parttime en heb nog geen vast contract en we hebben een zoontje die bij mij komt wonen.
wie kan mij vertellen waar ik recht op heb qua belasting en subsidies.
Ik heb al veel op internet proberen op te zoeken maar kom er niet echt uit.
Ik werk parttime en heb nog geen vast contract en we hebben een zoontje die bij mij komt wonen.
wie kan mij vertellen waar ik recht op heb qua belasting en subsidies.
Ik heb al veel op internet proberen op te zoeken maar kom er niet echt uit.
dinsdag 7 juni 2011 om 10:27

dinsdag 7 juni 2011 om 10:31
quote:mali30 schreef op 07 juni 2011 @ 10:21:
Zowizo alimentatie, als je langer dan een half jaar alleen met je zoontje woont alleenstaande ouderkorting. Kinderkorting, kinderbijslag(krijg je al) huursubsidie.
ook aanvullende bijstand als ze onder het minimum zit met haar parttime baan? Ik weet het niet precies, maar misschien heeft iemand anders daar meer verstand van.
Natuurlijk wel kinderopvangtoeslag en zorgtoeslag.
Zowizo alimentatie, als je langer dan een half jaar alleen met je zoontje woont alleenstaande ouderkorting. Kinderkorting, kinderbijslag(krijg je al) huursubsidie.
ook aanvullende bijstand als ze onder het minimum zit met haar parttime baan? Ik weet het niet precies, maar misschien heeft iemand anders daar meer verstand van.
Natuurlijk wel kinderopvangtoeslag en zorgtoeslag.
dinsdag 7 juni 2011 om 10:45

dinsdag 7 juni 2011 om 10:51
quote:kaatje_85 schreef op 07 juni 2011 @ 10:46:
Jullie hebben samen gekocht dus ik neem aan dat je naar de bank moet, om te bezien of hij bijvoorbeeld in het huis kan blijven (hypotheek overzetten op zijn naam). Zo niet, dan in de verkoop he!
en de eventuele winst kun je dan delen. Het verlies (wat waarschijnlijker is) deel je ook.
Meid, neem een advocaat of mediator en maak een afspraak met de bank.
en sla deze site op in je favorieten http://www.echtscheiding-wijzer.nl/
Jullie hebben samen gekocht dus ik neem aan dat je naar de bank moet, om te bezien of hij bijvoorbeeld in het huis kan blijven (hypotheek overzetten op zijn naam). Zo niet, dan in de verkoop he!
en de eventuele winst kun je dan delen. Het verlies (wat waarschijnlijker is) deel je ook.
Meid, neem een advocaat of mediator en maak een afspraak met de bank.
en sla deze site op in je favorieten http://www.echtscheiding-wijzer.nl/

dinsdag 7 juni 2011 om 11:03
Omdat ze het huis waarschijnlijk nog maar kort geleden gekocht hebben, okay, dat is een vermoeden, maar als TO uit 1985 komt dan hebben ze dat koophuis vast niet al 10 jaar in bezit.
En de huizenmarkt is nog steeds niet geweldig dus blijf je òf lang met een huis zitten dat niet verkocht wordt. Of het gaat goedkoper weg en maak je verlies.
En de huizenmarkt is nog steeds niet geweldig dus blijf je òf lang met een huis zitten dat niet verkocht wordt. Of het gaat goedkoper weg en maak je verlies.
dinsdag 7 juni 2011 om 11:07

dinsdag 7 juni 2011 om 11:07
Daniejelle, zorg dat je volledig inzicht hebt in de huidige financiële situatie. Dus welke spaartegoeden hebben jullie, hoogte hypotheek, aanhangende polissen e.d.
Zijn jullie getrouwd? Zo nee, samenlevingscontract? Wat is de inhoud hiervan?
Is het huis op beide namen gekocht en staat hypotheek op beide namen? Heeft je toekomstige ex voldoende inkomen om de hypotheek op zijn naam te kunnen zetten? Is er over- of onderwaarde?
Veel vragen dus. Sommige hebben invloed op mogelijke toeslagen of aanvullingen. Bij sommige wordt namelijk ook naar je vermogen gekeken.
Zorg voor een goede mediator of advocaat. Wat je kutn doen is een mediator en met het plan wat hieruit komt naar een eigen advocaat. Voor jullie kind zullen jullie ook een ouderschaps plan moeten opstellen.
Zijn jullie getrouwd? Zo nee, samenlevingscontract? Wat is de inhoud hiervan?
Is het huis op beide namen gekocht en staat hypotheek op beide namen? Heeft je toekomstige ex voldoende inkomen om de hypotheek op zijn naam te kunnen zetten? Is er over- of onderwaarde?
Veel vragen dus. Sommige hebben invloed op mogelijke toeslagen of aanvullingen. Bij sommige wordt namelijk ook naar je vermogen gekeken.
Zorg voor een goede mediator of advocaat. Wat je kutn doen is een mediator en met het plan wat hieruit komt naar een eigen advocaat. Voor jullie kind zullen jullie ook een ouderschaps plan moeten opstellen.

dinsdag 7 juni 2011 om 11:50
nou...wat is er dan stom Popje? Dat ze ooit samen een huis hebben gekocht (nou dan is heel Nederland stom) of dat ze nu niet precies weet hoe het in elkaar steekt bij een scheiding (dan is ook zo'n beetje heel Nederland stom). Maar gebrek aan kennis kun je bijspijkeren en dat is precies wat ze met dit topic wil, informatie krijgen. Dus wat is er dan stom?