Gezondheid alle pijlers

Koortslip op mn neus

07-06-2011 12:01 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds gisteren een koortslip op mn neus. Dus die blaasjes die je bij een koortslip hebt, die heb ik op mn neus. Ziet er niet uit Het komt denk ik omdat ik vorige week verbrand ben ,ook in mn gezicht. Ik heb het vorig jaar namelijk ook gehad nadat ik verbrand was. Nu smeer ik er meestal zovirax op, maar ik heb altijd het idee dat dat niet echt helpt.

Weten jullie misschien een wondermiddel, wat helpt er nu echt???
Is het wel een koortslipneus is? Zijn het geen zonneblaasjes of andere reactie op de verbrande neus? Zou er toch even naar laten kijken als ik jou was. Straks smeer je er het verkeerde spul op en zit je er nog langer mee!
je krijgt geen koortslip omdat je je neus hebt verbrand.

Volgende keer misschien zonnebrand crème ipv zovirax?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Nee dat denk ik niet want het begon ooit ook op mn neus, later op mn lip. Heb het al verscheidene keren gehad op mn lip en krijg het nu nog af en toe, meestal op mn neus. Het zijn dezelfde blaasjes, alleen wat erger, en ik las op internet dat het idd ook van de zon kan komen.
@norma: Ja lijkt me idd handiger maar khad niet verwacht in mn gezicht te gaan verbranden
@Norma: echt wel! heb al 2x precies hetzelfde gehad, en je kan het ook van de zon krijgen, google maar eens
Een koortslip kan inderdaad ook door de zon komen. Dat verschilt van persoon tot persoon. En de blaasjes kunnen wel degelijk ook op je neus zitten, helaas.

TO, er zijn verscheidene topics over koortslip en middeltjes. Misschien even zoeken met de zoekfunctie?
Het kan kinderzeer zijn. Zijn het kleine gele blaasjes?
quote:norma_jeane schreef op 07 juni 2011 @ 12:08:

Iemand die het virus niet bij zich draagt krijgt inderdaad geen koortsuitslag door zonnebrand.

Iemand die het virus wel bij zich draagt, kan koortsuitslag krijgen door de zon/verbranding.
Je hebt herpesblaasjes op je neus, geen lip toch?
quote:norma_jeane schreef op 07 juni 2011 @ 12:08:

Het kan wel. Ik krijg ook koortsuitslag als ik zonverbrand ben geweest. Heeft iets te maken met een ontstekingsreactie van de huid (wat 'verbrand zijn' in feite is), daardoor een dalende weerstand en voila: de opportunistische virussen in je lichaam grijpen hun kans.

Wat bij mij helpt is lysine (vast al genoemd), en tea tree oil. Als een koortsblaas net op komt zetten is een druppeltje hiervan vaak al genoeg.
Zeker kan je koortsblaasjes krijgen op je neus.

Heb het momenteel zelf langs m'n neusvleugel.

Maar ook al vaker langs m'n oog/ wenkbrauw.

Zovirax werkt bij mij ook niet echt. Ik gebruik altijd van die koortslip-pads (Compeed). Niet dat het daar veel sneller van over gaat, maar het is in elk geval afgedekt, zodat ik er niet aan kan zitten en het risico om m'n kinderen te besmetten een stuk kleiner is.
quote:

Het kan wel. Ik krijg ook koortsuitslag als ik zonverbrand ben geweest. Heeft iets te maken met een ontstekingsreactie van de huid (wat 'verbrand zijn' in feite is), daardoor een dalende weerstand en voila: de opportunistische virussen in je lichaam grijpen hun kans.

.Het kan zeker. Ik heb het soms onder mijn neus of gewoon op mijn lip. Zovirax (of eigen merk, als er maar aciclovir in zit!) helpt het best. Alleen hebben de blaasjes tijd nodig om te helen.
Ow excuses dames, ik wist wel dat je koortsuitslag op je neus kon krijgen, ik heb het ook wel eens op me neus namelijk, maar ik wist niet dat het door de zon kwam! Excuus!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:norma_jeane schreef op 07 juni 2011 @ 12:32:

Ow excuses dames, ik wist wel dat je koortsuitslag op je neus kon krijgen, ik heb het ook wel eens op me neus namelijk, maar ik wist niet dat het door de zon kwam! Excuus!Maakt niet uit. Het verschilt gewoon van persoon tot persoon wanneer het virus uitbreekt.
Wat echt goed helpt, tenminste bij mij en meerdere mensen om mij heen, om koortsblaasjes te voorkomen, zijn

L-Lycine (Extra Forte) tabletten van Bloem of een ander merk. Ik slik deze tabletten nu 1,5 jaar en heb geen koortslip meer gehad. Het is homeopatisch dus het kan geen kwaad.

Succes!
Is het herpes symplex?? Anders helpt Zovirax niet hoor.
quote:bikefan schreef op 07 juni 2011 @ 13:25:

Wat echt goed helpt, tenminste bij mij en meerdere mensen om mij heen, om koortsblaasjes te voorkomen, zijn

L-Lycine (Extra Forte) tabletten van Bloem of een ander merk. Ik slik deze tabletten nu 1,5 jaar en heb geen koortslip meer gehad. Het is homeopatisch dus het kan geen kwaad.

Succes!ik was ook altijd zeer content met L lysine maar bij zwangerschap en borstvoeding mag je het NIET gebruiken.
Ik zou toch even naar de huisarts gaan. Als het een ontsteking wordt kan het heel erg gevaarlijk worden!!

(Iets van dat het in je bloed terecht kan komen, waar je zelfs levensgevaarlijk ziek van kan worden, maar weet het niet meer precies.)
summercocktail, van horen zeggen heb ik gehoord dat tea tree oil heel goed tegen koortsuitslag helpt. Je moet trouwens echt voorzichtig zijn met besmetting, voor anderen, maar ook voor jezelf. Je kan jezelf op andere plaatsen besmetten met het virus aan je vingers en veel mensen onderschatten het risico voor je ogen! Je kan er een heel nare oogontsteking van krijgen met blijvend schade! Dus goed handen wassen als je er per ongeluk aan hebt gezeten!
Even aan de dokter laten zien!!!!

Klinkt als kindzeer.(krentebaard)

Zeer besmettelijk, begint ook als een blaasje.

Sterkte ermee.
Ik denk niet dat het krentebaard is, gewoon koortslip van de zon. Het ziet er vies uit, precies midden op mn neus.

@ouwe : hoe kom je aan die tea tree oil?

Ik weet idd dat het besmettelijk is, maar kheb gelukkig nog nooit gehad dat het ergens anders naar is verplaatst, terwijl ik er toch wel eens aan zit, perongeluk..
quote:bikefan schreef op 07 juni 2011 @ 13:25:

Succes!Lysine is niet homeopatisch. Het is een aminozuur. En het helpt inderdaad
quote:Babywish schreef op 07 juni 2011 @ 12:24:

Zeker kan je koortsblaasjes krijgen op je neus.

Heb het momenteel zelf langs m'n neusvleugel.

Maar ook al vaker langs m'n oog/ wenkbrauw.

Zovirax werkt bij mij ook niet echt. Ik gebruik altijd van die koortslip-pads (Compeed). Niet dat het daar veel sneller van over gaat, maar het is in elk geval afgedekt, zodat ik er niet aan kan zitten en het risico om m'n kinderen te besmetten een stuk kleiner is.Oef, kijk uit dat het virus niet IN je oog krijgt. Dat is meer dan vreselijk!
quote:pink11 schreef op 09 juni 2011 @ 14:39:

[...]

Lysine is niet homeopatisch. Het is een aminozuur. En het helpt inderdaad Klopt... en als het homeopatisch was geweest, had het niet geholpen. Althans, niet in medisch opzicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven