Fiets met open kettingkast

07-06-2011 15:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil een fiets kopen maar de meeste die ik zie zijn met een open kettingkast. Nu vraag ik me af of je broek dan niet tussen de ketting gaat zitten of snel vies wordt van het langs de ketting gaan. Ik hoor het graag. Thanx!
Ik heb net een nieuwe fiets gekocht en bewust gekozen voor een fiets met een dichte kettingkast. Eerder had ik ook een fiets met open kettingkast en daar ging de ketting veel sneller vanaf.

Overigens vond ik juist héél veel fietsen met gesloten kettingkast.
ligt dat niet aan wat voor soort fiets je zoekt ?

Een mountainbike heeft vaak een open kast maar een stadsfiets toch niet?
De meeste stadsfietsen die ik zag hadden een open kettingkast en anders waren ze een stuk duurder (had ik er even bij moeten zetten). @erwt: waar heb jij ze gezien want ik heb er zelf wel een paar gezien maar die waren rond de 400 en ik zoek iets van rond de 200
Aha, ik heb inderdaad een iets duurdere fiets gekocht dan de categorie waar jij in zoekt. Even googlen, moment...
Hier zie ik er een paar, maar 200 is wel weinig voor een nieuwe fiets volgens mij http://www.halfords.nl/sh ... en?sortfield=PriceLowHigh . Tenzij je ook een omafiets wilt, die hebben ook dichte kettingkast en zijn niet zo duur.
Dat verschilt heel erg per soort fiets. Houd er wel rekening mee dat een open kettingkast ook meer onderhoud vergt, juist daarom heb ik gekozen voor een dichte.
Thanx! Ja 200 is idd best weinig voor een stadsfiets zie ik. Bedankt voor je moeite :-)
Misschien kun je trouwens beter op MP kijken: ik zag er veel goede fietsen voor relatief weinig geld. Misschien heb je dan iets meer waar voor je geld voor 200 euro
Ja ga ik doen, bedankt!
http://www.decathlon.nl/NL/elops-5-173341291/
Dank je, die ziet er wel goed uit!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven