Leesbevestiging bij email?

07-06-2011 00:57 15 berichten
Hoi,

Ik heb een hotmail en gmail account, maar kan bij geen van beiden een leesbevestiging functie vinden.

Kan dit kloppen?

En zijn er emailaccounts waarbij dit wel kan?

Ik heb trouwens internet van tele2 met een webmail account en ook daar kan ik het niet vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat die functie bij hotmail er niet op zit.

De rest weet ik niet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik krijg mijn gmail en hotmail op de pc binnen via windows live mail programma. In het mailprogramma kun je wel een leesbevestiging vragen.

Via webmail kan het volgens mij niet.
Als die functie er al zit, kun je om een leesbevestiging vrágen. Of je die bevestiging ook krijgt is een tweede. Ik vind het onzin en klik het weg als ik het krijg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oké. Ik dacht dat je dat altijd automatisch ontving.

Maar de ontvanger van de mail kan dus voorkomen dat ik een aanmaning

Leesbevestiging ontvang
Ik klik ze weg, ik vind het heel irritant als mensen een leesbevestiging vragen.
De ontvanger kan dat inderdaad voorkomen. Ik klik ze ook altijd weg als er om gevraagd wordt. Ik vind het opdringerig controlegedrag van de tegenpartij en ik bepaal zelf wel wanneer ik een email lees en/of erop reageer.
Ik klik het ook weg, gaat geen hond aan wanneer en of ik mijn mail lees. Vind het brutaal ook.
Ik heb er geen problemen mee, als mensen weten wanneer ik mijn mail lees. Wanneer ik het behandel, is een ander verhaal, maar dat zien ze dan vanzelf
Kortom, een leesbevstiging heeft geen enkel nut.

A) hij wordt aangeklikt, je weet dat de mail is gelezen

B) hij wordt weggeklikt, je weet niet of de mail gelezen is

C) hij wordt aangeklikt, de mail is gelezen maar er wordt niets mee gedaan.
Het kan soms toch wel nuttig zijn. Wij sturen eens per kwartaal een interne nieuwsbrief uit naar een groep mensen binnen het bedrijf met updates over belangrijke zaken waarvan ze op de hoogte moeten zijn. Daarbij doen we (in Outlook) een leesbevestiging zodat we kunnen zien door hoeveel mensen de nieuwsbrief gelezen wordt.
@ kerplunk

Openen van de mail zegt toch niets over het lezen?
Je bent zelf een theepot
quote:Kerplunk schreef op 07 juni 2011 @ 11:28:

. Daarbij doen we (in Outlook) een leesbevestiging zodat we kunnen zien door hoeveel mensen de nieuwsbrief gelezen wordt.Maar wat als ik nou niet aanklik dat ik een antwoord wil verzenden? Dat kan dus betekenen dat ik hem nog niet heb gelezen maar dat nog ga doen, wel heb gelezen maar geen leesbevestiging heb gestuurd, of dat ik hem rechtstreeks in de prullenbak heb gestopt?
Bedankt voor jullie antwoorden.

En een ontvangstbevestiging?

Die krijg je altijd terug of ook alleen als de ander iets aankliktg
Volgens mij kan je in Outlook instellen: standaard om vragen, en kan je als ontvanger ook instellen 'nooit versturen en ook niet aan me vragen'. Handig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven