Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Mogguh,

Ah Lil arme GG.Rug is echt zijn zwakke plek he?

Hopelijk gaat het snel weer over en kunnen jullie weer spannende dingen doen.

En leuk zo'n onverwacht uitje naar moderne dans.

Hebben we Bloes trouwens al gesignaleerd of is die in verweg gebleven? Hoe was het mop?

En mims,huisdierenleed las ik op vriendjessite.

Hier hectisch ende druk. Morgen heel vroeg met mijn mama naar het ziekenhuis, ze wordt al vroeg geopereerd. Maar eerst vanavond de nieuwe haring proeven.
Doe ffies namen en rugnummers roepen Lil, vakdeformatie van mijn kant hoor :-)
Ja dacht ik wel D, ik zet zo op mail. Is low key verder, en docentenopleiding, maar wel leuk om weer eens iets te zien.

B is terug!

Ik heb jullie verjaarstechnisch gemaild althans: dat hoop ik. Als iemand het onverhoopt niet heeft ontvangen, brul dan even.
Leuke verjaardagstechnische mail Lil.

Hoe is het nu met GG?

Bloes hoe was je weekend?

Gelijk weer zo druk na terugkomst?

Ik heb heel veel haringen gegeten vanmiddag lekker!

Maar heel erg op tijd naar huis en nu al mijn spulletjes ingepakt en dan gaat om half 6 de wekker zodat ik om 6 uur op de fiets kan stappen. Oh hell, niet mijn ding zo vroeg op. Er staan drie wekkers dus hopelijk slaap ik er niet doorheen. Anyway ik ga dus maar slapen.
Suup en SuupMama heel veel succes vandaag!
Gelukt op tijd allemaal Suup? Fijn voor je mama dat jij er bent

Oooo, lekker, nieuwe haring... Kwijlerij!
hee en nu doet forum het weer wel, had jullie gemaild omdat ik forum niet opkwam.
En ik kan mijn mail niet in, dat gaat lekker zo...

Wel vannacht voor het eerst sinds jetlag heel lekker lang geslapen - van elf tot 7, heerlijk (In het kader van de verder betrekkelijk nutteloze mededelingen).

Iemand nog koffie?
haha dat schiet niet op Lil.

Maar het ging goed vanmorgen, kan tussen 12 en half 1 bellen voor hoe de operatie is verlopen.
Moeders zelf al aan de telefoon gehad, en operatie geslaagd en patient leeft nog . Ze klonk ok. Straks bezoekuur en dan het eens even irl bekijken.
Fijn zo!
Dat zijn de betere berichten, Suup.

Ik ben aan het werk. Tenminste, dat zou ik moeten zijn.

Maar ik word steeds afgeleid.

Door hele kleine ieniminie-plopjes tegen mijn blaas.

Een blaasschoppert.

Nu al.

Wat wilde ik nou toch typen?
O boy, dat wordt nog wat
Boy?

Boy?

Ik heb helemaal niet gezegd dat het een jongen wordt!!

Weet je dat al dan wat het wordt?

Mamasuup was net best zielig, misselijk, overgeven (gelukkig was er toen net een verpleegster bij, die het kotsbakje vasthield, want dat zag ik mezelf nog niet doen.) Nou ja het hoort erbij na zo'n operatie, maar het gaat me wel aan het hart hoor zo'n zielig hoopje mens in een ziekenhuisbed.

Ik zit nu even op een bankje in het park met de laptop op schoot om update rond te mailen aan familie en dan begint om half 7 het bezoekuur weer. En ik ga zo ontzettend aan de borrel straks. Of instorten dat kan ook. Of beide
Hier ben ik! Ik zit in de Kroeg te tiepen want heb het een beetje druk, Met van alles dat ik moet doen maar ik heb zo'n bui dat ik het net niet allemaal afkrijg. En ik ben zo moemoemoe dus ik gaan maar eens vroeg in mijn bed liggen.
Welcome back Bloes!

Het werd zuipen eh zuupen dus. Nu slapen. zzzz*snurk*
**zet koffie neer**

en ik ga aan de slag.
*zet verse koffie*

Ik bennog wel toe aan een bakkie na de dag van gisteren.

Erg leuk in stamkroeg en laat dus.

Maar nu weer druk met van alles bezig.
Ik heb weer mail vandaag . Dat kan dus écht niet, dat je een complete dag van je email verstoken bent. Of hoe afhankelijk een mens daar van is, kwa kommunikaaassie. Afijn, alles doet het weer en is inmiddels geregeld danwel beantwoord. En er komen leuke mensen op mijn verjaardag . Kan ook niet anders, want alleen maar leuke mensen uitgenodigd.
En vandaag? Hebben we allemaal internet?

Gisteren ging de internetprovider ineens onderhoud plegen dat de hele dag duurde. En ze hebben wel een mail gestuurd naar mijn liefste maar die heeft niet goed gelezen en dus niets gezegd tegen mij.. Ik belde op poten naar de helpdesk (wat een gruwel, ondanks de actie van Youp) en kreeg te horen dat ze dat expres overdag doen want dan zijn de meeste mensen op hun werk. Sja, hoe het dan moest voor hun zakelijke klanten, kon hij me ook niet zeggen..

Ik heb dus een klacht ingediend bij mijn liefste.

Ik heb gezwommen en zit nu fris klaar voor wat werkklussen. Gisterenmiddag ben ik met de Bloesjes naar de stad gegaan en daar hebben we Opa opgepikt. Dat was gezellig: gezellig in een eetcafé gegeten en we hebben een Mijlpaal voor Oudste bereikt: Ze heeft na veel wikken en wegen een échte agenda gekocht. Wat een hel zeg; de V&D schoolcampus-afdeling. Honderden agenda's en veel leuke (en ontzettend duur, niet normaal zeg..) Uiteindelijk heeft ze 5 agenda's die ze het leukste vond gepakt, zijn we apart gaan staan zodat ze in alle rust kon kiezen maar er bleven er twee over die ze allebei wel wilde. Ze heeft telefonisch advies ingewonnen van MM en de knoop doorgehakt: het is een Loesje-agenda geworden. My girl.

Morgenmiddag is Jongste met een vriendinnetje logeren en gaan wij met zijn 2-en in alle rust terug om alle andere essentialia te kopen voor haar nieuwe school. Oh shit, dan moeten we boeken kaften... En oh shit, mijn baby is ineens al groot!

Wat zijn de plannen van jullie voor het weekend?
Een Loesje-mijlpaal. Wat een goede keuzes maakt jouw dochter toch (hepzevandurmoeduhr). . Wat een mooimeisje is ze toch, een mooi meisje onderweg naar de middelbare school. Trots op haar! En op jou, wnat het lijkt me een enorm heftige overgang.

En over wijzigingen van school gesproken:

Mopsey heeft gisteren eenzijdig besloten dat ze naar een andere school gaat, de school bij ons achter. Kort geleden gaf ze schoorvoetend toe het heel eng te vinden, maar dat ze daar toch wel graag wilde kijken.

Gisteren zijn we er dus samen heen gegaan, heeft ze een rondleiding gehad, mogen praten met haar potentieel nieuwe juffen, haar potentieel nieuwe klas mogen bekijken (en de kasten mogen bepotelen), de toiletten mogen testen... en aan het eind van de rit wilde ze niet meer weg. Dit moest haar nieuwe school worden. Nogsteeds vindt ze het heel spannend, maar tegelijkertijd heeft ze er heel veel zin in. Haar nieuwe lokaal kijkt uit over ons huizenblok en dat vond ze ook wel wat ("dan kan ik opletten of je niet te lang achter de computer zit,mam... " ).

Nou ja,volgend schooljaar dus nieuwe school. Leuke bijkomstigheid is de fantastische lerares die ze daar hebben (helaas niet in de klas van Mops maar iets hoger); Elyane!!!! Kijk, dan moet het wel goedkomen,toch...

Maar ik ben niet goed met veranderingen, loop al sinds gisteren met een brok in mijn keel rond bij het idee dat ik afscheid met nemen van Mops' eerste school, haar kleuterjuf en het plein waar ze, met haar roze rugzakje, haar eerste stappen van haar schoolcarriere zette.

Wat ook niet hielp, was de uitzending van Alpe d'Huzes gisteren de gehele dag. Speciaal voor het KWF reden er 4300 mensen die enorm kloterig hoge, stijle berg op, langs alle 21 haarspeldbochten, om daarna weer naar beneden te tuffen en hem nog een keer te beklimmen, en nog een keer,en nog een keer.

Onder die 4300 mensen zaten een paar vrienden en bekenden van mij. Om 12 uur kreeg ik een sms'je van een van hen (de broer van Mansey); "Ga nu voor de derde keer omhoog, deze is speciaal voor Hero, Zal de hele weg aan hem denken en een kaarsje branden!".

Tranen over mijn wangen. Wat een helden.Voor een ander omhoog fietsen, pijn lijden (want die berg brandt je spieren jouw lijf uit) in de hoop dat anderen van pijn bespaard zullen blijven, of zich omhoog vechten als eerbetoon aan diegenen die ook hebben moeten vechten maar dan tegen een heel andere berg. Er zaten kinderen tussen, die op kleine Loekie-fietsjes omhoog fietsten voor verloren moeders, broertjes, zussen en leerkrachten. Ouders die hun zieke kind wilden laten zien dat zij ook niet opgaven. Geliefden die bij de finish de foto van hun partner kusten,en zeiden dat ze hier,op die grote hoogte dicht bij de hemel, het gevoel hadden dat ze een stukje dichterbij hun Lief hadden gefietst.

De hele aflevering heb ik de tranen over mijn wangen voelen stromen, mijn hand stevig in de hand van een snikkende Brananas naast me. Wat een helden. Samen hebben ze voorlopig 22 miljoen euro bij elkaar gefietst, door sponsors en donateurs,en dat is slechts een voorlopig eindbedrag. Ik ben er vol van, en stil door. Respect, voor een ieder daar op de berg, lijfelijk of door middel van een kaarsenvlam
Snif, wat mooi zeg...

En die agenda is ook heul leuk:

Okee, Mims, nu zit ik te sniffen. en wow. Wow. WOW.

Een kind naar het middelbaar onderwijs. Een schoolagenda. En boeken kaften. Wat is ze grooooot! Dat kan toch helemaal niet? Toen ik haar leerde kennen was ze - nog net?- 5. En aangezien mijn meisje nog heel erg klein is, kàn Oudste Bloesje niet nu al zo groot zijn. Ergens zit een time-lapse. Dat moet wel.
Nope. Ze is echt een vrouw-in-wording: niet kunnen kiezen, onbegrijpelijke uitvallen (hormonen??) en bezig met Hoe je eruit ziet. Toen je ze leerden kennen waren ze inderdaad 3 en 5, Marge. Wat waren ze toen nog lief he!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven