Welke digitale spiegelreflex camera? (macro functie)

08-06-2011 12:04 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mooie foto's maken en dan het liefst met macrofunctie. Het gaat nu aardig met mijn dig compact camera maar ik wil wat meer.

Ik kan een voordelige canon dig spiegel reflex camera kopen met 18-55 lens.

Ik vind het dus belangrijk om kleine objecten van dichtbij te fotograferen. Kan ik dan uit de voeten met deze set of moet ik nog een andere lens erbij kopen (welke?), wat eigenlijk niet in mijn budget ligt.

Mijn vraag is dus eigenlijk kan ik met deze set foto's maken wat ik voor ogen heb? Als ik een andere lens nodig heb, welke lenzen zijn dat dan. Of heeft iemand nog een andere suggestie voor een camera. Mijn budget is niet erg veel, rond de 400 euro.
De 18-55 lens is voor de dagelijkse foto. Koetje in de wei, kinder verjaardag etc. Wij hebben een canon spiegelreflex we zijn er heel tevreden mee, maar hebben meerdere lenzen gekocht. Wel van het merk tamron die zijn goedkoper en wel heel goed van kwaliteit. Google op de camera, of de lens en zet er specificatie of recencie bij en je krijgt een schat aan informatie!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ps voor macro of microfoto's moet je een speciale lens kopen, hoe duur weet ik niet moet je gewoon even googlen!
Die lens is niet voldoende.

Ik heb de 18-55 en een nog een lens die echt heel dichtbij zoomt

Voor 400 ga je dit niet redden.

Mijn canon, twee lenzen + pakket koste 814 euro.

Ik weet wel dat er een oudere canon met twee lenzen voor ongeveer 400 wordt aangeboden. Kijk eens op bol of een outlet.
Hier in huis hebben wij de Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM lens. Volgens mij is deze lens er vanaf 435 euro.

Misschien dat je tweedehands nog een goede set kunt krijgen.
quote:mali30 schreef op 08 juni 2011 @ 12:13:

De 18-55 lens is voor de dagelijkse foto. Koetje in de weier gaan echt best veel dagen voorbij dat ik geen koeien in de wei fotografeer. Ligt dat aan mij?
Ik lees mee Ik heb pas een digitale spiegelreflex gekocht en ik wil er een macro-lens bij kopen. Niet nu al overigens, ik wil de camera eerst goed leren kennen.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik heb ook de canon eos 1000D en heb deze lens erbij gekocht met macro:

http://www.redcoon.nl/ind ... _70_300_4_56_DI_LD_MACRO/
@GiB neu hoor! Ik heb bij mijn weten nog nooit een koe in de wei gefotograveerd, het was maar een voorbeeld :-)
Je hebt ook speciale ringen die je tussen body en gewone lens kan plaatsen....

Je verliest dan wel wat lichtsterkte, maar zijn goedkoper dan een speciale lens. Hoe ze verder kwalitatief zijn durf ik niet te zeggen!
Wij hebben bij een fotospeciaalzaak diverse lenzen uitgeprobeerd (na reviews te hebben gelezen). De macrolens (met vast brandpunt) maakte duidelijk betere foto's dan de zoomlens met macrofunctie.

Daarom hebben wij gekozen voor de macrolens en niet de soort lens die glaswater heeft.

Onze macrolens gebruiken wij ook voor het maken van portretfoto's.

Ik denk dat je goed moet afwegen wat voor foto's je met je camera wilt maken en daar je lenzen op moet afstemmen.
Bedankt voor jullie reacties, daar kan ik zeker wat mee.

@Tegucigalpa hoeveel was je kwijt voor je macrolens (Gewoon voor mezelf zodat ik een beeld heb), heb je misschien een typenr?
Zie een bericht eerder: Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM lens (gekocht voor 485 euro)

Een kennis heeft de Tamron 90mm F 2.8 DI Macro 1:1 Canon en is daar ook heel tevreden over (kost volgens mij 380 euro).
Ohw sorry! Ik mis weleens door op mn telefoon te lezen.

Maar thanks! Ik had al op google gekeken, maar ja dan weet je nog niet wat ok is.
Heb een maand deze

Al 5000 foto's mee gemaakt.

Zit een goede macrofunctie op (vanaf ca 20 cm fotograferen)

Het is een licht en veelzijdige camera. Op de link staan ook de recenties. Natuurlijk zijn er betere maar voor die prijs...
Ooordeel zelf

Nog 100 euro sparen :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven