Help! Borstkolf kapot!

09-06-2011 12:01 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een wanhopige vraag;

Ik ben op dit moment op mijn werk en wilde vanmorgen kolven, maar de kolf doet het niet meer

Mijn vraag is of er iemand weet waar ik vandaag terecht zou kunnen om een kolf te huren in Groningen.

Mijn zoontje is bijna 6 maanden en ik weet natuurlijk niet hoe lang ik nog bv ga geven (als het aan mij ligt, voorlopig nog door!). Mijn dochter stopte er na 9 maanden zelf mee, als ik nu ook rond die termijn uit kom, is het waarschijnlijk voordeliger om op dit moment een kolf te huren dan een nieuwe te kopen.

Wie kan me helpen aan een adres waar ik kan huren?

Alvast bedankt!!
Thuiszorgwinkels verhuren ze.
Baby Rent in Groningen.
Weet je waarom hij het niet meer doet? Ik heb wel eens gehad dat er een flabbertje los zat (haha, kan het niet beter omschrijven). Toen ik het weer had vastgemaakt, deed hij het weer.
Ga in therapie!
http://www.allesingroningen.nl/l89628.html
Super bedankt voor jullie snelle reacties!!!

Ik ga gauw op zoek, ik merk natuurlijk direct dat m'n borsten overvol zitten nu en dat voelt echt niet fijn. Werk te ver bij het kdv vandaan om zoontje even live te gaan voeden.

Ik weet niet waarom 'ie het niet meer doet. Ik heb laatst al zo'n nieuwe hygiene set aangeschaft, ik denk echt dat het het apparaat zelf is. Alles opnieuw aangesloten, maar de vacuum heeft het begeven. Ik baal er echt vreselijk van op dit moment......
Gelukkig zit BabyRent vlakbij m'n werk, ze zijn om 13.00 open dus dan ga ik er direct naar toe!
Koop gewoon even een handpomp bij de apotheek!
Zit er geen garantie meer op de kolf? Volgens mij in elk geval nog wel wettelijke garantie: van een kolf mag je verwachten dat hij langer dan 6 maanden meegaat. Ik zou de kolf dus ter reparatie aanbieden en in de tussentijd een kolf huren.

Succes!
Ik denk dat het de handkolf bij de apotheek wordt voor nu.

Babyrent is telefonisch niet bereikbaar en zie nu op hun website dat ze alleen nog op afspraak open zijn. De telefoon wordt niet opgenomen. De website geeft de indruk dat ze er mee stoppen.

Heb 2 lactatiekundigen gebeld, beide voicemail, zal het later nog eens proberen om te informeren of zij nog huuradressen weten. Maar voor nu dus maar even naar de apotheek. Ben benieuwd hoe dat gaat. Heb nog nooit met een handkolf gekolft, alleen electrisch.

Ik gebruik de kolf al een tijdje dus geen garantie meer helaas. Ik heb 'm in 2009 aangeschaft en eerst voor m'n dochter gebruikt en nu dus voor m'n zoontje.
Om eerlijk te zijn lijkt me een handkolf nog al een kriem op je werk (tenzij je makkelijk en snel een grote hoeveelheid kolft).
Ik had altijd een handkolf, just in case, is iig beter dan niks, succes TO!
Misschien een idee om even op Marktplaats te kijken? als je hetzelfde type kolf kunt vinden kun je je eigen hygiene sets overzetten.

Als je geen tijd hebt om te speuren wil ik het ook wel even voor je doen, moet je wel even neerzetten welke kolf je hebt
De thuiszorg-hulpmiddelenwinkel kan de kolf ook voor je nakijken, en evt misschien zelfs repareren. In het uiterste noodgeval kun je ook nog boj de blokker een beslagkom kopen en met de hand kolven. Geen leuke bezigheid maar het kan wel.
Welk merk Kolf heb je? Mijn enkel electrische van Medela leek het ook te begeven nadat er melk in het motortje was gekomen. Nadat ik op de site van medela heb gekeken en de stappen heb gevolgd voor het schoonmaken van mijn kolf, deed ie het weer.

Succes!
Poppedotje, wat lief dat je voor me op marktplaats wilde kijken, dankje! Ik heb vanmiddag niet meer gelezen anders had ik natuurlijk wel even op je gereageerd! Maar inmiddels is het niet meer nodig!

Zuster25, ik heb de Ameda lactaline, dubbele elektrische kolf. Er zit in ieder geval geen melk in de motor, dus dat is het ook niet.

Mooi dat jouw kolf het weer deed na het schoonmaken!

Allis, met de hand kolven heb ik niet geprobeerd, ik weet niet of het me had gelukt... nooit eerder gedaan,

Uiteindelijk ben ik dus vanmiddag eerder naar huis gegaan zodat ik zoontje zelf kon voeden vanmiddag.

Het huren van een kolf bij de thuiszorgwinkel kost 17,50 per week. Plus de hygiëneset die er dan bij komt. De lactatiekundige verkoopt kolven voor 139 euro dus heb besloten dat te doen. Na 8 weken huren zou ik die kolf er dus al uit hebben, en ik ga er wel vanuit dat ik minstens nog 8 weken bv geef, maar ik hoop nog veel langer.

Ik had voor de zekerheid ook nog even naar de winkel gebeld waar ik m'n kolf heb gekocht, maar ze geven 1 jaar garantie dus daar viel ik al buiten.

Morgenochtend kan ik de kolf ophalen en kan 'm dan gelijk op m'n werk uitproberen. Komt goed!

Bedankt voor het meedenken!
Fijn dat het opgelost is!
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven