Films op iPad
zaterdag 4 juni 2011 om 22:43
Ik wil voor de vakantie wat dvd's voor mijn zoon op de iPad zetten. Maar ik ben blijkbaar echt een leek... Probleem 1 is dat het originele dvd's zijn. Na een avond googelen heb ik mijn computer waarschijnlijk weer met een programma vervuild heb (heb AVSvideo converter gedownload) om de dvd te rippen, maar dat lukt dus niet door de beveiliging. En dan schijn je dus nog iets te moeten doen voordat je een bestandsformaat hebt waarop je op de iPad kan kijken. Wie kan mij helpen met een debielproof stappenplan?!?
zaterdag 4 juni 2011 om 23:48
Hier een link naar een topic van mij van begin dit jaar.
Uiteindelijk is het me niet gelukt met deze tips (ik was toen echt nog niet thuis genoeg op de iPad om het te snappen ) en heb een vriend van mij stap voor stap uit laten leggen hoe ik dvd`s moet rippen. Het converteren naar MP4 heb ik toen zelf uitgevogeld.
Hoe ik het doe:
Ik rip met dvd shrink (gratis te downloaden), wel even opletten dat je niet alle talen en voorfilmpjes hoeft te rippen, maar kan ook geen kwaad als je dat wel doet.
Daarna converteer ik map met video_ts (zo heet de map met de filmbeelden meestal) via Handbreak naar MP4.
Succes, het is echt even vogelen.
Uiteindelijk is het me niet gelukt met deze tips (ik was toen echt nog niet thuis genoeg op de iPad om het te snappen ) en heb een vriend van mij stap voor stap uit laten leggen hoe ik dvd`s moet rippen. Het converteren naar MP4 heb ik toen zelf uitgevogeld.
Hoe ik het doe:
Ik rip met dvd shrink (gratis te downloaden), wel even opletten dat je niet alle talen en voorfilmpjes hoeft te rippen, maar kan ook geen kwaad als je dat wel doet.
Daarna converteer ik map met video_ts (zo heet de map met de filmbeelden meestal) via Handbreak naar MP4.
Succes, het is echt even vogelen.
maandag 6 juni 2011 om 22:08
Nou het is gelukt. Handbrake kreeg ik helaas niet gedownload, uiteindelijke een programma gevonden, free iPad video converter. Nu nog een beetje oefenen, maar Bumba staat op de iPad. Het zijn alleen allemaal losse filmpjes geworden, weten jullie of je ergens kan instellen dat alles achter elkaar wordt afgespeeld of dat je er 1 bestand van kan maken?
woensdag 8 juni 2011 om 15:54
quote:mardjen schreef op 04 juni 2011 @ 23:48:
Hoe ik het doe:
Succes, het is echt even vogelen.Mardjen, heb je dan een dvd er in zijn geheel op staan? Bv, ik wil Bumba erop zetten voor mijn zoontje, maar ik krijg elk filmpje apart ipv de hele dvd. Ik gebruik alleen Handbrake, geen DVDshrink, moet ik dat misschien eerst doen?
Hoe ik het doe:
Succes, het is echt even vogelen.Mardjen, heb je dan een dvd er in zijn geheel op staan? Bv, ik wil Bumba erop zetten voor mijn zoontje, maar ik krijg elk filmpje apart ipv de hele dvd. Ik gebruik alleen Handbrake, geen DVDshrink, moet ik dat misschien eerst doen?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
woensdag 8 juni 2011 om 19:29
donderdag 9 juni 2011 om 13:53
Ik geloof dat ik het ook maar opgeef.. of mijn man moet het weten. Het is ooit gelukt, want ik heb nog een Hello Kitty dvd in zijn geheel erop staan, maar geen idee meer hoe ik dat gedaan heb.
Ik heb trouwens de ipad houders van de Xenos gehaald waar iemand het hier over had, ziet er prima uit, stevig en past goed in de auto.
Ik heb trouwens de ipad houders van de Xenos gehaald waar iemand het hier over had, ziet er prima uit, stevig en past goed in de auto.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'