Gezondheid alle pijlers

Haaruitval

09-06-2011 14:50 11 berichten
Hallo,

Ik heb sinds 4 weken last van haar uitval. Het leek minder te worden maar nu komt het weer terug. Ik ben niet ziek, geen stress (nu wel), geen antibiotica of iets anders en toch blijft het doorzetten, ik baal hier echt heel erg van. Ik slikte soms al vitamine pillen met ijzer. Nu sinds 2 weken iedere dag maar tot nu toe merk ik geen constante verandering. Ik ga morgen bloed laten prikken maar de uitslag wordt met de feestdag pas einde volgende week verwacht.

Hebben jullie nog tips? Misschien ervaring met iets wat ooit bij jou geholpen heeft?

Alvast bedankt!

Floor
Alle reacties Link kopieren
Zie mn topic van enkele weken geleden: bellaroma in "Haarverlies, tips?"

Moet zeggen dat de supplementen die ik iedere dag slik en de speciale shampoo+conditioner heel goed werken! (iedere 3 dagen haren wassen, niet meer! oppassen met heet fohnen/douchen, overdag haren niet in strak in een staart doen etc..)
Ps. heb mn shampoo&conditioner veranderd en het bevalt veel beter! (ik bestel ze online altijd http://bit.ly/9WxwoO , kijk ook naar de beoordelingen!)
Dank je voor de tips, om de drie dagen wassen wordt wel lastig Ik ga toch in ieder geval maar alvast aan de B-complex tot ik de uitslag binnen heb. Ik zag bij jouw topic wel dat er nog veel meer mensen last hebben en veel langer, brr
Floor, heb je geen jeuk op je hoofd ? Zo ja, dan kun je last hebben van seborroisch eczeem.. Dit wordt (meestal) veroorzaakt doordat je in het afgelopen jaar veel stress hebt gehad, dit kan de trigger zijn dat die eczeem op komt zetten. Helaas is seb.eczeem chronisch, maar redelijk onder controle te krijgen. Helemaal weg gaat dit echter niet meer. Ik heb het ook.
quote:Floor_78 schreef op 09 juni 2011 @ 15:19:

Dank je voor de tips, om de drie dagen wassen wordt wel lastig Ik ga toch in ieder geval maar alvast aan de B-complex tot ik de uitslag binnen heb. Ik zag bij jouw topic wel dat er nog veel meer mensen last hebben en veel langer, brr

Qua wassen, het is een kwestie van afbouwen en ook afleren (niet iedere dag de fohn erbij pakken om te stijlen, doet geen goed voor het haar!).

Van de B-complex raad ik wel de combi aan van shampoo&conditioner, want met alleen de shampoo blijft je haar na het douchen met tientallen klitten zitten :( ! Klein beetje B-complex conditioner en is het weer kambaar (maar niet glad&vet zoals de meeste conditioners). Bij mij (in italie) werd het pakketje in 2-3 weken geleverd, denk dat het in NL wel wat sneller aankomt!

Succes en als het haaruitval echt ernstige vormen aanneemt > dermatoloog opzoeken!
geen jeuk gelukkig en fohnen en stijlen doe ik bijna niet, ik (had) altijd haar dat redelijk mooi viel van zich zelf dus dan lig ik liever langer in mijn bed . Maar goed het is 'maar' haar maar ik vind het echt, echt niet leuk!
Nee is ook zeker niet leuk en ook heel moeilijk vanaf te komen als je eenmaal uitval hebt. Het kan van alles zijn, heel moeilijk te constateren. Na 8 jaar was ik er pas achter wat ik had.

Ga nu naar de dermatoloog nu je nog aan het beginstadium staat zou ik zeggen.

Succes !
Vallen je haren uit met wortel?

Dan heeft dure shampoo etc geen zin,het is dan een probleem wat van binnenuit komt.

Als je haar afknapt,dan is het iets van buitenuit bv,fohnen,haarverven etc.

Speciale shampoo,bv zonder silliconen,sls etc kan wel helpen als je last hebt van eczeem op je hoofdhuid,omdat het dan met een allergie of gevoeligheid te maken kan hebben.Het kan je hoofdhuid weer rustig krijgen.

Maar als je haar met wortel uitvalt,moet je het echt ergens anders gaan zoeken.
Hallo Floor78 en anderen,

Wou zelf een berichtje posten, maar kwam bij jouw topic terecht.

Heb hetzelfde probleem, sinds een week of 5 veel meer haaruitval dan normaal. Kan zelf ook niet echt een oorzaak bedenken, had/heb wel wat stress maar geen enorme traumatische gebeurtenis of zo. Ben ook een speciaal vitamine complex aan het slikken nu (bedacht me dat ik misschien wel weinig vitB12 binnenkrijg) en merk geen resultaat. Heb nu speciale shampoo en haarkuur van Yves Rocher gekocht (paar keer gebruikt) en ook nog geen resultaat . En krijg nu inderdaad wel stress omdat ik me best zorgen begin te maken hierover! Laten we eerlijk zijn, je haar is toch wel enorm belangrijk, en moet er niet aan denken om (deels) kaal te worden! 100 haren per dag verliezen schijnt normaal te zijn. Maar met haren wassen (zoals net) verlies ik nu echt veel meer haar. Schrik me dood als ik het putje zie.

Heb niet echt jeuk aan m'n hoofdhuid of zo, en die ziet er ook wel normaal uit. En fohnen/stijltang gebruiken doe ik ook al niet meer de laatste weken (en daarvoor ook alleen bij speciale gelegenheden).

Kortom: HELP!

Iemand nog meer tips? En behalve allerlei schrikbarende verhalen over kaalheid, ook misschien mensen met hetzelfde probleem waarbij het wel weer vanzelf overging?

Hoor het graag!
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen
Toevallig heb ik daar ook momenteel last van.

Ik merk dat ik het heb rond de tijd dat het warmer word?

Ook eens in de 7 jaar krijg je allemaal nieuwe haren geloof ik.. en ik ben 22 dus kan wel kloppen.

Je kan misschien extra vitamines slikken? zoals Skin, hair and nails.
Love my life!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven