was ik onredelijk?
donderdag 9 juni 2011 om 16:53
ik was net ff bezig/aan de telefoon enz.
belt mn buurjongen aan dat de bal in de tuin ligt
en of ik em eruit wil halen enz.
ik word schijtziek van die *@!** kids dus ik zei, niet erg vriendelijk
'ja vanavond, ben nu ff bezig'. vervolgens deed ik de deur dicht.
krijg ik net van mn buurvrouw op mn flikker dat ik hem niet vriendelijk behandel en dat ze pcies hoorden wat ik zei omdat ze in de gang stonden of zoiets. ik zei dat ik ook wel es bezig ben...
nou vraag ik je, deed ik nou zo bot of zeikt mn bv en moet ze zelf beter op die *@!#*# kinderen letten?
ben geen dikke vrienden met de buren (verder niks aan de hand hoor) en door dit soort dingen word ik nog onzekerder dat ik het allemaal niet goed doe enz.
(al zijn zij ook niet erg sociaal enz)
belt mn buurjongen aan dat de bal in de tuin ligt
en of ik em eruit wil halen enz.
ik word schijtziek van die *@!** kids dus ik zei, niet erg vriendelijk
'ja vanavond, ben nu ff bezig'. vervolgens deed ik de deur dicht.
krijg ik net van mn buurvrouw op mn flikker dat ik hem niet vriendelijk behandel en dat ze pcies hoorden wat ik zei omdat ze in de gang stonden of zoiets. ik zei dat ik ook wel es bezig ben...
nou vraag ik je, deed ik nou zo bot of zeikt mn bv en moet ze zelf beter op die *@!#*# kinderen letten?
ben geen dikke vrienden met de buren (verder niks aan de hand hoor) en door dit soort dingen word ik nog onzekerder dat ik het allemaal niet goed doe enz.
(al zijn zij ook niet erg sociaal enz)
donderdag 9 juni 2011 om 16:55
donderdag 9 juni 2011 om 17:00
quote:Missphoebe schreef op 09 juni 2011 @ 16:59:
in het verleden wel, nu niet meer zo veel.
ik was idd. niet erg vriendelijk.
zal ik maar ff aanbellen om te zeggen excuses te maken??
zucht.......
hihi thans ceasar. alleen dat weten mn buren niet :(Dat zou ik zeker doen voordat het nog verder gaat escaleren.
in het verleden wel, nu niet meer zo veel.
ik was idd. niet erg vriendelijk.
zal ik maar ff aanbellen om te zeggen excuses te maken??
zucht.......
hihi thans ceasar. alleen dat weten mn buren niet :(Dat zou ik zeker doen voordat het nog verder gaat escaleren.
donderdag 9 juni 2011 om 17:02
Ik weet dat toen ik jonger was de bal ook vaak bij de buren in de tuin lag, jaren later hebben de buurjongens dat goed gemaakt en lag de bal veel bij ons in de tuin.. ik denk dat je het de kinderen niet kwalijk kan nemen dat die bal bij jouw in de tuin beland.. weet bij ons dat dat gewoon al spelend gebeurd..
Ik denk dat je beetje te bot reageerde als je het zo zei als je zei, al kan ik me best voorstellen dat je soms even druk met andere dingen bent, en mss leren kinderen wel wat meer oppassen als ze niet meteen hun bal terug krijgen als het vaak gebeurd..
Ik denk dat je beetje te bot reageerde als je het zo zei als je zei, al kan ik me best voorstellen dat je soms even druk met andere dingen bent, en mss leren kinderen wel wat meer oppassen als ze niet meteen hun bal terug krijgen als het vaak gebeurd..
donderdag 9 juni 2011 om 17:04
donderdag 9 juni 2011 om 17:04
donderdag 9 juni 2011 om 17:05
net ff aangebeld en ff gezegd dat ik idd. niet zo aardig was en excuses aangeboden.
ook ff tegen buurjongetje gezegd dat ik niet zo aardig tegen hem was.
de bal was maar 1 x in de tuin dus dan moet ik niet meteen gaan zeiken. trots op mij
Thekla; dat weten ze ook wel. tijdje terug gebeurde het om de haverklap. heb er toen ook wel wat van gezegd.maar nu was het maar 1 x...
ook ff tegen buurjongetje gezegd dat ik niet zo aardig tegen hem was.
de bal was maar 1 x in de tuin dus dan moet ik niet meteen gaan zeiken. trots op mij
Thekla; dat weten ze ook wel. tijdje terug gebeurde het om de haverklap. heb er toen ook wel wat van gezegd.maar nu was het maar 1 x...
donderdag 9 juni 2011 om 17:05
Indien het buurkind aan het commanderen was, daar zou ik zeker iets van zeggen, maar als het gewoon een vraag was of je de bal terug wilde gooien, dan vind ik het geen vriendelijke en geen constructieve manier van communiceren. Je kunt ook vriendelijk zeggen dat je nu even andere dringende zaken moet afhandelen en dat je daarna de bal terug gooit.
Wat doen de kinderen dat je ze zo vervelend vindt? Maken ze dinge stuk? Of is het normale kinderdingen zoals lawaai?
Wat doen de kinderen dat je ze zo vervelend vindt? Maken ze dinge stuk? Of is het normale kinderdingen zoals lawaai?
donderdag 9 juni 2011 om 17:06
quote:astrape schreef op 09 juni 2011 @ 17:02:
Ja, natuurlijk je excuses aanbieden! Is niet meer dan logisch dat je dat doet naar een kind dat notabene nog netjes aanbelt voor z'n bal ipv jouw tuin in te klimmen en je planten te vertrappen ofzo.
Dat moest er nog bij komen dat ze zich ongeoorloofd toegang verschaffen tot andermans terrein en nog wat vernielen ook.
Dat ze die bal tot vervelenstoe bij de buuf in de tuin trappen is al ergerlijk genoeg. Kan me voorstellen dat je dan niet meer de benen uit je lijf rent om ze meteen die bal terug te geven. Zeker niet als je met andere dingen bezig bent. Laat ze maar 'n paar uur of 'n dag wachten, dan worden ze wellicht wat voorzichtiger of gaan ze elders voetballen.
Ja, natuurlijk je excuses aanbieden! Is niet meer dan logisch dat je dat doet naar een kind dat notabene nog netjes aanbelt voor z'n bal ipv jouw tuin in te klimmen en je planten te vertrappen ofzo.
Dat moest er nog bij komen dat ze zich ongeoorloofd toegang verschaffen tot andermans terrein en nog wat vernielen ook.
Dat ze die bal tot vervelenstoe bij de buuf in de tuin trappen is al ergerlijk genoeg. Kan me voorstellen dat je dan niet meer de benen uit je lijf rent om ze meteen die bal terug te geven. Zeker niet als je met andere dingen bezig bent. Laat ze maar 'n paar uur of 'n dag wachten, dan worden ze wellicht wat voorzichtiger of gaan ze elders voetballen.
donderdag 9 juni 2011 om 17:07