doodmoe na huilbui??

09-06-2011 17:03 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb een periode gehad die vreselijk moeilijk was en heb enorme huilbuien gehad en na verloop van tijd ben ik gewoon uitgeput na zon huilbui, helemaal doodop, wat is dit?

Herkent iemand dit?
Ja, van huilen word je moe. Dat is niks vreemds
Stress, problemen in je leven vreten veel energie..huilen is niets anders dan letterlijk loslaten..en daar kun je heel moe van zijn.
ja dat ken ik. is heel normaal, emoties (zeker heftige) kosten veel energie........
Een huilbui kost mij ook heel veel energie en na afloop voel ik me altijd helemaal leeggezogen en doodop. Ik vind dat een heel onprettig gevoel, dus zo'n opluchting vind ik huilen niet. Ik probeer het dan ook meestal tegen te houden.
Iris: Is het niet pijnlijker om het tegen te houden omdat je dan het gevoel even niet los kan laten ?
quote:zwitsal_nijntje schreef op 09 juni 2011 @ 17:33:

Iris: Is het niet pijnlijker om het tegen te houden omdat je dan het gevoel even niet los kan laten ?Nee voor mij niet. Het rotgevoel trekt dan veel eerder weg, terwijl ik na een huilbui de hele dag een "kater" heb.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 09 juni 2011 @ 17:33:

Iris: Is het niet pijnlijker om het tegen te houden omdat je dan het gevoel even niet los kan laten ?

Als ik dat niet doe..krop ik alles op en komt het er op een ander moment op de verkeerde manier (lees heftige boosheid) eruit.

Of ik word lichamelijk ziek..

Geen last van Iris?
Is toch logisch, emoties kosten energie.

Negatieve emoties twee maal zo veel.
quote:Ienimimi schreef op 09 juni 2011 @ 17:44:

[...]

Als ik dat niet doe..krop ik alles op en komt het er op een ander moment op de verkeerde manier (lees heftige boosheid) eruit.

Of ik word lichamelijk ziek..

Geen last van Iris?

Nee, want ik heb gemerkt dat huilen bij mij niets oplost, sterker nog ik voel me er alleen maar rotter door en het probleem is er nog steeds.

Ik krop het niet op hoor, maar ik praat er over of ik parkeer het even en probeer aan iets anders te denken en dat werkt voor mij een stuk beter.
Ieder zo zijn maniertjes dus
Ja hoor, heel bekend. Ik ga eigenlijk altijd in bed liggen als ik een huilbui heb. Vaak val ik daarna in slaap. Ik word dan wel weer heel prettig wakker. Dan voelt het aan alsof ik het gelijk kwijt ben. Lekker!
Dat hoort hoor, emotionele tranen bevatten proteïnen zoals prolactine, corticotropine en leucine. Die hebben een pijnstillende en rustgevende werking.
quote:lilalinda schreef op 09 juni 2011 @ 18:01:

Dat hoort hoor, emotionele tranen bevatten proteïnen zoals prolactine, corticotropine en leucine. Die hebben een pijnstillende en rustgevende werking.Kijk..daar hebben we wat aan!
Ik huil ook liever niet, net als Iris. Ik parkeer het ook liever, of los het probleem op. Lila, ik snap dat huilen een functie heeft.

@TO ik geef je geen steun door mijn post, maar ik hoop wel dat alles goed met je gaat en dat je niet hoeft te huilen. Ik schreef al elders dat men best wel eens kan zwelgen in verdriet, maar laat dat niet ten koste gaan van je leven. In elk geval van mij een
quote:lilalinda schreef op 09 juni 2011 @ 18:01:

Dat hoort hoor, emotionele tranen bevatten proteïnen zoals prolactine, corticotropine en leucine. Die hebben een pijnstillende en rustgevende werking.Maar toch voel ik me eerder rotter dan beter na een huilbui en de meeste mensen zijn net als ik dan doodop. Dat is toch helemaal niet zo fijn?
ik moest eerst ook heel vaak huilen, leuk vond ik het ook niet, maar merkte wel dat het gewoon móest; dat mijn lichaam zich dan ontstresst ofzo.

En daar word je idd heel moe van.

@iris, voel je je dan écht zoveel rotter na een huilbui of komt het omdat je dan overal over hebt moeten nadenken en je het voor de huilbui nog probeerde wegtedrukken terwijl het er wel zit? En doe je er zelf ook wat aan om jezelf op te peppen na een huilbui? Je kan in die gedachten blijven hangen maar je kan ook weer lekker actief worden, vrolijk muziekje etc. In combinatie met die moeheid geeft dat juist weer adrenaline (zo voel ik het tenminste)

Ik vind dat moe-we gevoel vaak ook wel weer fijn juist. Maar als jij op een andere manier kan ontladen is dat natuurlijk ook goed.
Ja ik voel me echt rotter na een huibui, leeg en futloos. Als ik het wegdruk voel ik me echt een stuk prettiger en energieker.

Mijn (ADHD-)psychoge vond het ook ontzettend vreemd, want ik had haar gezegd dat ik niet wilde huilen tijdens een sessie en dat komt blijkbaar niet vaak voor, maar ze zag ook dat ik me dan echt beter voelde, dus ze accepteerde het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven