was ik onredelijk?

09-06-2011 16:53 182 berichten
ik was net ff bezig/aan de telefoon enz.

belt mn buurjongen aan dat de bal in de tuin ligt

en of ik em eruit wil halen enz.

ik word schijtziek van die *@!** kids dus ik zei, niet erg vriendelijk

'ja vanavond, ben nu ff bezig'. vervolgens deed ik de deur dicht.

krijg ik net van mn buurvrouw op mn flikker dat ik hem niet vriendelijk behandel en dat ze pcies hoorden wat ik zei omdat ze in de gang stonden of zoiets. ik zei dat ik ook wel es bezig ben...

nou vraag ik je, deed ik nou zo bot of zeikt mn bv en moet ze zelf beter op die *@!#*# kinderen letten?

ben geen dikke vrienden met de buren (verder niks aan de hand hoor) en door dit soort dingen word ik nog onzekerder dat ik het allemaal niet goed doe enz.

(al zijn zij ook niet erg sociaal enz)
quote:Star schreef op 09 juni 2011 @ 18:47:

[...]

Tuurlijk mag je pissig reageren of gewoon de bal niet pakken omdat je er geen zin in hebt, maar gezien de #$%^&$ in de openingspost heeft TO ook gescholden en dat vind ik voor kinderen gewoon niet nodig. Bewaar maar voor volwassenen

Pardon?? ik heb hier lopen mopperen, maar tegen dat kind heb ik echt niet gescholden. kom nou, ben geen tokkie (kan ook niet met maatje 36 )

heb het idee dat er nogal een voor (mijn actie) en tegen groep is.

tegen de tegenmensen: zoals al gemeld ben ik later terug gegaan om mn excuses aan te bieden. ik was idd. nogal bot geweest.

mn buurvrouw was blij dat ik dat nog even kwam zeggen.

denk dus dat alle 'forumstandjes' die ik hier krijg niet nodig zijn aangezien ik het me ook al realiseert had. zucht. ( )
Alle reacties Link kopieren
Niks van aantrekken MissPhoebe. Ik ben ook niet altijd even aardig voor de buurtkinderen. Je hebt het prima aangepakt zo
quote:Ruza schreef op 09 juni 2011 @ 17:44:

Neehoor. Moet hij zijn bal maar uit je tuin houden.Ah, nooit kind geweest.
quote:iris1969 schreef op 09 juni 2011 @ 17:23:

Ja dat idee heb ik ook Nien. Dit jongetje heeft dit al veel vaker gedaan, dus zo'n engeltje lijkt hij me nu ook weer niet (de buurvrouw trouwens ook niet ).

is idd. wel vaak gebeurt, maar nu al best een lange tijd niet meer.... heb trouwens ook de bal wel is afgepakt.

ook is mijn vriend een x tegen een ander jongetje tekeer gegaan die de tuin in banjerde voor de bal. daar zijn ze behoorlijk van geschrokken. maar goed ik ben geen 80 dus ik moet niet om alles gaan zeiken...
quote:Missphoebe schreef op 09 juni 2011 @ 20:40:

[...]

Pardon?? ik heb hier lopen mopperen, maar tegen dat kind heb ik echt niet gescholden. kom nou, ben geen tokkie (kan ook niet met maatje 36 )Kan ook niet met maatje 36 :S Nou er zijn genoeg mensen met tokkie gedrag die geen grote maat hebben. Dat zegt niks!
Het was een grapje Fristi...

quote:Atelier_madame schreef op 09 juni 2011 @ 17:57:

Ouders horen hun kinderen bij zich te houden en niet op een roltrap te laten wachten ..pardon? Hij stond BIJ de roltrap niet erop. Bovendien is hij geen peuetertje ofzo meer, maar 8 en hij kan prima zelfstandig even op mij wachten.
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 09 juni 2011 @ 18:01:

[...]

Ehhhh sinds wanneer is NEE geen antwoord keuze meer....... Ik ga mezelf toch echt niet uitleggen aan een kind onder de 10. Ik ben uit mijn slof geschoten tegen de buurkinderen die voor de 10 keer aanbelde om te vragen of ik van die supermarkt rommel had... Bedelen ben ik niet van gediend.

Ik kan een potje bij ze breken blijkbaar want als ze weer eens voor een of andere vereniging collecteren ben ik een hele lieve buuf:)

tuurlijk kun je nee zeggen, maar mijn punt was waarom het dan zo grof moet. Nogmaals, als de buurvrouw aangebeld had omdat er iets van haar in jouw tuin lag, zou je dan ook tegen haar staan kijven dat ze op moet rotten?

Waarom is onbeleefd zijn tegen een kind dan wel normaal? Als je zo graag wil dat kinderen beleefd leren zijn, kun je als buurvrouw ook het goede voorbeeld geven.
quote:pilous1 schreef op 09 juni 2011 @ 20:41:

Niks van aantrekken MissPhoebe. Ik ben ook niet altijd even aardig voor de buurtkinderen. Je hebt het prima aangepakt zo Thanks.

de bal teruggooien hoefde trouwens niet, mn buren vonden dat omdat ik niet aardig was (ik had op dat moment niet eens door dat ik bot deed.......) hij over de schutting mocht klimmen.

vind dat een beetje kinderachtig, maar verder maar niks van gezegd. (al vraag ik me achteraf af of dat niet beter was geweest, maar goed dan blijf je ook bezig met discussies)
quote:Fristi schreef op 09 juni 2011 @ 20:45:

[...]

Kan ook niet met maatje 36 :S Nou er zijn genoeg mensen met tokkie gedrag die geen grote maat hebben. Dat zegt niks!

briljante opmerking...

probeerde er wat humor in te persen....
En dat vind ik dus Tokkie-gedrag van ze, dus als jij bot bent mag hij zomaar ongevraagd in jouw tuin banjeren? Rare lui en een rare manier van opvoeden.
Serieus? Over de schutting geklommen? Nah, dan was ik uit mijn panty geschoten. Opzouten uit MIJN tuin. Zijn ze nou helemaal?
Ieder kind heeft recht op een boze buurman, of buurvrouw waar je de bal niet van terugkrijgt. Of beter nog, eentje die boos achter je aan gaat holen.

Dat maakt een kinderleven spannend.
Tja, als jij ZIJN bal niet wilt teruggeven dan vind ik het niet zo heul raar dat hij hem dan maar zelf gaat halen. Het ding is namelijk niet van jou, en hoe ie dan ook in je tuin terecht is gekomen, dat kind heeft gewoon "recht" op zijn eigendom. (okee, beetje kort door de bocht dit, maar dat zijn er meer hier)
quote:Missphoebe schreef op 09 juni 2011 @ 20:40:

[...]

Pardon?? ik heb hier lopen mopperen, maar tegen dat kind heb ik echt niet gescholden. kom nou, ben geen tokkie (kan ook niet met maatje 36 )

heb het idee dat er nogal een voor (mijn actie) en tegen groep is.

tegen de tegenmensen: zoals al gemeld ben ik later terug gegaan om mn excuses aan te bieden. ik was idd. nogal bot geweest.

mn buurvrouw was blij dat ik dat nog even kwam zeggen.

denk dus dat alle 'forumstandjes' die ik hier krijg niet nodig zijn aangezien ik het me ook al realiseert had. zucht. ( )

Skattie, ik had al gezegd dat ik verkeerd had gelezen

En Tokkie heb ik je ook al niet genoemd
klopt Iris en Pilous maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid.

boeit me ook niet zoveel. had ook geen zin om daar over te zeuren en in discussie te blijven.

Stabiloboss

ik wil trouwens zoiezo proberen om tegen mn buren wat aardiger te zijn. het zijn idd. wat aparte mensen en dat ben ik niet zo gewend. maar goed ik ben enkel verantwoordelijk voor mijn gedrag, niet van een ander.

klinkt heel raar maar ik vind het gewoon lastig om aardig te zijn en te blijven tegen sommige mensen. dus lieve buurvrouwen kom maar op met de tips
quote:Missphoebe schreef op 09 juni 2011 @ 21:04:

ik wil trouwens zoiezo proberen om tegen mn buren wat aardiger te zijn. het zijn idd. wat aparte mensen en dat ben ik niet zo gewend. maar goed ik ben enkel verantwoordelijk voor mijn gedrag, niet van een ander.

klinkt heel raar maar ik vind het gewoon lastig om aardig te zijn en te blijven tegen sommige mensen. dus lieve buurvrouwen kom maar op met de tips Ik vrees dat je aan mij niet zoveel hebt, want mijn Tokkie handling-skills zijn niet zo goed .
quote:iris1969 schreef op 09 juni 2011 @ 21:23:

[...]

Ik vrees dat je aan mij niet zoveel hebt, want mijn Tokkie handling-skills zijn niet zo goed .

dat valt ook wel mee hoor. beetje aparte lui met niet het allerhoogste IQ van de wereld. kan ik me verder niet druk om maken......

moet trouwens ff wat toegeven. ik woon in een rijtjes huis in een prima buurt. maar als kind heb ik altijd in eeeeeehhmm geen gooische vrouwen huizen, maar redelijk riante woningen gewoont.

heel erg, maar in duurdere huizen woont nou eenmaal een ander soort mens dat hier. Niks mis mee, maar ik ben het niet zo gewend en heb er soms wel moeite mee. Dat vind ik trouwens heel erg van mezelf.....

maar goed ik wil idd. wel proberen es wat vriendelijker te zijn. ook naar mensen die eeeeeeehmm ik zeg maar niet helemaal gewend ben...
quote:Missphoebe schreef op 09 juni 2011 @ 20:51:

[...]

Thanks.

de bal teruggooien hoefde trouwens niet, mn buren vonden dat omdat ik niet aardig was (ik had op dat moment niet eens door dat ik bot deed.......) hij over de schutting mocht klimmen.

vind dat een beetje kinderachtig, maar verder maar niks van gezegd. (al vraag ik me achteraf af of dat niet beter was geweest, maar goed dan blijf je ook bezig met discussies)

Oei, dat vind ik wel erg!

Ouders horen kind te leren dat jouw tuin, jouw tuin is. wat erg!!
quote:Star schreef op 09 juni 2011 @ 18:41:

[...]

Niet lang op Viva zeker? Ha ha, klopt! Moet nog een beetje wennen
in duurdere huizen kunnen ook vreselijke mensen wonen.

en wat betreft zelf de bal halen als je hem niet teruggeeft...tja Ik zou ook not amused zijn iets van mij bij de buren in de tuin beland (ik zit even hard te denken wat dat dan is en hoe dat kan gebeuren ) en dat de buurman vervolgens zegt dat ik op kan zouten en ik het niet terugkrijg; dan zou ik het toch ook zelf halen, dikke vinger hoor buurman. Dat zou iedereen toch vinden. Toch vreemd dat er voor een kind dan andere normen moeten gelden.

En dan heb ik het niet over ballen die honderd keer per dag expres in je tuin belanden. Dan zijn ze vaak genoeg gewaarschuwd dat het nu afgelopen moet zijn. ik heb ook wel eens een blaaspijpje afgepakt omdat ze maar pijltjes bléven schieten door het open raam.

Maar als zo'n bal heel af en toe per ongeluk in je tuin komt is er toch gewoon helemaal geen probleem?
quote:Missphoebe schreef op 09 juni 2011 @ 21:32:

[...]

dat valt ook wel mee hoor. beetje aparte lui met niet het allerhoogste IQ van de wereld. kan ik me verder niet druk om maken......

moet trouwens ff wat toegeven. ik woon in een rijtjes huis in een prima buurt. maar als kind heb ik altijd in eeeeeehhmm geen gooische vrouwen huizen, maar redelijk riante woningen gewoont.

heel erg, maar in duurdere huizen woont nou eenmaal een ander soort mens dat hier. Niks mis mee, maar ik ben het niet zo gewend en heb er soms wel moeite mee. Dat vind ik trouwens heel erg van mezelf.....

maar goed ik wil idd. wel proberen es wat vriendelijker te zijn. ook naar mensen die eeeeeeehmm ik zeg maar niet helemaal gewend ben...Heel herkenbaar. Ik heb gewerkt met mensen van dit slag en ik kon het helaas ook niet zo goed. Niet iedereen kan met allerlei typen mensen overweg, zeker als ze zelf geen moeite voor jou doen.
quote:Starshine schreef op 09 juni 2011 @ 22:43:

en wat betreft zelf de bal halen als je hem niet teruggeeft...tja Ik zou ook not amused zijn iets van mij bij de buren in de tuin beland (ik zit even hard te denken wat dat dan is en hoe dat kan gebeuren ) en dat de buurman vervolgens zegt dat ik op kan zouten en ik het niet terugkrijg; En toch, hoor je uit tuin v buren te blijven... Mag niet hoor, kan je enorm gezeik mee krijgen
Een kind dat buiten speelt moet je koesteren. Dus gewoon bal teruggeven en een lolly erbij omdat ie zo goed bezig is.
meiden, heel stom maar ik zit er nog steeds over te piekeren. kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik niks gezegd heb over dat hij die bal zelf mocht pakken. idd. erg kinderachtig.

denk dat het weinig zin heeft om er nog op terug te komen maar goed. (zo stom, ik kan best assertief zijn, maar bij de buren klap ik altijd dicht).. nou ja, leerpuntje voor volgende x

grrrrrrrr domme ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven