Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
*deelt zakdoekjes uit*

Gut hee, tis wel een jankweek zeg. Gisteren stond ik al met natte wangetjes op de boekpresentatie van een oude werkgever (die ik nog steeds een zeer warm hart toe draag) die een roman heeft geschreven over een aantal gebeurtenissen uit zijn prive-leven die ik van dichtbij heb meegemaakt. Nu snif ik mee met het verhaal van Mims en vanmiddag komen er ongetwijfeld wat woede-tranen als de politieke plannen betreffende mijn sector worden gepresenteerd.

Suup, hoe is het met de Mama?
Ik vind het zo mooi, Bloes, dat ik je meiden zie opgroeien. En dat ik jou zie groeien in je moederschap. Het is volkomen logisch dat ze groter worden, absoluut, en tegelijkertijd gaat het Veel Te Snel.

D, het zal niet mals zijn, wat dit pleuriskabinet heeft verzonnen. Ik vermoed dat alle theaters zullen worden verkocht, ofzo. En op de gaten die dat achterlaat in de steden worden gevangenissen gebouwd, waar dan asielzoekers, illegalen, gehandicapten en werkloze acteurs en andere zennn-creativo's in worden gestopt.
Mooi, Mims! Indrukwekkend.

En Bloes, wat skeetig, zo'n oudste. En ze gaan als ze eenmaal in de brugklas zitten, ook ineens loeihard. Maar dat is heel leuk om te zien, vind ik, het is mooi om je kinderen ineens jongvolwassenen te zien worden.

Zo ga ik komend weekend mijn oudste dochter naar Pinkpop brengen. Slik. Raar idee.

Gisteren met de Freule traditiegetrouw naar Girls First geweest, was leuk. En nu brak, dus lekker met een dekentje op de bank naar X Factor kijken!
Mamasuup wordt ontslagen. Ik ga haar nu halen.

*trekt nieuw manteltje aan en gaat in zorgmodus*

MisSiss, eerste keer voor dochter Pinkpop, dat is best een mijlpaal. net als agenda voor oudste Bloesje. *slik wat wordt iedereen groot*

D nog niets duidelijk voor jouw toko he qua cultuurbezuingingen?

Mims , indrukwekkend.

Ok ik moet ervandoor, laters
Ja hoor, hartstikke duidelijk: over anderhalf jaar zijn we er niet meer
He bah D,
quote:Darly schreef op 11 juni 2011 @ 11:33:

Ja hoor, hartstikke duidelijk: over anderhalf jaar zijn we er niet meer Oe, niet leuk!
Lees net de krant over Halbe.. Sjonge, waar hebben ze die nou weer vandaan gehaald?

Suupmama is weer thuis, begrijp ik van Elders. Fijn, hoop dat ze snel opknapt.

We hebben de vakantie eindelijke geregeld en het wordt helaas geen Italië (excusez-moi ma soeur!) maar Frankrijk. En gelukkig niet van zaterdag tot en met zaterdag want dan staan we geheid in die klote file maar we konden hier van zondag tot zondag terecht. Leuk detail is dat de Bloesjes in een tipi naast het huisje kunnen slapen. Nu alleen nog lekker weer en we gaan een topvakantie hebben!

Ik ga eens tuinieren. Geen zin in met het gras staat twee kontjes hoog...
Niet alleen van elders hoor Bloes, ik had het hiet ook gezet, zie mijn bericht van gisteren.

Lekker hoor vakantie geplan en een tipi dat is gaaf voor de Bloesjes!

Ik ben even thuis, ben door mamasuup even haar huis uitgschopt, kijk dat kan ze dan weer wel . Merk dat ik het toch allemaal best spannend vond de afgelopen dagen en de herinneringen aan de vorige keer komen ook terug, toen liep die operatie synchroon met gezeik bij vorige werkgever. Nou ja dat komt er vandaag een beetje uit. Wel logisch denk ik en ook niet zo erg. Even in eigen huisje rommelen, kat knuffelen en een was draaien en tussendoor een goede huilbui lucht op.

Met de mama gaat het in ieder geval goed, ze vindt het nog wel even tegenvallen weer thuis, mist haar papegaai boven het bed, maar vanmorgen was de thuiszorg er voor wassen en helpen met de steunkous en als het goed is komt er morgen of dinsdag een verpeegkundige voor de wondverzorging. En dan komt er ook nog iemand voor een paar uur in de week voor huishoudelijke hulp. Erg goed geregeld dus allemaal.
quote:missmargerine schreef op 10 juni 2011 @ 13:11:

D, het zal niet mals zijn, wat dit pleuriskabinet heeft verzonnen. Ik vermoed dat alle theaters zullen worden verkocht, ofzo. En op de gaten die dat achterlaat in de steden worden gevangenissen gebouwd, waar dan asielzoekers, illegalen, gehandicapten en werkloze acteurs en andere zennn-creativo's in worden gestopt.(Sorry, kan niet laten te reageren. Het is nog erger nl.: er komen animalcops voor in de plaats die nu al niets te doen hebben... zucht...)
*hug* Suup Helemaal niet gek dat weer van alles boven komt borrelen in deze dagen. Maar gelukkig gaat het goed en is ze lekker thuis!

Klinkt goed, Bloes, die vakantie!

Heeft Dochter het naar haar zin op Pinkpop, Sis?

Hebben de andere Dames een fijn lang weekend?
Als ik moet kiezen tussen Animalcops of cultuur dan weet ik het ook wel, maar om A nu als volledig nutteloos te bestempelen, daarvoor heb ik iets te veel dierenleed gezien. Denk overigens dat de AC het niet gaan redden, maar dat heeft meer te maken met dat je er niet bent, met alleen instellen van AC's. Maar laten we die discussie hier maar niet gaan voeren. Wat er met de cultuur gebeurt is al erg genoeg.

Anyway dank voor de hug, D. Gaat inmiddels stukken beter. Relaxed avondje net de mama en ik schuif nu weer in het logeerbed.

Hoe is jouw weekend tot nu toe? D.
Wel een goed weekend, maar ik merk gewoon dat ik heel erg moe ben en toe aan vakantie. Wie niet :-) Nog een week of 4...and counting....

Vandaag wedstrijden op de sportschool en ik ben erg trots dat de meiden met wie ik heb getraind allemaal hebben gewonnen :-)

Nu nog even de documentaire over Monty Python afkijken op de BRT en dan stap ik ook mijn bedje in!
Fiujn dat het beter gaat met mama, Suup, goed zo

En een voor D. Cool, die wedstrijden!

We hoorden net pinkpop op de radio. Klonk goed. Waren bij de zus van een vriendin geweest - vriendin was er zelf ook bij - met een enorm oude boerderij en een ontiegelijke lap land erbij. Was niet all;een gezellig maar ook semi-netwerken, en dat ging goed. In de herfst gaan we terug. Appels plukken.
Suup, ik ben het met je eens dat animal cops zo'n gek idee niet zijn. En eens: daarmee ben je er niet, want dierenmishandeling is immers slechts zaaksbeschadiging dus het schiet het doel wat voorbij. Fijn overigens dat het herstel van je moeder voorspoedig lijkt te gaan, zo'n operatie is niet niks.

Darly: kan me voorstellen dat de vermoeidheid eruit komt. Hopelijk helpt het lange weekend iets.

Dochter heeft het enorm naar haar zin op Pinkpop! Gisteren heb ik haar gebracht, was enorm leuk: keihard muziek aan in de auto en samen meezingen. Op de terugweg bij een vriendin langsgereden die in Limburg woont - gewoon omdat het kan :-). Ik ben zo verschrikkelijk afschuwelijk blij met dat rijbewijs, ik heb volgens mij al een kilometer of 1000 afgelegd in mijn eentje en het gaat steeds beter. Ik merk al dat ik ellenlange snelwegen saai begin te vinden :-).

Verder kreeg ik gisteren, toen ik mijn agenda eens checkte, een kleine wegtrekker. Ik heb nog maar zegge en schrijve 3 werkdagen en heeeeeeeeel veel te doen. Mijn God, hoe ga ik dat allemaal voor malkander boksen? Buiten die 3 werkdagen namelijk een overvolle agenda met weliswaar allemaal leuke dingen maar toch. Nou ja, adem in/adem uit enzo.
Ik zal jullie topic verder niet vervuilen, maar wat ik over Animal Cops lees, is dat er buitensporig veel geld uitgestrokken is voor iets waar nauwelijks meldingen op binnenkomen. Ze hebben gewoon te weinig te doen, terwijl ze bij lange na nog niet allemaal aan de slag zijn! En dan vraag ik me toch af of het doel niet voorbijgeschoten is...
En ook wij zijn aan het cocoonen. Jongste is met een vriendinnetje met ouders een paar dagen varen. Ze hebben een boot en lagen een paar dagen in een oud vestingsstadje (waar Siss gewoond heeft). Wij zijn er gisteren met Oudste naar toe gegaan om pannenkoeken te eten en koffie te drinken aan boord. Heeeeeeeeerlijk, zeker met mooi weer.

Vanmiddag komen Mims en Brananas en misschien Mops nog even. Die heb ik al te lang niet meer gezien en de Bloesjes sprongen een gat in de lucht bij het nieuws dus dat is fijn!

En Oudste oefent voor Puber. Ze heeft tot 12 uur in haar bed gelegen en staat nu pas onder de douche. Ik mopper vaak op haar omdat ze haar kleding niet opruimt, die we gevouwen en gestreken voor haar klaar leggen op de trap en dat de kledingkast altijd een bende is. En nu moest ze van mij de kast in-opruimen en zou ik komen checken. Wow, ze heeft het zo netjes opgeruimd! Veer in dur bips dus.

Sorry Suupje, niet goed gelezen dus. En wel logisch dat je weer even bij moet komen na deze drukke en spannende dagen. Lang leve de knuffelkat.
Kaaskopje: is dat niet met heel veel dingen die er nu besloten zijn? Dat er veel geld in gestopt wordt waarvan het maar de vraag is of het effectief is en er op dingen bezuinigd wordt die we niet willen of kunnen missen?
Gezellig, Bloes, die me bruur de groeten!

Oe, kledingkasten, dat is hier ook een ellende, de Freule trekt er willekeurig dingen uit en gooit die vervolgens haar kamer in, en dan klaagt ze regelmatig dat er niets schoons in de kast ligt.

Die vakantie klinkt trouwens lekker, Bloes. Wij moeten ook nog iets vinden, dat kwam er door banenwissel en bijbehorende onzekerheid niet van, ik hoop dat er nog iets leuks te vinden is.
Pfffff, ga mij maar even niet starten over bepaalde bezuinigingen.

Zit in de laatste-weken-voor-vakantie-race. Ieder jaar is het weer alsof ik niet zeker weet of ik die vakantie wel écht nodig heb - alsof ik nog even een half jaar gevoel van werkdruk en veeldoen en rennen in die laatste paar weken moet proppen om hélemaal klaar te zijn voor een totale CRASH in de eerste vakantieweek. En iedere keer heb ik het gevoel dat ik dat een volgend jaar toch echt eens anders aan moet pakken. En ieder jaar mislukt dat weer faliekant.

Afijn, Lil duikt nog even in de klaptop, want morgen een workshop en 15 blij afwachtende mensen en ik moet ze iets te werken geven en ik weet nog niet echt heel precies wat dan...
Oh jee, de bruur niet de groeten gedaan want dat lees ik nu pas, nu hij de deur al uit is... Hij heeft wel met de Bloesjes en Mims een potje zitten pesten. Hij was er wel goed in maar Mims heeft gewonnen. Gna! Dat zal um leren!

Het schijnt nodig te zijn dat we kinderen leren om op te ruimen maar ik vind dat zó irritant.... Dat gezanik ook: alsof ze de ganshe dag moeten afwassen, vloeren schrobben, toiletpotten uit moeten schrobben met een tandenborstel, de was op een wasbord moeten doen en de varkens moeten slachten voor we aan tafel kunnen... Er is wat mis met de attidude van kinderen in het algemeen en het is ONZE schuld, vrees ik. Ze hoeven nooit af te wassen en de was hoeft alleen maar gestreken en gevouwen in de kast gelegd. Ik krijg wel eens verwijten dat we niet bij zijn met het vouwen van de was. Oh Lord, komt dit nog goed???

Ik denk dat ze heul vroeg op kamers gaan.

Zuske, succes met voorbereiden. Zeg gewoon weer wat slims dan is het vast allang goed.

En Siss, zie de link op de vriendensite. Ik denk dat je de Bloesjes heel blij maakt als je mee gaat met je fermielje. En mij natuurlijk met jullie gezelschap, da's ook niet rot.
Ik heb een verhaal klaar, maar eigenlijk moet ik dat nog even hardop oefenuh. En ik heb geen fut meer. En ik doe het samen met een collega die nog met een hoofd in de luiers zit want net uit verlof, wat ik helemaal snap, maar als ik haar iets opstuur voor aanvullen of commentaar krijg ik het ongewijzigd weer terug dat het prima is zo en dat ik het heel goed zelf af kan, dus ik krijg het donkerbruine vermoeden dat ik het morgen ipv in duo nogal solo ga doen... Niet echt rampzalig of zo, maar niet helemaal wat ik verwachtte. Nahja, zal allemaal wel lukken

Rondje goed slapen zal ook lekker zijn. Iedereen loopt wat op tandvlees hier. Einde vh schooljaar denk ik, en werkgedoe bij GG wat maar niet ophoudt of duidelijker wordt, en allerlei kwalen daarbij.

Enniewee, genoeg geweeklaag.

Mijn koters zijn denk ik al net zo erg als de jouwe Bloes . Dochter kreeg ooit zowat een flauwte toen ik eens suggereerde dat ze heur eigen schoolbrood zou kunnen smeren, en vanavond vielen ze collectief stil (uniek, moeten we vaker zien te regelen) toen we het over ons Italiaanse vakantiehutje hadden, waar geen afwasmasjien is. Dat vinden ze dus echt on-denk-baar primitief . Stelletje verwende mormels. Overigens hebben we nog nooit in een huisje met afwasmasjien gezeten (dit jaar voor het eerst een wasmasjien, ik vind het al heel wat), dus ik moet kennelijk iets meer delegeren en zelf onderuit zakken. Note to self.
Ik denk dat alles op te lossen is met Ouderwetsch ordentelijck Kamperen. En klusjes doen

Dochter mg nog niet, maar die bedelt erom. Mafg ik de vaatwasser inruimen? NMee? Aaaah, toe? Mag ik dan schoenen poetsen? Nee? Toe nou! Mag ik strijken? Alleen maar nep? Stom hoor

zodra ze mag gaat ze los, denk ik. Als het allemaal goed gaat, mogen jullie haar inhuren voor gedane klussen en het voordoen aan het kroost

Zoon is uit logeren dus ik heb dochter v oor mezelf. Vandaag moest ik haar nog even delen, maar morgen gaan we de hele dag samen klooien. Da's 4 1/2 jaar geleden, dat ze alleen bij mij was. Heb er zin in
Schrijf mij maar in op de intekenlijst voor de huishoudelijke kwaliteiten van je dochter, Marge. Ik vrees dat ze hier allemaal het opruim-gen missen. Hebben ze van hun vader, denk ik, want ik ben een domestic goddess, zoals een ieder weet.

Ik word enigszins nerveus van een op instorten staand kaartenhuis. De Freule gaf net aan zich niet lekker te voelen en die is nooit ziek, dus als ze zegt dat ze niet zo lekker is, dan is dat waarschijnlijk ook zo. Maar ik moet morgen naar mijn werk voor de eerste van de 3 resterende werkdagen (onderdrukt hysterische lach) en Man heeft morgen assessments van zijn studenten die met geen mogelijkheid verzet kunnen worden. Gottogottogot. Nou ja, morgen maar even zien (kop-in-het-zand-steek-smiley).
dubbel enzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven