Pannenkoeken met...

11-06-2011 19:23 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik zijn gek op pannenkoeken. We gooien eigenlijk altijd iets door het beslag heen. Favoriet bij mij is banaan, bij vriend spek. Verder: appel, ananas en kaas.

Wat gooien jullie allemaal door je beslag, en wat moeten we proberen?

Ow ja: ik eet ze standaard met stroop en gewone suiker.
Ik doe altijd een beetje kaneel door het beslag, en verder eet ik ze het liefst gewoon met stroop en suiker.
Ik blijf de naturel variant het lekkerst vinden. En anders met kaas en ham.
Wat ik erg lekker vind, is een pannenkoek met spek. Daarover dan geroerbakte (oosterse) groenten. En dat dan met stroop, heerlijk.....

* Overweegt nu dat straks maar te maken als diner*
Hier kun je heel veel inspiratie opdoen. Toevallig zat ik er gisteren op te kijken. Zo veel keus en ingrediënten ze daar hebben..
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ham kaas en champignons!
Beleggen met Franse kazen! Hmmmm!
quote:Confiture schreef op 11 juni 2011 @ 19:29:

Ham kaas en champignons!Dat klinkt lekker
Gewoon naturel bakken en op het laatst plakjes brie erover laten smelten.
spek, tomaat, campignon, ui, rozemarijn en gerspte kaas jummie!!
Met spek en kaas is lekker, of met shoarma.

Door het beslag een wat witte rum is ook heeeeerlijk en dan met poedersuiker.
Stroop en spek, kaas en jam, kaas en italiaanse kruiden, franse kazen (alle soorten). Jummie!

Alleen als ik dan heb gebakken voor de kudde hier, dan heb ik echt geen zin meer om ze op te eten. Er gaan hier makkelijk 40 pannenkoeken doorheen als diner.
Wat ik onlangs heb gehoord is: gekookte worteltjes pureren en dan door het beslag, is lekker zoet (net als carrotcake)

Maar nog niet geprobeerd.

Ik ben zelf van de gewone pannenkoek met kaas, of alles erop en eraan: champignons, uien, paprika, tomaat en natuurlijk kaas (een lekkere pittige) en dan nog met lekkere zoete stroop.

Of met maplecyrup, minder zoet, maar wel gezonder.
Yakkes, wat een combinaties vliegen er voorbij zeg.. Pannekoeken horen gewoon met stroop en poedersuiker geserveerd te worden naar mijn idee.. Ook met soep en consorten, smaakt totaal niet en zo is het toch echt geen pannekoek meer hoor :puke:
O een een goede scheut bier/pils door je beslag, dat maakt het heerlijk luchtig.
Een uienkruier maken: Met uien en kaas.

Of naturel met warme appelpartjes die je bakt in een beetje boter en suiker, en dan met slagroom en ijs.

mmmm.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik vind pannenkoeken heerlijk met aardbeien en poedersuiker erop!
Ik heb ook wel eens American Pancakes gemaakt, is ook erg lekker. Beetje zoetig. Dat moest officieel met Ahorn siroop, maar dat had ik niet. Waar smaakt dat naar?

http://www.nigella.com/re ... an-breakfast-pancakes-141

Bbibi: je weet niet wat je mist. Ik vind naturel nu niks meer aan, zit geen smaak aan.
Oeh die appelpartjes klinken goed!

Hartige variant: pannenkoek vullen met spinazie en geitenkaas en serveren met honing.

Bij zoete pannenkoeken doe ik wat vanillesuiker door het beslag, en spa rood (voor luchtig beslag).
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Pannenkoek met appel en rozijnen

of een pannenkoek met banaan en rozijnen.

ook eens een pannenkoek met appel, banaan en rozijnen gegeten... HEERLIJK
Ik eet ze het liefst heel klassiek: met stroop en spek of met appel, kaneel en poedersuiker
Ahorn siroop of maple.

Is zoet, maar zeker niet zo zoet als onze suikerstroop.

En heeft een beetje een houtige bijsmaak, het heeft een hele specefieke smaak. Ik persoonlijk vind het erg lekker, maar 2 van mijn 3 kinderen absoluut niet.

Maar over Amerikaanse pannenkoeken kan ook gewone stroop.
Met bosbessen lijkt me ook lekker, is dat ook niet een Amerikaans recept?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Tyche: klopt Blueberry Pancakes. Ik ben alleen niet zo van bessen, anders had ik het al geprobeerd
Oh, ik ben ook gek op pannenkoeken. Meestal doe ik wat kaneel door het beslag. Ik vind ze heerlijk met spek, maar met appelpartjes is zeker ook lekker. En met kaas, ham/kaas, gewoon naturel....krijg er nu alweer zin in ^__^

Qua beleg neem ik meestal jam (aardbeien), basterdsuiker of stroop.

Ik zie hier wat leuke combinaties voorbij komen. Zeker het proberen waard wanneer het lekker weer wordt buiten en het tijd is voor een pannenkoekpicknick

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven