witgoedvraag

11-06-2011 21:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
?
Het eerste probleem heb ik ooit opgelost met een plank onder het gasfornuis.

De koelkast op de wasmachine zou ik niet doen. Andersom kan misschien wel, maar weet ik niet zeker. Een oplossing zou kunnen zijn om er een kast omheen te timmeren, maar die moet dan wel heel stevig zijn. Of misschien een hele sterke stellingkast?
Stukje zeil kopen, aan repen snijden en die daar neerleggen. Af en toe een strook weghalen en weggooien of schoonmaken en weer terug leggen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De koelkast op de wasmachine zou ik ook niet doen. Ik heb ooit wel een droger op een koelkast gehad, toen we wat krapper behuisd waren. Goed bedacht Himalaya. Kun je dat open stukje niet afwerken met een plaat mdf afgelakt met botenlak oid? Is prima watervast en kan in elke kleur die je maar wilt.
Koelkast op wasmachine is geen goed idee. Heb je je wasmachine weleens bekeken terwijl hij op volle toeren centrifugeert.

Kan je je gasfornuis niet ophogen door er een plaat onder te leggen?
Ik denk dat ik de situatie niet helemaal snap, maar vroeger hadden we een keuken met een 17 cm open strook tussen het gasfornuis en het aanrecht, en daartussen had ik een heel smal kastje gemaakt, zodat het aanrecht kon doorlopen naar het gasfornuis. In dat kastje stonden bakblikken en dienbladen. Ik had eenzelfde deurtje gemaakt met een bijpassende greep.
quote:nummerzoveel schreef op 11 juni 2011 @ 21:06:

Het eerste probleem heb ik ooit opgelost met een plank onder het gasfornuis.

De koelkast op de wasmachine zou ik niet doen. Andersom kan misschien wel, maar weet ik niet zeker. Een oplossing zou kunnen zijn om er een kast omheen te timmeren, maar die moet dan wel heel stevig zijn. Of misschien een hele sterke stellingkast?

Een wasmachine kan niet op een koelkast. Er zit een heel zwaar contragewicht in een wasmachine om hem zo stabiel mogelijk te houden tijdens het centrifugeren.

Andersom is ook geen goed idee, omdat een wasmachine altijd trilt en je koelkast kan gaan schuiven.

Als je ze per se boven elkaar wilt plaatsen, moet de koelkast boven de wasmachine in een stevige behuizing die op de grond staat, zodat de koelkast niet gaat trillen als je de wasmachine gebruikt.
@Bahco: bij mij zit er een strook van zo'n 6 cm. Dat wordt dan wel een heul smal kastje-met-deurtje

Ik heb van die stroken zeil liggen. Het zijn de restanten het zeil in de keuken dus het is dezelfde kleur en niemand ziet het.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 11 juni 2011 @ 21:49:

@Bahco: bij mij zit er een strook van zo'n 6 cm. Dat wordt dan wel een heul smal kastje-met-deurtje

Ik heb van die stroken zeil liggen. Het zijn de restanten het zeil in de keuken dus het is dezelfde kleur en niemand ziet het.

Lijkt me een prima oplossing maar in mijn geval werd de zijkant van het Bruynzeelkastje naast het fornuis heel vies, dus niet alleen de vloer. Toen ik het aanrechtblad wou vernieuwen heb ik dat stukje erbijgetrokken.

Goeie ouwe tijd.
.
.
Of doe wat mij schoonmoeder altijd doet. Zij kookt erg veel en heeft alles, dus de kookplaat zelf en de kieren naast het fornuis, overdekt met aluminiumfolie. Niet mooi, wel ontzettend praktisch!
Neem alles inbouw, dan heb je geen kieren en gaten waar vuil in kan komen.
)
quote:Conundrum schreef op 11 juni 2011 @ 22:25:

Daar heb ik ook aan zitten denken, alufolie ! Op de vloer vind ik het geen gezicht

Ninjoo, dat zou ik heel graag willen, maar dan moet ik eerst een zak met geld vinden :-)

Aluminiumfolie is enorm milieubelastend: het maken van aluminium kost zeer veel energie en is erg vervuilend voor lucht en water. De winning van bauxiet, het erts waaruit aluminium wordt gemaakt gebeurt meestal erg milieuonvriendelijk.

Dan liever een oude krant of bakpapier of karton.

Kun je het stukje tussen het fornuis en de aanrecht niet aan laten sluiten met een plank oid? Goed in de lak zetten dan kun je hem goed schoonhouden.
.
Dit is misschien een leuke site voor je voor inspiratie: ikeahackers punt net
)
@eendtje

Als je karton of papier op je gaskookplaat legt, dan vliegt met een beetje pech het hele huis in de fik. Schijnt ook niet zo milieuvriendelijk te zijn...
quote:nummerzoveel schreef op 11 juni 2011 @ 22:18:

Of doe wat mij schoonmoeder altijd doet. Zij kookt erg veel en heeft alles, dus de kookplaat zelf en de kieren naast het fornuis, overdekt met aluminiumfolie. Niet mooi, wel ontzettend praktisch! Heeft zij ook plastic hoezen over de bankstellen
@hadda

Nee hoor! Het is echt alleen de keuken. Ik moet er misschien bij vertellen dat ze al bejaard is en nog altijd dagen achter elkaar kookt voor familiefeestjes e.d. Als je dat op haar leeftijd nog doet, dan mag je van mij creatief zijn in het vinden van oplossingen om daarna niet een heel gasstel en alles daar omheen, achter en onder te hoeven poetsen.
Ik heb sinds een jaar of 2 een plaat met zwenkwieltjes onder mijn koelkast/vriezer en onder mijn fornuis. De voorste 2 wieltjes met blokkade. Ik rijd het nu vrij makkelijk naar voren om de zijkanten schoon te maken.

Wil nog wel een langere gasslang zodat het nog makkelijker kan. Werkt prima.
quote:eendtje schreef op 11 juni 2011 @ 22:39:

[...]

Aluminiumfolie is enorm milieubelastend: het maken van aluminium kost zeer veel energie en is erg vervuilend voor lucht en water. De winning van bauxiet, het erts waaruit aluminium wordt gemaakt gebeurt meestal erg milieuonvriendelijk.

Dan liever een oude krant of bakpapier of karton.

Alufolie kun je goed vormen en kan niet in de fik vliegen. Lijkt me toch 'n stuk praktischer.

Zelf gebruik ik overal alufolie voor, ipv bakpapier of plasticfolie. Vind het handiger in gebruik.

Zou zelf het gat trouwens laten dichtmaken en afkitten als 'n nieuwe keuken er voorlopig nog niet in zit.
quote:nummerzoveel schreef op 11 juni 2011 @ 23:40:

@eendtje

Als je karton of papier op je gaskookplaat legt, dan vliegt met een beetje pech het hele huis in de fik. Schijnt ook niet zo milieuvriendelijk te zijn... Ook mijn gedachte. Ik zou geen papier op een fornuis leggen in ieder geval.
quote:elninjoo schreef op 12 juni 2011 @ 07:50:

Zou zelf het gat trouwens laten dichtmaken en afkitten als 'n nieuwe keuken er voorlopig nog niet in zit.Dat gaat niet werken Nien. Dan moet je wel heel veel kit gebruiken. En bijkomend probleem is dan dat je je fornuis niet van zijn plek krijgt mocht dat nodig zijn (voor een reparatie of zo).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven