Geld & Recht alle pijlers

Laatste aanmaning ontvangen

11-06-2011 19:21 15 berichten
Hallo allemaal,

Vanmiddag hebben wij 'de laatste aanmaning' ontvangen van een factuur van een bedrijf dat begin januari een klusje voor ons gedaan heeft. Alleen; wij vinden dit een onterechte factuur. Daarover hebben ondertussen al 4 telefonische gesprekken gevoerd met hun en een brief over geschreven, waarbij ons 2 maal telefonisch aangegeven is dat de factuur intern (?) gecrediteerd zou worden en dat we de factuur niet hoefden te betalen. Het bleek dat de werkbon overeen kwam met 'ons' verhaal en niet met de factuur (vreemd genoeg).

En vandaag dus de laatste aanmaning in de bus..... Overigens heb ik alleen een factuur en eenmaal een herinnering ontvangen, geen eerdere aanmaning, zoals het woord 'laatste' suggereert.

Naast dat mijn bloeddruk behoorlijk opliep, zit ik er uiteraard ook mee in mijn maag en vraag ik me af wat ik verder nog kan / moet doen.

Iemand een (liefst goede )suggestie?
Hmm, nog een kleine aanvulling; uiteindelijk betrof de hele klus 2 facturen, waarbij op één factuur werkzaamheden en benodigdheden stonden die niet gedaan c.q. gebruikt waren. De eerste factuur heb ik betaald.
Juridisch loket.
Oh, en dat soort zaken behoor je natuurlijk nooooooit telefonisch af te handelen. Dat doe je per aangetekende brief of via de email, dan heb je bewijzen.
Alle reacties Link kopieren
wat heb je een leuke naam

Ik zou nog een keer bellen en dan aangeven dat je als het niet geregeld wordt juridische stappen gaat ondernemen. Heb je rechtsbijstand?
quote:Cateautje schreef op 11 juni 2011 @ 19:25:

Oh, en dat soort zaken behoor je natuurlijk nooooooit telefonisch af te handelen. Dat doe je per aangetekende brief of via de email, dan heb je bewijzen.Oh ja goeie tip...doe ik ook sinds ik echt een hele lange tijd problemen heb gehad met de belastingdienst (ik was volgens hen iemand anders en moest ook voor die andere persoon belasting betalen).
@Cateautje; de mail met mijn brief heb ik nog wel, maar verder alleen alles telefonisch. Ik heb ze uiteindelijk weer gebeld omdat ze niet reageerden op mijn brief en ik een herinnering kreeg, terwijl ons al toegezegd was dat de factuur gecrediteerd zou worden. Ze hebben dus niet zelf gereageerd op de brief, terwijl ik hierom wel verzocht had in de brief. Juridisch loket zet ik op mijn lijstje voor maandag dinsdag.

@Yavanna; Ik heb wel rechtsbijstand, maar pas een paar maanden, dus dat gaat waarschijnlijk mijn eigen kosten worden dan.

Het gaat uiteindelijk om een factuur van ¤ 100,-, maar ik vind het gewoon niet kloppen om te betalen voor iets dat niet gedaan is en waarvan er blijkbaar een werkbon is waarop dat ook staat. Tenminste, dat maakte ik op uit het gemompel van de administrateur die ik aan de telefoon had. De herinnering was een 'foutje' werd toen gezegd.
Wanneer je eventueel nogmaal een gesprek met iemand voert hierover, het telefoongesprek ik een brief of e-mail zetten en dit naar ze verzenden. En in zo'n brief verwijzen naar het juist gevoerde telefoongesprek, en de namen erin vermelden met wie je gesproken hebt.

Verder inderdaad het juridisch loket.

Succes ermee.
Rechtsbijstandverzekering?
Gaat het maar om ¤ 100,00? Dan moet je je afvragen of je je gelijk wilt halen, want dat gaat het drievoudige kosten. Zo niet meer.
Een laatste aanmaning wil niet zeggen dat je zo zonder pardon een incassobureau op de stoep hebt staan. Voor ¤100 is het zelfs waarschijnlijk dat het bedrijf dit niet doet (kosten hoger dan opbrengst). Of er zit daar iets fout bij de adm, of ze proberen je uit. Aangetekende brief verzenden met een boze, dwingende ondertoon, deze ook per normale post, email en fax verzenden. Bombardeer ze maar, lezen zullen ze! en ik hoop dat je je gelijk op papier hebt ipv per telefoon? Dat moet je nl. idd nooit doen.

Denk dat het nog te vroeg is voor rechtsbijstand hoor, zonde geld.
als jij bezwaar hebt gemaakt tegen de originele factuur (wat je gedaan hebt, want brief verstuurd), zullen de administratie/incasso-kosten niet oplopen. zij moeten eerst jouw bezwaar afhandelen. Ik zou inderdaad aangetekende brief versturen met vriendelijk doch dwingend verzoek om reactie op jouw bezwaar-brief en ontvangen van credit-factuur. noem ook een termijn waarbinnen je dit wilt ontvangen en zet bovenaan je brief bij onderwerp/betreft KLACHT. (helpt vaak wel om ze tot actie toe over te laten gaan).
quote:Yavanna schreef op 11 juni 2011 @ 19:25:

wat heb je een leuke naamDank je, maar de meningen hier op het forum zijn daarover wel verdeeld.....
Ik kon eerder geen update meer geven omdat onze comp. gecrashed was, maar hier komt'ie:

Ik heb gisteren een mail gekregen (na wederom gebeld te hebben) met de mededeling dat de factuur gecrediteerd is en dat de verstuurde aanmaning onterecht was.

Volgens mij moet ik zo voldoende onderbouwing hebben om bij een mogelijke deurwaarder (vertrouw het allemaal nog steeds niet helemaal) te bewijzen dat ik niet hoef te betalen. Toch?
quote:Rinzwind schreef op 16 juni 2011 @ 10:46:

Volgens mij moet ik zo voldoende onderbouwing hebben om bij een mogelijke deurwaarder (vertrouw het allemaal nog steeds niet helemaal) te bewijzen dat ik niet hoef te betalen. Toch?Je hoeft je nu geen zorgen meer te maken hoor! Ik denk echt niet dat er nu een deurwaarder komt en ten tweede heb je dan het bewijs in handen... Fijn dat het opgelost is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven