Kinderfeestje
zondag 12 juni 2011 om 20:33
Hallo alemaal,
Ik vraag even wat tips/advies.
Mijn dochter wordt donderdag 5 jaar, en ik lees net dat de weerverwachtingen en het wordt een regenachtige dag vooral in de middag.
Het feestje is van 13.30-16.30 uur.(te lang volgens sommige ouders..is dat zo?) Er komen 6 meisjes
Op het programma staat:
Kadootjes verstoppen/zoeken
Snoepmemorie onder bekertjes
Katoenen schorten in stiften
Chocoladefondue
Kaarsjes uitspuiten met waterpistool
(dat wilde ik graag buiten doen en daarna lekker buitenspelen)
Stoelendans dan maar?
Hello Kitty filmpje kijken (is een hello kitty feestje)
Pinata kapotmaken dmv treklintjes.
Is het feestje te lang?(en heb ik te weinig activiteiten?)
En heeft iemand nog handige tips?
(oja mijn man helpt mee, ik heb dus versterking)
Groetjes,
Lady
Ik vraag even wat tips/advies.
Mijn dochter wordt donderdag 5 jaar, en ik lees net dat de weerverwachtingen en het wordt een regenachtige dag vooral in de middag.
Het feestje is van 13.30-16.30 uur.(te lang volgens sommige ouders..is dat zo?) Er komen 6 meisjes
Op het programma staat:
Kadootjes verstoppen/zoeken
Snoepmemorie onder bekertjes
Katoenen schorten in stiften
Chocoladefondue
Kaarsjes uitspuiten met waterpistool
(dat wilde ik graag buiten doen en daarna lekker buitenspelen)
Stoelendans dan maar?
Hello Kitty filmpje kijken (is een hello kitty feestje)
Pinata kapotmaken dmv treklintjes.
Is het feestje te lang?(en heb ik te weinig activiteiten?)
En heeft iemand nog handige tips?
(oja mijn man helpt mee, ik heb dus versterking)
Groetjes,
Lady
zondag 12 juni 2011 om 20:41
Het ziet ernaar uit dat je genoeg hebt om uit te kiezen. Meisjes (en jongetjes) van vijf vinden het ook hartstikke leuk om met het aanwezige speelgoed te spelen, ze hoeven niet volcontinu vermaakt te worden. Probeer dat met die kaarsjes er vooral in te houden, en als het niet regent kun je hoe dan ook even naar het speelpleintje. Zet voor de zekerheid nog even een ontbijtkoek weg zodat je kunt koekhappen met de dames. Hier ging dat zonder lange lijn door de kamer ook prima (ik deed het buiten), gewoon een koek aan een touwtje omhooghouden en twee kinderen eraan laten happen.
Ik vind het niet heel erg lang hoor, beetje gemiddeld. Je kan nog cake versieren met ze, snoep of koek happen, knutselen. Maar mijn ervaring is dat ze niet de hele middag bezig gehouden hoeven worden. Mijn dochter heeft woensdag haar feestje en ik heb een paar dingen op het programma staan en de rest van de tijd zien we wel hoe het loopt.
zondag 12 juni 2011 om 20:42
Mijn dochter wordt ook in september 5, maar ik denk dat ik het feestje max 2 uur laat duren. Dat is meer dan genoeg hoor bij die kleintjes. Maar je hebt al een uitnodiging verstuurd toch? Je hebt leuke activiteiten en ik denk dat je niet gek moet opkijken als je helft van je lijstje maar kunt doen. Meestal gaan ze wel zelf spelen.
zondag 12 juni 2011 om 20:55
Ik vind het best een kort feestje... Hier is het meestal van 14.00 tot 19.00. Dochter is 5.5 en ongeveer op 12 partijtjes geweest maar deze zijn altijd tot na het avondeten.
Dochters eigen feestje ook trouwens. Ik had allerlei activiteiten bedacht maar uiteindelijk wilden ze na het schmincken en knutselen liever 'gewoon' spelen. Ook goed natuurlijk. Er kwamen 7 vriendinnetjes maar ik had er eigenlijk geen werk van, het was hartstikke gezellig.
Wel goed dat je vanalles bedacht hebt maar laat het van het moment afhangen, soms willen ze helemaal niet bezig gehouden worden.
Veel plezier!!
Dochters eigen feestje ook trouwens. Ik had allerlei activiteiten bedacht maar uiteindelijk wilden ze na het schmincken en knutselen liever 'gewoon' spelen. Ook goed natuurlijk. Er kwamen 7 vriendinnetjes maar ik had er eigenlijk geen werk van, het was hartstikke gezellig.
Wel goed dat je vanalles bedacht hebt maar laat het van het moment afhangen, soms willen ze helemaal niet bezig gehouden worden.
Veel plezier!!
zondag 12 juni 2011 om 20:59
zondag 12 juni 2011 om 21:06
Een feestje van 3 uur is echt heel gemiddeld. Prima tijd. Lang genoeg om van alles met de dametjes te kunnen doen, maar toch afgelopen voor je er erg in hebt. Lekker stoppen op eht hoogtepunt! Een feestje van 2 uur, zoals Tuorrebout aangeeft, is echt heel kort. Voordat alle feestgangers binnen zijn en de cadeautjes uitgepakt zijn, ben je zó al een half uur verder.
Leuke activiteiten hoor! Ik heb tot nu toe alleen maar jongensfeestjes georganiseerd, dus over een paar jaar kom ik weer tips bij jou vragen!
Leuke activiteiten hoor! Ik heb tot nu toe alleen maar jongensfeestjes georganiseerd, dus over een paar jaar kom ik weer tips bij jou vragen!
zondag 12 juni 2011 om 21:06
zondag 12 juni 2011 om 21:35
Mijn dochter is 5 geworden vorig jaar en haar feestje duurde ook 3 uur. Was prima te doen, ik heb ze het laatste 3 kwartier voor de tv geparkeerd.
Ik zou me niet te veel zorgen maken over de activiteiten, ze vinden samen spelen ook al heel erg leuk. En je hebt leuke dingen op je lijstje staan. Echt zat! veel plezier
Ik zou me niet te veel zorgen maken over de activiteiten, ze vinden samen spelen ook al heel erg leuk. En je hebt leuke dingen op je lijstje staan. Echt zat! veel plezier
zondag 12 juni 2011 om 21:41
Hier zou je feestje bij de kortere feestjes horen. Je hebt leuke activiteiten, zo krijg je de tijd wel om. Soms heb je een groep kinderen die rustig een tijdje samen spelen, af en toe zit er een groep tussen die vermaakt wil worden, maar dan heb je inderdaad altijd wel wat achter de hand (kleuren/tekenen etc). En verder valt er weinig te plannen op zo'n dag!
Ben ooit eens razendsnel door alle spelletjes heen gegaan en had nog een half uur over. Heb toen alle zaklampen uit de kast gehaald en toen zijn we in het donker (was november, dus laat was het niet, half zeven of zo) naar een speeltuintje in de buurt gegaan. Later hoorde ik dat de kinderen dat het leukste van het feestje vonden; normaal mogen ze nooit in het donker met zaklamp naar de speeltuin, was spannend en een hele belevenis voor die kleuters!
Succes / veel plezier!*
*doorhalen wat niet van toepassing is
Ben ooit eens razendsnel door alle spelletjes heen gegaan en had nog een half uur over. Heb toen alle zaklampen uit de kast gehaald en toen zijn we in het donker (was november, dus laat was het niet, half zeven of zo) naar een speeltuintje in de buurt gegaan. Later hoorde ik dat de kinderen dat het leukste van het feestje vonden; normaal mogen ze nooit in het donker met zaklamp naar de speeltuin, was spannend en een hele belevenis voor die kleuters!
Succes / veel plezier!*
*doorhalen wat niet van toepassing is