megamugenbult
maandag 13 juni 2011 om 00:52
Hallo mensen,
Ik ben gisteren door een mug gestoken. Op zich niet bijzonder en al helemaal niet boeiend.
Alleen reageer ik er wat anders op dan ik gewend ben.
Er is een (welbekende) grote, rode, warme, harde en jeukende schijf ontstaan maar ook (en dat ken ik niet) een joekel van een blauwe plek.
Herkent iemand dat?
Wat moet je hiermee?
(oei, wat een stomme spelfout: mugenbult...)
(weet nog niet hoe ik mijn topictitel kan wijzigen)
Ik ben gisteren door een mug gestoken. Op zich niet bijzonder en al helemaal niet boeiend.
Alleen reageer ik er wat anders op dan ik gewend ben.
Er is een (welbekende) grote, rode, warme, harde en jeukende schijf ontstaan maar ook (en dat ken ik niet) een joekel van een blauwe plek.
Herkent iemand dat?
Wat moet je hiermee?
(oei, wat een stomme spelfout: mugenbult...)
(weet nog niet hoe ik mijn topictitel kan wijzigen)
maandag 13 juni 2011 om 02:32
Ik had ooit een x op vakantie megamuggenbulten! De grootte van een schoteltje.....werd snacht wakker, overgeven duizelig etc......bleek dat ik superveel gif in mn lichaam had en moest naar t ziekenhuis en kreeg een prik met antibiotica ofsow.....
1e x zon erge reactie en ook nooit meer gehad gelukkig!
1e x zon erge reactie en ook nooit meer gehad gelukkig!
maandag 13 juni 2011 om 10:06
Ik word altijd helemaal platgeprikt door muggen, mijn hele leven al (mijn man wordt dan niet geprikt, terwijl hij naast me ligt??).
Sinds een jaar of twee krijg ik opeens van die enorme harde schotelvormige bulten. Laatst één in mijn knieholte, ik kon mijn been zelfs niet meer buigen! Het is ook zeer pijnlijk. Ik neem dan antihistamine en dan wordt de bult binnen een paar dagen minder en wordt het uiteindelijk een blauwe plek.
De reactie wordt ieder jaar erger. Ik lees dus even mee...
Sinds een jaar of twee krijg ik opeens van die enorme harde schotelvormige bulten. Laatst één in mijn knieholte, ik kon mijn been zelfs niet meer buigen! Het is ook zeer pijnlijk. Ik neem dan antihistamine en dan wordt de bult binnen een paar dagen minder en wordt het uiteindelijk een blauwe plek.
De reactie wordt ieder jaar erger. Ik lees dus even mee...
maandag 13 juni 2011 om 10:11
maandag 13 juni 2011 om 10:23
maandag 13 juni 2011 om 10:24
Ik heb hier mijn hele leven al last van. Het ene jaar meer dan het andere en dat schijnt te maken hebben met het soort muggen. Ik schrik ervan dat er zelfs antibiotica voor wordt geslikt, dat lijkt me niet gezond. Zodra ik geprikt ben ontsmet ik de plek en dan smeer ik er een antibioticazalf op. Daarmee behandel je lokaal in plaats van dat je je hele lijf een opdonder geeft met een antibioticakuur.
Het is super vervelend, maar je hoeft je er geen zorgen om te maken, het is niet gevaarlijk.
Het is super vervelend, maar je hoeft je er geen zorgen om te maken, het is niet gevaarlijk.
maandag 13 juni 2011 om 10:47
Dankjulliewel voor de reacties so far. Ik heb nu ook zo'n plek op mijn kuit ontdekte ik vanmorgen. Ik geloof niet dat ik ermee naar de huisarts moet, maar het is wel een lastig kwaaltje. Jammer dat vandaag de apotheek niet open is want antihistaminica zou ik wel willen proberen.
Verder kijk ik wel hoe de plekken zich ontwikkelen. Ik kan altijd alsnog naar de huisarts gaan morgenochtend.
Verder kijk ik wel hoe de plekken zich ontwikkelen. Ik kan altijd alsnog naar de huisarts gaan morgenochtend.
maandag 13 juni 2011 om 10:49
quote:Jules2 schreef op 13 juni 2011 @ 09:58:
Weet je zeker dat het een mug was?
Het kan natuurlijk wel, maar die blauwe plek doet anders vermoeden...
Ik zou niet weten wat anders, eerlijk gezegd. En...al was het een steekvlieg ofzo, dan zou een dergelijke reactie nog wat overmatig zijn denk ik.
Ik heb ze opgelopen in de schemering in een buitenterrein met veel dieren in kooien, tussen de bomen.
Weet je zeker dat het een mug was?
Het kan natuurlijk wel, maar die blauwe plek doet anders vermoeden...
Ik zou niet weten wat anders, eerlijk gezegd. En...al was het een steekvlieg ofzo, dan zou een dergelijke reactie nog wat overmatig zijn denk ik.
Ik heb ze opgelopen in de schemering in een buitenterrein met veel dieren in kooien, tussen de bomen.
maandag 13 juni 2011 om 11:27
quote:PearlGirl schreef op 13 juni 2011 @ 10:06:
Ik word altijd helemaal platgeprikt door muggen, mijn hele leven al (mijn man wordt dan niet geprikt, terwijl hij naast me ligt??).Dat komt omdat ze het bloed van je man minder lekker vinden dan die van jou. Muggen kunnen bloed namelijk door de huid heen ruiken, alvorens te steken....
Ik word altijd helemaal platgeprikt door muggen, mijn hele leven al (mijn man wordt dan niet geprikt, terwijl hij naast me ligt??).Dat komt omdat ze het bloed van je man minder lekker vinden dan die van jou. Muggen kunnen bloed namelijk door de huid heen ruiken, alvorens te steken....
maandag 13 juni 2011 om 13:57
Ik herken dit. Heb 't ook sinds een paar jaar. En je kan hier echt mee naar de huisarts, wat anderen ook schrijven, 't kan gevaarlijk zijn en je kan er behoorlijk ziek van worden.
Niet bij elke steek, ik heb 't ook niet altijd.
Ik heb ook pillen gekregen, weet even niet hoe die heten, maar die slik ik als de reactie zo hevig is dat een liter prrrikweg niet goed genoeg is.
Ook heb ik altijd zo'n uitzuigsetje bij me, dat helpt ook.
Niet bij elke steek, ik heb 't ook niet altijd.
Ik heb ook pillen gekregen, weet even niet hoe die heten, maar die slik ik als de reactie zo hevig is dat een liter prrrikweg niet goed genoeg is.
Ook heb ik altijd zo'n uitzuigsetje bij me, dat helpt ook.