Jong vogeltje

11-06-2011 14:39 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend heb ik een jong vogeltje (vermoedelijk een mereltje gevonden). Hij heeft een bloeduitstortinkje op zijn rug, maar lijkt verder gezond. Ik ben van plan hem te voeren totdat hij groot genoeg is om vrij gelaten te worden. Heeft iemand dit ook eens gedaan?

Foto van het vogeltje.

hmmm, ik open de laatste tijd wel veel topics.
Had het aan de kat gegeven, had die er nog plezier van gehad.

De natuur is de natuur, en wie weet heeft dit vogeltje nu wel immense pijnen.
quote:madamecannibale schreef op 13 juni 2011 @ 12:43:

Hij gaat aankomende week ook naar de vogelopvang. Ik neem aan dat zij wel weten wat het beste voor hem is. Volgens mij zouden zij geen jonge vogels opvangen als ze bij voorbaat al kansloos zijn.

Ik wilde net precies hetzelfde typen .

@ Meds: TO is nu babysitter en straks gaat hij mereldingen leren in de vogelopvang.
quote:kriebelbeest schreef op 13 juni 2011 @ 12:44:

De natuur is de natuur, en wie weet heeft dit vogeltje nu wel immense pijnen.Immense pijnen? Hij eet goed en piept er op los.
quote:kriebelbeest schreef op 13 juni 2011 @ 12:44:

De natuur is de natuur, en wie weet heeft dit vogeltje nu wel immense pijnen.

Ik neem aan dat ik het wel kan zien als hij immense pijnen heeft. In de dierenkliniek bij de dierenwinkel hebben ze hem nagekeken. Hij had geen gebroken botjes of iets dergelijks en was goed doorvoed. Hij eet en poept ook goed.

En ja misschien heb ik het helemaal verkeerd en sterft hij nu een pijnlijke langzame dood. Voor nu lijkt het daar niet op. En nogmaals ik geloof niet dat jonge vogeltjes die uit het nest zijn gevallen bij voorbaat kansloos zijn, anders zou de vogelopvang ze niet opvangen.
En, hoe gaat het met de kleine vogel? Ik vind het zo geweldig dat je dit allemaal doet....
quote:Cateye schreef op 13 juni 2011 @ 12:55:

En, hoe gaat het met de kleine vogel? Ik vind het zo geweldig dat je dit allemaal doet....

Dank je!

Ja hij doet het nog goed. Elke 1,5 uur ongeveer krijgt hij een fijngesneden worm. En dan poept ie ook gelijk. Dus volgens mij is ie nog wel oke.
Dat ziet er goed uit..wat boft dat vogeltje met jou!

Maakt ie ook geluidjes?
quote:iris1969 schreef op 13 juni 2011 @ 12:46:

[...]

Immense pijnen? Hij eet goed en piept er op los.Hij piept van angst
volgens mijn oom en tante is piepen een goed teken, hij is in elk geval levendig en eet. Dat deed die van mij al niet, die moest ik echt dwangvoeren. Maar die overleefde het ook niet.

Mijn oom en tante zeggen dat je vogeltje een goede kans heeft TO, al is er ook een kans dat hij sterft. Maar vind het wel goed dat je zo je best doet.
quote:meds schreef op 13 juni 2011 @ 14:41:

[...]

Hij piept van angstNee ik geloof niet dat babyvogels dat doen. Met piepen trekken ze de aandacht van hun moeder zodat ze weet dat hij eten wil. Het is dus een heel goed teken dat hij zo levendig is.
Precies Iris, die van mij piepte helemaal niet en was binnen 3 uur dood.

Mijn oom en tante weten behoorlijk wat van vogels af, dus ik vertrouw er wel op als ze zeggen dat dit kleintje een goede kans maakt. Het is waar hij kan ook doodgaan, ook een reele kans maar hij kan het ook halen.
t was een grapje, dames.
quote:iris1969 schreef op 13 juni 2011 @ 15:09:

[...]

Nee ik geloof niet dat babyvogels dat doen. Met piepen trekken ze de aandacht van hun moeder zodat ze weet dat hij eten wil. Het is dus een heel goed teken dat hij zo levendig is.Juist!
@iris en rogue bedankt voor jullie steun

@meds ik snap dat je dat denkt. Maar als ik de kamer binnen kom steekt hij zijn hoofd omhoog doet zijn snavel open en begint luid te piepen. Ik geloof meer dat hij dit doet om zijn ouders te roepen (eten eten) dan van angst of van pijn.

Verder is hij heel levendig ja, en hij kan al veel harder piepen dan zaterdag.
@rogue jouw oom en tante weten zo te horen veel van vogels. Ik geef hem nu alleen regenwormen, moet hij ook iets anders eten?
nee volgens mijn oom en tante niet. Je kan hem ook andere insecten geven maar regenwormen zijn prima.

En het is belangrijk om hem warm te houden maar dat doe je al lees ik.

Heel veel succes ermee! Ik blijf lezen hier.
Oke bedankt. Ja hij zit in een doos, lekker warm met een kruik. Niet te warm hoor, maar als er geen kruik bij zit koelt hij echt heel snel af.
Een regenworm is juist heel goed, want die zijn vet en ze zitten vol met water, dus het is eten en drinken tegelijkertijd. Als je spinnetjes e.d. zou geven zou je daarnaast ook water moeten geven.
quote:madamecannibale schreef op 13 juni 2011 @ 15:26:

Oke bedankt. Ja hij zit in een doos, lekker warm met een kruik. Niet te warm hoor, maar als er geen kruik bij zit koelt hij echt heel snel af.Heb je de lamp er ook nog op staan? Dat kan hij nu goed gebruiken.
Oooh, hij doet het nog!

Wat een lief beestje, en wat ontzettend lief dat je dit allemaal doet!

(Er 's nachts uitgaan, elke keer voeren!)

Succes er mee!
@sproet bedankt.

@iris, nee hij staat op het aquarium, dat straalt ook warmte af.

Ik zal een kijken of ik een filmpje kan maken.
quote:madamecannibale schreef op 13 juni 2011 @ 15:31:

@iris, nee hij staat op het aquarium, dat straalt ook warmte af.

Ik zal een kijken of ik een filmpje kan maken.

O ja, dat is waar ook.

Ik kijk uit naar je filmpje!
Jaaa filmpje! (volgt dit topic al een aantal dagen )
Ja mijn youtube account bevat mijn voor en achternaam dus daar zet ik hem maar niet op.

Voor de geïnteresseerde:

https://www.file1.info/aOgg8FF

Hier kun je het filmpje downloaden. Je hoeft geen account aan te maken, links staat de download link.

Zo doe hij dus als hij je hoort. Anders slaapt ie vooral.
Whahaha, ik dacht eerst; wat een lief klein stumpertje. Tot dat hij opeens wakker wordt! Schrok me rot! Die zag ik niet aankomen haha! Ziet er levendig uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven