Jong vogeltje
zaterdag 11 juni 2011 om 14:39
Vanochtend heb ik een jong vogeltje (vermoedelijk een mereltje gevonden). Hij heeft een bloeduitstortinkje op zijn rug, maar lijkt verder gezond. Ik ben van plan hem te voeren totdat hij groot genoeg is om vrij gelaten te worden. Heeft iemand dit ook eens gedaan?
Foto van het vogeltje.
hmmm, ik open de laatste tijd wel veel topics.
Foto van het vogeltje.
hmmm, ik open de laatste tijd wel veel topics.
maandag 13 juni 2011 om 12:45
quote:madamecannibale schreef op 13 juni 2011 @ 12:43:
Hij gaat aankomende week ook naar de vogelopvang. Ik neem aan dat zij wel weten wat het beste voor hem is. Volgens mij zouden zij geen jonge vogels opvangen als ze bij voorbaat al kansloos zijn.
Ik wilde net precies hetzelfde typen .
@ Meds: TO is nu babysitter en straks gaat hij mereldingen leren in de vogelopvang.
Hij gaat aankomende week ook naar de vogelopvang. Ik neem aan dat zij wel weten wat het beste voor hem is. Volgens mij zouden zij geen jonge vogels opvangen als ze bij voorbaat al kansloos zijn.
Ik wilde net precies hetzelfde typen .
@ Meds: TO is nu babysitter en straks gaat hij mereldingen leren in de vogelopvang.
maandag 13 juni 2011 om 12:48
quote:kriebelbeest schreef op 13 juni 2011 @ 12:44:
Had het aan de kat gegeven, had die er nog plezier van gehad.
De natuur is de natuur, en wie weet heeft dit vogeltje nu wel immense pijnen.
Ik neem aan dat ik het wel kan zien als hij immense pijnen heeft. In de dierenkliniek bij de dierenwinkel hebben ze hem nagekeken. Hij had geen gebroken botjes of iets dergelijks en was goed doorvoed. Hij eet en poept ook goed.
En ja misschien heb ik het helemaal verkeerd en sterft hij nu een pijnlijke langzame dood. Voor nu lijkt het daar niet op. En nogmaals ik geloof niet dat jonge vogeltjes die uit het nest zijn gevallen bij voorbaat kansloos zijn, anders zou de vogelopvang ze niet opvangen.
Had het aan de kat gegeven, had die er nog plezier van gehad.
De natuur is de natuur, en wie weet heeft dit vogeltje nu wel immense pijnen.
Ik neem aan dat ik het wel kan zien als hij immense pijnen heeft. In de dierenkliniek bij de dierenwinkel hebben ze hem nagekeken. Hij had geen gebroken botjes of iets dergelijks en was goed doorvoed. Hij eet en poept ook goed.
En ja misschien heb ik het helemaal verkeerd en sterft hij nu een pijnlijke langzame dood. Voor nu lijkt het daar niet op. En nogmaals ik geloof niet dat jonge vogeltjes die uit het nest zijn gevallen bij voorbaat kansloos zijn, anders zou de vogelopvang ze niet opvangen.
maandag 13 juni 2011 om 14:10
maandag 13 juni 2011 om 14:44
volgens mijn oom en tante is piepen een goed teken, hij is in elk geval levendig en eet. Dat deed die van mij al niet, die moest ik echt dwangvoeren. Maar die overleefde het ook niet.
Mijn oom en tante zeggen dat je vogeltje een goede kans heeft TO, al is er ook een kans dat hij sterft. Maar vind het wel goed dat je zo je best doet.
Mijn oom en tante zeggen dat je vogeltje een goede kans heeft TO, al is er ook een kans dat hij sterft. Maar vind het wel goed dat je zo je best doet.
maandag 13 juni 2011 om 15:11
maandag 13 juni 2011 om 15:17
@iris en rogue bedankt voor jullie steun
@meds ik snap dat je dat denkt. Maar als ik de kamer binnen kom steekt hij zijn hoofd omhoog doet zijn snavel open en begint luid te piepen. Ik geloof meer dat hij dit doet om zijn ouders te roepen (eten eten) dan van angst of van pijn.
Verder is hij heel levendig ja, en hij kan al veel harder piepen dan zaterdag.
@meds ik snap dat je dat denkt. Maar als ik de kamer binnen kom steekt hij zijn hoofd omhoog doet zijn snavel open en begint luid te piepen. Ik geloof meer dat hij dit doet om zijn ouders te roepen (eten eten) dan van angst of van pijn.
Verder is hij heel levendig ja, en hij kan al veel harder piepen dan zaterdag.
maandag 13 juni 2011 om 15:40
Ja mijn youtube account bevat mijn voor en achternaam dus daar zet ik hem maar niet op.
Voor de geïnteresseerde:
https://www.file1.info/aOgg8FF
Hier kun je het filmpje downloaden. Je hoeft geen account aan te maken, links staat de download link.
Zo doe hij dus als hij je hoort. Anders slaapt ie vooral.
Voor de geïnteresseerde:
https://www.file1.info/aOgg8FF
Hier kun je het filmpje downloaden. Je hoeft geen account aan te maken, links staat de download link.
Zo doe hij dus als hij je hoort. Anders slaapt ie vooral.