***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Morguh!

Even opscheppen hoor.....

Zijn jullie bloedjes van kinderen ook zo goed in knijpen,krabben, bijten en haren trekken? Ole kan dit dus zo ontzettend goed en hij doet dit dus ook heel vaak..knap hé
Ole wat knap! Morris kan trouwens echt ontzettend goed in m'n tepel bijten. Ben zo trots!

Dank je wel Fachat, ik ga zo kijken. Misschien kan ik een bij je langs komen als je aan het werk bent!

Framboos, risotto met oesterzwammen, culinaire Tommy!

Ben uurtje in de kroeg geweest, toch wel leuk. En vanmorgen konden we zomaar tot half 9 uitslapen!

Lara, hoe was het feestje?...
Layla: hoe is het nu met Zahra? Kan em voorstellen dat je bezorgd bent als ze zo moeilijk blijft drinken. Anders vandaag toch maar even naar de HAP om nog even te laten kijken of ze nog genoeg vocht binnenkrijgt en binnen houdt?

Tjeempie wat een snelle mannekes hier zeg (en dan zeggen ze altijd dat meiden sneller zijn????, broodje aap verhaal dus) Dat moeten inderdaad wel topsporters worden en ik gok nu even op bergbeklimmers gezien de laatste ontwikkelingen!

Hier ook uitgeslapen (Fleur is bij opa en oma) Ik werd zowaar pas na 8 uur wakker en heb tot half 10 in bed gelegen. Heerlijk!!!! net even gebeld met opa en oma en Fleur heeft ook goed geslapen en lag er net weer in. Gaat echt goed zo! Mijn oude s hebben een grote zwarte labrador. Ze ging gisteren helemaal uit haar dak toen ze de hond zag. Ze zit dan op schoot heel heftig heen en weer te wippen en heel druk met haar armen te zwaaien. Zooooooo leuk! Toen ie heel dicht bij kwam vond ze het stiekum wel een beetje eng, maar ze probeert hem dan wel te aaien, smelt.....
Voorlopig zit uitslapen er niet in voor mij. Normaal gesproken slapen wij om de beurt uit in het weekend, maar omdat ik nu een cursus volg op zaterdagochtend (heel slim gepland), is dat mijn uitslaapochtend... Dus.... ik hoop er altijd maar op dat Ole iets langer slaapt.
Even kijken hoe het met de zieke kinders is....MAX?FINN?ZAHRA??

De risotto staat hier overgens lekker te pruttelen!!
Fachat,

we hebben hier in een deuk gelegen!!! Wat goed van Ole!!!!

Ruben slaat mij vooral en klauwt in mijn mond als hij de kans krijgt. Het grote opvoeden is begonnen; hij schudt al met zijn hoofdje zodra hij nee of niet hoort:)

Ons hele huis lijkt wel een skipiste; overal hekjes waar je doorheen moet voor je boven kunt komen (en beneden uiteraard)

Gisteren dus een rondje Friesland gedaan om nog een tweede traphekje te scoren dat ik op MP had gevonden.

En nieuwe wandellaarzen gekocht. weet niet of jullie ze kennen, ze zijn van Dubarry. Schandalig duur, maar heeeerlijk... Ik had mezelf vorig najaar getrakteerd op een paar omdat ik kilometers wandelde met Ruben (anders sliep ie niet)maar dat paar ging al snel kapot. Daar was de prijs niet echt naar, dus ik heb mijn geld terug gekregen. Ik baalde want een ander model kon ik met mijn hockeykuiten niet aan krijgen. Dus ik had gisteren besloten dat ik toch maar het risico weer zou nemen en een tweede paar zou gaan aanschaffen van het model dat kapot ging. Maar bij het passen in die winkel(een andere dan de eerste keer) bleek dat een ander model toch wel pastte.

Icke blij

Ai, even onze klauterkabouter uit zijn bedje vissen
Layla, hoe is het met Zahra vandaag?

Het lijkt alsof ze toch nog best wat vocht binnenkrijgt als ik dat zo lees hoor. Niet wat ze normaal drinkt natuurlijk, maar toch.....

Heeft ze nogsteeds van die poepluiers?

En Lara, heeft Max nog koorts? Let even op zijn huidje de komende dagen. Misschien heeft hij net als Ruben de zesde ziekte gehad. Dan krijgen ze eerst hoge koorts en na een gad of wat allemaal rode vlekjes op hun lijfje.

Mich, hoe reageerde je vriendin op je zwangerschap? Was toch wel even lekker om eruit te zijn, denk ik? Heb je nog lekkere hapjes gegeten? Owwwwwww heb nu ineens zo'n zin om te gaan lunchen bij de croissanterie met de lekkerste broodjes in de stad....... Gaat hem helaas niet worden helaas. Ben net als muis op budget gesteld en dat geldt dan voor alles zeg maar; boodschappen, kleertjes voor Ruubje, uitgaan, tanken etc etc. We hebben alle budgetten al overschreden deze maand, dus we mogen niet broodjes eten buiten de deur vandaag.

Zielig he? Tja, je moet er wat voor over hebben om thuisblijfmama te kunnen zijn:) :(
Wat zijn jullie toch culinair bezig voor de kleintjes.....

Ik maak ook opperdepopdingen maar allemaal vrij basic.

Ik kan in de biowinkel ook lang niet alle ingredienten krijgen op het moment, misschien ligt het daaraan?

Ruben eet de bonen met tomaat en kip, de witlof met aardappel en appel, wortels en aardappel(vis erbij pikt ie soms wel en soms niet), bietjes met weet ik niet meer, zoete aardappel met courgette en doperwtjes(deze laatste uit de vriezer), sperciebonen met aardappel en tartaar en dat was het zo wel....

Rijst krijg ik er niet in, werkt hij er meteen weer uit.

Ik zou nog wel pasta wilen proberen binnenkort.

Qua fruit wordt er hier banaan, mango, appel en peer gegeten. Soms eens een stukje meloen of sinaasappel/mandarijn.

Beetje saai he?
Hier ook bijten, krabben en monden graaien. En Icke ook veel nee-schudden!

Vanmorgen was het om 6 uur (fles gegeven) en toen pas om 9.15, heerlijk!

Is het bij jullie ook zulk mooi weer?

Hier is het vandaag schitterend, we gaan zo lekker een lange wandeling maken.

Finn ligt even te slapen, bijkomen van al dat spelen met papa en mama.

Ons hele gezin is weer beter. Ik geef Finn nog steeds meerdere kleine porties om te voorkomen dat hij dingen teruggeeft, maar alles gaat er weer goed in.

Hij had gewoon een maagvirus, waarna ik een maaag-darmvirus kreeg en dat braaf doorgaf aan manlief die het gisteren had. Nu weer redelijk ok.

Ik geef nog steeds potjes (schaam scham). Heb me voorgenomen om volgende week het kookboek voor Finn erbij te pakken en te gaan koken en invriezen.

Momenteel geef ik groente (dus potje) KOUD. Finn weigert warme groente en eet het graag als het koud is. Kent iemand dit probleem?

Ik vindt het wel makkelijk want het eten is altijd direct klaar, en ik kan het gemakkelijk terugdoen in de koelkast, maar ik vind het wel een beetje vreemd.
Luierspel!

leuke prijs!!
Fleur is ook niet echt gek op warm eten en eet vaak beter als het koud is. Dus ik ken het wel Swissie.... helaas krijg ik er echt geen potjes in. Gisteren nog eens geprobeerd, maar ze eet 6 happen en dan gaat de mond dicht. Ik heb besloten alle potjes die ik nog heb maar aan een vriendinnetje te geven.
Swis, Hugo vindt zijn eten ook koud het lekkerst! Steijn maakt het allemaal niet veel uit, maar dat komt volgens mij omdat Steijnemans sowieso dol is op alles wat met eten te maken heeft!

Hoe is het met alle zieke kindertjes?

Mijn liefste vriendin is zwanger! Woohoo! Ik ben zo blij voor haar! (en nu wil ik dus nog meer!)

Ik heb trouwens vandaag een lektiet. Vraag me niet hoe het kan, want ik heb al een half jaar geen jongetje meer aan de borst gehad. Daarnaast doen mijn borstjes (cup E...) gewoon zeer en er komt dus melk uit de linker. Niet veel, maar melk is melk. Hoe kan dit?
Nou de risotto was zozo.....Denk dat Tommy nog wat moeite had met de stukjes...Hij at het wel op, maar keek er erg moeilijk bij.

Nou ja, Tommy heeft altijd veel tijd nodig om te wennen aan een nieuwe smaak, dus volg.wk maar even weer proberen! (Heb tenslotte 4bakjes in de diepvries!!)

Muisje een lektiet???hmmm das gek!! Weet je zeker dat je niet zwanger bent???? Ik had namelijk ook een lektiet in de eerste weken van mijn 2de zwangerschap!
en ze doen ook nog zeer!!! Regel jij maar even een test!!hihihi
MUIS????????!!!!!!!!
Ik stel daarnaast voor dat iedereen standaard een digitale zstest in huis heeft voor het geval dat testen noodzakelijk is, lees: wij medeforumgenootjes vinden dat je stantepede moet testen:)
Framboos, geef jij Tommy nu tussen de middag warm eten?
Met Zahra gaat het weer wat beter, ze heeft (nog) niet zoveel gepoept vandaag, maar wat eruitkomt is nog wel dun. En ze heeft nu ook last van luieruitslag. Gelukkig drinkt ze wel goed. Ik had op advies van mijn moeder gisterenavond een pan rijst gekookt en het kookwater opgevangen en daar maak ik haar melk en pap mee aan. Ik denk dat we het ergste wel gehad hebben gisteren.
Ik zal ook eens kijken of ik nog zw.testen in huis heb. Volgens mijn man ben ik zwanger whhaahaha, hij zegt dat hij het aan mijn gezicht ziet. Hmmm ik moet rond de 24e ongesteld worden denk ik, dus nog maar even afwachten.
Framboos, serieus? Had jij dat ook? Het is niet dat het er met golven uitspuit, zoals het was toen ik nog borstvoeding gaf, maar ik kan er nu in knijpen en dan komen er een paar druppels uit. Heel bizar. Ze doen dus ook een beetje pijn, maar ik kan me van de zwangerschap van Steijn en Hugo dus echt niet meer herinneren. Wat ik me nog wel kan herinneren, is dat mijn tepels er heel anders uitzagen! Dat doen ze nu dus niet, dus ik weet het niet zo goed. Het zou ook wel heel snel zijn, aangezien we van de week het nog hebben gedaan voor de laatste keer. (daarvoor twee weken niet: ik was moe)

Oe, nu ik het bijna vergeet: ik heb dus al een paar dagen steekjes rechtsonder. Had jij dat ook? (Waaaarom is mijn geheugen een gatenkaas??? Je zou toch verwachten dat je alle tekenen wel weet als je al een keer zwanger bent geweest!)
Dames dames, ik zou Ickeman zo het bed in slepen als ik niet ongesteld zou zijn op het moment. Ik wil ook meedoen!!!!:)
muisjemuisjemuisje toch....

Ik ben ook heel veel details van de eerste zwangerschap vergeten hoor!

En volgens mij wel meer hier onder ons....

Ik had mijn eerste zwangerschap vreselijke last van mijn borsten.

(Dit schijnt bijna iedereen te hebben) De 2de zwangerschap had ik geen last meer van borsten (opgerekt) maar zijn ze gewoon heel gevoelig, en pijnlijk als ik er op druk. Ook had ik een tijd terug ineens een paar druppen 'melk' uit 1 tiet.

Het lichaam maakt zich weer klaar voor de borstvoeding. Tja, en dat heb je toch alleen als je zwanger bent? Of een klein tijdje na de BV?

Zal eens ff googlen...

Hmm en die steken? Tja, die duiden niet perse op een ZS volgens mij...Ik heb zo nu en dan ook steekjes, maar dat heb ik ook tijdens een ovulatie.

Tot zover kwakzalver Framboos!

Icke Jep, Tommy eet tussen de middag warm! Gaat prima sinds ik dat doe...Savonds is hij nog wel eens wat lui om te eten, en dan gaat een broodje net ff wat makkelijker. Ook vind ik het zelf wel relaxed, ik heb het savonds druk genoeg met koken, en zo'n broodje kan hij straks zelf in zijn mondje stoppen....
haha die Layla!! Nou doe maar snel een test! Wij willen het weten!
ach...en dan nog.... Ickeman bewaakt zijn zaadjes dusdanig goed dat een zwangerschap er voorlopig echt niet in zit.....
maar een vrouw mag best kriebels hebben, soms, toch?.....rammelende eierstokjes....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven