Gezondheid alle pijlers

Verstandskies trekken/uitsnijden. Werken?

14-06-2011 11:21 104 berichten
Hey Dames,

Mijn vraag is maar kort. Hebben jullie ervaring met het laten trekken van verstandskiezen? Is het te doen om de volgende dag te werken (ik werk in de zorg)?

Groetjes

Pers :-)
Alle reacties Link kopieren
Tsja moeilijk te zeggen he!

Is het trekken of snijden? Dus is ie helemaal door of niet?

Is het ontstoken of niet?

Gewoon trekken dan wil het meestal wel, snijden ook nog wel, maar ontstoken lukte werken bij mij de volgende dag niet.
Ik heb er ook twee laten uitsnijden door de kaakchirurg. Kon de volgende dag wel weer werken, maar had wel een blauwe (beetje dikke) wang. Eten ging nog wat moeizaam....,
Ligt een beetje aan de hoogte van je pijngrens, zeg maar...

Bij mij zijn er 3 uitgesneden (waarvan 2 tegelijkertijd) en ik heb de volgende dag gewoon gewerkt, met een aspirientje.
Ligt er aan of ze worden getrokken of gesneden. Bij mij zijn ze gewoon bij de tandarts getrokken en kzat 5 minuten later alweer achter mn buro op t werk. Met een gat en gaasje in mn bek.
Moet je naar de tandarts of kaakchirurg?
quote:capricorn schreef op 14 juni 2011 @ 11:25:

Ligt een beetje aan de hoogte van je pijngrens, zeg maar...

En de complicaties. Lief had bijv. last van nabloedingen en later ook onstekingen. Die zat dus gewoon de volgende dag weer in de stoel om de boel te spoelen en te hechten.

Worst case scenario, maar zulke dingen komen toch regelmatig voor, dus hou een slag om de arm bij je baas.
Hmm verschillende verhalen dus ..

Hij moet waarschijnlijk uitgesneden worden.. Hij is niet ontstoken..

Ik moet nu naar de tandarts en dan hoor ik van hoe of wat.

Bedankt voor de ervaringen alvast ..
Trekken bij de tandarts wel.

Uitsnijden bij de kaakchirurg niet. Ik had een wang als een voetbal, nou ja bijna dan, en kon niet eten, en erg moeilijk praten en had enorme pijn.

Mijn wang was behalve megadik ook helemaal paars. En het deed flink zeer. (ibuprofen 600mg was een zegen)

Nu was het wel het betere breekwerk wat er gedaan moest worden want de kies was niet helemaal door en liet zich niet zonder in stukken hakken eruit halen.
Deze is dubbel, heb pasgeleden ook gereageerd op zoiets.

Maar dat ligt er maar aan..

Ik heb ze er nu alle 4 uit in 3x.

1e keer was ik jaar of 14/15 ofzo.. Die moest eruit, omdat mn gewone kies niet door kon komen. Die moest dus gesneden worden. Ja bij mij werkten de verdovingen niet goed, kreeg er 6 ofzo..

Kan me vaag herinneren dat ik slecht kon eten etc.. en dat ik me die dag niet echt goed voelde, maar verder ging t wel.

2e keer moest er 1 uit. Heb ik de volgende dag gewoon gewerkt (in de kinderopvang) Kon heel slecht praten en zat wel onder de ibuprufen haha Maar t was te doen.

3e keer ging onder en boven er uit. Ben ik 2 weken thuis geweest, kreeg n abces in mn wang en zat aan een kuur met de zwaarste dosering en de ibuprufen en paracetamol. Ging ijlen etc.. en was zo slap als n vaatdoek.

Dus dat is misschien niet het ideale voorbeeld haha

Heb je al een afspraak staan? Anders zou ik hem zo vroeg mogelijk maken. (ligt eraan wanneer je moet werken natuurlijk) Dat je zo lang mogelijk er tussen hebt zitten tot je zou moeten werken. En aangeven op t werk dat je daarheen moet en eventueel iemand achter de hand houden als je toch niet kan werken.

Maar mijn kaakchirurg zei: "het is en blijft een operatie"

En idd ligt t eraan of je er 1 of 2 laat verwijderen, of t boven of onder is... en of die er al iets uit is of niet... of je hoge of lage pijngrens hebt...

Succes!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik heb een verstandskies laten verwijderen waarbij ik 5 uur later weer aan het sporten was en de volgende dag vrolijk de hele dag heb gestudeerd (niets geen last dus). Deze verstandskies is er door de tandarts uitgetrokken en deze heeft hier ongeveer 2 minuten voor nodig gehad, ging dus heel erg makkelijk.

Ik heb een verstandskies alten verwijderen waarbij ik 5 DAGEN later nog steeds heel erg veel hoofdpijn had en ik me echt nergens op kon concentreren. Deze verstandskies is er door de kaakchirurg uitgehaald en daarbij moest hij de verstandskies doormidden breken en in stukken eruit halen. Er is heel erg veel druk op mijn kaak gezet waar ik dus echt dagen last van heb gehad.

Verschilt dus behoorlijk.
Ik zou een slag om de arm houden.

Ik heb van 3 getrokken kiezen (bij de kaakchirurg) geen last gehad. Van de laatste (getrokken bij de tandarts) ontzettend veel last gehad.

Bij mijn vriend waren ze ook getrokken en die heeft nog 3 weken met pijn rondgelopen. Dus het wisselt.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
bij mij moesten ze uitgesneden (uitgehakt eigenlijk...) worden uit het kaakbot. Mijn gezicht was totaal gekneusd en ik kon nauwelijks eten of drinken... Hoop voor je dat het meevalt. Zorg dat je ijsblokjes of zakken diepvrieserwtjes in je vriezer hebt liggen tegen de zwelling.

sterkte!!!
quote:isabon schreef op 14 juni 2011 @ 11:34:

Trekken bij de tandarts wel.

Uitsnijden bij de kaakchirurg niet. Ik had een wang als een voetbal, nou ja bijna dan, en kon niet eten, en erg moeilijk praten en had enorme pijn.

Mijn wang was behalve megadik ook helemaal paars. En het deed flink zeer. (ibuprofen 600mg was een zegen)

Nu was het wel het betere breekwerk wat er gedaan moest worden want de kies was niet helemaal door en liet zich niet zonder in stukken hakken eruit halen.Heerlijk verhaal om te horen als je zelf binnenkort op de stoel moet
Ga in therapie!
Oeps, ik lees nog meer horrorstories *slik* Sterkte, TO!
Ga in therapie!
Heel goed koelen helpt echt tegen de zwelling en blauwe plekken. Zelf 2x laten doen, kaakchirurg heeft ze eruitgesneden, in stukjes geboord en toen eruit gebroken. De volgende dag deed ik gewoon mijn normale werk zover ik herinner, de dag zelf zat ik op de bank met icepacks. Ik ben er in ieder geval niet ziek van geweest of veel pijn van gehad.
Vorige maand 2 verstandskiezen eruit laten halen bij kaakchirurg. Beide losgesneden, doorgeslepen en eruit getrokken. Daarna gehecht. Heb 's avonds 1 paracetamol genomen omdat het toch wel wat pijnlijk was. Mn wang was ook dik en dat heeft wel een week geduurd. Maar daarna ging het prima. Kon ook gewoon werken.
Okidoki...

Downside..

De kies linksboven is zelf niet ontstoken.. Het weefsel er om heen wel.

Hij moet er uitgesneden worden door de kaakchirurg en de beste man/vrouw neemt dan ook de onderste kies mee..

Upside.. Het ziekenhuis heeft morgen een uitvaller dus ik kan direct terecht..

Downside: Ik moet dus morgen werken van 7 tot 12 en de dag erna ook :( ... Ik probeer mijn baas te bellen maar zijn telefoon staat uit...

Ik vind dat ik het eigenlijk niet kan maken om me af te melden, maar aan de andere kant kan ik met de pijn die ik nu heb alleen werken met veel paracetamol...
Bij mij uitsnijden bij kaakchirurg, ik had die dag zelf wel pijn, vooral hoofdpijn! Maar daarna ging het weer goed! Succes!
Mijn onderste verstandskiezen zijn eruit, ook in 2x, en ik kreeg er ook een dikke wang van. Maar pas na het trekken van de 2e kreeg ik deze tip (helaas toen dus te laat! ): als je een ibuprofen slikt ongeveer een half uurtje voor je kies getrokken wordt, dan ga je de zwelling tegen.
Aaaaaai dit had ik niet moeten lezen. Bij moeten er 3 uit. 2 uit voorzorg die helemaal door zijn (kunnen er denk ik dan makkelijk uit bij de kaakchirurg?), maar eentje heeft een wortel met een hoek van ongeveer 70 graden (erg krom dus), dus ik vrees dat die er niet in 1 keer uitkan.

Maargoed ik las ook enorm veel horrorverhalen over wortelkanaalbehandelingen en dat vond ik echt appeltje eitje. Ik ben een enorme mieperd wat betreft pijn, maar misschien is mijn pijngrens wel hoger dan ik denk? Ik hou gewoon van zeuren
quote:perseph0ne schreef op 14 juni 2011 @ 12:00:

Okidoki...

Downside..

De kies linksboven is zelf niet ontstoken.. Het weefsel er om heen wel.

Hij moet er uitgesneden worden door de kaakchirurg en de beste man/vrouw neemt dan ook de onderste kies mee..

Upside.. Het ziekenhuis heeft morgen een uitvaller dus ik kan direct terecht..

Downside: Ik moet dus morgen werken van 7 tot 12 en de dag erna ook :( ... Ik probeer mijn baas te bellen maar zijn telefoon staat uit...

Ik vind dat ik het eigenlijk niet kan maken om me af te melden, maar aan de andere kant kan ik met de pijn die ik nu heb alleen werken met veel paracetamol...

Ik vind dat een prima reden om je ziek te melden hoor. Als het ontstoken is rondom je kies, dan is het nu eenmaal pijnlijker helaas. Morgen werken gaat niet lukken, dit kon je ook niet langer van te voren weten omdat de kaakchirurg niet gepland stond en je nu met kiespijn naar de tandarts ging.

Gewoon je baas vanmiddag proberen te bellen en zeggen dat je een spoedafspraak bij de kaakchirurg hebt ivm een ontsteking bij je verstandskies. Dat klinkt al een stuk anders dan: mijn verstandskiezen moeten eruit, dus ik kan niet werken. Oh ja, de afspraak stond er al 3 maanden...
Pff gelukkig! Mijn baas kan me uitplannen voor morgen.

Morgen middag bel ik hem of ik overmorgen wel kan werken.

Ik heb echt een superbaas ..

Maar na al deze verhalen begin ik hem toch wel te knijpen nu!
quote:_jessie_ schreef op 14 juni 2011 @ 12:19:

[...]

Ik vind dat een prima reden om je ziek te melden hoor. Als het ontstoken is rondom je kies, dan is het nu eenmaal pijnlijker helaas. Morgen werken gaat niet lukken, dit kon je ook niet langer van te voren weten omdat de kaakchirurg niet gepland stond en je nu met kiespijn naar de tandarts ging.

Dat vond mijn baas gelukkig ook :-) .. Ik heb de situatie uitgelegd en hij zei dat het enige dilemma waar ik me mee bezig moest houden paracetamol vs ibuprofen was ..
quote:perseph0ne schreef op 14 juni 2011 @ 12:21:

Pff gelukkig! Mijn baas kan me uitplannen voor morgen.

Morgen middag bel ik hem of ik overmorgen wel kan werken.

Ik heb echt een superbaas ..

Maar na al deze verhalen begin ik hem toch wel te knijpen nu!Welnee, niet bang laten maken. Mijn vriendin maakte er ook een horrorverhaal van en bij mij was het allemaal zo gebeurd. Niet op laten naaien door anderen hoor. Kan juist hartstikke meevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven