musjes

14-06-2011 21:18 36 berichten
Al een paar dagen krijg ik kleine vriendjes op bezoek. Een hele groep musjes komt gezellig elke dag even buurten en kijken of ik wat broodkruim op de tuintafel voor ze heb liggen. Ze helpen me enge beestjes uit mijn container op te ruimen.

Vorige week vloog er tot twee maal toe een musje mijn huis binnen. Vandaag kwam er een hele groep mijn keuken binnen en liepen gezellig over de keukenvloer te trappelen. Ik vond dit best brutaal, maar stiekem ook wel erg leuk!

Verder heb ik al twee jaar een egel op bezoek die het leuk vind met lege flessen te spelen hij rolt de fles door de hele tuin (tegels) en maakt een hels kabaal midden in de nacht. Soms sta ik door het raam naar hem te kijken, soms pak ik zijn fles af en ik heb hem ook wel eens de tuin uit gezet toen hij steeds iets anders uitzocht om herrie mee te maken. Maar als ik hem een paar dagen niet heb gezien maak ik me een klein beetje zorgen.

Als mijn hond een sok van de kinderen afpakt en daarmee rondjes in de tuin rent, krijg ik ook een dikke glimlach, terwijl ik hem natuurlijk heel opvoedkundig terecht wijs

Hebben jullie ook voorbeelden van dieren en momenten, die soms zo vertederen, een glimlach bij je teweeg kunnen brengen of je dag goed maken?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor! Als ik thuis kom na een dag hard werken en de kat komt aanrennen, laat zich op zijn rug vallen en wringt zich in allerlei bochten om geknuffeld te worden. Heerlijk!
Ik wil ook een motto
Ja!

Vooral met mijn hondje, die kon zo leuk overdreven gapen met geluid.

Eigenlijk was ze altijd wel grappig.

Ik mis haar nog iedere dag
Jaaaa!!! Vaak op zondagavond.... Dan kom ik thuis, en hoor ik al een heel gezellig gespetter, een een soort knorrend geluid en de kinderen die er al heel vrolijk omheen dartelen.

Dan weet ik dat ie er weer is.... de heerlijke braadkip!

(Uiteraard een biologische vrije)
Als ik thuis kom is een van de katten zo enthousiast dat hij aan het miauwen slaat, maar vergeet om er geluid bij de maken! Zo maf om te zien!

Een ander is verslaafd aan een soort nep-berevelletje en als die in de wasmachine zit, blijft hij voor de deur wachten tot hij klaar is! En dan is hij ook echt boos op mij!

En zodra hij weer op bed ligt lekker kroelen natuurlijk!

En de derde die vertikt het om uit een waterbakje te drinken, dus hij heeft continu zijn eien glas op tafel staan! Zo sexy als hij dan op zijn achter poten staat te drinken, alsof hij aan de bar staat!

Er zijn zoveel dieren dingen die een lach op mijn gezicht toveren!
voor jou, Neurogenesis.

Mijn hond verwacht als ik er ben dat ik haar de trap opdraag. Ze kan zogenaamd niet traplopen... Alleen als ik er niet ben kan ze het ineens wel...

Rara politiepet!
Alleen duiven op het balkon maar die stuur ik altijd weg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nee dat is flauw En ook niet waar.

TO ik vind dat je een hele leuke post hebt Word er helemaal blij van!

Kan zelf nu even zo snel geen voorbeelden noemen maar die musjes en egel vind ik te schattig Leuk ook dat jij er ook zo van geniet!
Whahaha..net nog..kom ik thuis, Chinchilla staat al te wachten op "zijn keukenstoel" (Loopt los in huis). Hij weet dat hij altijd een kusje als eerste krijgt, dus gaat hij al op zijn achterpootjes staan. Vervolgens wrijft hij zijn bovenlijfje en buikje tegen mijn wang, wil hij met zijn miniknuistjes mijn gezicht vastpakken en springt daarna op mijn hoofd om mijn haar te kroelen inclusief "knuffelgeluidjes"

Wat een heerlijk komisch beest heb ik toch!
Thanks xsxaxmx

Mijn vriend heeft 3 (hele domme) kippen, zijn echt zo grappig.

1 kip heeft laatst een kwartier naar een plantje gekeken die bewoog omdat het regende

Als 1 van ons naar binnen loopt gaan ze alledrie mee naar binnen, loop je weer naar buiten dan staan ze binnen no time weer buiten.

Als we radijsjes uit de tuin halen worden ze helemaal gek want ze krijgen altijd het loof.

Dikke ruzie om 1 blaadje terwijl er nog een hele bult ligt
Oh! Ienimimi wat klinkt dat lief!!!
bij ons komen elke zomer 3 eenden bij de achterdeur hun brood halen. Ze tikken tegen de deur en kwaken net zo lang tot ik overstag ga. Het vrouwtje eet nu al uit onze hand, en af en toe lopen ze zelfs binnen maar dat is minder feestelijk aangezien ze nogal poepen..

Maar toch vind ik ze heel aandoenlijk..
In de vijver hiernaast woont een eend die naar me toe komt als ik fluit.. Ze heet Debby :-) ..
Ik kan me een topic herinneren waarin sabeltandcavia ook verslag deed van haar dieren Mn Foppe (De Haan) kan ik me herinneren

Moet ik aan denken nu ik het verhaal lees over de kip die naar het bewegende plantje kijkt
quote:Ienimimi schreef op 14 juni 2011 @ 21:37:

Whahaha..net nog..kom ik thuis, Chinchilla staat al te wachten op "zijn keukenstoel" (Loopt los in huis). Hij weet dat hij altijd een kusje als eerste krijgt, dus gaat hij al op zijn achterpootjes staan. Vervolgens wrijft hij zijn bovenlijfje en buikje tegen mijn wang, wil hij met zijn miniknuistjes mijn gezicht vastpakken en springt daarna op mijn hoofd om mijn haar te kroelen inclusief "knuffelgeluidjes"

Wat een heerlijk komisch beest heb ik toch!Aaaah wat leuk zeg!
Leuk topic!

Ieniemini: klinkt heel gezellig, leuk beessie!!!

Mijn kat is altijd heel blij wanneer hh hulp komt. Dan rent ze naar de krab-paal, gaat mooi liggen op het bovenste plateau en rust niet voordat ze uitgebreid ge-aaid is door hulp . . . . . is een heerlijk gezicht.

En 's morgens, als ik op rand van mijn bed zit, even die natte neus in mijn gezicht . . . . prima begin van de dag!!!
smorgens als vriend weg gaat mogen de poeken naar boven.

Dan slaap ik nog een uurtje met hen samen.

Mijn monster mauwt dan een keer in mijn oor en geeft me een kopstoot....zodat ik de deken iets optil en hij eronder kan.

Dan nestelt hij zich in mijn armen en legt zijn kopje tevreden knorrend neer en tukken we verder.

Sabel kan idd heel leuk vertellen over haar kippenfamilie

en die chinchilla van Ieniminie
@VieVaaVee hahaha jouw reactie had ik zo zelf kunnen maken.

Ik ben vandaag in zo een zwijmelbui, denk dat als ik getrappel van drie lekkere jongens in mijn keuken had gehoord, die als doel hadden een lekkere maaltijd gebraden kip voor mij aan het maken waren en een vierde jongen in de tuin aan het jongleren was met champagnefles en glas, ik geen glimlach maar grijns gezicht had gehad. Maar dit is volgens mij voor een andere topic

Maar wat een leuke reacties, ik zie sommige echt helemaal voor me.
@ Vreek wat jouw kat heeft met dat berenvelletje heeft mijn hondje ook. Hij is verliefd op het berenvel, zodra hij deze te pakken krijgt gaat hij erop rollen, ermee knuffelen erop rijden.

Het grappige is dat hond er precies als berenvel uitziet, als hij plat op de grond ligt. Ben me al menig keer rot geschrokken, omdat het berenvel bewoog...hahaha.
Waar ik zelf iedere keer van smelt is dat mijn ene kater als een oud mannetje op de bank gaat liggen/zitten, dus met zijn rug tegen de leuning, zijn dikke buikje vooruit en zijn pootjes gespreid en dan wil hij graag dat ik hem over zijn buikje kroel. Zo schattig, want dan gaat hij vreselijk overdrijven van plezier. Soms valt hij dan bijna van de bank af, haha.
@ Monalisalove

Dat zal zeker schrikken zijn ja! Vooral vanuit een ooghoek, of in het donker!

Gelukkig is dat hier niet zo! Ik ben niet echt een goeie kijkert.. De gaten zouden in het plafond zitten!
even een off topic vraag aan jullie...

Ik las het hierboven al met een berenvelletje. maar mijn hond heeft een knuffel (belachelijk, i know) maar als ik die was, vind mijn hond mij een dag of 3 niet zo lief...

Herkenbaar?
Zeker herkeenbaar!

Ik had zo'n paarse milka koe en als een vriendin dan langs kwam met haar hondje ging hij gelijk op zoek naar die koe! Had totaal geen aandacht voor de katten, kwam er de hele avond niet meer van af...

En weer thuis was hij ook echt een paar dagen van streek!

Heb de koe van narigheid maar meegegeven en ondertussen is hij helemaal doodgeknuffelt!
<------------- Kijk, daar zie je hem staan (onder zijn stoel) en hij heet Moby. Beestje was zwaar verwaarloosd gevonden onder een auto. Een asiel heeft hem 3 jaar opgevangen (helaas in een ienimini kooitje) en hij zat daar als een van de weinigen die niemand wilde hebben..Ik was meteen verkocht en heb hem nu bijna een jaar. In die periode is hij enorm opgebloeid en compleet uit zijn schulpje gekropen (was erg bang). Toen ik hem net had wist hij niet eens dat hij die lange pootjes had om te kunnen springen want dat kende hij niet..

Nu is meneer "Pro" geworden en doen we samen wedstrijdje springen in de badkamer als ik onder de douche vandaan kom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven