Laten behangen?

15-06-2011 09:32 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een paar maanden geleden verhuisd en bijna klaar met inrichten en de tuin. Boven hebben we nog 2 kamers (logeerkamer en werkkamer man) waaraan we iets willen doen. Zwager komt volgende week marmoleum leggen en we willen de muren (laten) behangen. We hebben geen ervaring met behangen en handige zwager heeft maar één weekeinde tijd. Wie heeft ervaring met laten behangen? Waar moet je op letten? Wat zijn ongeveer de kosten?
Je moet er op letten dat je muren glad en vlak zijn, gaten vullen en afschuren. Je kan het zo duur maken als je zelf wil. Ligt eraan wat voor behang je wil en waar je het koopt. Zorg dat je passende lijm hebt voor het soort behang. Een behangtafel, schaar en stanleymes zijn nodig oh en een rolmaat. Het is vrij snel en simpel om te doen!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Behangen is best easy hoor :-) ..

Als je een patroonbehang neemt, zorg dan in godsnaam dat het ook op patroon behangen wordt .. Ik kwam laatst in een huis waar dat dus niet gedaan was....
Ik heb van het weekend laten behangen. Kostte 20 euro per rol patroonbehang en 17,50 per rol behang zonder patroon. In onze grote slaapkamer kwam dit neer op 140 euro (2 dagen bezig geweest). Echt supernetjes gedaan. Wij gaan het nooit meer zelf doen. We moeten echt goed kijken om de naden te ontdekken.

Ooh ja, wel goed om te weten, dit was niet een bedrijf, maar een particulier die het naast het gewone werk deed, dat scheelt natuurlijk ook in de kosten.

Ik zou eens op Marktplaats kijken en dan met name kijken hoeveel positieve beoordelingen iemand heeft gekregen. Zo zijn wij ook aan 'onze' behanger gekomen
Via werkspot kun je ook dit soort klussen uitbesteden.
Wat eten we vanavond?
Toevallig net een topic over geweest

nouschi in "Zelf behangen, is dat te doen?"
Een behanger of schilder kost 45-65 euro PER UUR.

140 euro voor 16 uur dat is dus 8,75 euro per uur = dus pure onderbetaling.
Ik wil overigens niet zeggen dat professionele klussers je niet afzetten als het effe kan. Laatst wou een klusser me in zijn offerte 65 euro in rekening brengen voor een zak zandcement (=6,95 euro bij de bouwmarkt). Dat ging dus niet door.
x
Ik vind 45 euro wel dik betaald voor een behanger trouwens laat

staan 65 euro per uur. Durf je ze niet eens een kop koffie aan te bieden ,gaat allemaal van je kostbare tijd af.
Klustip: vóór het behangen eerst alle kieren bij de ramen en deuren dichten met flexibele vuller (acrylkit) dit om schuilplaatsen voor ongedierte te beperken. En plak behang niet op witkalk. Dat gaat al heel snel loszitten. Vaak zit bovenaan de wanden witkalk. Dus geeft het af als je er met een natte vinger langs gaat, strijk die plekken dan af met fixeer voor het behangen.
@Superhuisvrouw, er zijn wachtlijsten van 2,5 maand op het moment. Er zijn er dus heel veel die het willen betalen.
Behangen is echt goed zelf te doen. Ik krijg regelmatig complimenten over de keuken. De meeste denken dat deze mooi gestuct is, maar is het gewoon behang.

Gewoon een kwestie van doen. Neem de tijd, zorg voor goede spullen (waronder een goed afbreekmes) en heb geduld.

Belangrijk is te kijken naar de kwaliteit van het behang. Zorg ook voor goede lijm, dus perfax. Gewoon uit een pakje, kant en klaar is handig maar veel duurder. Nieuwe muren wel even voorstrijken volgens voorschrift op de verpakking van de lijm.

Via google kun je goede werkinstructies vinden.

Behangen is echt van de makkelijkste klussen.

140 Euro voor 2 dagen behangen. Dat is echt een koopje. Die behanger is gek.
Wij hebben ook geinformeerd naar de prijs van behangen.

Wij kregen te horen dat het minimaal ¤ 400,00 zou gaan kosten.

Het ging om 14 rollen behang, 4 met patroon en 11 zonder patroon.

Het behang hadden we al in huis net als het behangplaksel.

(dit hadden we overigens bij dezelfde winkel gekocht als waar we om een prijsopgave vroegen)

Inmiddels zit het meeste behang er op en zeggen mijn man en ik tegen elkaar: zo, hebben we toch mooi even ¤ 400,00 uitgespaard.

En iedereen zegt dat het er heel mooi op zit.

We denken erover om ons te verhuren
Als je zelf het oude behang eraf steekt dan scheelt dat enorm in de kosten. Maar ja, waarom zou je dan niet even doorgaan en zelf die paar baantjes plakken. Al doe je een baantje per dag. Je kan altijd stoppen en alsnog een professioneel inhuren.

Dat plakken is het leukste van alles en als je het goede behang hebt gekocht, enorm bevredigend. Je ziet de sfeer van de kamer veranderen. Mocht het motief of de kleur tegenvallen dan kan je meteen het restant terugbrengen en andere kopen. Dat gaat toch minder makkelijk als een prof het doet.
quote:bartjes schreef op 15 juni 2011 @ 11:31:

Inmiddels zit het meeste behang er op en zeggen mijn man en ik tegen elkaar: zo, hebben we toch mooi even ¤ 400,00 uitgespaard.

En iedereen zegt dat het er heel mooi op zit.

We denken erover om ons te verhuren

Er zit natuurlijk heel veel belasting bij die 400 euri die Poeszie d'r klusser niet hoefde te berekenen. En vervolgens nog eens 2x tot 3x onder de prijs is gaan zitten omdat hij immers toch een uitkering had. Probleem is dat wij allen hiervoor betalen met ons belastinggeld als dit bijbaantje niet op zijn uitkering is gekort. In het geval van een illegaal wordt illegale instroom hierdoor aangemoedigd. Ze zouden niet op het idee komen hierheen te trekken als ze geen werk konden krijgen.

Niet dat ik het niet kan invoelen maar de maatschappij wordt zo willekeurig en oneerlijk als mensen zich niet aan de regels houden. Het zijn toch altijd weer de gezondste en getalenteerdste uitkeringstrekkers die hun inkomen weten te vergroten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven