musjes

14-06-2011 21:18 36 berichten
Al een paar dagen krijg ik kleine vriendjes op bezoek. Een hele groep musjes komt gezellig elke dag even buurten en kijken of ik wat broodkruim op de tuintafel voor ze heb liggen. Ze helpen me enge beestjes uit mijn container op te ruimen.

Vorige week vloog er tot twee maal toe een musje mijn huis binnen. Vandaag kwam er een hele groep mijn keuken binnen en liepen gezellig over de keukenvloer te trappelen. Ik vond dit best brutaal, maar stiekem ook wel erg leuk!

Verder heb ik al twee jaar een egel op bezoek die het leuk vind met lege flessen te spelen hij rolt de fles door de hele tuin (tegels) en maakt een hels kabaal midden in de nacht. Soms sta ik door het raam naar hem te kijken, soms pak ik zijn fles af en ik heb hem ook wel eens de tuin uit gezet toen hij steeds iets anders uitzocht om herrie mee te maken. Maar als ik hem een paar dagen niet heb gezien maak ik me een klein beetje zorgen.

Als mijn hond een sok van de kinderen afpakt en daarmee rondjes in de tuin rent, krijg ik ook een dikke glimlach, terwijl ik hem natuurlijk heel opvoedkundig terecht wijs

Hebben jullie ook voorbeelden van dieren en momenten, die soms zo vertederen, een glimlach bij je teweeg kunnen brengen of je dag goed maken?
quote:iris1969 schreef op 14 juni 2011 @ 22:17:

Waar ik zelf iedere keer van smelt is dat mijn ene kater als een oud mannetje op de bank gaat liggen/zitten, dus met zijn rug tegen de leuning, zijn dikke buikje vooruit en zijn pootjes gespreid en dan wil hij graag dat ik hem over zijn buikje kroel. Zo schattig, want dan gaat hij vreselijk overdrijven van plezier. Soms valt hij dan bijna van de bank af, haha.Aaaaaaaaaw
Alle reacties Link kopieren
Mr Moby is dus gered! Mooi verhaal! En volgens mij een nog mooier beest!

Ik heb ook een zwak voor de underdog..of nouwja, undercat in mijn geval...

Jammer dat ik via de app geen foto's kan sturen.. Heb nog wel wat vertederende...
quote:xsxaxmx schreef op 14 juni 2011 @ 22:19:

even een off topic vraag aan jullie...

Ik las het hierboven al met een berenvelletje. maar mijn hond heeft een knuffel (belachelijk, i know) maar als ik die was, vind mijn hond mij een dag of 3 niet zo lief...

Herkenbaar?Mijn Chin slaapt met een Donald Duck knuffel, die moet ik wel omdraaien zodat hij de oogjes niet ziet want anders gooit ie hem uit zijn huis. Dit heeft hij overigens met heel veel knuffels, op de een of andere manier vind hij die ogen niet leuk en word ie boos.
Elke ochtend als ik wegga geef ik mijn katten nog even een knuffel, maar op het moment dat ik mijn ene kat kroel duikt de ander onder het bed. Als ik dan naar de slaapkamer loop, springt hij ineens tevoorschijn en rent naar de keuken. Dan staat hij me daar enthousiast springend op te wachten om alsnog geknuffeld te worden. Stom beest elke dag hetzelfde ritueel
quote:Ienimimi schreef op 14 juni 2011 @ 22:32:

<------------- Kijk, daar zie je hem staan (onder zijn stoel) en hij heet Moby. Beestje was zwaar verwaarloosd gevonden onder een auto. Een asiel heeft hem 3 jaar opgevangen (helaas in een ienimini kooitje) en hij zat daar als een van de weinigen die niemand wilde hebben..Ik was meteen verkocht en heb hem nu bijna een jaar. In die periode is hij enorm opgebloeid en compleet uit zijn schulpje gekropen (was erg bang). Toen ik hem net had wist hij niet eens dat hij die lange pootjes had om te kunnen springen want dat kende hij niet..

Nu is meneer "Pro" geworden en doen we samen wedstrijdje springen in de badkamer als ik onder de douche vandaan kom

Wow wat een geweldig verhaal, daar kan ik altijd zo van genieten .

Ik wist trouwens niet dat het zulke leuke dieren zijn, ze leken me nogal suf.
quote:vreek schreef op 14 juni 2011 @ 22:35:

Mr Moby is dus gered! Mooi verhaal! En volgens mij een nog mooier beest!

Ik heb ook een zwak voor de underdog..of nouwja, undercat in mijn geval...

Jammer dat ik via de app geen foto's kan sturen.. Heb nog wel wat vertederende...Whahaha..undercat. Ben wel heel erg benieuwd naar je foto's hoor! Kun je ze niet via pc erop zetten?
Suf zijn ze totaal niet..dat dacht ik zelf ook nml..totdat mijn zus er 3 nam..Ik was meteen verkocht! Je kunt er juist heel erg veel mee, maar dat kost natuurlijk wel tijd en ik ben best veel met die kleine bezig als ik thuis ben, daardoor word hij steeds tammer en lijkt het soms net bijna een klein mensje.
Ik zal inderdaad eens achter de pc moeten kruipen... Een kans om mijn mormels te showen laat ik natuurlijk niet onbenut!
Aahhh wat een lieve verhalen allemaal! En Moby, geweldig...Ik ben fan!

Mijn ene kat is net als die van boterblommetje, iedere ochtend zit ie naast mn kussen te kijken of ik al wakker ben. Als ik dan 1 kick heb gegeven is voor hem het startsein van aandacht. Doorslapen hoef ik dan niet te proberen want alles wordt ingezet om de ochtendkroel te verkrijgen.. Zachtjes wordt er met een pootje onder mn deken gekropen om vervolgens heel subtiel nageltjes met een aaibeweging in mn rug te zetten. Een kopstoot volgt (en hard!!!) en dan til ik de deken maar op want verzetten heeft geen zin. Intens gelukkig nestelt meneer zich tegen mn aan met zn kop op mn arm en dan zijn we verliefd.. Iedere ochtend weer, wat een genot!
@Doperwt..

Wat kunnen dieren dan geweldig zijn!
fijn he doperwt,verliefd zijn op je kat

ik slaap wel altijd zo weer door als hij er ligt.

En heel soms doet hij zo zachtjes dat ik het niet doorheb (ligt er een beetje aan hoe ik lig en of ie er bij kan)

dan word ik wakker en dan ligt hij daar, vrrrrr te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven