Vervelende telefoontjes
woensdag 15 juni 2011 om 17:20
Ik word de laatste tijd regelmatig gebeld door "nummer onbekend" waarbij dan met zoete inval een medewerker gelijk vraagt of hij met mevrouw .... spreekt, daarna meldt hij zich. Hij geeft aan van de Nationale Consumenten .... nog iets te zijn. Is iemand van jullie hiermee bekend?
Inmiddels heb ik me afgemeld via het bel me niet register en let goed op waar ik mijn nummer achterlaat, maar deze instantie blijft bellen, ondanks mijn bericht geen interesse te hebben. Ze willen mijn hypotheek oversluiten, maar ik heb personeelskorting, dus dat ook aangegeven. De medewerkers zijn erg brutaal, geven gelijk weerwoord en zeggen lacherig: oh dus u wilt geen lagere rente? Beetje dom ook nog dus....
Via google kom ik niets tegen over dit bedrijf, ik wil een klacht indienen maar weet niet waar. Hopelijk zijn hier mensen die er meer van weten!
Inmiddels heb ik me afgemeld via het bel me niet register en let goed op waar ik mijn nummer achterlaat, maar deze instantie blijft bellen, ondanks mijn bericht geen interesse te hebben. Ze willen mijn hypotheek oversluiten, maar ik heb personeelskorting, dus dat ook aangegeven. De medewerkers zijn erg brutaal, geven gelijk weerwoord en zeggen lacherig: oh dus u wilt geen lagere rente? Beetje dom ook nog dus....
Via google kom ik niets tegen over dit bedrijf, ik wil een klacht indienen maar weet niet waar. Hopelijk zijn hier mensen die er meer van weten!
woensdag 15 juni 2011 om 17:25
woensdag 15 juni 2011 om 17:34
Ik word de laatste tijd regelmatig gebeld door "nummer onbekend" waarbij dan met zoete inval een medewerker gelijk vraagt of hij met mevrouw .... spreekt, daarna meldt hij zich. Hij geeft aan van de Nationale Consumenten .... nog iets te zijn. Is iemand van jullie hiermee bekend?
woensdag 15 juni 2011 om 17:45
Dit soort callcenters werken met een belscript. Jaren geleden heeft iemand al eens een tegenscript gemaakt hier voor. Gebruik het en ze stoppen vanzelf met bellen!
http://egbg.home.xs4all.nl/tegenscr.pdf
woensdag 15 juni 2011 om 17:47
Dit soort callcenters werken met een belscript om jou er in te laten lopen. Jaren geleden heeft iemand al eens een tegenscript gemaakt hier voor. Gebruik het en ze stoppen vanzelf met bellen!
woensdag 15 juni 2011 om 17:50
FYI
Het duurt tot 8 weken na aanmelden bij Bel Me Niet dat je geen telefoontjes meer krijgt.
Sommige bedriijven mogen je bellen, omdat je in hun eigen bestand staat. Dan is bellen toegestaan. Voorbeeld: Hotelbon kan je bellen vanuit een Fletcher-bestand. Das één bedrijf.
De volgende keer kun je vragen of de onbekende beller jou uit zijn 'eigen' bestand wil verwijderen of niet meer wil bellen. Beller is verplicht daar gehoor aan te geven.
Als je 'geen interesse' roept, bellen ze je gewoon na enige tijd weer.
Het duurt tot 8 weken na aanmelden bij Bel Me Niet dat je geen telefoontjes meer krijgt.
Sommige bedriijven mogen je bellen, omdat je in hun eigen bestand staat. Dan is bellen toegestaan. Voorbeeld: Hotelbon kan je bellen vanuit een Fletcher-bestand. Das één bedrijf.
De volgende keer kun je vragen of de onbekende beller jou uit zijn 'eigen' bestand wil verwijderen of niet meer wil bellen. Beller is verplicht daar gehoor aan te geven.
Als je 'geen interesse' roept, bellen ze je gewoon na enige tijd weer.
woensdag 15 juni 2011 om 18:16
quote:jo12345 schreef op 15 juni 2011 @ 17:47:
Dit soort callcenters werken met een belscript om jou er in te laten lopen. Jaren geleden heeft iemand al eens een tegenscript gemaakt hier voor. Gebruik het en ze stoppen vanzelf met bellen!
http://egbg.home.xs4all.nl/tegenscr.pdfGeweldig, ik heb hem even gedownload, kan ik wat mee
http://egbg.home.xs4all.nl/tegenscr.pdfGeweldig, ik heb hem even gedownload, kan ik wat mee
woensdag 15 juni 2011 om 18:31
Ik vraag (tot grote hilariteit van mijn dochter!) eerst 10 x nogmaals om de naam (eventueel helemaal uit laten spellen) en beantwoord dan alle vragen met een tegenvraag. Tot ze het zat worden. Dan is zo'n gesprek tijdens het eten ineens wel heel leuk!
Ik sta overigens ook in het belmenietregister, maar daar hebben ze nu weer ites op gevonden om te omzeilen. Wat was het ook weer, iets onder het mom van willen niet verkopen maar een enquete afnemen waarna ze je dan advies kunnen geven om bjvoorbeeld over te stappen van energieleverancier waar ze je dan bij kunnen helpen ofzo.
Ik sta overigens ook in het belmenietregister, maar daar hebben ze nu weer ites op gevonden om te omzeilen. Wat was het ook weer, iets onder het mom van willen niet verkopen maar een enquete afnemen waarna ze je dan advies kunnen geven om bjvoorbeeld over te stappen van energieleverancier waar ze je dan bij kunnen helpen ofzo.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 15 juni 2011 om 18:33
O ja, er was er recent nog eentje waarbij dan een prijs verloot zou worden onder alle deelnemers. Dus ik heb gevraagd welke notaris die trekking zou verrichten. Het duurde heel lang vordat ze iemand had gevonden die het antwoord kon geven. Er bleek geen notaris de trekking te doen, dus heb ik gezegd dat ik er alleen aan deel zou nemen wanneer er wel een officiele trekkinhg zou plaats vinden. Was al met al minuten verder en Miepje werd woest en hing op.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 15 juni 2011 om 18:42
ik was een keer bij een vriendin toen ze gebeld werd door een callcenter.
Ze vroegen naar mevrouw Huppeldepup (vriendin dus)
vriendin zei: ik ga haar even roepen,momentje
(kan dus alleen als je je naam niet noemt bij opnemen maar gewoon hallo zegt ofzo)
...en legde vervolgens haar telefoon in de gang,deur dicht en ging verder met haar gesprek met mij.
Ik vond het geniaal
Ze vroegen naar mevrouw Huppeldepup (vriendin dus)
vriendin zei: ik ga haar even roepen,momentje
(kan dus alleen als je je naam niet noemt bij opnemen maar gewoon hallo zegt ofzo)
...en legde vervolgens haar telefoon in de gang,deur dicht en ging verder met haar gesprek met mij.
Ik vond het geniaal
woensdag 15 juni 2011 om 18:47
Heel vaak is het met dit soort telefoontjes stil aan de lijn en schakelen ze pas door als ze zien dat er opgenomen is.
Vandaar ook de vraag "spreek ik met die en die?", terwijl je dat net gezegd heb.
Maar bij komen ze zo ver niet eens meer, ik hang voor de doorschakeling al weer op.
Vandaar ook de vraag "spreek ik met die en die?", terwijl je dat net gezegd heb.
Maar bij komen ze zo ver niet eens meer, ik hang voor de doorschakeling al weer op.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
woensdag 15 juni 2011 om 18:48
woensdag 15 juni 2011 om 18:50
Het hangt van mijn stemming af of ik zin heb in een geintje, maar tegenwoordig gooi ik de hoorn er gewoon weer op. Kan me niks schelen. Ik vraag toch niet om dat gezeur? En altijd rondom etenstijd en altijd diezelfde beginzin: spreek ik met meneer of mevrouw blablabla...JA.....Ah mevrouw blablabla, FIJN DAT IK U TREF, KOMT HET GELEGEN DAT IK U BEL?????
Ik kan het echt niet meer horen.
Ik kan het echt niet meer horen.