Onze spin-off!

16-05-2011 09:25 2154 berichten
Alle reacties Link kopieren
18 januari 2012: Ik heb een nieuw deel geopend en dat is hier te vinden!

Hier kletsen we verder nadat we deel 1 en 2 volgekletst hebben.

Stand van zaken op 29 november 2011:

19 dames

3 zwanger

9 babietjes geboren!

NaamLeeftijdStop AC/ serieuze start NODZwangerEcho/UitgerekendBijzonderheden 1. ks043501/01/2010 19 januari 2012 ( ) 22-12 6e iui met hormoonondersteuning 2. Doezel313201/02/2010 ergens eind juni 20 mei 2011 uitgerekend! Het wordt een JONGEN! Bram is geboren! 3. Kaar3915/4/2010 10 september 12 mei 2011uitgerekend van een jongen! 19 mei is Noah geboren! 4. vivanoordje34juni 200925 juni een meisje! 26 februari 2011 uitgerekend! op 8 maart is Sofie geboren!! 5. Karin0723801/08/2009 18 mei 6. Mugske3427/04/201022 oktober 7.Kira33101/02/2010 22 juni 26 februari 2011 uitgerekend! 25 februari is een meisje geboren! 8. pinkpantert 3001/02/2010 29 november 9. prinsesje79 31 - - een jongetje! 15 februari is ROBIN geboren!

29 oktober 2010 getrouwd! 10. crunchy 35 20 juli 2010 20 oktober uitgerekend op 26 juni 2011! Het is een meisje! Z. R. J. is geboren! 11. KaGe 31 1/03/2010 14 augustus 19 april uitgerekend van een jongetje! 22 april is Daniël geboren! 12. druifjes 32 25 juli 2010 2 februari 14 oktober uitgerekend! op 2 oktober is Guusje geboren! 13. elisa78 32? 1 augustus 2010 9 december eerste echo was goed! 14. lottie80 31 februari 2010 20 februari februari '12 fertiliteitsarts 15. veerle77 33 september 2008 13 oktober 3 januari '12 fertiliteitsarts16. esle 37 1 oktober 2010 4 februari 20 januari uitgerekend! 17.cahuita 36 mei 2010 8 maart 19 december eerste echo! 18. leoni33 1 augustus 2010 10 november 10 nov intake voor IUI, 16 nov prikles 19. Jesje33 juni 2010 12-18 januari krijgt een meisje! een meisje is geboren! heeft al 1 dochter
Enne... Hallootjes kadootjes: deze hippe dame zit met haar ipad lekker in de trein te wifi'en! Voel me zo mondiaal!!! (op het feit na dat ik op weg ben nr steenwijk en niet naar parijs bv... dat dan weer niet haha)
Haha Lottie, modern hoor!

KS: ik zet m'n adres op hyves, thanks!!

Crunchy: ik slik nu een broertje van Ibublabla, ben even kwijt hoe het heet. Die verstijving is inderdaad heel erg. Gaat gelukkig wel beter, maar had me m'n laatste week van m'n verlof wel anders voorgesteld... Dit is dus officieel m'n laatste week maar toen ik me vanmorgen ziekmeldde zei m'n manager: een week later beginnen maakt ook niet uit hoor.. dus misschien plak ik er nog wel een weekje aan vast, een weekje waarin ik me hopelijk beter voel! M'n schoonouders hebben Sofie opgehaald uit de creche, wel heel fijn, want dat kan ik nu nog niet. Wat is een gezond lijf toch een groot goed! (hm, wat klinkt dat ouderwets).

Lekker dat je nog even weg bent geweest Crunch, spannend, zo de laatste weken, maar je klinkt, as always, lekker relaxed!

Wel een grappig topic nu: nachtvoeding: wel of niet? As if..... Ook grappig: stem op Binck.. Soms vermaak ik me echt uitstekend met het Viva forum. Ook wel verslavend soms hoor! Zoals nu, moet eigenlijk foto's gaan nabestellen, maar zit weer allemaal stomme topics te lezen. Ga er nu dus mee stoppen, doehoei! X
Voel me ook über-vrouw-van-de-wereld, zit bij de pedicure te iPhonen, haha!

Heb een kruitvat-test gedaan, negatief, en geloof dat ik ook een ietsiepietsie rozig slijm zag. Dat heb ik overigens nog nooit eerder gezien. Maar goed, vooralsnog denk ik dus datter niks noppes nada groeit daarbinnen.

Tot die tijd lekker geld uitgeven aan verwendingetjes voor mezelf!
Goed O ks, lief zijn voor jezelf. Kak dat de test neg is, maar dan twijfel je tenminste ook niet zo. Ik zweer t je, we gaan nog een x samen op. Samen met veer, leo, karin, mugske en cahuita!

Kaar, heb jij al wat lekkers voor jezelf gepland? Ik zit me te vervelen met die rothand, doet nog altijd verrekte zeer. Morgen weeer naar huisarts maar ik vrees dat dit nog een lang proces naar genezing zal zijn.

Tegen jullie adviezen en beter weten in ga ik denk ik toch 10 kilo afvallen met cambridge. Ondertussen zoek ik psychische hulp voor het feit dat ik zoveel snoep, komt door de miskraam etc vermoed ik, en ik ga weer een sport beoefenen. Dacht aan mountainbiken. Dan ben ik bij de volgende meet en greet hopelijk een stuk slanker! Denk nml ook dt t handig is ivm zwangerschapswens om fit en wat slanker de behandelingen in te gaan.

Doeidoei, ik ga lekker coachpotatoen en tv kijken x
jeej wat schrijven jullie veel! heb op het moment echt even de puf niet om overal op te reageren! moet koekjes bakken en mn bed ligt helemaal vol en moet die dus nog leegruimen en heb knallende koppijn! dus nu maar even in de paracetamol duiken en aan de slag!

Snel weer meer

xxx
Daar gaan we voor Lottie: met ons 7'en samen zwanger.

Wat heb je aan je hand? Heb ik gemist denk ik.

Jammer van het "bloedbad"

Ik wil ook graag afvallen owv kinderwens. En ook wel voor mezelf. Soms vind ik mezelf echt wel te dik. 2 kg verlies ik zo zonder moeite Jesje. Op een week ofzo. Zonder echt de diëten. Ik ga vanaf juli weer een paar keer/week gaan zwemmen. Deed ik vroeger en dat hielp wel.

Ik hoest alweer. Morgen maar eens naar de dokter.

Zondag bijna een ongeluk gehad met de slijpschijf. Gelukkig is bijna alles geslepen (sleuven en gaten voor electriciteit) want ik durf er niet meer goed aankomen.

Een zalig weekend gehad. 3 dagen gelogeerd bij vriend. Zaterdag en zondag electriciteit gelegd en verf van gevel proberen verwijderen (stap 1: de hogedrukreiniger, stap 2 volgt...) Maandag niet verbouwd maar naar de zoo gegaan. Ik wou graag naar de Efteling maar we waren wat laat op daarvoor.

Crunchy: fijn, een weekendje weg!

Oei prinsesje en viva, verzorg jullie maar. Of laat jullie verzorgen.

Hoe gaat het met jou Cahuita?
Nou, voor jou het goede nieuws dan Lottie: een vriendin van me is er nu 20 kg mee afgevallen en ziet er ontzettend goed uit. Maar ze heeft het nu wel heel zwaar. Succes ermee he?? Ga nu dobberen in bad, broertje heeft me net geholpen Sofie naar bed brengen etc. Pffff. vermoeiend, iets mankeren! Balen ook van je hand Lottie!

Jammer KS, een negatieve test sucks.... Heb m'n adres op fb naar je gemaild!
Oh ja, je bent lekker bezig in huis Veerle!!
Ben aan het uitpuffen op de bank. Heb steeds mee kunnen lezen vandaag maar dankzij dochter kon ik niet reageren. 'mama, doe je?' mama spelen? mama komen!' pfff vriendin zou de hele dag komen maar uiteindelijk werd het een uurtje dus het kwam vandaag voornamelijk op mij neer. Gelukkig was dochter wel heel lief dus dat scheelt want als je de hele dag moet corrigeren is dat zo vermoeiend.

Viev: ga morgen rolstoel ruilen/passen bij de thuiszorg ze reageerde heel begripvol maar hebben 5 modellen dus of ik even langs wilde komen. Heb inmiddels vervoer geregeld want ze zitten in het westelijk havengebied.

Schoonouder weekend is nog steeds op de planning voor komend weekend. Krijg er met de dag minder zin in...Inmidels weten we waar we heen moeten:cadzand(!!!) dat is 3 f!@#$#@ uur rijden. En of dochter misschien ook boven in een stapebed kan slapen zodat ik er onder kan liggen en man op een matje op de grond (antwoord: nee) Deal met man gesloten dat als we het niet zien zitten we dezelfde dag nog terug gaan.

Oh en wat goed dat je je ziek hebt gemeld, hoop dat je er nog een extra weekje achteraan plakt en de spit snel weg is. Lang leven de spierverslappers!

Crunchy: geniet er lekker van. Gewoon om de dag iets inspannends plannen dan kun je nog een heleboel doen. oh en schonmoeder plant gewoon door hoor, maak je geen zorgen Wij zeggen gewoon iedere dag nee

Die bonnen staan nu trouwens gewoon op de site, zelfde aanbieding. Beetje vaag trouwens.

ks: kruidvat testen zijn heel gevoellig, normaal zou ik zeggen wacht ff af maar kan me je gevoel voorstellen. Maar ik gun het je zo!!!! jullie allemaal trouwens.

Lottie: ik snap je redenatie over afvallen en de behandelingen. Maar ik denk dat het voor je lijf (en dus de effecten van de behandeling) beter is om verstandig af te vallen ipv te crashen. Dit is echt niet goed voor je lijf en je reserves. Overleg anders eerst met je gyn.

Goed ik ga eens kijken hoe ik nog comfortabel kan liggen want hopsje heeft inmiddels een plekje onder m'n rib gevonden en zich daar genesteld. Niet echt fijn maar wel grappig dat er opeens een baby begint uit te steken.
Hoi allemaal,

Hier ook weer even een levensteken van mij.

@Jesje, ik schrik een beetje van je rolstoelverhaal. Wat heftig zeg! Hoop dat je de tijd nog een beetje goed door komt. Kan me voorstellen dat het met een kleintje nog zwaarder is.

@Ks, wij lopen gelijk qua NOD. Als ik deze keer normaal ongesteld word dan komt ie ook vandaag of morgen. Hoewel ik al wel rekening hou met weer een week extra. Maar wie weet zijn we wel een keer tegelijk zwanger :-). Ik had me helemaal niet gerealiseerd dat jullie al 20 maanden bezig zijn. Dat klinkt lang. Kan me je gevoel voorstellen. Ik heb wel veel zwangere collegas maar verder geen zwangerschappen om me heen. Ik word er dus niet steeds mee geconfronteerd.

@Lottie, ik wil ook graag afvallen. 5kgs ,liefst meer maar ik vind 5 kgs al enorm. Ik ben dol op eten en haat sporten en mis doorzettingsvermogen wat lijnen betreft. Ik heb nu iig als dol niet meer aankomen, dat vind ik al moeilijk zat.

@Veerle, hoe staat het met je huis? Is er al wat meer duidelijkheid wat je vriend en "het traject" betreft?

@mama's , gaat het allemaal goed? Genieten van de kleintjes of ook best heel zwaar?

@Kaar, gaat ie goed??

Hier geen nieuws. EMDR loopt nog. Peut op vakantie dus volgende week weer. Ik voel me wat onbestemd, kan er de vinger niet opleggen. Heb ook een pittige week wat werk betreft en vermoeidheid hakt er bij mij vaak dubbel in. Had het er met vriend over dat we al bijna een jaar zonder anticonceptie vrijen zonder resultaat. Waarop hij zei dat we het eerst maar eens serieus moeten gaan proberen. En daar heeft hij gelijk in. Los van die ene ovulatietest-keer na zijn we niet bezig geweest met op de klok vrijen. Dat is ook iets waar ik best tegenop zie maar wat nu toch wel moet gebeuren. Zonder serieus verhaal kunnen we in okt.ook niet echt bij de gyn aankloppen.

Ik ben zooo aan vakantie toe maar helaas zit dat er niet in op korte termijn. Alle vakanties zijn bij ons tot december al wachtlijst. Ik ben van afdeling veranderd en val buiten de uitvraag. Met een beetje geluk lukt het vanaf januari. Wat een ellende. Gelukkig in juli wel een lang weekend weg. Kijk ik nu al naar uit!

Fijne dag, X !
Veerle wel voorzichtig doen met knutselen in je huis he! Vind die freezen en zagen altijd maar enge dingen!

Lottie kan je wel werken met je vinger of ook dat niet? Herstel van die pezen is helaas traag hè:(

KS duim nog steeds voor je! Ook voor jou cahuita! (en de andere hè!)

Jesje sterkte! Wel verkend dat je een dag hulp zou krijgen en dat uiteindelijk maar een uurtje wordt! Succes met je weekendje weg!

Cahuita dat is lang wachten op vakantie! Maar extra genieten van de weekenden! Misschien wat extra vrije dagen opnemen voor lange weekenden weg? Vakantie dagen genoeg toch? Of mag je ze wel meenemen naar volgens jaar?

Hier gaat alles goed! Robin is zo lief en makkelijk! Vanmorgen kwam hij zelfs pas om half 8 ipv half 6 lief hè!

Hij krijgt nu hapjes groenten en vindt het heerlijk! Gaat mopperen als ik niet snel genoeg ben! Hij is onwijs druk in de box en slaapt daardoor als een roosje zowel overdag als snachts! Wij realiseren ons wel dat we echt heel erg boffen met hem en knuffelen hem dan ook helemaal plat! (hij heeft ook van die lekkere spekwangen!)

Met huis gaat het ook goed. We hebben een twee weekjes aangemodderd maar deze aankomende twee weken gaan we weer even bikkelen want zondag de 26ste vieren we de verjaardag van m'n zus de jongste en is onze "deadline" om alles zo goed als af te hebben
Hallo allemaal,

KS: als er nu geen innesteling plaatsvindt, gaan ze dan wel kijken hoe dat komt? Of is het dan ook een geval van "jammer, volgende keer hopen dat het wel lukt" Hoeveel keer mag je het eigenlijk proberen?

Jesje, is er geen thuiszorg mogelijk? Zodat je wat hulp krijgt bij het huishouden? Kan me voorstellen dat je nergens aan toe komt. Kan je schoonmoeder niet even een paar uurtjes op je dochter passen? Als ze dan toch zo veeleisend is, dan mag ze er ook wat voor doen.

Hier gaat het goed. Noah slaapt in zijn grote bed al een dag of 4 en vooral 's nachts gaat het goed. Overdag slaapt hij sinds 2 dagen een stuk minder vast. Na een minuut of 20 heeft ' ie het wel weer gezien. Speentje droppen en muziekje aanzetten helpt wel weer even. Straks naar het consultatiebureau.
Succes bij het CB! Krijgt hij al prikjes? Of nog niet? Wel fijn dat hij snachts beter slaapt! Hoe gaat het met de BV of geef je al fv? (ben het een beetje kwijt sorry!)
Ff kort vanaf de aaifoon: ongesteld geworden. Keeeuuuurig op tijd!(tsja laat ik het eens van de positieve kant bekijken...).

Kaar als er geen bevruchting plaatsvindt vindt er ook geen innesteling plaats. Bij iui moeten de cellen wel zelf eerst nog de bevruchting doen maar om de 1 of andere k-reden gebeurt dat dus niet.

Heb op 30 juni de tweede follikelmeting en dan 1 of 2 juli de tweede inseminatie. Kom maar op met dat gewassen zaad!
Balen KS!!!! Cahuit: ik duim nog voor jou hoor!
Cahuita: niet te veel schrikken van het rolstoelverhaal. Kleine afstanden kan ik nog met krukken lopen maar als we wat langer weg willen (babyshoppen, dierentuin, oid) houd ik het niet meer vol. Thuis schuifel ik nog 'zelfstandig door het huis heen. Klinkt heftig, is misschien ook zo maar probeer het zelf te relativeren door te denken dat de middelen er alleen zijn om mijn bewegingsvrijheid te vergroten en niet omdat volledig afhankelijk ervan ben.

Onbestemd gevoel omdat je deze week geen sessie hebt? Of omdat je behoefte hebt aan praten omdat je zo'n drukke week hebt gehad? Herken het wel eigenlijk maar bij mij was het een teken dat ik 'beter' werd.

Vind tot januari zonder vakantie wel erg lang. Wanneer ben je voor het laatst geweest?

Kaar: We hebben gelukkig 2 fantastische schoonmakers die iedere week komen. Zit alleen eigenlijk met de dinsdag omdat dochter en ik dan alleen thuis zit. Normaal ga ik dan allerlei dingen met haar ondernemen en daar heeft ze behoefte aan. Schoonmoeder werkt helaas op die dag want anders had ze het wel gedaan denk ik. Al heeft ze aangegeven dat ze niets voor ons kan betekenen omdat ze het te druk heeft met haar moeder die in een verzorgingstehuis zit.

Heb nu bij een paar mensen aan de bel getrokken met een wat duidelijkere wens (entertain mijn kind!)

Is vandaag de eerste keer naar het CB? Vind je het moeilijk dat hij nu in z'n grote bed slaapt of juist wel lekker rustig? (neem aan dat hij dan ook in zijn eigen kamer slaapt)

Prinsesje: klinkt als een droomkind Best vroeg met de groentehapjes trouwens, is de richtlijn weer aangepast? Succes met de klusdeadline, best snel trouwens.

Tja gister was een gevalletje van jammer maar helaas. Gelukkig wilde dochter wel dingen thuis of op het balkon doen dus dan kon ik het vanaf een stoel of de bank een beetje onder controle houden. Niets zo leuk als een zandbak, een bak met water en bekertjes. Alleen heel vermoeiend dus heb heel lekker geslapen

ks: stom!! Dat is de enige reaktie die ik kan geven. Hoeveel IUI pogingen krijgen jullie? 3 zonder en 3 met prikken?

Mijn vervangster was hier vanmorgen dus overdracht gedaan met een kopje thee. Morgen krijg ik een laptop van het werk om nog een paar lopende zaken af te ronden. we hebben 2 uurtjes gezeten maar ben nu supermoe. heb gelukkig nog een uurtje voor ik naar de fysio moet.
ks: k k k k k!!! inderdaad, volgende keer beter!! Is al over 2 weekjes!!! x

ps. ik kan wel typen, pijn is minder maar heb nu een spalk en ik kan nnu niet meer keisnel met 10 vingers typen... :(
Richtlijnen snap ik niets meer van. Op de potes ed staat vanaf 4 maanden. CB gaf aan vanaf 5,5 maand, zelfde geld voor rijstebloem in de fles. Robin is vandaag precies 4 maanden oud. Rijstebloem krijgt hij nu al even en sinds een paar dagen dus ook groente. Hij wilde namelijk NOG grotere flessen (krijgt nu 210 plus 7 schepjes) en at de hele dag z'n handes op. Nu slaapt hij ook al door dus krijgt hij maar 4 flessen per dag. Nou hij vind het heerlijk hoor! Nergens last van gehad. Brood wacht ik wel echt mee tot 6 maanden. Het liefst wil hij dat nu ook al, hij kijkt het gewoon uit m'n mond hihi.

KS balen! Maar wat sta je er fijn positief in! Echt super!

Jesje fijn dat er zoveel zorg is!
Ja ben nu niet chagerijnig ofzo, apart he? Dat heb ik eigenlijk 't meest als ik een paar dagen na de ovulatie de bekende krampen weer voel. Dan wéét ik gewoon hoe laat het is...

Prinsesje ik las op facebook dat jullie naar de US gaan, wat gaaf! Wanneer? En hoe lang?

Lottie balen van de vinger! Heb ik goed begrepen dat je honden uitlaat als service? Doe je dat 'voor jezelf' of werk je voor iemand anders? Of zijn het gewoon jullie eigen honden?

Jesje in principe inderdaad 6 iui pogingen:3 in eigen en 3 in gestimuleerde cyclus, wat wil zeggen dat de eisprong met pregnyl opgewekt gaat worden. Maar nu kan ik ookal echt de klok er op gelijk zetten dus of die stimulatie iets uit gaat maken....?
Prinsesje: ja daarom vroeg ik het ook, zag hier ook weer allerlei verschillende dingen voorbij komen (6 maanden alleen melk, eerst groente dan pas fruit, geen brood wel brood, toch weer met 4 maanden groente etc) Kijk lekker naar je j=kind is denk ik het beste advies. Ieder kind is anders. Hier waren artisjok, aardpeer en pompoen de succesnummer.

KS: fijn dat je positief blijft. Is dt omdat er nu wel actie is binnen de MM? Geen idee of stimulatie wat uitmaakt maar ik weet ook niet hoe het is om een regelmatige cyclus te hebben. Zelfs als ik dacht dat ik een eisprong had, bleek het niet zo te zijn. Als ik zo om me heen kijk lijkt het nog steeds een wonder dat ik binnen een jaar zwanger gen geworden. Alle beetjes helpen iig dus nieuwe ronde nieuwe kansen?

Moeder is zo lief geweest om zelf even naar de thuiszorg te gaan terwijl ik bij de fysio was en is terug gekomen met supersonische race-rolstoel! met 1 hand op te klappen en zo licht dat ik hem zo plat in de achterbak van de auto kan gooien. Zie het voor het eerst zitten om er ook in te gaan zitten
Ja CB zei ook eerst fruit dan groente... Maar zou niet weten waarom daar. Het is al een smulpaapje dus ben lekker met groente begonnen! Artisjok en aardpeer... Geloof niet dat ik die ooit zelf heb gegeten maar goed om te weten dat hun dat ook mogen. Ben zelf een slechte groente eter, dus hoe meer hij lust hoe beter en misschien ga ik zelf dan ook beter eten:)

Doe nu de eerste hapjes uit potjes maar zometeen ga ik lekker zelf klaarmaken

Ks misschien sla je die met pregnyl wel over ALS je eisprong zo op de klok is.

We gaan in oktober een hele maand. Zo heeft Robin de tijd om aan te passen aan het tijdsverschil. Heb er wel zin in! Nu alles aan het bekijken, wat neem ik mee, wat koop ik daar enz. Hij mag niet meer in van die wiegjes in et vliegtuig dus moet hij 9 uur op schoot... Maar ga ook niet voor een stoel appart betalen.
Ja P&Co, ik moet voorzichtig zijn. Ik let er wel op maar zelfs dan... Waar gaan jullie in de VS?

Cahuita: geen plannen ivm traject. Kan je er niet eens een lang weekend tussenuit. Kan ook helpen om je batterijen terug op te laden.

Ks: jammer. Voelt het erger dan zonder IUI? Bij mij was de eerste keer ongesteld na clomid echt wel kut.

Jesje: is het dan de bedoeling dat je alleen op stap gaat met de rolstoel?

Viva en Lottie: hoe is het met de pijn?

Daarnet ruzie gehad. Komt hij eens bij mij, is hij 3 kwartier te laat. Normaal gezien had ik yoga en moest ik een kwartier later weer weg. Hij is heel volwassen weggelopen. Als hij kwaad is is het altijd hetzelfde: ik heb een luxejob want ik sta in het onderwijs en hij helpt in mijn huis. Nu is het eerste allesbehalve en het tweede: hij wou niets samen kopen dus moet hij maar helpen. Vind ik.
Veerle: mee eens!!! Mannen...... Ik ga morgen naar groningen voor mijn werk en eet daar ook; zegt ie: hoe moet dat dan met mijn eten?
Prinsesje: voor ideeen, kijk hier eens: www.borstvoeding.com/files/voedselintro ... hemaV6.pdf

Het borstvoedingsgedeelte is niet van toepassing natuurlijk maar wel veel leuke ideeen voor welke groente je kunt geven. k heb hier mee gerapleyd maar je kunt natuurlijk ook pureren. Overigens promoot het CB hier juist weer eerst groente, dan pas fruit.

Veerle: Ik mag nog kleine stukjes autorijden (max 15 minuten) dus dan zou ik de rolstoel in de auto kunnen doen, naar mijn afspraak kunnen rijden en dan verder met de rolstoel (al dan niet geduwd) Dan hoef ik niet steeds opgehaald te worden.

Mannen: te kinderachtig voor woorden dit....

Fysio was tevreden omdat ik niet verder achteruit ben gegaan (wel hetzelfde gebleven) en gestopt ben met werken. Nou ik nog
Wow Lottie: ook typisch mannen. En dan begrijpen ze meestal niet waarom je hun reactie niet geschikt vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven