Kitten op het balkon

14-06-2011 23:33 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
what to do? Sinds een uur of 8 zit de kitten van de buren (2 huizen verderop) op het balkon, wel even aangehaald & geknuffeld (misschien niet zo handig..maar zo schattig) en nu zit hij er nog steeds, ligt wat op de stoelen etc. Had eerder op de avond al aangebeld bij de buren, maar geen gehoor. Ik vind de kitten namelijk nog wat te jong om al alleen rond te lopen is zo rond de 8-9 weken schat ik.

Maar goed, misschien loopt hij nog wel weer terug (is immers ook via de balkonnetjes bij ons gekomen).. maar wat anders? Binnenhalen? Wij hebben zelf ook een kat, maar hij zou bijvoorbeeld alleen in de keuken kunnen.. Of gewoon buiten laten? Het is niet erg koud 's nachts..maar vind het idee toch niet echt prettig.

Hopelijk vind ik hier wat adviezen & ik hoop heel hard dat hij zo terugloopt. Maar kan toch niet lekker slapen..want wie weet is hij van het balkon ofzo gevallen.. (vannacht).

sos kat.
Wacht even... De buuf is thuis terwijl haar kitten op het balkon zat ?
nee de tussenbuuf zeg maar (het is een kitten van de buren een huis verderop), die had haar keukendeur openstaan
wel komisch zo'n logeetje, mijn kat is al een beetje onrustig.. vraagt zich vast af waar die pate heengaat..:)
En lief plaatje idd. En dat je katten helpt is vanzelfsprekend vind ik. Mocht er ooit een keer iets met die van mij gebeuren hoop ik dat er ook goed voor haar gezorgd wordt.
quote:AmyS schreef op 15 juni 2011 @ 00:23:

Nou.. meneer zit binnen, prinsheerlijk op een kussentje:) en nu wat geprakte pate en wat kattengrint in een doos haha.

Ik vind het wel een beetje een vreemde situatie; want katje zit al de hele avond er, liep ook al bij de buurvrouw in huis zag ik. Ik zou dan toch mijn kitten wel missen (paniek!) en even de buren bij langs gaan geloof ik. Heb nog een paar keer langs het balkon gekeken maar ook niemand op de uitkijk. Heb veel buiten gezeten maar ook niks gehoord (geroep of gerammel met brokjes). Tsja. Hun andere katten slapen ook wel eens bij ons het balkon (heb vast te lekkere kleedjes er liggen..:)).

Erg vrije manier van opvoeden misschien wel? Ben het er absoluut niet mee eens/zou het zelf nooit zo doen..maar ja.

Op zich wel een goed advies hoor @zusenzoo (alleen niet in deze situatie). Het is nog zo'n klein hummeltje..

Het was expres dus. Reken er dan maar niet op dat ze blij met je is morgen. Ze zal je wel een bemoeizuchtige aanstelster vinden .

Edit: er zijn blijkbaar 2 buurvrouwen. Niet goed begrepen.
Haha hij ruikt de kleine vast!

Heb je al een briefje bij buren in de bus gedaan?

Ken je die buren een beetje? Enig idee wat voor mensen het zijn?
@ iris ja; daar ben ik ook een beetje bang voor.. ach ja. Misschien boeit het ze sowieso wel niet. We hadden wel een redelijk contact en er ligt een briefje in de brievenbus..
Als die andere katten gewoon binnen zijn is het vast gewoon per ongeluk. Wat gaat iedereen snel uit van (met opzet) onzorgvuldig handelen zeg.

Wacht gewoon even af wat de buren morgen zeggen. De kans dat ze reuze opgelucht zijn dat ie terecht is en blij zijn dat je hem hebt opgevangen, is groter dan dat het ze niks kan schelen of dat ze je een bemoeial vinden.

Fijn dat hij bij jou mag logeren!
Ja denk het ook persephone. Ze moet al weinig hebben van andere katten..dus zo'n kleine dreumes in huis vindt ze vast niet zo leuk. Ik ken ze een beetje, buurman is wel aardig. Buurvrouw ken ik niet. Ze hebben mij onlangs nog ergens mee geholpen. Ik wacht het maar af.
He wat fijn, lekker warm om een kussen logeren bij de buurvrouw!

Lief van je TO!

Goede kans natuurlijk dat meneer vaker komt buurten ;-D
Zijn ze hem al op komen halen?
Hoe is het afgelopen??
Ik heb geen motto.
Buuf stond de volgend ochtend voor de deur, ze kwam de 'loge ophalen' . Even gebabbeld.. ze waren laat thuis gekomen..en de kitten was waarschijnlijk al eerder achter een grotere kat aangerend. Vond het een beetje een tegenstrijdig verhaal..want ze zei ook dat ze had geprobeerd het balkon af te schermen. Maar goed. Ze dacht dat de kitten nu 9-10 weken oud was; het leek mij meer ong 7 weken zei ik.. En dat vond ze eigenlijk ook wel. Voorlopig houdt ze hem binnen;).

Eind goed, al goed. Ze bedankt me wel gewoon netjes trouwens.

(beetje late reactie; de internetprovider had me zomaar even een paar dagen te vroeg afgesloten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven