Gezondheid alle pijlers

Plotseling erg moe Pheiffer?

15-06-2011 20:23 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorige week ben ik erg moe. Eerst had ik ook hoofdpijn maar nu voel ik me alleen nog maar lusteloos. Kan de hele dag op bed liggen en heb nergens zin in. En er komt geen verbetering in. Dokter denkt aan Ziekte van Pheiffer. Wie heeft hier ervaringen mee en wat zijn de symptonen?
google eens op: ziekte van Pheiffer

moe in ieder geval en opgezette lymfeklieren dacht ik.
Pfeiffer begint ook vaak met een keelontsteking, weet ik uit ervaring. Als je zeker wil zijn, wat antibiotica beginnen te slikken, dan zie je er na een paar dagen uit als een gevlekte panter.

(weet ik ook uit ervaring :-) )

Heeft de dokter ook je ijzergehalte gecontroleerd? Ik heb een vriendin die ook plots heel moe was en dit was blijkbaar door ijzertekort.
Het is Pfeiffer. Begint meestal met een fikse keelontsteking. Je hebt daarbij opgezette lymfeklieren, die je niet kunt missen, ik had een soort tennisballen in m'n nek. Dokter doet een bloedtestje neem ik aan?
Ik heb EBV, dus ook regelmatig Pfeifferverschijnselen.

Je bent vermoeid, weinig energie, lusteloos inderdaad, maar vaak heb je ook keelonsteking en opgezette lymfeklieren en daar ook last van. Bij mij zijn het vaak de klieren in mijn hals. Als je bij wijze van spreke de trap op loopt heb je het gevoel alsof je een marathon gelopen hebt. Ik krijg vaak ook uitslag op mijn benen.

Tenminste, zo ervaar ik het Het is bij elk persoon ook weer anders. Als je bloed laat prikken bij de huisarts kan er zo gecontroleerd worden of je het echt hebt. Dan zal je het moeten uitzieken..
ow ik heb ook antibiotica gehad toen ik pfeiffer had ..... werd gek van de uitslag hhahahahah zag er inderdaad uit als een gevlekte panter :-)

Ik hoop voor je dat het geen pfeiffer is , ik ben er bijna een jaar mee zoet geweest.

Had inderdaad opgezette lymfeklieren , keelontsteking en het gevoel door een vrachtwagen te zijn overreden

1 advies : NEEM JE RUST
quote:nephthys schreef op 15 juni 2011 @ 20:47:

Pfeiffer begint ook vaak met een keelontsteking, weet ik uit ervaring. Als je zeker wil zijn, wat antibiotica beginnen te slikken, dan zie je er na een paar dagen uit als een gevlekte panter.

(weet ik ook uit ervaring :-) )

Heeft de dokter ook je ijzergehalte gecontroleerd? Ik heb een vriendin die ook plots heel moe was en dit was blijkbaar door ijzertekort.

Die gevlekte panter bijwerkingen had ik dan weer niet. Die antibiotica werkten gewoon niet, daarom dacht de dokter toen aan pfeiffer.

Ik heb tegenwoordig ook veel last van vermoeidheid. Pfeiffer kan het niet meer zijn, dus moet het iets anders zijn.
Niet om de diagnose weg te schrijven hoor, maar heb je veel last van stress?

Ik heb bijvoorbeeld de afgelopen paar weken erg gestresst rondgelopen en was ook extreem moe, hoofdpijn, opstaan met keelpijn etc. En het was dit keer geen Pfeiffer Maar had deze klachten puur door stress.

Stress veroorzaakt ontzettend veel ongemakkelijkheden namelijk dat dan vaak voor andere dingen wordt aangezien.
Er heerst ook iets dat de volgende verschijnselen heeft:

- hoofdpijn (bonkend)

- keelpijn

- snotneus

- koorts

- heel moe en veel slapen.

Het duurt ongeveer anderhalve week, dan is het over.
Ijzertekort kan het inderdaad ook zijn.
Dank voor alle reacties. Ik heb geen last gehad van keelpijn of opgezette klieren, wel was ik een dag misselijk. Dokter prikt op Pheiffer, glucose en nog iets wat met de nieren te maken heeft. Stress heb ik niet, wel heb ik de laatste tijd erg hard gewerkt, zowel overdag als 's avonds.
Succes neem je rust, doe je dit niet heb je een grote kans dat je er nog jaren lang mee rond blijft lopen.

Spreek uit ervaring.
quote:Sopsie schreef op 15 juni 2011 @ 20:48:

Ik heb EBV, dus ook regelmatig Pfeifferverschijnselen.

Je bent vermoeid, weinig energie, lusteloos inderdaad, maar vaak heb je ook keelonsteking en opgezette lymfeklieren en daar ook last van. Bij mij zijn het vaak de klieren in mijn hals. Als je bij wijze van spreke de trap op loopt heb je het gevoel alsof je een marathon gelopen hebt. Ik krijg vaak ook uitslag op mijn benen.

Tenminste, zo ervaar ik het Het is bij elk persoon ook weer anders. Als je bloed laat prikken bij de huisarts kan er zo gecontroleerd worden of je het echt hebt. Dan zal je het moeten uitzieken.. Hoe bedoel je dit? EBV=Eppstein Barr virus, wat pfeiffer veroorzaakt. Dat is toch één en hetzelfde?
dubbel
Aha:

Epstein-Barrvirus (EBV) is een herpesvirus (humaan herpesvirus 4 of HHV4) dat in verband is gebracht met diverse ziektebeelden. Het werd ontdekt door Epstein, Achong en Barr in 1964. Onduidelijk is waarom Achong niet in het eponiem is opgenomen.

EBV veroorzaakt diverse ziektebeelden:

Klierkoorts (ziekte van Pfeiffer, mononucleosis infectiosa) - koorts, opgezette lymfeklieren, keelpijn;

Lymfomen (tumoren van de lymfocyten) - oorspronkelijk werd het virus ontdekt in patiënten met Burkittlymfoom; het is ook ontdekt in T-cellymfomen en in Hodgkinlymfoom.

EBV-infectie kan worden vastgesteld met bloedonderzoek (serologie). De Paul-Bunnelltest wordt specifiek gebruikt om mononucleosis vast te stellen. Minpunt aan de test is dat het allesbehalve waterdicht is. Uit onderzoek blijkt dat bij 10 à 20% van de volwassenen en 50% van de kinderen onder de vijf jaar, die besmet waren met het virus, het bezit van het virus niet kon aangetoond worden met de PBT. Bovendien is de test niet specifiek gemaakt voor mononucleosis infectiosa. Specifiekere testen zijn dus een vereiste.

Er is geen specifieke behandeling voor EBV-infectie.

EBV-infectie wordt als een mogelijke oorzaak gezien van zowel multipele sclerose als myalgische encefalomyelitis
Ah, Twompie, jij vroeg je het ook af? Dank!
Trouwens, is 23 jaar niet oud om Pheiffer te krijgen? Het staat toch bekend als de 'kusziekte'?
Ik heb ook Pfeiffer gehad en had ook ontzettend opgezette klieren en een keelontsteking toen het begon. Let op dat je speciale antibiotica krijgt! Je milt kan namelijk knappen van gewone antibiotica (ik werd er geel van).
ik was een klassieke pfeiffer, begon als fikse verkoudheid en toen kwamen de opgezette klieren op plekken waarvan ik niet wist dat ze daar ook zaten...(achter in mn nek, bij mn haar grens bijvoorbeeld :p). En euh kikkerjet: er is geen antibiotica tegen pfeiffer, want het is een virus, dus als je al pillen hebt gehad zijn het virusremmers. En grote kans dat je lever problemen had met die pillen, daar wordt je geel van, niet van een miltprobleem..
Ik had trouwens ook niet echt pfeiffer, maar het zusje/broertje ervan maar vrijwel dezelfde verschijnselen.
@Eline: ik had geen antibiotica tegen Pfeiffer maar tegen de keelontsteking - pas later kwam de huisarts er achter dat het Pfeiffer was. Ik heb toen ook speciale antibiotica gekregen omdat ik zo ziek was geworden van die eerste antibiotica.
Ik denk dat je zwanger bent.
quote:jantje1 schreef op 15 juni 2011 @ 21:48:

Trouwens, is 23 jaar niet oud om Pheiffer te krijgen? Het staat toch bekend als de 'kusziekte'?Volgens mijn huisarts kon iedereen het krijgen, op elke leeftijd. Internist zei hetzelfde. 6 weken is de incubatietijd volgens mij, dus die 6 weken ben je erg besmettelijk.Uit iemands glas drinken die Pfeiffer heeft, kan er al voor zorgen dat jijzelf ook Pfeiffer krijgt. Ik mocht niet uit flessen en pakken drinken ( alsof ik dat doe ) waar ook mijn ouders, broertje of zusje uitdronken. Dit om besmetting te voorkomen.
Maar even serieus, volgens mij hangt er iets in de lucht. Ik ben zelf al 2 weken erg moe, zo nu en dan ook met hoofdpijn erbij. Ook als ik gewoon goed slaap, ben ik 's ochtends nog moe en de rest van de dag ook. Een vriendin van mij zegt het ook te hebben en mijn vriend is ook al een aantal weken moe. Op mijn werk hoor ik er ook mensen over klagen. Ik vind het wel raar en weet niet waar het aan ligt, maar het zal wel weer over gaan.
Je bent nooit te oud (helaas) voor EBV/Pfeiffer. Ik was 31. En bij mij resulteerde het in dilaterende cardiomyopathie (uiteindelijk nog maar een pompfunctie van 10%). De rest van dit drama-verhaal zal ik jullie besparen....

Neem je rust. Beterschap!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven