Gezondheid alle pijlers

SOS koortslip

15-06-2011 23:06 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hellup! Ik heb op mn onderlip echt twee gigantische opkomende blaasjes! M'n lip is echt twee keer zo groot als normaal en het doet best wel pijn... Helaas geen zovirax/ andere crempjes in huis. Zijn er mensen die nog goed werkende huis-, tuin- en keukenmiddelen kennen?? ik kan het zeer goed gebruiken...
www.omaweetraad.nl

Direct bij de eerste "kriebel" tandpasta er op doen, een dun laagje, dit regelmatig vervangen, door eerst te reinigen met b.v. een wattenstokje, natgemaakt met een beetje warm water en weer opnieuw aanbrengen. Als de ergste symptomen zijn verdwenen, af en toe een klein beetje Calendulazalf aanbrengen (bevat o.a. goudsbloem).

- Renée

Bij beginnende koortslip helpt tea-tree olie erg goed. Na een paar keer insmeren is je koortslip echt verdwenen!

- Isa

Zodra je het voelt een weinig bloemsuiker opsmeren (droogt op).

- Neyt Bertrand

De lip vet houden met vaseline. Eventueel het blaasje hygienisch doorprikken met steriele naald en het vocht direckt opdeppen met een tissue. Naald na gebruik weer reinigen

- Betsie

Bij een koortslip werkt regelmatig honing op de plek smeren ook! 1, 2 dagen, en het is weg!

- Sally

Doe een gouden ring van jezelf in een glas met een beetje water.Dit een nacht laten staan,dit op je nuchtere MAAG opdrinken(maar eerst de koorslip met de ring insmeren).Ik heb het zelf uitgeprobeerd en ik heb er geen last meer van gehad.

- van den heuvel

Voelt u de koortslip aan komen doe er dan zo gauw mogelijk ouderwetse eau de cologne op.

- Diny Palm

Zodra U merkt dat U een koortslip krijgt, de brandende of tintelende plek aantippen met een beetje ochtendurine.

- Karin

Zodra je voelt dat er een koortslip aankomt, Vitamine B Forte gaan slikken. Stuk of 5 tegelijk een paar uur later nog eens en dan langzaam afbouwen. Als je echt op tijd bent kun de koortslip voorkomen of tot een minimum beperken. Werkt echt!!

- Annekie Kiers

Dit is een tip die ik van de huisarts kreeg, smeer de koortslip dunnetjes in met bethadinezalf! en het helpt nog ook.

- Nel

Als je de koorstlip op voelt komen (kan ook als de blaasjes er zijn) doe dan op een wattenschijfje een scheutje alcahol (kan eventueel ook met reinigde tonic) en dep daar de blaasjes goed mee aan. Doe dit een paar keer per dag. Het plekje word goed ontsmet en het droogt razendsnel uit. Bij mij werkt dit zeer goed. Succes!

- Anoniempje

Jarenlang heb ik last van een koortslip. Daardoor zijn de contouren(lijnen) van mijn mond op enkele plaatsen verdwenen. Door na het tanden poetsen ook mijn lippen zacht te massere(met elektriche tandenborstel)met de rest van de tandpasta op de borstel , zijn de contouren terug en heb ik véél minder last van een koortslip. Wel volhouden hoor.

- An van Batum

Als de koortslip er is en er zijn blaasjes zichtbaar, de blaasjes insmeren met zinkzalf. Dit zorgt ervoor dat de blaasjes razendsnel uitdrogen. Werkt fantastisch!!

- Paulien Ekkebus

Als je een koortlip voelt aankomen doe er dan gelijk SRL gelei op! Dit idee heb ik gekregen van mijn homeopaat. Het werkt echt!!!

- Charel

Zodra je hem op voelt komen gelijk gaan deppen met echineaforte druppels van goudsbloem! Paar keer per dag en binnen een paar dagen is het blaasje weg!

- Kiki

Droog houden d.m.v af en toe fohn op de laagste stand op de lip richten, de bedoeling is om de herpes uit te drogen.

Als je de koortslip voelt aankomen er gewoon een ijsblokje tegen aan houden, een paar keer per dag. De koortslip schrikt van de kou en verdwijnt. En dit is nog goedkoop ook. Je wordt namelijk voor de meeste middeltjes imuun.

- Tedje

Elke dag L-Lysine slikken met event vitamine C, helpt echt al jaar geen last meer gehad, voel je toch iets aankomen de dosis verdriedubbelen dan trekt het weer weg!

- Sandra

Zodra je een koortslip op voelt komen, insmeren met zinkzalf. Hoerdoor droogt hij uit en wordt hij niet zo hevig.

- eline

Ik gebruik sinds een maand of 9 een Aloe lippenbalsem met Jojoba. Het helpt me heel goed en heb 9 maanden geen koortslip meer gehad!

- Vief

Bij grote blaasjes met veel vocht: doorprikken en insmeren met papje van wat keukenzout (droogt uit) en een druppeltje citroensap, teatreeolie of alcohol (ontsmet). Als het meeste vocht eruit is geneest het snel met zinkzalf. Als de blaasjes ook aan de binnenkant van je mond zitten: daar aanstippen met Pyralvex

- Marije van der Nat

Smeer tandpasta op de koortslip. De koortslip droogt dan uit, waardoor je niet met van die lelijke en besmettelijke blaasjes rond moet lopen.

- Rachel

Doe er wat kaneel op, helpt echt.

- martine

Met rauwe aardappel over lip wrijven. Telkens een stukje van de aardappel afsnijden. Zodat er weer en vers stukje tevoorschijn komt.

- leny

Dagelijks of om de dag Lysine slikken. Bij toch doorbreken van de koortslip 5000 mg in een keer en dan zal je zien dat het vieze ding binnen twee dagen weg is!

- Fee

Regelmatig smeren met zo'n groene echinacea stick. Dan voorkom je veel ellende.

- Els Veerkamp

Cactussap op de koortslip

- wendy

L- Lysine tabletten slikken. Helpt een koortslip voorkomen en ook als je een koortslip heb zorgen de tabletten ervoor dat hij snel weer verdwijnt.

- Kim

Lieve mensen, hebben jullie ook vaak zo'n last van een koortslip en net als ik al van alles geprobeerd om er vanaf te komen? Ik was in Turkije op vakantie en prompt had ik weer zo'n ding! Vertelt me daar een turkse meneer, die heel veel van kruiden wist dat ik er lindenbloesemthee op moest doen. Je doet een zakje lindenbloesemthee in een beetje heet water. Laat het goed doordrenken. Gooi het water weg. Het zakje steeds even tegen de lip houden. Het beetje slijmerige dat je voelt is het bittere van de lindenbloesem en dat helpt. Als je het zakje een paar keer gebruikt hebt, nieuw water koken en weer een nieuw zakje erin. Bij mij helpt het echt! De blaar slonk meteen. Succes! en groetjes, Marianne www.shankini.nl

- Marianne.

Mocht je in het buitenland altijd een koortslip krijgen door de warmte, begin dan 1 week voor aanvang van de reis met het slikken van hooikoortstabletten en doe dit gedurende je vakantie. 1 per dag voldoet. Je zult zien dat het werkt

- Jan v.d, Berg Jeths

Bij last van een koortslip Sambucol (te koop bij de betere drogist) nemen. Dit is een siroop op basis van vlierbessen ! Helpt erg goed, is een weerstandsverhoger !

- Lezeres

Als je een tintelend gevoel van bijvoorbeeld een opkomende koortblaar voelt. Wrijf dan met je wijsvinger achter je oor en dan over de plek van de opkomende blaar. Je zult zien de koortsblaar komt niet. Het lijkt gek maar het werkt.

- Jo-El

Last van een koortslip? Ik wel. Desinfecterende handgel opbrengen. Ook als de blaasjes al zichtbaar zijn. De doorschijnende gel werk desinfecterend en is doorschijnend, valt niet op dus. Je koortslip gaat snel weg en zet niet helemaal door.

- Yvonne

Heb je een koortslip; ga hem te lijf met een ijsblokje in een platiczakje. Hij is dan binnen no time weg.

- Dorothe Buteijn
Zodra U merkt dat U een koortslip krijgt, de brandende of tintelende plek aantippen met een beetje ochtendurine.

Dit vind ik met name een goede tip
Ik ben gestopt met lezen na ochtendurine.

Of met mosterd natuurlijk...
Deze,

http://www.echemist.co.uk/p-compeed-cold-sore-patch

heb ik de meeste baat bij. Heb alle smeerseltjes en creme´s al wel gehad.

En het is effe oefenen met plakken..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Als het gaat tintelen stip ik het tegenwoordig aan met alcohol (wodka), en het is nooit meer een blaasje geworden! Aanstippen, afblijven et voila.

Tandpasta werkte bij mij niet.
tea three oil werkt inderdaad ook erg goed. Ook bij puistjes op gedaan op zon grote puist met wit puntje en na een uurtje was hij al vrijwel weg.

Let op het spul stinkt
Hmmm, was in slaap gevallen.

Haha, ochtendurine, geloof er helemaal niks van.

Ik denk dat ik zo maar naar de winkel sprint voor een tube zalf.. Thanks voor de tips in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven