twijfel

16-06-2011 00:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn verhaal kwijt omdat ik het allemaal niet meer weet. In december 2007 ontmoette ik, na een lange tijd, een oude vriend die ik kende van de basisschool. Hij stelde voor om gezellig wat te gaan drinken, zonder bedoelingen. Ik was alleen op slag verliefd op hem. Na 2 weken had ik een relatie met hem. Alles ging goed tot vorig jaar juni. Hij begon opeens stiller, chagrijniger en lusteloos te worden. Het probleem was dat hij niet over zijn gevoelens sprak, regelmatig werd hij boos en hield hij zij mond voor een paar uur. Ik heb vaak geprobeerd met hem te praten. We hebben zo tot afgelopen februari doorgesukkeld tot hij emotioneel brak. Hij belde mij huilend op dat hij het allemaal niet wist. Hij was niet gelukkig met zijn leven. Hij zei wel duidelijk(en dat geloof ik ook) dat het niet aan mij lag. Het ging meer om zijn studie, zijn werk etc. Hij vertelde me dat ik eigenlijk de enige persoon was waar hij zich lekker bij voelde en dat hij niet precies wist waarom hij zo down was. Hoewel hij me vaak pijn gedaan had, bleef ik bij hem omdat ik van hem hield. Hoewel ik wel eens nadacht om bij hem weg te gaan.

Ik heb hem toen voorgesteld eens met een psycholoog te gaan praten. In eerste instantie wilde hij niet, maar toen ik boos werd is hij toch gegaan. Hij was heel open over wat hij met de psycholoog besprak. De conclusie was dat hij depressief was. Hij ging vaak naar de psycholoog, maar ik zag weinig resultaat.

Eind februari belde ik hem op, zoals we heel vaak deden, en uit het niets viel hij ontzettend tegen mij uit. Alles was slecht en ik deed van alles fout enz. Ik heb toen opgehangen en ben ik tranen op bed gaan liggen, ik kon het niet meer aan. De volgende dag smste hij me om zijn excuses aan te bieden. Hij wist niet wat hem bezielde. Ik heb toen gebeld en gezegd dat ik een pauze wilde. Ik wilde gewoon nadenken over wat ik nou precies wilde. Hij zei dat hij dat respecteerde en ook snapte en dat hij er alles aan doet weer de oude te worden.

Na een aantal dagen, waarin ik constant moest huilen en nergens zin in had, besloot ik er een punt achter te gaan zetten. Ik heb toen een sms’je gestuurd dat het klaar was tussen ons. Daarop reageerde hij wat verontwaardigd. Hij vond het vooral raar dat ik dat even via sms kwam melden. Ik heb er niet meer op gereageerd. De dagen daarna waren vreselijk. Tot een klasgenoot bij me langskwam. Hij nam me overal mee naar toe voor afleiding en ik vergat mijn ex. Ik voelde me geweldig bij hem, alles wat ik miste bij mijn ex, gaf hij mij wel. Een klein weekje later hadden we een relatie en zijn we zelfs op vakantie gegaan. Ik heb in die tijd geen contact gehad met mijn ex.

Toen we terugkwamen in Nederland besloot ik hem toch even op te bellen. Hij klonk heel opgewekt en hij zei dat hij hoopte dat ik gelukkig zou worden. Hij vond de manier waarop ik het gedaan had alleen jammer. We hebben nog heel gezellig gepraat aan de telefoon. 2 weken geleden heb ik hem even uitgenodigd bij me thuis. Ik was heel blij dat hij er was, we hebben elkaar een dikke knuffel gegeven en hij zei dat hij het me vergeven heeft. Wat ik zo mooi vond is dat hij zei, ik zal er altijd voor je zijn omdat je heel erg speciaal voor me bent en blijft. Ik ben toen in zijn armen gesprongen. We hebben niks gedaan, alleen geknuffeld. Ik merkte gewoon dat ik niet van hem kon afblijven. Ook noemde ik hem steeds lieverd.

We hebben nog steeds contact samen. Ik merk aan hem dat hij redelijk de oude aan het worden is. Het probleem is nu alleen dat ik twijfel aan mijn huidige relatie. Ik ben best gelukkig met mijn huidige vriend, maar ik mis mijn ex ontzettend. Sommige vrienden van mij zeggen dat mijn huidige vriend een rebound relatie is. Wat moet ik nou doen? Aan de ene kant wil ik met mijn huidige vriend door, omdat hij me een goed gevoel geeft maar aan de andere kant mis ik mijn ex ontzettend. Ik weet dat onze relatie de laatste tijd niet leuk was, maar ik weet wel dat hij echt zijn best heeft gedaan de oude, waar ik zo verliefd op was, te worden. Any tips?? Alvast bedankt
Zo.....wat een puinhoop zeg!

Wil je ex je uberhaupt wel terug? Persoonlijk zou je van mij echt de boom in kunnen! Iemand laten vallen terwijl hij het moeilijk heeft en dat dan ook nog per sms doen. Na een relatie van 3,5 jaar kun je toch wel het fatsoen opbrengen om even langs te gaan en een gesprek te voeren?
Het is inderdaad niet netjes van me geweest. Ik was bang, mijn huidige vriend zat natuurlijk al in mijn leven en we gingen steeds beter met elkaar om. Ik wilde echt voor hem gaan en wilde in eerste instantie niks met mijn ex te maken hebben. Ik heb er ook ontzettend veel spijt van.

Mijn ex heeft gezegd dat hij er altijd voor me zal zijn. Hij zei dat hij nog steeds ontzettend gek op me, hoeveel pijn ik hem ook heb aangedaan.

quote:plops schreef op 16 juni 2011 @ 00:31:

Zo.....wat een puinhoop zeg!

Wil je ex je uberhaupt wel terug? Persoonlijk zou je van mij echt de boom in kunnen! Iemand laten vallen terwijl hij het moeilijk heeft en dat dan ook nog per sms doen. Na een relatie van 3,5 jaar kun je toch wel het fatsoen opbrengen om even langs te gaan en een gesprek te voeren?
Jij gaat leuk met andere mensen om...
Niet netjes? Dat lijkt me wel het understatement van het jaar!!

Wat wil je nou? Je ex is blijkbaar alleen leuk als het goed met hem gaat..... Wat doe je de volgende keer, als er weer zoiets gebeurd? Ga je er dan weer vandoor?

En je huidige vriend? Vind je dat hij deze gang van zaken verdient?
Kappen met allebei en er eens goed over na denken.
Dus je ex valt op iemand die hem als een baksteen laat vallen als hij juist een vangnet nodig heeft en jij valt op iemand die het normaal vindt dat je hem inruilt op het moment dat hij je steun het hardst nodig heeft? Onbegrijpelijk. Maar het klinkt alsof het prima bij elkaar past. Doen!
Zo, je weet echt niet wat je wilt. Ik zou voor me ex gaan.

Van je ex vind ik het knap dat hij je kan vergeven, terwijl je ook direct een nieuwe relatie hebt nadat je hem hebt laten vallen. Ook al vergeeft ie je, diep van binnen weet hij wel beter wat hij wel en niet meer moet doen in jullie relatie. Hij zal vast niet meer durven om op je deur kloppen met zijn rotdagen en vragen om je 'volledige en eindeloze' steun.

Succes
Hier een kop koffie, rust wat uit en vertel je verhaal.

Over een half uur fluiten de vogels weer.
Zo wat een makkelijk leven moet jij hebben zeg!

Zo van de ene relatie in de andere relate rollen en net zo makkelijk rol je ook weer terug.

Je hebt 3 jaar een relatie en je maakt het per sms uit.

Binnen een maand is je bed alweer bezet.

Deze meneer bevalt toch niet 100% maar gelukkig is daar de ex waarbij je zonder gene weer in zijn armen springt.

Zegt de term oprecht zijn je iets?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Geen idee wat je nu moet. Opruimen wat je zelf gecreëerd hebt denk ik.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Uitmaken via sms...en dan niet reageren op zijn verontwaardiging. :puke:

You' ve got a lot to learn, begin daar gauw mee
Wat jij zou moeten doen is eens een tijdje geen relatie hebben.
Je doet mij denken aan een oude vriendin van mij met wie ik het contact verbroken heb, vanwege het gedrag dat jij ook vertoont.

Als je zo met mensen en gevoelens omgaat, dan gaat het zich onherroepelijk tegen je keren.
This is not kosher!
Nou ja, je weet het inmiddels wel... hoe haal je het in je hoofd om dat per sms te doen!

En je hebt na een week een relatie met een andere klasgenoot, of schoolgenoot? En nu twijfel je weer? Je maakt er wel een potje van zeg, en dat gaat nu ten koste van anderen. Probeer nu eerst eens uit vogelen wat jij wilt, zonder vent! Dus niet weer in een nieuwe relatie, of terug naar de oude. Gewoon zelf, op je eigen benen staan. Is beter voor je, lijkt me. Het is in ieder geval beter voor deze twee jongens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven