auto vannacht gestolen en in de prak gereden
donderdag 16 juni 2011 om 07:36
Ben nog helemaal shaky. Om 4 uur vannacht gebonk op de deur: politie.
Mijn auto is een paar uur eerder gestolen en hemelsbreed 400 meter verdrop tegen een boom totalloss gereden. Een dader ligt flink gewond in het ziekenhuis, de andere heeft de benen genomen.
Ben er stuk van, dat ten eerste! Een autootje van 10 jaar, maar beregoed. Pas nog goed gekeurd met de verzekering dat ik volgend jaar ook geen zorgen hoef te hebben, hij zag er nog prima uit overal.
Ik heb mijn auto hard nodig. Heb een autistische zoon waarvoor ik veel afspraken overal heb, met hem en voor hem. Heb geen geld voor een nieuwe, hoe oud ook
Emotioneel doet het ook flink wat. Mn lieve, trouwe autootje dat me in al die jaren nog nooit in de steek heeft gelaten....
Weet iemand hoe dit nu verder gaat? Ik ben WA extra verzekerd, een dader ligt in het ziekenhuis dus is bekend! Zou ik van de verzekering of van de dader nog iig de dagwaarde terug krijgen?
Mijn auto is een paar uur eerder gestolen en hemelsbreed 400 meter verdrop tegen een boom totalloss gereden. Een dader ligt flink gewond in het ziekenhuis, de andere heeft de benen genomen.
Ben er stuk van, dat ten eerste! Een autootje van 10 jaar, maar beregoed. Pas nog goed gekeurd met de verzekering dat ik volgend jaar ook geen zorgen hoef te hebben, hij zag er nog prima uit overal.
Ik heb mijn auto hard nodig. Heb een autistische zoon waarvoor ik veel afspraken overal heb, met hem en voor hem. Heb geen geld voor een nieuwe, hoe oud ook
Emotioneel doet het ook flink wat. Mn lieve, trouwe autootje dat me in al die jaren nog nooit in de steek heeft gelaten....
Weet iemand hoe dit nu verder gaat? Ik ben WA extra verzekerd, een dader ligt in het ziekenhuis dus is bekend! Zou ik van de verzekering of van de dader nog iig de dagwaarde terug krijgen?
donderdag 16 juni 2011 om 07:45
Jeetje Danayla, dat is schrikken.. en je bent zo teleurgesteld dat iemand aan jouw spullen heeft gezeten, je auto waar je zo blij mee was..
Volgens mij krijg je de dagwaarde uitgekeerd, maar omdat de auto al 10 jaar oud is, zal dat helaas heel weinig zijn..
Bel straks je verzekering om e.e.a. uit te leggen en vraag meteen hoe het nu verder gaat.
Volgens mij krijg je de dagwaarde uitgekeerd, maar omdat de auto al 10 jaar oud is, zal dat helaas heel weinig zijn..
Bel straks je verzekering om e.e.a. uit te leggen en vraag meteen hoe het nu verder gaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 16 juni 2011 om 07:52
Ben er redelijk stuk van, ja. Ben zo zuinig op mn autootje geweest en een stel oetlullen rijden hem zo maar in de prak. Was zo blij dat ik met de keuring ( 2 weken geleden ook nog) te horen kreeg dat ie nog zo perfect in orde was! Mn angst is altijd geweest dat t ding kapot zou gaan, er iets mee zou gebeuren, omdat ik dus geen nieuwe kan kopen. En nu dit... Ze weten niet wat ze iemand aandoen. Gelukkig nog dat er 1 dader is gepakt. Ik zou in staat zijn hem nog iets meer toe te takelen dan dat hij al is!

donderdag 16 juni 2011 om 07:54
Dit is idd iets om niet blij van te worden.
Ik heb bij een verzekerings maatschappij gewerkt bij ons was het zo:
Dagwaarde krijg je uitgekeerd als je je auto volledig casco verzekerd hebt.
Bij beperkt casco of alleen WA krijg je niks uitgekeerd.
Maar ik denk dat je het best je eigen verzekerings maatschappij kunt bellen, hun kunnen de polisvoorwaarden prima na kijken.
Ik heb bij een verzekerings maatschappij gewerkt bij ons was het zo:
Dagwaarde krijg je uitgekeerd als je je auto volledig casco verzekerd hebt.
Bij beperkt casco of alleen WA krijg je niks uitgekeerd.
Maar ik denk dat je het best je eigen verzekerings maatschappij kunt bellen, hun kunnen de polisvoorwaarden prima na kijken.
donderdag 16 juni 2011 om 08:00
Jeetje, wat een gedoe!
Maar zoals Himalaya ook al zei, omdat je auto al 10 jaar oud is, krijg je wel iets teruggekeerd, maar je kan rekenen op bijna niets.
Ik zou naar het ziekenhuis gaan, waar die dief ligt, en het hem laten vergoeden! Als ie weigerd, sloeg ik desnoods nog een paar tanden uit z'n bek totdat hij akkoord gaat. Ik zou er een hele zaak van maken.
Heel veel sterkte en succes!
Maar zoals Himalaya ook al zei, omdat je auto al 10 jaar oud is, krijg je wel iets teruggekeerd, maar je kan rekenen op bijna niets.
Ik zou naar het ziekenhuis gaan, waar die dief ligt, en het hem laten vergoeden! Als ie weigerd, sloeg ik desnoods nog een paar tanden uit z'n bek totdat hij akkoord gaat. Ik zou er een hele zaak van maken.

donderdag 16 juni 2011 om 08:05
quote:twentysix schreef op 16 juni 2011 @ 08:00:
!
Ik begrijp dat je wraakgevoelens hebt, maar je snapt toch zelf ook wel dat dit het alleen maar erger maakt?
!
Ik begrijp dat je wraakgevoelens hebt, maar je snapt toch zelf ook wel dat dit het alleen maar erger maakt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 16 juni 2011 om 08:09
Aansprakelijk stellen zou kunnen, helaas kun je van een kale kip niet plukken en de verzekering zou de schade die de dader veroorzaakt heeft niet vergoeden omdat hij/zij zich bezig heeft gehouden met illegale zaken.
Wanneer de dader een illegaal is heef hij/zij helemaal geen verzekering.
Eigenlijk komt het erop neer, omdat iemand zo asociaal is en niet van de spullen van een ander af kan blijven heb jij dikke vette pecht.
Wanneer de dader een illegaal is heef hij/zij helemaal geen verzekering.
Eigenlijk komt het erop neer, omdat iemand zo asociaal is en niet van de spullen van een ander af kan blijven heb jij dikke vette pecht.
donderdag 16 juni 2011 om 08:10
Wat een drama, en ontzettend sneu. Ik kan het me helemaal voorstellen en al helemaal als je je auto zo bent gewend!
Ik hoop voor je, dat er op een of andere manier nog een helpende oplossing voor je komt.
En ik snap de wraak, zeker gezien hij ''open en bloot'' in het ziekenhuis ligt, en dat het zo makkelijk is hem op te zoeken.. Hopenlijk is hij er drekkig aan toe, en ligt hij daar met een heel ongemakkelijk gevoel en slecht geweten achter zich te kijken de hele dag
Sterkte!
Ik hoop voor je, dat er op een of andere manier nog een helpende oplossing voor je komt.
En ik snap de wraak, zeker gezien hij ''open en bloot'' in het ziekenhuis ligt, en dat het zo makkelijk is hem op te zoeken.. Hopenlijk is hij er drekkig aan toe, en ligt hij daar met een heel ongemakkelijk gevoel en slecht geweten achter zich te kijken de hele dag
Sterkte!
donderdag 16 juni 2011 om 08:15
quote:Booyahh schreef op 16 juni 2011 @ 08:11:
Schade op de dief verhalen, hij is immers nu bekend. Indien hij het niet op kan hoesten kun je denk ik wel claimen op het waarborgfonds.
Waarborgfonds gaat niet lukken, is alleen bij schade door een ander voertuig
Wat ik echt niet snap... Waarom geven mensen advies over iets waar ze nergens wat vanaf weten.
Je geeft TO alleen maar hoop, hoe sneu en triest ik het voor TO ook vind.
Schade op de dief verhalen, hij is immers nu bekend. Indien hij het niet op kan hoesten kun je denk ik wel claimen op het waarborgfonds.
Waarborgfonds gaat niet lukken, is alleen bij schade door een ander voertuig
Wat ik echt niet snap... Waarom geven mensen advies over iets waar ze nergens wat vanaf weten.
Je geeft TO alleen maar hoop, hoe sneu en triest ik het voor TO ook vind.
donderdag 16 juni 2011 om 08:17
quote:himalaya schreef op 16 juni 2011 @ 08:05:
[...]
Ik begrijp dat je wraakgevoelens hebt, maar je snapt toch zelf ook wel dat dit het alleen maar erger maakt?Dat begrijp ik wel.. (dit is wel nadat ze naar de verzekering heeft gebeld en heeft gehoord dat ze 'bijna' niets vergoed krijgt.) Wat moet TO anders doen, met hangende pootjes thuis zitten en niks vergoed krijgen? Er moet hier zeker wel een oplossing voor zijn.
[...]
Ik begrijp dat je wraakgevoelens hebt, maar je snapt toch zelf ook wel dat dit het alleen maar erger maakt?Dat begrijp ik wel.. (dit is wel nadat ze naar de verzekering heeft gebeld en heeft gehoord dat ze 'bijna' niets vergoed krijgt.) Wat moet TO anders doen, met hangende pootjes thuis zitten en niks vergoed krijgen? Er moet hier zeker wel een oplossing voor zijn.
donderdag 16 juni 2011 om 08:29
quote:bbibi schreef op 16 juni 2011 @ 08:10:
Sterkte!Heb jij ze nog allemaal op een rijtje?
Sterkte!Heb jij ze nog allemaal op een rijtje?
donderdag 16 juni 2011 om 08:31
quote:twentysix schreef op 16 juni 2011 @ 08:00:
Jeetje, wat een gedoe!
Ik denk dat er dan snel een zaak van wordt gemaakt jou achter de tralies te zetten.
Dus laten we het maar niet op die manier oplossen!
Jeetje, wat een gedoe!
Ik denk dat er dan snel een zaak van wordt gemaakt jou achter de tralies te zetten.
donderdag 16 juni 2011 om 08:36
quote:Beauke schreef op 16 juni 2011 @ 08:31:
[...]
Moest wel even lachen om je reactie .
TO-er, los het maar niet op, op mijn manier van doen. Ik kan gewoon niet tegen die oneerlijkheid. Ik zou wel even naar die sukkel gaan, en desnoods met je advocaat een goed gesprek voeren. Bel ook de verzekering, en laat het ons even weten.
[...]
Moest wel even lachen om je reactie .
TO-er, los het maar niet op, op mijn manier van doen. Ik kan gewoon niet tegen die oneerlijkheid. Ik zou wel even naar die sukkel gaan, en desnoods met je advocaat een goed gesprek voeren. Bel ook de verzekering, en laat het ons even weten.