Geld & Recht alle pijlers

auto vannacht gestolen en in de prak gereden

16-06-2011 07:36 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nog helemaal shaky. Om 4 uur vannacht gebonk op de deur: politie.

Mijn auto is een paar uur eerder gestolen en hemelsbreed 400 meter verdrop tegen een boom totalloss gereden. Een dader ligt flink gewond in het ziekenhuis, de andere heeft de benen genomen.

Ben er stuk van, dat ten eerste! Een autootje van 10 jaar, maar beregoed. Pas nog goed gekeurd met de verzekering dat ik volgend jaar ook geen zorgen hoef te hebben, hij zag er nog prima uit overal.

Ik heb mijn auto hard nodig. Heb een autistische zoon waarvoor ik veel afspraken overal heb, met hem en voor hem. Heb geen geld voor een nieuwe, hoe oud ook

Emotioneel doet het ook flink wat. Mn lieve, trouwe autootje dat me in al die jaren nog nooit in de steek heeft gelaten....

Weet iemand hoe dit nu verder gaat? Ik ben WA extra verzekerd, een dader ligt in het ziekenhuis dus is bekend! Zou ik van de verzekering of van de dader nog iig de dagwaarde terug krijgen?
Heftig hoor! En ontzettend lastig. Ik weet je geen tips te geven, maar wens je veel sterkte.
als de verzekering aan jou de schade uitkeert van de gestolen auto zak je 5 treden in je no claim.

Is dat echt waar?! T moet niet fraaier worden!

Uiteindelijk hoeven die gasten niks te betalen ( Mijn verzekering zei dat als ze de kosten op hen zouden willen verhalen, hun dat meer kost dan dat het waarschijnlijk oplevert), dat is toch niet normaal meer!

Vraag me af of ik de restschade zelf op hen kan verhalen, bijv idd als ik meer moet gaan betalen aan de verzekering of de dagwaarde een lachertje blijkt te zijn. Ik was in staat om ze helemaal gek te procederen!
Dit bericht vond ik bij het regionale nieuws net:

XXXXX - De politie heeft woensdagavond in XXXXXX een 17-jarige xxxxxxnaar aangehouden voor autodiefstal. Kort daarvoor was de auto leeg en zwaar beschadigd teruggevonden tegen een boom langs de xxxxxxweg.

De politie trof de gewonde xxxxxxnaar zo'n 100 meter verderop aan. Hij was volgens de politie een van de inzittenden en is overgebracht naar het ziekenhuis. Wie er nog meer in de auto zaten, wil hij niet zeggen.

De auto was kort voor het ongeval gestolen in XXXXXX. De politie vraagt getuigen zich te melden.

Wat een tuig toch, wil niet zeggen wie er nog meer in zaten ik weet dat hij ook zegt dat HIJ niet de bestuurder was ( gelooft de politie niet vanwege zijn letsel). Een jongen van 17 dus, dat wist ik ook nog niet. Geen rijbewijs, dus. Vandaar dat hij 500 meter verderop tegen een boom is beland. En mijn autootje, dat goud waard was voor mij en mijn kids 'zwaar beschadigd'.
Dit is heel makkelijk te googlen, dus als je niet weet dat mensen weten waar je woont dan zou ik het maar weghalen.

Wat ontzettend rot voor je trouwens, en zo oneerlijk ook.
Was gisteren op het landelijke nieuws.

Wat irritant!! Misschien kan je de schade idd op zijn ouders verhalen omdat hij nog minderjarig is!?

Zou ook de sloten van je huis en poort maar veranderen.....

Sterkte in ieder geval!
Als er een rechtszaak komt kun je je voegen als benadeelde partij. Je moet dan een voegingsformulier invullen en dan kun je de schade (die nog niet vergoed is door bijv. de verzekering) verhalen op de dader.

Hier vindt je informatie.
[quote]Danayla schreef op 17 juni 2011 @ 05:32:

als de verzekering aan jou de schade uitkeert van de gestolen auto zak je 5 treden in je no claim.

Dit is alleen het geval wanneer je casco ( all risk) verzekerd bent en zelf schade hebt veroorzaakt.

TO is wa extra verzekerd en zij zal de schade vergoed krijgen zonder terugval!

Even goed je polisvoorwaarden erop naslaan.

Meteen een expert laten komen maandag en deze zet het "wrak" op een site waar handelaren/reparateurs op kunnen bieden. Degene die het hoogste bied krijgt jouw "wrak"en jij krijgt je schadebedrag uitgekeerd
Wat was precies op het landelijk nieuws? Als het over 'mijn geval' gaat zou ik het graag willen zien. Maar er zal wat algemeens zijn geweest, denk ik? ZO spannend zal t wel niet zijn, haha, dat mijn oude autootje op t nieuws komt.

Wel word ik zo gebeld door een radiozender. Om het verhaal achter zo'n gebeurtenis te vertellen. Niet om gebeld, hoor, ze belden mij.

Fijn om te horen dat mn no claim ws met rust wordt gelaten!

Bij de dealer komt maandag een schade expert. De dealer kan dan de goede staat van de auto toelichten, en willen mee zoeken naar een goede vervanger voor mn trouwe oude autootje.
Ik hoorde het gisteren op het radionieuws, tenminste..... Het leek verdacht veel op jou verhaal!
TO, wat naar

Vorig jaar heb ik hetzelfde gehad, en toen kreeg ik inderdaad de dagwaarde terug met een WA extra verzekering. Was een autootje van 14 jaar oud, maar ik was er ook kapot van.
Gister mochten we nog even naar de auto kijken, spullen eruit halen en 'afscheid nemen'( vooral voor mijn zoon met autisme). Ik weet niet hoe ik een foto moet plakken hier, anders zou ik het doen. Je snapt niet dat er iemand levend uit is gekomen!

Zoon met autisme heeft een hele terugslag in zijn gedrag, kan het niet verkroppen allemaal. Op school de hele dag zitten huilen en zeggen dat hij naar huis wilde. Is anders nooit! Was helemaal overstuur. Heeft als 'souveniertje' nog een wieldop meegenomen.

Verder lagen er ook nog dingen in de auto die niet van ons waren ( werkkleding van een friettent met naam erop, lekker slim!). Mooie aanwijzing voor de politie als het van de 'onbekende dader' is. Die zak in het ziekenhuis weigert gewoon te zeggen wie de mede-dader was.
Wat heftig!

Hoop dat het in ieder geval lukt nog geld terug te krijgen zodat je een nieuwe auto kunt kopen.

Als je niet wil dat mensen weten waar je woont, zou ik het nieuwsbericht weghalen, 1 seconde google en je weet het..
idd heel makkelijk te vinden dit bericht. Verder een dikke knuffel voor jou,want ik vind het een rotstreek van zo'n jongen. Hoop dat je er goed bij wegkomt qua schade, ik zou zeker alles in het werk stellen om het op hem te verhalen.
quote:Love_star schreef op 16 juni 2011 @ 08:09:

Aansprakelijk stellen zou kunnen, helaas kun je van een kale kip niet plukken en de verzekering zou de schade die de dader veroorzaakt heeft niet vergoeden omdat hij/zij zich bezig heeft gehouden met illegale zaken.

Wanneer de dader een illegaal is heef hij/zij helemaal geen verzekering.

Eigenlijk komt het erop neer, omdat iemand zo asociaal is en niet van de spullen van een ander af kan blijven heb jij dikke vette pecht.

Uhh, hello me?

(sorry, even grappig om een soort van mijzelf hier tegen te komen )
Dat het te googlen is vind ik niet erg. Er staat geen naam bij en de plaats waar de auto gestolen is, staat er verkeerd.

Morgen komt de schade expert bij de dealer waar de auto staat.Ik zal nog vertellen wel 'kapitaal' ik terug krijg.... Om een vergelijkbare auto terug te kopen ben ik minimaal 4000 Euro ( bij particulieren) en maximaal 5000 ( bij garage) kwijt.
Heel naar, dit, Veel sterkte !

- schakel rechtsbijstand in als je die hebt

- overleg anders met je verzekering over de beste aanpak

- stel de dader(s) aansprakelijk voor de schade

- als er een rechtzaak komt: stel jezelf als benadeelde partij

- neem geen genoegen met zomaar een bedrag: je moet schadeloos gesteld worden, dus een vergelijkbare auto terug kunnen kopen (zoek bijv. vergelijkbare auto's op autotrack.nl).

Kosten voor tijdelijk vervangend vervoer zou ik ook berekenen als ik jou was.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Nou, ik viel van mn kruk!

De schade expert was erg fan van Toyota, reed er zelf ook in. Ik krijg dusdanig veel terug dat ik zelfs een auto van een jaar nieuwer terug kan kopen. Hij heeft de auto, of wat ervan over was, bekeken, en zag dat hij nog tip top in orde moet zijn geweest. Had ook relatief weinig kilometers op de teller,enz. Hij heeft gekeken op internet wat een vergelijkbaar autootje kost, vond dat ik dat minimaal terug moest kunnen kopen.

Verder vind de dealer het hele verhaal zo rot, dat ze heel soepel zijn met prijzen ( krijg gewoon flinke korting). Er zijn dus gewoon ook nog lieve, fijne mensen.

Zit te twijfelen tussen 2 modellen ( als ik voor het kleinere, zuinigere model kies, dan zit ik zelfs 4 jaar jonger als dat ik had), ga vanmiddag kijken. Toch nog een goede afloop dus!

Ik ga me idd wel opgeven als benadeelde partij! Mijn zoon met autisme is nog steeds helemaal de weg kwijt, wil gewoon ons oude autootje niet kwijt. Argumenten als 'zelfs nog wat mooier, nieuwer, blabla', dat zegt hem niets.

Voor mij is dit wel een pleister op de wonde, dat ik iets fatsoenlijks terug kan kopen, maar dat soort schoften moeten gewoon met hun poten van andermans bezit afblijven!!!
Ik ben blij dat het zo voor je afgelopen is en dat je een leuk autootje terug krijgt.

Wat een verhaal trouwens..
quote:Danayla schreef op 22 juni 2011 @ 05:50:

Nou, ik viel van mn kruk!

De schade expert was erg fan van Toyota, reed er zelf ook in. Ik krijg dusdanig veel terug dat ik zelfs een auto van een jaar nieuwer terug kan kopen. Hij heeft de auto, of wat ervan over was, bekeken, en zag dat hij nog tip top in orde moet zijn geweest. Had ook relatief weinig kilometers op de teller,enz. Hij heeft gekeken op internet wat een vergelijkbaar autootje kost, vond dat ik dat minimaal terug moest kunnen kopen.

Verder vind de dealer het hele verhaal zo rot, dat ze heel soepel zijn met prijzen ( krijg gewoon flinke korting). Er zijn dus gewoon ook nog lieve, fijne mensen.

Zit te twijfelen tussen 2 modellen ( als ik voor het kleinere, zuinigere model kies, dan zit ik zelfs 4 jaar jonger als dat ik had), ga vanmiddag kijken. Toch nog een goede afloop dus!

Ik ga me idd wel opgeven als benadeelde partij! Mijn zoon met autisme is nog steeds helemaal de weg kwijt, wil gewoon ons oude autootje niet kwijt. Argumenten als 'zelfs nog wat mooier, nieuwer, blabla', dat zegt hem niets.

Voor mij is dit wel een pleister op de wonde, dat ik iets fatsoenlijks terug kan kopen, maar dat soort schoften moeten gewoon met hun poten van andermans bezit afblijven!!!

Wat fijn dat het verhaal een goede afloop krijgt!

Nou hopen dat je zoon zich snel weer een beetje beter voelt.
wat goed Danayla!

Maar ik zou het inderdaad niet op z'n beloop laten voor de dader(s). Zij mogen ook best gaan inzien wat ze vooral je zoon voor leed aangedaan hebben.

Zou het niet mogelijk dat ze een soort van taakstraf moeten doen met autistische kinderen?
fijn dat het financiele gedeelte zo goed afgelopen is TO, een zorg minder.

ook geweldig dat de dealer zo met je meeleeft.
wij slapen nooit.
Wat een fijne afloop!

Enneh.. welke verzekeringsmaatschappij heb je?

Sterkte voor je zoon!
Polis Direct, ook nog de goedkoopste die ik toen kon vinden, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven