***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Layla???!!!!! Moet ik een test komen brengen soms?????!!!!!

Ik had bij Ruben een collega die zei aan mijn gezicht te kunnen zien dat ik zwanger was. Hij kende me niet onzwanger en niemand wist er toen nog van behalve mijn baas dus......
hihihi onzwanger? Ach ik ga nog niet testen hoor, het is veel te vroeg en het zou wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel raar zijn als het nou de 1e keer raak zou zijn. Bovendien hebben we voor de vakantie van lief maar 1 x zonder condooms gevreeën, dus eigenlijk kan het haast niet. Hij is de 8e weggegaan, de 10e voelde ik mijn eisprong (denk ik) dus het kan haast niet. Maar goed, als het wel zo is, zal het wel weer een meisje worden.
Nou Layla, dat kan dus wel!! zie mij en mich, 1x en 1zaadje zijn al voldoende!!

Spannend hoor!!

Icke, onze HR manager zag het aan mijn ogen dat ik zwanger was! Ze herkende een blik die ik bij Tommy ook had...Sommige mensen....
Jaaaa Muis en Layla, dat zou leuk zijn!!!

Muis, dan zou je gelijk met je vriendin zwanger zijn, echt gaaf!

Ik was eerst eind vorige week maar een beetje ongesteld en daarna woensdag ook misselijk. Dus ik dacht ook al, zou het??

Ik was bij Finn namelijk ook nog twee keer ongesteld geworden.

Maar toen bleek ik donderdag toch echt gewoon een maag-darmvirus te hebben, dus ga maar niet testen.

Ik ben het met Icke eens, iedereen weer testen inkopen.
Layla en Muis, dat zou leuk zijn! Wat een broeds kippenhokje is het hier zeg! Het is toch wel erg bizar als je ineens weer bv hebt.

Layla: hoe vond je man de gang?

Icke: hou je het allemaal nog een beetje vol met dat klimmende kereltje? He bah, op rantsoen is niet leuk...!

Micha: leuk dat je het leuk hebt gehad zeg. Toch wel even fijn zeker om er uit te zijn? Nu ben ik sowieso geen fan van zwanger zijn, maar het eerste trimester vond ik toch wel erg zwaar hoor. Ik lag om 7 uur uitgeteld op de bank en was nergens toe in staat. Saai, saai, saai. Een dikke knuffel dus voor jou!

Feestje gisteren was toch wel aardig, want er was een oud studiegenootje. De wijn viel wel erg zwaar op de maag, want hoewel ik weinig had gedronken had ik een enorme kater vandaag. Wat een ellende zeg. Is wit en rood drinken ook een vorm van doorelkaar dinken? Misschien heeft het daaraan gelegen.
Oh ja, Max heeft alleen nog verhoging. Hij is nog wel wat mopperig en doet moeilijk met slapen, maar het is bijna helemaal over. Gelukkig maar.
De gang viel in de smaak! (gelukkig anders had ie hem mooi zelf over mogen schilderen)

Ik heb nog niet gekeken of ik nog zw.test heb liggen. Het zou natuurlijk wel kunnen, maar ik reken er niet op. Bij Zahra hebben we er bijna 2 jaar over gedaan om zwanger te worden dus het zou wel heel vreemd zijn als het in 1 x raak zou zijn. Zou wel heel leuk zijn als het zowel bij mij als bij Muis raak zou zijn! Kunnen we weer in hetzelfde topic meeschrijven hahahaha. (september 2008)

lara, volgens mij is wit en rood ook een vorm van door elkaar drinken, maar ik weet niet hoe het bij jou is, maar ik sta tegenwoordig van 2 wijntjes al op mijn kop, ben het echt niet meer gewend.
ja, layla en muis zwanger dat zou nog eens leuk zijn !
Fijn dat hij het leuk vond Layla!

Tsja, volgens mij hoeft het niet per se wat te zeggen als het de eerste keer zo lang duurde, tenzij er afwijkingen bij jou of je man zijn gevonden. Zou wel fijn zijn als het de tweede keer snel raak is!

Pfff...ik denk dan dat dat het probleem is, in combinatie met slaapgebrek de afgelopen nachten...
Nou ja zeg, Zahra heeft ineens het concept van de antilek-tuitbeker door en ze drinkt ineens koude venkelthee! (terwijl ze nooit iets anders dronk dan diksap of melk) Grappig hoor, man heeft haar in de wipstoel gezet (jaja die gebruiken we hier nog) en die beker gegeven en ze zit er gewoon uit te drinken!
Wauw, knappe Zahra!!!!!!

Jeetje wat gaat het ineens hard hier met alle broedse kipjes!!!!! Ik heb helaas hetzelfde probleempje als Icke. Hier worden de zaadjes ook erg goed bewaakt en kundig verpakt..

Moet nu gaan koken, dus tot later
Layla je bent geniaal!

Ik las net je post over de antilek beker, dus ik dacht, probeer ik ook weer (gisteren lukte het nog niet). En ineens hoor ik dus echt slurp-geluidjes. Joepie, da's ideaal!

Lara, ik kan ook altijd heel weinig hebben als ik slecht geslapen heb. Hopenlijk heb je vandaag nog een beetje bij kunnen slapen voor het begin van de nieuwe week.

Joepie, heb eindelijk weer eens echt zin om morgen te gaan werken. Waar een dagje ziek al niet goed voor is. Ga eens even wraps maken en filmpje kijken.
Hihihi wat grappig dat Finn het ook ineens doorheeft, zou dat nou met die sprongetjes te maken hebben? Ik ben wel blij dat ze die thee drinkt, ik heb ook sterrenmix gehaald, misschien vindt ze die ook wel lekker.

Lara, we hebben gelukkig geen echte afwijkingen, alleen waren mijn eierstokken een beetje lui zeg maar. Ik had een heeeeel onregelmatige cyclus (langste cyclus was 69 dagen) dus dan is het lastig zwanger worden. Ik heb een tijdje clomid gebruikt om mijn eisprong op te wekken, en ik heb een aantal behandelingen bij een osteopaat gehad en ik was beide keren na die behandelingen bij de osteopaat zwanger! De laatste keer moest ik van de gyn zelfs stoppen met de clomid omdat ik teveel eitjes produceerde en daarna werd ik zwanger. Ik denk echt dat die behandelingen bij de osteopaat ervoor gezorgd hebben dat ik zwanger werd, daarvoor had ik iets van 6 cycli met clomid zonder resultaat.
Layla, jij had laatst toch pasta met champi's en kip gemaakt? Wij hebben het net voor de minimannetjes gemaakt en het was een dikke vette hit! Ik heb zelf ook een hapje genomen en het was echt lekker! (moet er wel nog wat peper en zout bij, maar goed)

Zwanger-vriendinnetje zou vanmiddag even langs komen, maar ze belde af. Ze heeft een bloeding gehad en wij zitten hier nu te hopen dat alles goed gaat.

Steijn wordt wakker. Even kijken wat er met Bobbeltje is.
Hemeltje lief, het wordt steeds erger hier zeg, bijna iedereen is broeds!

Layla, spannend dat je heel misschien al zwanger bent. Vond je het leuk om zwanger te zijn? Ik vind de eerste drie maanden echt aanpoten, ben altijd misselijk namelijk, niet 's ochtends heel erg, maar de hele dag een beetje.

Lara, fijn dat je feestje toch leuk was. Enne, een van de eerste drankregels die ik leerde was dat witte en rode wijn door elkaar drinken ook geldt als mixen en dat je daar een behoorlijke kater van kan krijgen, foei!
O, en Spitsmuis misschien ook, spannend! Probeer jezelf de komende week niet gek te maken met allerlei fantoomkwaaltjes hoor! Al is melkproductie natuurlijk nauwelijks een fantoomkwaaltje te noemen, sorry.

Icke, misschien een rare vraag maar zou je echt nu al weer zwanger willen zijn? Mis je het zwanger zijn? Of komt het doordat Ruben baby-af is?

Nou, ik ga maar even uitgeteld op de bank hangen in plaats van jullie bestoken met vervelende vragen, doewie!

Ah nee, wil ik nét gaan bankhangen, begint voetbal verdomme!
Swissie, leuke nieuwe foto's op MSN! Die foto in het ziekenhuis is echt geweldig (al was het natuurlijk vreselijk dat Finn in het ziekenhuis lag). En je man ziet er goed uit in het zwembad!!
Wa heeft die osteopaat de osteopaat dan gedaan bij je? Wat super dat dat zo goed werkte zeg!

Wat handig dat die antilekbeker werkt! Max is dol op zijn tuitbeker, maar het antilek-principe snapt hij niet dus het wordt altijd een grote kliederboel als hij het zelf moet doen.

Micha: hmmm...ik leerde de regel "bier na wijn brengt venijn" en "wijn na bier brengt vertier" (die regel gaat trouwens niet eens op), maar ik zal deze regel in mijn achterhoofd houden.

Pfff...sinds Max ziek is is zijn hele ritme naar de filestijnen. Nu ligt hij te zingen in bed, dat wordt zometeen opgevolgd door huilen en zal -als het gaat zoals voorgaande dagen- nog wel even aanhouden. Echt balen!
pfff, Ole heeft de laatste tijd een nieuwe manier van bijten in mijn tepel ontdekt, dan bijt hij en vervolgens laat hij hem langs zijn tandjes 'raspen'. Dat doet echt godsgruwelijk zeer (herkenbaar Micha, Buitenmeisje, Leen). Dus ik net even klagen bij Fachatman en dan krijg ik als reactie: "Tja dan wordt het waarschijnlijk tijd om eens te stoppen met die bv!" Zelfde reactie krijg ik als ik over het kolven klaag bijvoorbeeld.... Ik moet dus even onthouden dat ik met dit soort digen niet meer bij Fachatman moet aankloppen, ik zei net al tegen hem, "nou dan zoek ik wel wat steun op het forum!" Hij is gewoon een beetje jaloers op Ole, dat Ole altijd als hij wil aan de borst mag en hij niet!

Geef jij eiegnlijk nog bv Leen? Een tijdje terug twijfelde of je wel of niet zou stoppen ermee..

Wat leuk en spannend dat vele van jullie "bijna zwanger" zijn! Bij ons zit dat voorlopig echt nog niet te gebeuren... wij waren aan het opruimen vanmiddag en kwamen de kiddyboard tegen, ik zei: op zolder, maar Fachatman zeï: op MP! Ik: ja maar als we nog een kindje willen is het wel handig. Hij: maar tegen die tijd kopen we wel een nieuwe via MP...... Dat gaat nog wel even duren dus... maar goed, druk genoeg zoals het is...

Layla, wat fijn dat je man weer terug en wat fijn dat hij de gang mooi vond, is al je inspanning tenminste niet voor niets geweest.

Even posten... straks nog meer...ellende
Goed de andere ellende...

Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van mijn oude buurvrouw (degene die ons schip willen kopen). Zij was achter de woonvergunning van het schip aangegaan (wij hebben wel een ligplaats,maar dus geen woonvergunning, wij hebben daar altijd semi-legaal gewoond, gedoogd zeg maar. Het stadsdeel is nu al bijna 4 jaar bezig om alle schepen een legale status te bieden en ook ons schip zou dan een status krijgen), krijgt zij als reactie van het stadsdeel dat wij, omdat wij al een tijd niet meer op het schip wonen, de vergunning niet krijgen. Dit zou nogal wat gevolgen hebben voor ons, ten eerste wordt het een stuk onzekerder of zij het schip nog wle willen kopen en zoniet...zonder ligplaats is het bijna onmogelijk om je schip te verkopen.

Het is een heel ingewikkelde situatie en ik moet er morgen eens flink induiken. Het stadsdeel heeft nl min of meer toegezegd dat schepen die erkend waren door een "nulmeting" van Rijkswaterstaat in 2002 allemaal in aanmerking komen voor die vergunning. Wij dus ook. Dat je er nu op moet wonen is nergens ter sprake gekomen. Bovendien zijn wij van het schip vertrokken met de intentie om het schip op te knappen en weer terug te keren.. en nu krijgen we dit.

Een hele lastige en vervelende situatie dus, waarvan ik dus ook niet weet of wij er ongeschonden doorheen komen, ik vrees het ergste..

Wij zijn dus ontzettend aan het balen....

Een vrij ingewikkeld verhaal, ik hoop dat jullie het een beetje snappen.. het is ook allemaal behoorlijk ingewikkeld.... Bah, bah, bah...

Als dit echt zo is gaat dit ons dus echt duizenden en duizenden euro's kosten....!!!!!
Weer uit de lappenmand...ooo...alarm! Later maar weer!
Jeetje Fachat, wat een toestand met die vergunning. Ik hoop dat het jullie alsnog lukt om de vergunning te krijgen zodat jullie het schip voor een redelijke prijs kunnen verkopen. Ik vind het echt superknap hoor dat je nog steeds bv geeft (en dat geldt natuurlijk ook voor de anderen die nog bv geven). Zeker dat bijten wat Ole doet lijkt me erg pijnlijk. Wat doe je dan? Ik las wel eens op het bv forum dat je hem dan streng moet toespreken, maar ik vraag me af of dat werkt.

Zahra is dol op die reclamefolders die binnenkomen en ze heeft de nare gewoonte om ze in haar mond te steken. Ik trek zo'n folder dan uit haar mond en zeg heel streng: 'nee, dat magniet, dat is bah!'. Ze keek eerst een beetje beteuterd, maar nu gaat ze me heel ondeugend aankijken en lachen naar me. Volgens mij doet ze het nu gewoon expres zodat ik haar weer moet terechtwijzen. Ze trekt als ik niet oplet gewoon aan mijn arm, zo van: 'mama, kijk eens wat ik doe'. Ik moet dan echt moeite doen om mijn lachen in te houden hoor, ze is echt ondeugend. (van wie zou ze dat nou hebben?)

Oh en ze zwaait nu ook! Ze zwiept echt haar armpje op en neer als er iemand weggaat, zoooo schattig.

Lara, die osteopaat voelde bij mijn baarmoeder dat die een beetje gekanteld lag, met als gevolg dat 1 eierstok ook een beetje gedraaid lag, zodat er niet makkelijk een eitje doorkwam. (dat was haar idee) dus ze heeft dmv. bepaalde bewegingen ervoor gezorgd dat de boel weer een beetje beter op zijn plaats lag. Verder was volgens haar de zuurgraad in mijn darmen niet goed, wat aangeeft dat de zuurgraad in mijn baarmoeder ook niet goed was. Ik kreeg een soort ontslakkingskuur voorgeschreven (op natuurlijke basis) die ervoor zorgt dat de zuurgraad in mijn darmen weer goed werd, en dus ook in mijn baarmoeder. Ik heb geloof ik 2 behandelingen gehad en toen werd ik dus zwanger, helaas werd dat een miskraam. Daarna ging ik weer verder met de clomid, maar werd weer alsmaar niet zwanger en toen ben ik weer teruggegaan naar de osteopaat. Weer 2 behandelingen gehad en toen werd ik weer zwanger. Ik heb het toentertijd niet tegen de gynaecoloog gezegd want die zou daar ws heel sceptisch tegenover staan. Wat wel heel frappant was, was dat mijn eicelproductie ineens heel goed ging werken toen ik naar de osteopaat was geweest (eigenlijk té goed in combinatie met die clomid), daarvoor was het steeds zoeken naar de juiste dosis en toen ik bij de osteopaat was geweest moest ik op een gegeven moment stoppen met de clomid, want de gyn wist niet meer wat hij met mij aanmoest. Ik had bij de laagste dosering clomid 2 follikels ipv 1 en dan mag je dus niet proberen zwanger te worden ivm kans op een 2ling. Dus toen moest ik stoppen met de clomid en een maandje wachten, dan zouden ze het in team bespreken wat de volgende stap zou worden, maar dat was niet meer nodig, want ik was weer zwanger!

Zahra heeft net als Max nu een ander ritme van eten en slapen. Wel lastig hoor, ze heeft vandaag best goed gegeten en gedronken, maar haar melk heeft ze niet op. Ze heeft vanmorgen 200cc melk + pap gegeten, tussen de middag 100cc en vanavond maar 60cc, dus dat is te weinig, maar ik kreeg er vanavond echt niks meer in bij haar. Daarentegen heeft ze wel ongeveer 125 cc diksap gedronken en 40cc venkelthee, dus dat is ook mooi meegenomen.

Morgen gaat ze naar de oppas en dan zal ik wel vragen of ze in de gaten houdt dat ze voldoende drinkt.
jeetje! Nog 2 (bijna ) zwangeren erbij? Hoop het voor jullie muis en layla!

Ik sluit me aan bij Icke en dropneus; ook hier worden de zaadjes erg goed bewaakt en verpakt!

Ik merk wel dat het bij mij gevoelsmatig erg begint te kriebelen......helemaal door al het nieuws hier rondom zwangerschappen en bezig gaan voor een 2e of 3e!

Fachat ik geef inmiddels geen bv meer. Luna wilde niet meer...het werd gewoon een strijd om haar aan te leggen dus ben ik er (met pijn in mijn hart) mee gestopt. Ik vond het wel erg moeilijk en mis het soms nog wel hoor!

Ik hoop dat jullie eruit komen met de vergunning!

Spitsmuisje heb je inmiidels al wat van je vriendin gehoord? Hoop dat het goed gaat!

vrijdagavond kwam mijn vriend met een grote bos bloemen in huis om me te felicteren met mijn (bijna) baan, vond ik al erg lief en attent! Vanmidag ging ik naar het voetbal en vroeg hij of ik direct na de wedstrijd naar huis kwam......want hij had een tafel gereserveerd in ons favo restaurant! Zo leuk, we hebben echt heerlijk gegeten! Luna was mee en heeft zich voorbeeldig gedragen, ze heeft erg goed gegeten. Ook probeert ze nu echt aandacht te kijgen van andere mensen. Iedere keer wanneer er mensen in haar buurt kwamen begon ze te lachen en naar hen te zwaaien.......

Fijne nacht meiden!
He? Ik heb al gepost, maar het was niet eens de bedoeling! Ik was nog niet klaar met mijn (enorm interessante) relaas!

Okee, verder dan maar. Ik denk dus echt dat ik zwanger ben. Heel pril, dat wel. Ik kan er dus niet van slapen, maar ik denk dat ik wel heel blij ben. Ik baal alleen dat ik nog geen test kan doen; dat kan pas over een paar weken en geduld is niet echt mijn sterkste kant.

Waarom denk ik dat het raak is? Simpel:

- Pijn in mijn tepels.

- Lektiet(en)

-Steekjes op de plek van het litteken van de keizersnee. (rechts, voor de liefhebbers)

- Borsten zijn aanzienlijk gegroeid. (volgens A. En hij kan het weten! )

- De tepeltjes zien er anders uit dan normaal. Ze zien er nu net zo uit als tijdens de zwangerschap van Steijn en Hugo.

- Veel meer dorst dan normaal.

- Tikje ranzig: weinig tot geen afscheiding, maar wel erge last van winderigheid.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen: moet ik de gynaecoloog bellen (in verband met "medische geschiedenis") of toch maar meteen de verloskundige? Oh jezus! Ik wilde zooo graag weer zwanger zijn, maar nu het misschien zo ver is...Ik ben best bang!

Het voelt aan de ene kant als een soort verraad naar Steijn en Hugo toe; alsof ik niet genoeg van ze hou ofzo. (bekend, Mich en Framboos?) We zullen toch weer moeten verhuizen op den duur, met als gevolg dat we onze huidige woning waarschijnlijk met verlies gaan verkopen. Kan ik drie kinderen onder de twee wel aan? Hoe ga ik me gedragen op de verjaardag van mijn vader aanstaande zaterdag? (de beste man wordt 70. Ik kan het niet maken om niet te komen). Potdikkie, ik was net zo fijn weer begonnen met roken en nu kan ik weer gaan stoppen! Ik heb altijd gezegd dat ik definitief stop na de tweede zwangerschap, maar ik vind het net zo lekker om weer af en toe een paffertje op te steken.

Enfin, ik ga maar weer eens kijken of ik kan slapen. Misschien ben ik helemaal niet zwanger en zit ik me op te winden om niets. (hoop toch echt dat het raak is en dat we ergens in oktober "hallo" kunnen zeggen tegen Baby Boudewijn!)
He??? Nu zie ik mijn eerste post weer niet? Vreemd zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven