Werk & Studie alle pijlers

afsluiting boze brief

16-06-2011 19:23 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het moment ben ik hard aan het solliciteren, jippie jeej.

Nu had ik eind april een brief gestuurd naar een bedrijf, en daar kreeg ik 6 mei een uitnodiging voor een gesprek van via de mail. Dat gesprek zou 26 mei zijn, maar 25 mei krijg ik een mailtje dat het niet door kan gaan wegens 'interne afspraken'.

Ik dus de 26 even gebeld omdat ik graag een nieuwe afspraak wilde maken (en hun ook laten zien dat ik het graag wilde). Kon niet wegens die interne afspraken maar ze zou me zsm iets laten horen.

Vorige week woensdagavond had ik een voicemail berichtje van het zelfde bedrijf (wel andere vrouw) dat ik bij haar op gesprek mocht komen en ze de dag erna zou bellen om een afspraak te maken. Niets van haar gehoord dus ik bel vrijdag- maar ze was er niet. Vandaag dacht ik ja hallo ik hoor maar niets dus heb ik haar weer gebeld. Ze was niet beschikbaar.

En nu krijg ik vanavond opeens een mail dat ze (de vrouw van de voicemail) mijn brief heeft gelezen en dat ze een selectie heeft gemaakt van alle brieven en ik niet ben uitgenodigd voor een eerste gesprek. Echt zo'n standaard afwijsmail als je nog niet eerder contact met iemand heb gehad. MAAR ZE HEEFT ME ZELF GEBELD VORIGE WEEK!

Nu heb ik dus een mooie beleefd doch boze mail gestuurd maar hoe sluit je zo;n brief af? met vriendelijke groet - helemaal niet, ik wens haar momenteel helemaal niets vriendelijks toe, of iets hartelijks ofzo. Maar met groeten is weer te vriendschappelijk (nou ja meer iets wat je tegen een kennis zegt).

Dus hoe sluit ik de brief af?
quote:Veronicas schreef op 16 juni 2011 @ 20:02:

[...]

Dat kan ook natuurlijk

Maar "Met de u toekomende hoogachting" heeft 'n oom van m'n man nog eens voor de rechter doen belanden. Die was als jurist in een ingewikkelde correspondentie met 'n politieke hotemetoot verwikkeld die steeds naarder van toon werd. Uiteindelijk werd hotemetoot in 'n brief helemaal aan mootjes gehakt, en die afsluiting er onder. Vond de hotemetoot belediging van zijn functie en hoppa, aanklacht er tegenaan.

Waarop de rechter na het aanhoren van beide partijen de hotemetoot zijn medeleven betoonde met het lage zelfbeeld omdat met een gezonde zelfwaardering die afsluitende frase nooit als belediging opgevat zou worden zeer scherpe rechter
'In afwachting op uw reactie verblijf ik,

(naam)

zakelijk en to the point
Ik sluit me aan bij de reacties van draaiorgel en marijemarije. Maar da's mosterd want je hebt de mail al verstuurd.

Ik wilde je alleen even waarschuwen dat je wel herkenbaar zou kunnen zijn door het noemen van precieze datums en zo. (nee ik ben geen hr-medewerker :-) )

en succes natuurlijk met verdere sollie's.
Het kan ook een vergissing zijn dat mailtje. Dat heb ik ook een keer gehad, toen ik na veel bellen een reactie kreeg. Dat was dan wel over een stage plek , maar het gaat om de afwijzing.

Ik zou gewoon verhaal halen waarom je nu ineens afgewezen word.
Ik wens u alles wat u na het lezen van deze mail mij toewenst.

DDDandelion
quote:madamecannibale schreef op 16 juni 2011 @ 19:29:

Ik zou hem afsluiten met:

Sterf,

MadameCannibale

Tjeez mens, ik verslik me zowat
quote:moirijke schreef op 16 juni 2011 @ 19:43:Okee een echt bpoze brief is het niet hoor! Inderdaad een vriendelijke maar dringende toon dat deze manier van omgaan met mensen niet kan.

Marijemarije en draaiorgel hebben al goeie verbeteringen gegeven. Maar ik ben wel verbaasd dat je je eigen brief 'vriendelijk maar dringend' vindt. Kort gezegd: ik vond 'm onvriendelijk en onzakelijk, zo zou ik me niet als professional willen presenteren.

Ik kan me je frustratie goed voorstellen, maar zo wil je niet naar buiten treden als je een baan zoekt. Ook al wil je daar niet meer werken, maar met een écht professionele en vriendelijke mail zou je nog kans lopen op een "sorry, groot misverstand, misschien hebben we toch iets voor je". Met een gefrustreerde mail krijg je dat zeker niet.
Uiterst lomp van het bedrijf.

Maar je moet nooit brieven met een negatieve inhoud schrijven.

Schrijf een nette brief (voorbeelden genoeg hier).

Ikzelf ben eens na 1 dag weggegaan bij een bedrijf. Ik nam zelf verantwoordelijkheid en nam ontslag in de proeftijd.

Later werd ik aangenomen in een andere functie bij hetzelfde bedrijf en ga nu mijn derde jaar in.

Hou de opties altijd open.
'Met de naar uw mening verschuldigde achting'....

Nee, toch maar niet, geen boze mail versturen wegens het hierboven reeds opgemerkte.

Ah, lees nog even terug en zie dat je al verstuurd hebt, misschien heeft iemand anders nog iets aan deze afsluiting
altijd zakelijk blijven, dus ook met vriendelijke groet
Ik vraag me trouwens af waarom het zo moeilijk is om hoogachtend of met vriendelijke groet te schrijven. Net of je dat meent als je het aan een volslagen onbekende schrijft. Het is toch alleen een beleefdheidsfrase?
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven