Gemeenschap na de bevalling...
vrijdag 17 juni 2011 om 14:18
Ik weet niet of ik het hier op de juiste plek neerzet...heb het ook maar bij sex gezet maar weet niet of k het juiste publiek daar tref .
Ik ben bijna 5 maanden geleden bevallen, heb sinds 2 maanden na de bevalling weer af en toe sex maar nog steeds pijn bij het vrijen. De eerste keer leek alsof er een mes bij me naar binnen ging, dit is nu wel een stuk minder maar lekker is het niet.
We hebben niet elke week sex dus misschien heb ik het nog niet vaak genoeg gedaan..?
Toch hebben we wel zo'n 6-8x sex gehad (schat ik zo), zou de pijn dan al niet weg moeten zijn? Vanaf wanneer is het niet meer "normaal" en stap je naar de huisarts?
Ik ben bijna 5 maanden geleden bevallen, heb sinds 2 maanden na de bevalling weer af en toe sex maar nog steeds pijn bij het vrijen. De eerste keer leek alsof er een mes bij me naar binnen ging, dit is nu wel een stuk minder maar lekker is het niet.
We hebben niet elke week sex dus misschien heb ik het nog niet vaak genoeg gedaan..?
Toch hebben we wel zo'n 6-8x sex gehad (schat ik zo), zou de pijn dan al niet weg moeten zijn? Vanaf wanneer is het niet meer "normaal" en stap je naar de huisarts?
vrijdag 17 juni 2011 om 14:24
vrijdag 17 juni 2011 om 14:47
Tja, zit je dan te wachten op de rest van je leven een pijnlijk seksleven?
Maar goed, in je andere topic heb ik geschreven over verklevingen, de poster na mij heeft dat met haar post weer bevestigd. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Zolang je maar in je achterhoofd houd dat pijn er niet bij hoort.
Maar goed, in je andere topic heb ik geschreven over verklevingen, de poster na mij heeft dat met haar post weer bevestigd. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Zolang je maar in je achterhoofd houd dat pijn er niet bij hoort.
vrijdag 17 juni 2011 om 15:04
vrijdag 17 juni 2011 om 15:27
Hier ook echt last van gehad (en, besproken met een vriendin die rond dezelfde tijd bevallen is, zij had het net zo heftig als ik).
Ondraaglijk zeer de eerste maanden, hoeveel goede wil er ook was. Inderdaad daar waar de hechtingen gezeten hebben, alsof het weer open getrokken werd als er druk op kwam.
Hier is het helemaal goed gekomen.
Ondertussen is het Veulen dik een jaar oud, en ons seksleven weer hiephoi.
Littekenweefsel is er in verschillende vormen en soorten, en kan bij de ene langer pijnlijk blijven dan bij de ander. Laat je dus niet opjutten door verhalen van mensen die binnen een maand al weer sex hadden, herstel is bij iedereen anders.
Je kan er sowieso even naar laten kijken (heeft die vriendin gedaan, huisarts hield het op 'nog gevoelig littekenweefsel).
Ondraaglijk zeer de eerste maanden, hoeveel goede wil er ook was. Inderdaad daar waar de hechtingen gezeten hebben, alsof het weer open getrokken werd als er druk op kwam.
Hier is het helemaal goed gekomen.
Ondertussen is het Veulen dik een jaar oud, en ons seksleven weer hiephoi.
Littekenweefsel is er in verschillende vormen en soorten, en kan bij de ene langer pijnlijk blijven dan bij de ander. Laat je dus niet opjutten door verhalen van mensen die binnen een maand al weer sex hadden, herstel is bij iedereen anders.
Je kan er sowieso even naar laten kijken (heeft die vriendin gedaan, huisarts hield het op 'nog gevoelig littekenweefsel).
vrijdag 17 juni 2011 om 15:53
vrijdag 17 juni 2011 om 17:43
quote:vlinder72 schreef op 17 juni 2011 @ 15:04:
Ik heb 16 hechtingen gehad en had vrij snel daarna weer sex en nergens last van. Denk dat je hechting misschien niet goed geneze is. Bekijk het anders ff met een spiegel en ga naar de dokter, want denk dat dit soort pijn niet vanzelf overgaat en het bevordert niet de gezelligheid in bed.de knip niet echt last van, die is gewoon wat gevoelig, heti s meer de binnenkant dus denk niet dat ik t met spiegeltje kan bekijken..
Ik heb 16 hechtingen gehad en had vrij snel daarna weer sex en nergens last van. Denk dat je hechting misschien niet goed geneze is. Bekijk het anders ff met een spiegel en ga naar de dokter, want denk dat dit soort pijn niet vanzelf overgaat en het bevordert niet de gezelligheid in bed.de knip niet echt last van, die is gewoon wat gevoelig, heti s meer de binnenkant dus denk niet dat ik t met spiegeltje kan bekijken..
zondag 19 juni 2011 om 20:42
Thanks ik ga het even aanzien...de pijn is wel minder geworden dus misschien is het inderdaad wat schouderklopje zegt, dat het littekenweefsel gewoon wat soepeler moet worden. Ik heb ook een keer met mijn vinger gevoeld en had het idee dat de ingang wat hobbelig was, klinkt raar, maar ik had ook veel hechtingen aan de binnenkant dus misschien zit er veel littekenweefsel en is de boel daardoor wat strakker.
zondag 19 juni 2011 om 20:51
Ik denk ook dat je beter naar de dokter kunt gaan. Ik ben 9 maanden geleden bevallen en heb nergens meer last van. Met de bevalling heb ik een knip gehad en ben dus ook gehecht. Na bijna 3 weken voor het eerst weer sex gehad. Ik voelde het natuurlijk wel, maar het deed geen pijn. Wel voorzichtig gedaan, maar de pijn die jij beschrijft herken ik niet.
zondag 19 juni 2011 om 21:47
Ik heb er ook lange tijd last van gehad en voel het nu na 10 maanden nog steeds af en toe een beetje. Ook knip gehad en in combinatie met angst voor pijn de boel in het begin veel te veel aangespannen. Daardoor voelde ik de knip juist meer ipv mindet Door er veel over te praten met partner en het rustig aan te doen kon ik me weer beter ontspannen en werd de pijn ook steeds minder, al is het littekenweefsel nog steeds wat gevoelig af en toe.
Maar als je het niet vertrouwt gewoon even naar de ha. Heb ik ook gedaan en ze hielp me ook meteen nog even van een niet opgeloste oplosbare hechting af
Maar als je het niet vertrouwt gewoon even naar de ha. Heb ik ook gedaan en ze hielp me ook meteen nog even van een niet opgeloste oplosbare hechting af
zondag 19 juni 2011 om 23:00
Hoi Minnieme, ik ben 8 mnd geleden bevallen en heb tot ongeveer 6 mnd pijn gehad bij het vrijen. Het voelde (even een beetje plat gezegd) alsof er geen rek meer in de ingang van mijn vagina zat. Ik heb steeds gedacht dat de hechtingen niet goed waren (te nauw) en wilde terug gaan naar vk of huisarts. Steeds uitgesteld (beetje schaamte) en nu na 8 maanden is de pijn helemaal weg! Ik denk dat de hechtingen (ik had er maar 4) lang gevoelig zijn geweest.
Het kan dus nog wegtrekken. Misschien kan je idd eens glijmiddel proberen en anders toch eens bellen met vk of ha. Succes, het is een vervelend bijkomend kwaaltje
Het kan dus nog wegtrekken. Misschien kan je idd eens glijmiddel proberen en anders toch eens bellen met vk of ha. Succes, het is een vervelend bijkomend kwaaltje
maandag 20 juni 2011 om 08:32
Inderdaad, de eerste 4/5 maanden deed het echt veel pijn en daarna werd het langzaamaan minder. Nu is het alleen af en toe nog een klein beetje gevoelig, vooral bij het naar binnen gaan zeg maar.
Ik vraag me wel af of het eigenlijk wel mogelijk is om zo strak te hechten dat er geen man meer in past (ik heb me dat in het begin namelijk ook lang afgevraagd). Hoe kan er dan ooit nog fatsoenlijk een volgend kind uit komen?!
Ik vraag me wel af of het eigenlijk wel mogelijk is om zo strak te hechten dat er geen man meer in past (ik heb me dat in het begin namelijk ook lang afgevraagd). Hoe kan er dan ooit nog fatsoenlijk een volgend kind uit komen?!
maandag 20 juni 2011 om 08:47
@ Lisa, bij mijn vriendin is dat gebeurd. De gyn noemde het lachend "natuurlijke anticonceptie". Een volgend kind had er bij haar niet uitgekomen, daar dat was vooral omdat het niet "gemaakt" kon worden
Ze hebben toen een hechting (die al genezen was) weer open moeten maken. Vriendin heeft daarna nog 2 kids gekregen maar qua pijn noemt ze nog steeds deze ingreep als meest pijnlijk. Vandaar mijn schrik om naar ha te gaan.
Ze hebben toen een hechting (die al genezen was) weer open moeten maken. Vriendin heeft daarna nog 2 kids gekregen maar qua pijn noemt ze nog steeds deze ingreep als meest pijnlijk. Vandaar mijn schrik om naar ha te gaan.
maandag 20 juni 2011 om 10:39
Pfff ja ik zie er ook erg tegenop hoor zo'n ingreep, na zo'n bevalling doet het ook pijn het hechten maarja dan lig je daar al helemaal voor pampus vol met adrenaline en endorfine, maar om nu broodnuchter weer zo te gaan liggen en iemand die daar dan zit te prikken, bah! Dan liever nog even goed masseren en hopen dat t wat soepeler wordt...man was al helemaal blij; zie je schat, we moeten gewoon lekker veel oefenen dan gaat d epijn weg;)