Geld & Recht alle pijlers

Vrijwilligersvergoeding

17-06-2011 16:05 41 berichten
Is het eigenlijk slavenarbeid als je van 13.00-16.30 uur werkt en maar 5 euro vrijwilligersbijdrage krijgt?

En gezellig een praatje maken tussendoor is niet gewenst?

En het is computerwerk.

En je doet het drie dagdelen in de week?

En je doet het van 1 april tot en met eind november?

En wanneer je vanaf midden oktober steeds minder vaak kunt komen wegens sukkelende gezondheid dan dumpen ze je?

Is dit geen moderne slavernij dan wel uitbuiting dan we asociale werkgever?
Alle reacties Link kopieren
ssvy6e64des

dvyyerc

scct5ew6

wet6vwe5
Wat is jouw definitie van VRIJWILLIG dan?!!

Ik deed een tijd 25 uur per week en kreeg reiskosten en een consumptiebon.

Daar kies je toch zelf voor?
Zolang je tussendoor tijd hebt om 165 topics te openen zal het nog wel meevallen
Aha! Eind november stop je met belachelijke topics posten..... Dank u Heer!
Nope, want je kunt weg als je wil. Kenmerk van slavernij is dat je niet weg kunt, hetzij door fysieke belemmeringen, hetzij door economische belemmeringen die je hoofdvoorwaarden voor een menswaardig bestaan (eten, veiligheid, onderdak) aantasten.

Maar probeer het eens anders te zien:

Jammer dat de samenwerking niet langer heeft geduurd. Eens na laten kijken of de vrijwilligersovereenkomst die ik heb getekend daar iets over zegt en of het wel allemaal correct is afgehandeld. Zo niet, dan ga ik naar het juridisch loket om te kijken of het aangekaart kan worden. En om me voor te laten lichten wat ik kan doen om het voor de toekomst te voorkomen.

Intussen ben ik wel van april tot en met november drie middagen per week onder de mensen geweest, waar ik m'n computervaardigheden op pijl kon houden. Ik kan het wel mooi op m'n cv zetten als werkervaring. Dat heb ik mooi in m'n zak, en nu ga ik verder kijken. Ik weet nu dat ik dit kan, tijd voor de volgende stap!

Dan sta je er heel anders in, het zal even oefenen zijn en niet meteen als vanzelf gaan. Maar na 'n tijdje zul je echt merken dat het je minder vermoeit, dat je minder piekert.

Door op die andere manier er naar te kijken ontzeg je jezelf toch niks? Natuurlijk mag je boos en geirriteerd en misschien zelfs verdrietig zijn. Dat zijn jouw gevoelens, daar heeft niemand iets over te zeggen behalve jij. Maar wat je er mee doet, dat is waar jij het voor jezelf zo zwaar maakt. Dat doe je echt zelf, en kun jij ook als enige oplossen.
je doet toch vrijwilligers werk? WTF is dan je probleem? wees blij met die 5 euro of zoek een echte baan.

In een winkel ofzo zonder internetverbinding, en dan het liefst ook koopavond en weekend erbij. ofzo
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Volgende keer vrijwilligerswerk zoeken waarbij je geen computer tot je beschikking hebt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Begrijp je niet wat vrijwilligerswerk betekent? Dat je 5 euro krijgt is al hartstikke mooi!

En weet je, als je niet meer vrijwilliger wilt zijn dan stop je er toch heel vrijwillig mee?
Vrijwillig is niet vrijblijvend. Ik werk zelf (betaald) in een sector waarin veel vrijwilligers actief zijn. Als organisatie moet je daar wel op kunnen rekenen. Als dat niet zo is, ga ik altijd een gesprek aan en probeer tot een oplossing te komen.

Uiteraard is het belangrijk om te zorgen dat een vrijwilliger zich prettig voelt, en een praatje tussendoor kan m.i. best. Maar aan mensen waarop je niet kunt rekenen die alleen maar willen beppen heb je niks, dus dan houdt een samenwerking gewoon op!

En jij bent uiteraard vrij om ander vrijwilligerswerk te zoeken....
cynthia o , ik zeg no no.
Weet je nu al dat je in oktober met je gezondheid komt te kwakkelen of heb je het over vorig jaar.

Word jij trouwens niet erg moe van je (forum)gedrag?

Nah ja, ok, daar komt toch geen antwoord op, want je doet alleen aan OP's.
CynthiaOooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhh jjjjjjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Nog eentje.......Please?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Cynthia, ik zou acuut stoppen als ik jou was en lekker verongelijkt op de bank gaan zitten. Lijkt me veel prettiger voor de mensen met wie je samenwerkt.

Enne, het is VRIJWILLIGERSwerk. De keus is dus aan jou: of je doet het niet, of je doet het vrijwillig.
quote:plops schreef op 17 juni 2011 @ 16:41:

Begrijp je niet wat vrijwilligerswerk betekent? Dat je 5 euro krijgt is al hartstikke mooi!

En weet je, als je niet meer vrijwilliger wilt zijn dan stop je er toch heel vrijwillig mee?

Juist!Ze moet blij zijn dat ze wat krijgt.Ik krijg helemaal

geen geld en dat geeft niets.Ik doe het met veel plezier.Krijg daar

zoveel andere dingen voor terug.
Vrijwilligerswerk doe je voor niets. Jij doet dus geen vrijwilligerswerk want je krijgt betaald.

Je doet wel vrijwilligerswerk hier op het forum. Je krijgt namelijk geen cent voor alle topics die je opent. Als je daarvoor betaald werd was je miljonair.
Ik krijg alleen reiskosten, en dat is prima, anders is het toch geen vrijwilligerswerk?
quote:zusenzoo schreef op 17 juni 2011 @ 16:06:

ssvy6e64des

dvyyerc

scct5ew6

wet6vwe5Eens!
Punt is dat ik dat vrijwilligerswerk, bij gebrek aan betaalde baan, door wilde blijven doen.

Desnoods voor een middag in de week.

Maar dat mocht niet omdat ik kwakkeld met mijn gezondheid.

Als ik zo onmisbaar ben dan maken ze toch een betaalde baan ervan en nemen me aan?
Als je zo kwakkelt met je gezondheid, ben je juist misbaar. Want ze willen niet dat je constant afwezig bent, juist een goede reden om je misbaar te houden.

En misschien eens gedacht dat de instelling waar je je vrijwilligerswerk doet geen geld heeft? Dat 'ie daarom vrijwilligers aanneemt?

En alsjeblieft, nu kjssst!
Pfff kan je niet een keer naar een ander forum gaan? Als iedereen zoveel topics zou aanmaken
God was mis ik Smurfje. Die geeft tenminste nog eens antwoord, ook al is die plaat van gewapend beton ongeveer net zo dik.

Ontopic: ja Cynthiao, ik vind ook dat je voor de roze bloemetjesjurk met huidkleurige steunkousen moet gaan, staat kek!
quote:cynthiao schreef op 18 juni 2011 @ 15:36:

Punt is dat ik dat vrijwilligerswerk, bij gebrek aan betaalde baan, door wilde blijven doen.

Als ik zo onmisbaar ben dan maken ze toch een betaalde baan ervan en nemen me aan?Cyntiao, ga eens opzoek naar een cursus "hoe zit de wereld in elkaar". Je laat elke keer weer zien dat je er geen klap van begrijpt.
quote:cynthiao schreef op 18 juni 2011 @ 15:36:

Als ik zo onmisbaar ben dan maken ze toch een betaalde baan ervan en nemen me aan?

Jij verwart "vrijwillig" met "vrijblijvend". Een wereldwinkel drijft ook grotendeels op vrijwilligers. Maar als die de helft van de tijd niet op komen dagen (hoe goed de redenen om niet te komen ook mogen zijn), heeft zo'n winkel toch een probleem.

Dat het vrijwillig is, wil niet zeggen dat men niet op je rekent of dat je afspraken niet na hoeft te komen.
Ik vind die werkgever onbeschoft en hoogst aso.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven