allergie maandverband??
zaterdag 18 juni 2011 om 23:04
Ik ben er ook voor naar de dermatoloog geweest en volgens hem was het een extreem overgevoelige reactie van al die chemische plasticzooi in regulier maandverband. Het gaat broeien, er ontstaat jeuk etc. Volgens hem was het ook een best veel voorkomend probleem na een bevalling ivm veranderende flora van de vagina.
Ik ben dus nu op zoek naar een alternatief en ik heb zojuist eerst 2 verpakkingen maandverband van NATRACARE besteld. Opvallend trouwens hoeveel vrouwen er idd na de bevallingen last van hebben.
Ik ben dus nu op zoek naar een alternatief en ik heb zojuist eerst 2 verpakkingen maandverband van NATRACARE besteld. Opvallend trouwens hoeveel vrouwen er idd na de bevallingen last van hebben.
zaterdag 18 juni 2011 om 23:15
Ik heb er ook af en toe last van. Moest als baby ook al aan de katoenen luiers omdat ik de "Pampers" niet kon verdragen. Gelukkig ben ik nooit zwaar ongesteld en kan ik het na drie dagen 's nachts zonder maandverband stellen (overdag gebruik ik tampons), maar wat bij mij wel enigszins verschil maakt, is dat zogenaamde Silk maandverband. Daar heb ik veel minder irritatie dan bij gewoon maandverband.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
zaterdag 18 juni 2011 om 23:20
Ik ben ook allergisch voor maandverband, krijg er verschrikkelijke jeuk en uitslag van. Tampons gaan gelukkig wel.
Ik heb een tijd de Nuvaring gebruikt, en ik vond het verschrikkelijk handig dat je daarmee kon doorringen. Ik werd nog maar eens in de drie maanden ongesteld, en dat plande ik dan. Dat zou ik zeker eens proberen.
Edit: oja, en softcup heb ik ook geprobeerd. Inderdaad geen jeuk meer, maar ik vond het wel geklieder. Vreselijk onhandig als je naar een wc moet waar geen fonteintje is.
Ik heb een tijd de Nuvaring gebruikt, en ik vond het verschrikkelijk handig dat je daarmee kon doorringen. Ik werd nog maar eens in de drie maanden ongesteld, en dat plande ik dan. Dat zou ik zeker eens proberen.
Edit: oja, en softcup heb ik ook geprobeerd. Inderdaad geen jeuk meer, maar ik vond het wel geklieder. Vreselijk onhandig als je naar een wc moet waar geen fonteintje is.
zaterdag 18 juni 2011 om 23:23
quote:feeks schreef op 18 juni 2011 @ 23:09:
Er is van sanature 100% katoenen maandverband en inlegkruisjes, die zorgen er ook voor dat je geen last krijgt zoals bij de plastic toplaagjes van de normale maandverbanden
Interessant, wist niet van het bestaan daarvan.
Deze gaan bij mij goed (alhoewel ik liever tampons gebruik): always silk
Er is van sanature 100% katoenen maandverband en inlegkruisjes, die zorgen er ook voor dat je geen last krijgt zoals bij de plastic toplaagjes van de normale maandverbanden
Interessant, wist niet van het bestaan daarvan.
Deze gaan bij mij goed (alhoewel ik liever tampons gebruik): always silk
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
zaterdag 18 juni 2011 om 23:32
zaterdag 18 juni 2011 om 23:38
zondag 19 juni 2011 om 00:34
quote:jas schreef op 18 juni 2011 @ 23:38:
Wat apart dat als vrouwen er zo massaal last van hebben, waarom doet er dan niet 1 van de grote maandverbandfabrikanten er uitgebreid onderzoek naar en komt met een product dat wèl goed gaat?? *ziet groot gat in de markt*Nu worden vrouwen die allergisch zijn voor maandverband natuurlijk door de titel aangetrokken, dus die zijn hier oververtegenwoordigd.
Wat apart dat als vrouwen er zo massaal last van hebben, waarom doet er dan niet 1 van de grote maandverbandfabrikanten er uitgebreid onderzoek naar en komt met een product dat wèl goed gaat?? *ziet groot gat in de markt*Nu worden vrouwen die allergisch zijn voor maandverband natuurlijk door de titel aangetrokken, dus die zijn hier oververtegenwoordigd.
zondag 19 juni 2011 om 00:38
quote:borderwalk schreef op 19 juni 2011 @ 00:34:
[...]
Nu worden vrouwen die allergisch zijn voor maandverband natuurlijk door de titel aangetrokken, dus die zijn hier oververtegenwoordigd.Ja da's ongetwijfeld zo maar als het in een paar uurtjes al zoveel reacties oplevert dan is er vast een veel grotere groep die er last van heeft.
[...]
Nu worden vrouwen die allergisch zijn voor maandverband natuurlijk door de titel aangetrokken, dus die zijn hier oververtegenwoordigd.Ja da's ongetwijfeld zo maar als het in een paar uurtjes al zoveel reacties oplevert dan is er vast een veel grotere groep die er last van heeft.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
zondag 19 juni 2011 om 15:28
Sinds september 2010 heb ik dit ook.
Gynaecoloog en dermatoloog hadden er naar gekeken en constateerde allergisch reactie, voor de zekerheid hadden ze het op de kweek gezet. Waar niks uit kwam.
Ik ben overgestapt naar Kotex en ik heb helemaal geen last meer.
Gynaecoloog en dermatoloog zeiden dat tegenwoordig in maandverband verdoezel geurtjes zitten en sommige mensen kunnen daar niet tegen.
Dus misschien is Kotex iets voor jouw?
Gynaecoloog en dermatoloog hadden er naar gekeken en constateerde allergisch reactie, voor de zekerheid hadden ze het op de kweek gezet. Waar niks uit kwam.
Ik ben overgestapt naar Kotex en ik heb helemaal geen last meer.
Gynaecoloog en dermatoloog zeiden dat tegenwoordig in maandverband verdoezel geurtjes zitten en sommige mensen kunnen daar niet tegen.
Dus misschien is Kotex iets voor jouw?
zondag 19 juni 2011 om 23:41
Hoi Buddahgirly,
Ik heb niet alle antwoorden gelezen dus misschien is dit onderstaande al gezegd.
Ik heb precies hetzelfde als jou gehad, een jeuk waar ik helemaal gek van werd! Ik ben overgegaan op Kotex, die dikke maandverband, ander merk dikke maandverband kan ook. Ik reageer blijkbaar op het spul wat ze in die dunne maandverband stoppen. Met Kotex en andere dikke maandverbandjes heb ik nooit meer last gehad. Het zit minder lekker, alsof je een klein konijnenstaartje hebt
maar dat zo veel liever dan die vreselijke jeuk!
Ik hoop dat het voor jou ook werkt!
Ik heb niet alle antwoorden gelezen dus misschien is dit onderstaande al gezegd.
Ik heb precies hetzelfde als jou gehad, een jeuk waar ik helemaal gek van werd! Ik ben overgegaan op Kotex, die dikke maandverband, ander merk dikke maandverband kan ook. Ik reageer blijkbaar op het spul wat ze in die dunne maandverband stoppen. Met Kotex en andere dikke maandverbandjes heb ik nooit meer last gehad. Het zit minder lekker, alsof je een klein konijnenstaartje hebt
Ik hoop dat het voor jou ook werkt!
maandag 20 juni 2011 om 10:27
Misschien komt het omdat de nieuwste varianten zo ontzettend absorberen. Ik stel me voor dat je huid uitdroogt, waardoor makkelijk kloofjes ontstaan. Na de bevalling kun je droger zijn dan daarvoor, dus dat kan het probleem verergeren. Zomaar een theorie uit de losse pols, maar ik vind 'm wel logisch klinken.