Mode & Beauty alle pijlers

lockmachine, merk Lock, ervaringen?

19-06-2011 10:48 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil weer starten met zelf kleren maken vooral voor mijn kinderen. Daarvoor wil ik graag een lockmachine kopen, want dat is zo veel handiger en mooier. Verheug me er nu al op, maar er is zoveel keus! En ze zijn niet goedkoop, dus ik wil wel graag een goeie kopen, waar ik de komende 10 jaar (minstens) plezier van heb.

Ik ben gisteren naar een winkel gegaan om me te laten voorlichten. Zij gaven aan een goede, makkelijke machine te hebben (ook makkelijk inrijgen), van het merk Lock. Schijnt door Pfaff te worden geimporteerd geloof ik. Wie heeft er ervaring mee? Kan op internet niks zinnigs vinden. Kost daar 299,-.

Ik moet zeggen dat ik ook erg verlekkerd ben geraakt door de Bernina 800DL, maar die kost het dubbele...
ik heb een Janome 990 D ben er erg blij mee

heb ook de bijbehorende janome DC 4030 naaimachine erbij gekocht. omdat ik gek werd van mn cheapy kruidvat singer die begon te haperen met vier laagjes dunne katoen.
Ik heb al 11 jaar een lockmachine van Singer. Nog nooit iets mee gehad. Inrijgen is wel wat lastiger, maar ook niet echt moeilijk. Ik ben er nog steeds blij mee.
Mijn schoonmoeder heeft een paar jaar geleden een lockmachine bij de ALDI gekocht en zei zelf nog nooit een betere gehad te hebben.

Ze heeft jaren gewerkt als bruidsjurkenmaker en werkte daar natuurlijk met het beste van het beste.

Thuis had ze gewoon een simpel ding. Die van de Aldi dus. En die werkte beter als haar Singer of Brother.
O jee, zie je wel, veel keus! Moeilijk kiezen... Hoe hebben jullie de keus dan gemaakt? Gewoon op advies van wat de verkoper zei?

En die van de Aldi, die zal wel niet zo duur zijn. Weet je toevallig nog wat die kostte, Liebling? En is die ook maar eens per jaar te verkrijgen, net als veel andere dingen bij de Aldi?
Geen Brother kopen. De mijne was niet meer te maken. Of er kwamen hele dure kosten aan. Mijn naaimachineman had een hele goede nieuwe staan voor ¤ 300.- de kosten voor het maken van de oude was minimaal 150.= en hij kon niet garanderen dat hij het een jaar uit zou houden. Het was een bekend euvel bij dit type machines van Brother.

Ga eens naar een erkende handelaar en vraag wat de mogelijkheden zijn.

De naaimachine die ik bij het Kruidvat heb gekocht heeft het ook na twee jaar begeven.
Onlangs was er een topic over lockmachines, zie hier.

Niet over het merk Lock geloof ik, maar toch interessant.

Succes met je keuze!
Zoebie, ik ben dus al bij een erkende handelaar geweest. Zij gaf aan dat eigenlijk alle lockmachines hetzelfde doen/kunnen. Het verschil zit 'm met name in geluid dat hij maakt, snelheid van naaien en de ene steek is net iets strakker dan de ander. En inrijgen, dat vind ik dus ook belangrijk.

Maar ja, is dat het verschil van 300 euro tussen de ene en de andere wel waard?
Ik heb een paar maanden geleden ook de lockmachine gekocht die bij de aldi in de folder stond en ook ik heb nooit een betere gehad. Deze kostte maar 129 euro en komt regelmatig terug als aanbieding.

De prijs zegt sowieso niet veel over de kwaliteit van de machines.
Echt Christina? Daar lees ik uit dat jij al ooit andere hebt gehad en dus kunt vergelijken.

En hoezo zegt de prijs niet veel over de kwaliteit? Betaal je dan alleen het merk ofzo?
Voor de geinteresseerden: Ik zag dat er aankomende week, vanaf donderdag 29 september een lockmachine te koop is bij Lidl voor 129,00 euro... Waarschijnlijk vergelijkbaar met die van Aldi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven