lockmachine, merk Lock, ervaringen?
zondag 19 juni 2011 om 10:48
Ik wil weer starten met zelf kleren maken vooral voor mijn kinderen. Daarvoor wil ik graag een lockmachine kopen, want dat is zo veel handiger en mooier. Verheug me er nu al op, maar er is zoveel keus! En ze zijn niet goedkoop, dus ik wil wel graag een goeie kopen, waar ik de komende 10 jaar (minstens) plezier van heb.
Ik ben gisteren naar een winkel gegaan om me te laten voorlichten. Zij gaven aan een goede, makkelijke machine te hebben (ook makkelijk inrijgen), van het merk Lock. Schijnt door Pfaff te worden geimporteerd geloof ik. Wie heeft er ervaring mee? Kan op internet niks zinnigs vinden. Kost daar 299,-.
Ik moet zeggen dat ik ook erg verlekkerd ben geraakt door de Bernina 800DL, maar die kost het dubbele...
Ik ben gisteren naar een winkel gegaan om me te laten voorlichten. Zij gaven aan een goede, makkelijke machine te hebben (ook makkelijk inrijgen), van het merk Lock. Schijnt door Pfaff te worden geimporteerd geloof ik. Wie heeft er ervaring mee? Kan op internet niks zinnigs vinden. Kost daar 299,-.
Ik moet zeggen dat ik ook erg verlekkerd ben geraakt door de Bernina 800DL, maar die kost het dubbele...
zondag 19 juni 2011 om 11:30
Mijn schoonmoeder heeft een paar jaar geleden een lockmachine bij de ALDI gekocht en zei zelf nog nooit een betere gehad te hebben.
Ze heeft jaren gewerkt als bruidsjurkenmaker en werkte daar natuurlijk met het beste van het beste.
Thuis had ze gewoon een simpel ding. Die van de Aldi dus. En die werkte beter als haar Singer of Brother.
Ze heeft jaren gewerkt als bruidsjurkenmaker en werkte daar natuurlijk met het beste van het beste.
Thuis had ze gewoon een simpel ding. Die van de Aldi dus. En die werkte beter als haar Singer of Brother.
zondag 19 juni 2011 om 11:36
O jee, zie je wel, veel keus! Moeilijk kiezen... Hoe hebben jullie de keus dan gemaakt? Gewoon op advies van wat de verkoper zei?
En die van de Aldi, die zal wel niet zo duur zijn. Weet je toevallig nog wat die kostte, Liebling? En is die ook maar eens per jaar te verkrijgen, net als veel andere dingen bij de Aldi?
En die van de Aldi, die zal wel niet zo duur zijn. Weet je toevallig nog wat die kostte, Liebling? En is die ook maar eens per jaar te verkrijgen, net als veel andere dingen bij de Aldi?
zondag 19 juni 2011 om 11:40
Geen Brother kopen. De mijne was niet meer te maken. Of er kwamen hele dure kosten aan. Mijn naaimachineman had een hele goede nieuwe staan voor ¤ 300.- de kosten voor het maken van de oude was minimaal 150.= en hij kon niet garanderen dat hij het een jaar uit zou houden. Het was een bekend euvel bij dit type machines van Brother.
Ga eens naar een erkende handelaar en vraag wat de mogelijkheden zijn.
De naaimachine die ik bij het Kruidvat heb gekocht heeft het ook na twee jaar begeven.
Ga eens naar een erkende handelaar en vraag wat de mogelijkheden zijn.
De naaimachine die ik bij het Kruidvat heb gekocht heeft het ook na twee jaar begeven.
zondag 19 juni 2011 om 11:52
Zoebie, ik ben dus al bij een erkende handelaar geweest. Zij gaf aan dat eigenlijk alle lockmachines hetzelfde doen/kunnen. Het verschil zit 'm met name in geluid dat hij maakt, snelheid van naaien en de ene steek is net iets strakker dan de ander. En inrijgen, dat vind ik dus ook belangrijk.
Maar ja, is dat het verschil van 300 euro tussen de ene en de andere wel waard?
Maar ja, is dat het verschil van 300 euro tussen de ene en de andere wel waard?
zondag 19 juni 2011 om 13:10